آبگرمکن های برقی

آبگرمکن برقی مخزن دار و بدون مخزن دیدگاه بگذارید

آبگرمکن برقی مخزن دار و بدون مخزن  

آبگرمکن وسیله ای برای گرمایش و تامین آب گرم مصرفی برای شستشو و نظافت می باشد. آبگرمکن ها از لوازم خانگی بوده و در دو نوع برقی، گازی و خورشیدی  تولید می شوند. نوع گازی این وسایل از گاز شهری یا گاز مایع برای سوخت و تامین گرما استفاده کرده و آب گرمکن های برقی از منبع برق تغذیه می کنند و اکثر به صورت برق تک فاز می باشند. آب گرمکن های برقی به لحاظ داشتن یا نداشتن مخزن ذخیره آب گرم به دو دسته آب گرمکن برقی با مخزن و بدون مخزن دسته بندی می گردند. ظرفیت آب آبگرمکن های برقی بدون مخزن برحسب میزان برق مصرفی مشخص می گردد و ظرفیت آب گرمکن های برق مخزن دار با توجه به حجم مخزن ذخیره آب گرم، تقسیم بندی می شوند.

آبگرمکن های برقی

آبگرمکن های برقی مخزن دار

سازندگان آب گرمکن های برقی تمایل دارند دستگاهی به مشتریان خود ارائه دهند که بیشترین فروش را داشته و کارایی آن بالا باشد. مدل آبگرمکن های برقی مخزن دار یکی از محصولاتی است که طرفداران بسیاری دارد. زیرا این آب گرمکن با داشتن مخزنی با گنجایش 30 تا 80 گالن آب گرم، هر لحظه به شکل آنلاین آب گرم در اختیار شما قرار می دهد. وجود مستمر آب گرم در خانه یا محل کار یکی از مزیت های خاص این آب گرمکن بوده و همین امر موجب استفاده فراوان از این مدل می شود.

در این آب گرمکن ها از عوامل عایق بندی برای جلوگیری از هدر رفت گرمای آب مخزن استفاده شده است که ضخامت این عایق در حدود 7.5 سانتی متر یا سه اینچ می باشد. آب گرمکن مخزن دار برقی برای تامین آب گرم از برق تغذیه می کند، این عمل توسط مبدل های حرارتی مورد استفاده در ساختار آب گرمکن انجام می گیرد که به شکل صفحه ای در آن تعبیه شده است.

انواع کولر آبی

عملکرد دستگاه

عملکرد دستگاه به این شکل می باشد که در درون مخزن آب گرمکن وسیله اندازه گیری دمای آب وجود داشته که در هر لحظه میزان دما رامشخص می کند. زمانی که این دما از مقدار معینی پایین تر برود سیستم کنترلی آب گرمکن فرمان شروع به کار را صادر می کند و آب داخل مخزن شروع به گرم شدن می کند. این عملیات کنترل و نظارت به شکل 24 ساعته ادامه دارد. به همین دلیل است که در این آب گرمکن ها هر لحظه آب گرم در دسترس مصرف کننده می باشد. اما یکی از ایرادات وارد بر این تجهیزات مصرف بیشتر انرژی است.

 مزیت های آبگرمکن های برقی هیمورا نیز قابل توجه بوده به طوری که با استفاده از آب گرمکن های برقی مخزن دار می توان چندین کار مانند عمل شستشو و حمام و … را به شکل همزمان با هم انجام داد و دغدغه ای به لحاظ سرد شدن آب وجود ندارد. یا زمانی که نیاز به مقدار کمی آب داغ دارید نیاز نیست که دستگاه آب گرمکن روشن شود و از مخزن خود این آب را برای شما تامین می کند.

آب گرمکن برقی بدون مخزن

همانطور که از نام این آب گرمکن مشخص می باشد، بدون مخزن ذخیره آب است. این آب گرمکن به لحاظ مصرف انرژی خیلی با صرفه می باشد. زیرا این دستگاه آب را براساس میزان مصرف آن گرم می کند یعنی آبی داغ می شود که در همان لحظه مصرف گردد. اما در این آب گرمکن ها مدت زمانی لازم است تا آب گرم در دسترس شما قرار گیرد یا به عبارت دیگر به هنگام باز نمودن شیر آب گرم در همان لحظه آب گرم ندارید.

بنابراین در آبگرمکن های برقی بدون مخزن شما در مصرف آب گرم محدودیت خواهید داشت و چنانچه بخواهید چند شیر را با هم باز کنید امکان استفاده همزمان از آب گرم را نخواهید داشت. اما مزیت های این نوع از آب گرمکن های برق در کم حجم بودن و وزن پایین این دستگاه ها، مصرف کم انرژی، قابل نصب در هر محیطی، کارایی بالا، داشتن لایه عایق کاری با ضخامت یک اینچ، نصب و کاربری بسیار آسان می باشد.

آبگرمکن های برقی

مقایسه دو نوع آبگرمکن های برقی مخزن دار و بدون مخزن

  • ساختار آب گرمکن های برقی بدون مخزن همانند آب گرمکن های مخزن دار می باشد و دارای مبدل حرارتی، المنت، بدنه عایق کاری شده، ترمینال، واشرهای آب بندی و … بوده با این تفاوت در نوع مخزن دار برای ذخیره و انتقال آب به مخزن نگهداری لوازم و تجهیزات و لوله کشی نیاز است. آب گرمکن بدون مخزن نیازی به این لوازم جانبی ندارد.
  •  آبگرمکن های برقی مخزن دار به لحاظ ساختاری طرح پیچیده تری نسبت به آب گرمکن های بدون مخزن دارند. بنابراین دستگاه هر چقدر پیچیده باشد احتمال خرابی آن نسبت به یک دستگاه ساده، بالاتر می رود چون تعداد قطعات آن زیاد است.
  • در فصول سرد سال چنانچه از آب گرمکن برق مخزن دار استفاده نکنید احتمال یخ زدن مخزن آن وجود دارد. اما این مورد در آب گرمکن های بدون مخزن حل شده می باشد.
  • وجود املاح و ناخالصی ها در آب مصرفی در آب گرمکن ها نکته دیگری است که روی کارکرد این لوازم تاثیر
    می گذارد. بیشترین اثر این املاح می تواند در آب گرمکن های بدون مخزن باشد. زیرا در آب گرمکن های مخزن دار این مواد در داخل مخزن باقی می مانند به لوله ها که محل تبادل گرما  می باشند وارد نمی شوند.
  • آب گرمکن های برقی بدون مخزن در مقایسه با دیگر آب گرمکن ها دارای طول عمر بیشتری می باشند. اما هزینه خرید و تهیه آن نسبت به دیگر آب گرمکن های برقی بیشتر می باشد.
  • از آب گرمکن های مخزن دار برقی می توان برای چندین کار به طور همزمان استفاده نمود در حالی که آب گرمکن های بدون مخزن از نظر مصرف آب گرم به شکل چندگانه محدودیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *