تفاوت های کلی جت هیترهای دودکش دار و بدون دودکش

تفاوت های کلی جت هیترهای دودکش دار و بدون دودکش دیدگاه بگذارید

انواع جت هیتر از نظر مصرف سوخت:

  • جت هیترهای برقی
  • جت هیترهای گازی
  • جت هیترهای گازوئیلی
  • جت هیترهای دوگانه سوز گازی و گازوئیلی

نگاه کلی به جت هیترها

هیترهای صنعتی که برای گرم کردن این فضاها به کار برده می شوند در انواع مدل ها و ظرفیت های حرارتی طراحی و تولید شده اند. همانطور که می دانید بخش های صنعتی شامل سالن های بزرگ با سقف های بلند هستند که گرمای زیادی لازم است تا دمای آن را برای کارکرد و فعالیت کارگران و نیروهای انسانی به میزان مطلوب برسانند. برای هر ساختمان یا واحد تولیدی و صنعتی با توجه به شرایط آب و هوایی، عایق بندی سازه و متراژ آن و محصول تولیدی و غیره اقدام به انتخاب سیستم گرمایشی می نمایند. جت هیترها دستگاه هایی مدرن با ساختار ساده اند که مخصوص فضاهای صنعتی ساخته شده اند. ما در این مقاله به بررسی تفاوت جت هیترها از لحاظ داشتن دودکش و سوخت مصرفی می پردازیم.

طراحان جت هیترها قدرت گرمایش بالا را برای این دستگاه ها در نظر گرفتند تا در کمترین زمان موجب گرم شدن محیط گردند. این سیستم گرمایشی به صورت حرارت مستقیم بوده که توسط یک دمنده قدرتمند به داخل محیط پرتاب شده و پخش می گردد. همچنین جت هیترها را در ابعاد به نسبت کوچک و مناسب طراحی کرده اند تا کاربران به سادگی آنها را جابجا نمایند. همه جت هیترها ساختاری مشابه داشته که شامل بدنه، سیستم گرمایشی و فن می باشند اما منبع سوخت این هیترها متفاوت بوده و در چهار مدل جت هیترهای برقی، گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز موجود هستند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت جت هیترها بدست آورید توصیه می کنیم بخش بعدی مقاله را مطالعه کنید.

 'جت هیتر برقی بیشتر بخوانید: جت هیتر برقی سه فاز سه حالته 27 کیلو وات

جت هیتر برقی 18000 هیمورا، کنترل هوشمند دما در فضای بسته، تبدیل کامل انرژی برق به گرمایش، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر

انواع جت هیترها به لحاظ سوخت و انرژی مصرفی

اگر بخواهیم این تجهیزات گرمایشی را براساس منبع سوخت و انرژی آنها دسته بندی کنیم شامل گروه های زیر می شود.

  • جت هیترهای برقی
  • جت هیترهای گازی
  • جت هیترهای گازوئیلی
  • جت هیترهای دوگانه سوز گازی و گازوئیلی

جت هیترهای برقی، مجهز به المنت بوده و گرمای مورد نیاز را از طریق انرژی الکتریکی تولید می کنند. این جت هیترها به دلیل تولید گرمای پاک و بدون آلاینده مورد توجه بسیار کاربران قرار گرفتند. البته باید گفت که به دلیل بالا بودن هزینه های برق در مقایسه با سیار منابع انرژی، جت هیترهای برقی را از نوع کم مصرف انتخاب می کنند.

جت هیترهای گازی، این جت هیترها از گاز مایع یا گاز طبیعی به عنوان سوخت و ایجاد گرما استفاده می کنند. ظرفیت گرمایی جت هیترهایی که گاز مایع مصرف می کنند پایین تر انتخاب می شود. برعکس جت هیترهای متصل به گاز شهری توان گرمایی بالایی دارند. این جت هیترها در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش ساخته شده اند.

جت هیترهای گازوئیلی، با سوخت گازوئیل کار کرده و اغلب دارای مخزن ذخیره یعنی باک هستند البته مدل های بدون باک نیز تولید شده اند که باید دستگاه را به منبع ذخیره متصل کنید. این دسته از جت هیترها هم دو مدل دودکش دار و بدون دودکش دارند.

جت هیترهای دوگانه سوز، دارای مشعلی دوگانه سوز هستند که می تواند دو سوخت گازی و گازوئیلی را سوزانده و گرما تولید کند.

تفاوت های کلی جت هیترهای دودکش دار و بدون دودکش

تفاوت جت هیترهای دودکش دار و بدون دودکش

جت هیترهای دودکش دار با سوخت های گازی و گازوئیلی کار کرده و می توان آنها را به شکل دوگانه نیز طراحی کرد. این جت هیترها دارای محفظه احتراقی از نوع بسته هستند که برای خروج محصولات حاصل از احتراق همانند دود و گازهای سمی مجهز به دودکش شده اند. دودکش از لحاظ هدایت آلاینده ها به بیرون یک وسیله مناسب و مفید می باشد. اما نکته دیگر وجود دودکش پرت گرمایی است که از طریق آن صورت می گیرد. در مدل های بدون دودکش جت هیترها محفظه احتراق باز بوده و به این صورت است که کل گرمای شعله با هدایت فن آکسیال به محیط وارد می شود. البته به همراه این گرما دود حاصل از احتراق نیز وارد محیط می شود. بنابراین وجود دودکش برای پاکی هوای داخل سالن موثر بوده و از طرفی یکی از عوامل کاهش بازدهی جت هیتر می باشد.

نبود دودکش در جت هیترها راندمان گرمایی را بالا برده، اما هوای داخل سالن را به دود آلوده می کند. این تفاوت ها به لحاظ عملکردی و وضعیت جت هیترها می باشد. اکنون کاربرد این جت هیترها را مقایسه می کنیم. جت هیترهای بدون دودکش باید در سالن ها یا فضاهایی به کار برده شوند که مجهز به سیستم های تهویه مناسب و جریان هوا باشند زیرا در غیر اینصورت ممکن است خطراتی از لحاظ مسمومیت افراد یا از بین رفتن محصولات دامی و گیاهی بوجود آید. مدل های دودکش دار را می توان در هر محیط صنعتی مورد استفاده قرار داد و این مدل ها محدودیتی ندارند. البته قابل ذکر است که برای مدل های دودکش دار در محیط باید کانال دودکش تعبیه گردد اما مدل های بدون دودکش را می توان در هر بخش از سالن مستقر نمود.

مزیت های استفاده

جت هیترها به عنوان سیستم های حرارتی جدید از مزایای فراوانی برخوردار می باشند که در این بخش به برخی از آنها اشاره می کنیم.

جت هیتر بدون دودکش - جت هیتر با دودکش
  • جت هیترها به دلیل ساختار ساده، هزینه های نگهداری و تعمیرات پایینی دارند.
  • برای نصب و راه اندازی جت هیترها نیازی به نصاب نداشته و بسیار ساده و راحت می باشد.
  • جت هیترها در گرمایش سریع سالن های صنعتی عملکرد خوبی دارند و در کمترین زمان دما را به مقدار مناسب می رسانند.
  • راندمان حرارتی جت هیترها در مدل های بدون دودکش بالای 95 درصد و در مدل های دودکش دار 65 درصد می باشد.
  • عدم پیچیدگی جت هیترها از عوامل موثر در عمر طولانی و بازدهی خوب آنها می باشد.
  • جت هیترها قابلیت اتصال به ترموستات محیطی را داشته و از این طریق دما محیط را به شکل خودکار گرم می کنند.
  • میزان مصرف سوخت و انرژی جت هیترها در مقایسه با دیگر سیستم های حرارتی بهینه و کمتر می باشد.
  • این دستگاه ها را می توان به شکل پایه دار یا آویز از سقف مورد استفاده قرارداد.
  • در ساخت جت هیترها از متریال های با کیفیت جهت افزایش طول عمر آنها استفاده شده است.

در این مقاله به بررسی تفاوت های انواع جت هیترها پرداخته شد.جت هیترهای دودکش دار و بدون دودکش هیمورا از جمله تجهیزات حرارتی قابل استفاده در فضاهای صنعتی و نیمه صنعتی هستند. گروه های بدون دودکش، جت هیترهای برقی بوده و مدل های دودکش دار معمولا از سوخت های فسیلی استفاده می کنند. مهم ترین پارامتری که در انتخاب این سیستم ها برای محیط خود باید در نظر بگیرید، وجود سیستم تهویه و مناسب بودن شرایط برای نصب این سیستم ها است.
هر یک از جت هیترهای ذکر شده در بالا دارای مزیت های منحصربه فردی هستند که با توجه نیاز فضای صنعتی انتخاب می شوند. نکته قابل ذکر در مورد جت هیترهای بدون دودکش این است که دارای راندمان بالایی هستند و به دلیل نبود دودکش، پرت حرارتی ندارند. در صورتی که تمایل به استفاده از این جت هیترها را دارید باید حتما در محیط سیستم تهویه هوا وجود داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *