حوله خشک کن چیست

حوله خشک کن چیست ؟ دیدگاه بگذارید

حوله خشک کن چیست ؟

برای پاسخ به سوال حوله خشک کن چیست ؟ بهتر است اینگونه پاسخ دهم که این سیستم ها نسل جدیدی از سامانه های گرمایشی هستند که علاوه بر تامین گرمایش در محیط به عنوان یک اِلمان بسیار زیبا نیز کاربرد دارند. این تجهیزات حرارتی در واقع نوعی رادیاتور هستند که در حمام و یا سرویس های بهداشتی برای خشک کردن حوله و گرم کردن محیط داخلی این مکان ها کاربرد دارند. شرکت هیمورا از سازندگان بزرگ این سیستم های حرارتی محسوب می گردد که در تنوع بالایی آنها را تولید و به بازار عرضه کرده است.

طراحی خاصی که این تجهیزات بسیار شیک گرمایشی دارند موجب شده به راحتی و بدون اشغال فضای اضافی بر روی دیوار نصب شوند و جلوه خاصی به محیط دهند. عملکرد حوله خشک کن ها تفاوت چندانی با رادیاتورها ندارد، البته با توجه به نوع این تجهیزات ممکن است متفاوت باشد. یکی از مزیت های بسیار مهمی که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد راندمان بسیار بالا و مصرف کم انرژی در آنها است که استقبال مشتریان از آنها را افزایش داده است.

حوله خشک کن چیست

کاربرد

  • اولین کاربردی که این سیستم ها دارند گرم کردن محیط داخلی سرویس های بهداشتی و حمام است.
  • استفاده برای خشک کردن حوله، دستمال و یا لباس های کوچک
  • این سیستم ها باعث از بین رفتن رطوبت موجود در فضای داخلی سرویس های بهداشتی می شوند و این کار از رشد قارچ و کپک به دلیل رطوبت بالا در این محیط ها جلوگیری می کند.
  • به عنوان یک وسیله دکوری و زیباتر شدن محیط داخلی حمام یا سرویس بهداشتی و یا هر محیط کوچک دیگری که قصد استفاده در آنجا را دارید.
  • استفاده به عنوان رادیاتورهای معمولی برای کاهش هزینه های اضافی و صرفه جویی در انرژی

حوله خشک کن چیست

انواع حوله خشک کن از نظر عملکرد

حوله خشک کن ها از نظر عملکرد به دو دسته هیدرونیکی و الکتریکی تقسیم می شوند:

حوله خشک کن های هیدرونیکی

این حوله خشک کن ها با استفاده از آبی که در داخل لوله های آنها در جریان است محیط را گرم می کنند. جهت تامین گرمای آب در این حوله خشک کن ها می توان از سیستم های حرارت مرکزی مانند پکیج یا موتورخانه استفاده کرد. در نظر داشته باشید که جهت استفاده از این سیستم ها نیاز به لوله کشی دارید و زمان طولانی برای گرم شدن آنها صرف می شود.

حوله خشک کن برقی یا الکتریکی

حوله خشک کن های برقی از پرکاربردترین سیستم های حرارتی هستند که به دلیل عدم نیاز به لوله کشی و استفاده از انرژی الکتریکی کاربرد بالاتری دارند. روش راه اندازی این حوله خشک کن ها بدین صورت است که با اتمام نصب آنها می توانید با استفاده از کلید روشن و خاموش و یا به برق زدن پریز از گرمای آن بهره مند شوید. این سیستم ها متشکل از سیم های فلزی هستند که در داخل لوله های پر از روغن قرار دارند. زمانی که این سیم ها گرم شدند، گرمای خود را به روغن انتقال داده و در نهایت باعث گرم شدن میله های حوله خشک کن می شوند.

حوله خشک کن چیست

انواع این دستگاه گرمایشی از نظر جنس

  • حوله خشک کن های شیشه ای
  • حوله خشک کن های آلومینیومی
  • حوله خشک کن های استیل

حوله خشک کن چیست

حوله خشک کن های شیشه ای

این سیستم ها بدنه شفافی دارند و در مدل های متنوعی ساخته شده اند و دارای طیف های رنگی متفاوتی هستند و وزن کمتری نسبت به دیگر دستگاه های حوله خشک کنی دارند. از مهم ترین مزیت های این حوله خشک کن ها نصب و راه اندازی راحت آنها است که در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

حوله خشک کن آلومینیومی

حوله خشک کن های آلومینیومی در گروه سیستم هایی قرار دارند که کاربرد بسیار بالایی دارند و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند. وزن کم و عدم زنگ زدگی از ویژگی های بسیار مهمی است که در مورد این حوله خشک کن ها می توانیم ذکر کنیم. ظاهر بسیار زیبایی که این تجهیزات دارند باعث دادن جلوه خاصی به محیط شده است.

حوله خشک کن های استیل

این حوله خشک کن ها به دلیل استفاده از استیل در ساخت آنها دارای وزن بیشتری هستند و ممکن است در حین نصب آنها کمی با مشکل روبرو شوید، اما مزیت های بی شماری که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد باعث استقبال بالای مشتریان از آنها شده است. حوله خشک کن های استیل علیرغم سادگی که دارند تاثیر زیادی در زیبایی محیط دارند. با استفاده از این سیستم ها می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد زیرا استیل باعث می شود گرما به صورت یکنواخت در سطح دستگاه پخش و گرمای مطلوبی ایجاد گردد. عدم زنگ زدگی، رسوب گرفتگی و شکستگی از ویژگی های بسیار مهمی است که باعث می شود بتوانید مدت های طولانی از این تجهیزات استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *