نقشه ساخت کوره هوای گرم

نقشه ساخت کوره هوای گرم دیدگاه بگذارید

نقشه ساخت کوره هوای گرم می‌تواند شما را با قابلیت‌های بالای این دستگاه حرارتی غول پیکر آشنا سازد. موضوعی که به طرفداران طراحی، ساخت و استفاده از این مدل تجهیزات گرمایشی، راهکار مناسبی برای فرآیند تولید گرما ارائه خواهد داد. نقشه راهی که مطلب پیش رو تعیین می‌کند، پیش نیازهای لازم جهت طراحی و ساخت کوره هوای گرم است. این نقشه شامل مراحل آشنایی با مشخصه‌ها و ویژگی‌های دستگاه، بررسی طرز کار و نهایتاٌ محاسبه ظرفیت موردنیاز کوره هوای گرم خواهد بود. استفاده روز افزون این تجهیزات صنعتی، صنایع ماشین سازی هیمورا را بر آن داشته است که در این مقاله به بررسی نقشه ساخت کوره هوای گرم بپردازد.

از آنجایی که امروزه بحث مصرف انرژی و میزان بازدهی دستگاه‌های حرارتی صنعتی به‌شدت داغ است، طراحی اصولی و مهندسی نقشه ساخت کوره هوای گرم می‌تواند تا حدود زیادی در زمینه مصرف بهینه سوخت و انرژی و حتی راندمان کاری این دستگاه حرارتی، مفید واقع خواهد شد. البته قدم اصلی در بررسی این موضوع آشنایی با قطعاتی است که می‌تواند در ساخت کوره هوای گرم دخالت داشته باشد. پس برای اینکه بتوانید بطور کامل در جریان ساخت این تجهیزات قرار بگیرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مقدمه

امروزه در صنعت، انتخاب دستگاه حرارتی مناسب، شرط اصلی و حیاتی محسوب می‌شود؛ به خصوص زمانی‌که محیط تحت پوشش برای گرمایش وسیع بوده و نیازمند تولید گرمای قابل توجهی نیز باشیم. در حال حاضر نمونه‌های مختلفی از تجهیزات حرارتی صنعتی وجود دارند. پکیج‌های زمینی 2 منظوره با امکان تامین همزمان آبگرم برای قسمت‌های مختلف و همچنین گرمایش فضاهای با ابعاد مناسب می‌توانند در محیط‌های صنعتی استفاده شوند.

حتی بخاری‌های صنعتی معمولی نیز طراحی شده اند که تنها می‌توانند گرمای محدودتری تولید کنند. اما برای مکان‌هایی مانند سوله‌های بزرگ صنعتی که دارای ارتفاع از سقف زیادی هستند و امکان خروج هوای گرم تولیدی بدلیل باز و بسته شدن درب خروجی در آن بسیار بالاست، چه راهکاری مناسب است؟ آیا می‌توان بخش‌های مختلف این مکان‌ها را با مصرف بهینه انرژی بطور یکنواخت گرم کرد؟ همه این سوالات در ادامه پاسخ داده خواهند شد.

کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: کوره هوای گرم

مناسب ترین سیستم گرمایشی برای شما کدام است کوره هوای گرم یا پکیج برقی؟ برای انواع هیتر کابینتی مطالعه کنید.

معرفی کوره هوای گرم

کوره هوای گرم صنعتی یا همان هیتر کوره ای از جمله بخاری‌های صنعتی رایجی است که می‌تواند برای تولید گرمای لازم برای:

  • گلخانه‌ها
  • سالن‌ها
  • سوله‌های بزرگ صنعتی
  • سالن‌های پرورشی مانند دامداری‌ها
  • سالن‌های عمومی انتظار و سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نکته حائز اهمیت در مورد این دستگاه‌ها، قدرت تامین حرارتی بالای آن‌هاست که امکان استفاده این هیترها را در سالن‌های بزرگ فراهم کرده است. آشنایی با نقشه ساخت کوره هوای گرم برای بهبود عملکرد آنها جهت تامین گرمایش مکان‌های با متراژ بالا ضروری است.

کوره هوای گرم از تجهیزاتی است که با مصرف سوخت‌های فسیلی گاز یا گازوئیل قابلیت تامین گرمایش را بدون نیاز به سیستم حرارتی دیگر داراست. نصب و بکارگیری راحت، عدم نیاز به استفاده از لوله کشی‌های طولانی و پیچیده، هزینه‌های نگهداری و سرویس پایین، مصرف کم انرژی به دلیل عدم نیاز به گرم کردن آب و سیرکوله کردن آن در سیستم پخش کننده حرارتی و مواردی از این قبیل باعث شده که هیترهای کوره هوای گرم به یکی از تجهیزات پرمصرف در مقیاس صنعتی تبدیل شوند.

از مهم‌ترین قطعات داخلی که در نقشه ساخت کوره هوای گرم حتما باید مورد بررسی قرار گیرد، فن دمنده است که در واقع بخش جدایی ناپذیر این هیترها به شمار می‌رود. به عبارت دیگر کوره هوای گرم با استفاده از این فن‌هاست که می‌تواند عمل انتشار حرارت را به داخل محیط انجام دهد. این تجهیزات حرارتی، از بخش‌ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است که انتخاب درست آن‌ها در نقشه ساخت کوره هوای گرم، میتواند در کارکرد کلی دستگاه بسیار موثر باشد؛ به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین قطعات موجود در کوره هوای گرم آشنا کنیم.

معرفی کوره هوای گرم

نقشه ساخت کوره هوای گرم : این قسمت آشنایی با قطعات

مسلما استفاده درست و مناسب از قطعات با کیفیت وهمچنین آشنایی با وظیفه آن‌ها می‌تواند اولین و مهمترین گام در تعیین نقشه ساخت کوره هوای گرم باشد. از قسمت‌های مهم هیترهای صنعتی کوره هوای گرم می‌توان به بخش‌های کوره، مشعل، فن و مبدل‌های حرارتی اشاره کرد. هر کدام از این قسمت‌ها، وظیفه حیاتی در این هیترها دارند و نبود و یا طراحی نادرست هر یک از آن‌ها می‌تواند عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار دهد.

کوره

مکانیسم کارکرد هیترهای کوره‌ای براساس سوختن و احتراق است. عمل احتراق به عنوان مهمترین بخش در روند تولید حرارت با این هیترها، در داخل کوره صورت می‌گیرد. انتخاب جنس استیل نگیر یا آهن برای کوره سلیقه مشتری است و همچنین داشتن ابعاد و ضخامت متناسب با ظرفیت دستگاه موردی است که حتما باید در نقشه ساخت کوره هوای گرم در نظر گرفته شود.

نقشه ساخت کوره هوای گرم را با مشعل روشن کنید

عمل تولید حرارت در هیتر کوره هوای گرم با مشعل انجام می‌شود. مشعل در اثر ترکیب سوخت‌های فسیلی گاز یا گازوئیل با هوا فرآیند سوختن را انجام داده و بدین ترتیب پروسه تولید گرما شروع می‌شود. انتخاب نوع مشعل براساس کارکرد با گاز یا گازوئیل و همچنین پیش بینی و انتخاب محل موردنظر آن نیز باید جزء اولویت‌های نقشه ساخت کوره هوای گرم باشد.

مبدل‌های حرارتی از اجزای جدایی ناپذیر

کار مبدل حرارتی، جا به جایی هوای گرم بین 2 محیط متفاوت است؛ در حقیقت نقش مبدل حرارتی در نقشه ساخت کوره هوای گرم، انتقال هوای گرم شده از کوره به محیط بیرون است که از آن به عنوان ارتباط دهنده اصلی کوره و هوای بیرون یاد می‌‌شود. با توجه به تولید هوای بسیار گرم در کوره بایستی این مبدل‌ها از نوع آتش خوار انتخاب شود تا بتوانند قابلیت تحمل گرما و فشارهای بسیار بالا را داشته باشند. بنابراین وجود مبدل‌های حرارتی و انتخاب جنس مناسب برای آن‌ها در تکمیل نقشه ساخت کوره هوای گرم ضروری خواهد بود. کوره هوای گرم از 3 پاس حرارتی تشکیل شده است.

فن دمنده در نقشه ساخت کوره هوای گرم چه نقشی دارد؟

فن دمنده در فرآیند طراحی نقشه ساخت کوره هوای گرم مهمترین قسمت به شمار می‌رود. هوای محیط طی عبور از مجاور پاس های حرارتی گرم می‌‌شود. پس از اینکه این هوا به دمای مطلوب رسید، با عملکرد این فن‌ها  به سمت بیرون انتقال و هدایت خواهد شد. نکته مهمی که در گرمایش این هیترها وجود دارد، تولید هوای گرم پاک بدون هیچگونه آلایندگی است که دلیل آن تامین هوای گرم بدون تماس مستقیم با حرارت کوره است. تکفاز یا 3 فاز انتخاب شدن منبع تغذیه فن و حتی تعداد فن بکار رفته در دستگاه مواردی است که باید در نقشه ساخت کوره هوای گرم مورد توجه قرار گیرد. فن به صورت سفارشی هم می‌تواند از نوع آکسیال و هم سانتریفیوژ باشد.

سایر قطعات و بخش‌های مهم

اما قطعات معرفی شده تنها قسمت‌های تشکیل دهنده هیتر کوره ای نیستند؛ برای تکمیل فرآیند تولید گرما و انتقال درست آن به داخل محیط وجود بخش‌هایی مانند بدنه و تابلو برق حتمی است. عموما این دستگاه‌ها با بدنه مقاوم و شاسی کشی شده تولید می‌شوند. جنس گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای برای بالا بردن استحکام بدنه هیترهای کوره هوای گرم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. تابلو برق نیز جهت کنترل عملکرد دستگاه باید حتما در نقشه ساخت کوره هوای گرم پیش بینی شود.

اما مورد مهم دیگر در این هیترها بالا بردن ایمنی آن‌هاست؛ این ایمنی می‌تواند در برابر خطرات آتش سوزی و برق گرفتگی باشد. لذا بایستی دستگاه کوره هوای گرم به سوپاپ ضد انفجار مرکزی و فیوز‌های لازم مجهز شود. در ادامه به نکات ایمنی در استفاده و نصب دستگاه بطور کامل پرداخته می‌شود.

سوال

باید بدانید که کوره هوای گرم از قدرتمندترین تجهیزات حرارتی به شمار می‌روند. همین موضوع باعث شده که نام غول گرمایشی در مقیاس صنعتی روی آن‌ها گذاشته شود. به نظر شما کدام بخش یا قسمت‌ها در نقشه ساخت کوره هوای گرم، باعث شده است که توان گرمایشی این دستگاه در حد توان یک غول بزرگ حرارتی باشد؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را در قسمت ارسال دیدگاه بیان کنید.

نحوه کارکرد کوره هوای گرم

خب شما در قسمت قبلی تا حدودی با نحوه تولید گرما با این نوع هیتر آشنا شدید. باید به طراحی اصولی و درست قطعات و بخش‌هایی مانند فن، مشعل، کوره ومبدل‌های حرارتی توجه کرد؛ چرا که این قسمت‌ها، بخش اصلی تولید گرما را در کوره هوای گرم تشکیل میدهند. این هیترها امروزه در مدل‌های افقی و عمودی و به‌صورت گرمای هوای مستقیم و غیر مستقیم تولید میشوند. در همه انواع این دستگاه‌ها وجود فن الزامی است و همه آن‌ها قابلیت کارکرد با سوخت ‌های گازی و گازوئیل را دارند؛ اما نقشه ساخت کوره هوای گرم در هر یک از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

اما گرمایش مطلوب با این هیترها چگونه فراهم میشود؟ طرز کارکرد دستگاه در تمامی مدل‌ها به یک صورت است. در مرحله اول با عملکرد مشعل، میزان معینی از سوخت فسیلی با هوا ترکیب شده و عمل احتراق داخل کوره صورت میگیرد. در مرحله بعدی، فن‌ها هوایی که در مجاورت مبدل ها گرم شده است را از طریق کانال‌های خروجی به سمت بیرون انتقال می‌دهند. در ادامه، هوای غیر گرم موجود در محیط مجددا جایگزین هوای گرم دمیده شده خواهد شد و دوباره گرم می‌شود. وجود دودکش نیز برای خروج گازهای آلوده حاصل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی الزامی است که به داخل مشعل متصل شده است. بنابراین تعیین مکان مناسب برای دودکش و انتخاب مکان مناسب برای نصب هیتر، نیز باید در نقشه ساخت کوره هوای گرم لحاظ شود.

مزایای پیاده سازی نقشه ساخت کوره هوای گرم در مکان های مختلف

باید توجه داشت که هیتر کوره هوای گرم بصورت یک سیستم گرمایشی کاملا مستقل عمل می‌کند و نیازی به سیستم‌‌های تولید حرارت مرکزی نظیر موتورخانه‌‌ها ندارد. بنابراین پیاده سازی نقشه ساخت کوره هوای گرم هزینه کمتری خواهد داشت. البته شاید در نگاه اول این هیترها در مقایسه با تجهیزات گرمایشی دیگر مثل پکیج‌‌های زمینی قیمت بالاتری داشته باشد. ولی این تنها به قیمت اولیه بالاتر برمی‌گردد. چرا که پکیج‌‌های حرارتی جهت تکمیل گرمایش حتما به سیستم لوله کشی برای آب مصرفی و سیستم توزیع حرارت نیاز دارند. بنابراین هزینه تمام شده پکیج‌های زمینی به مراتب بالاتر از هیترهای کوره ای خواهد بود.

موضوع مهم دیگر امکان تولید هوای گرم پاک و قدرت لازم برای پخش آن با استفاده از این دستگاه‌‌هاست؛ موضوعی که باعث استفاده قابل توجه از هیتر کوره هوای گرم در گلخانه‌‌ها و مرغداری‌‌ها شده است؛ دمای مطلوب در گلخانه‌‌ها جهت پرورش گیاهان اهمیت زیادی دارد و استفاده از هیترهای کوره ای باعث شده که هزینه‌‌های گرمایشی گلخانه‌‌ها بشدت پایین بیاید. به همین دلیل امروزه این نوع هیترها با نام “هیتر گلخانه ای” نیز شناخته می‌شوند.

حتی این دستگاه‌ها با ابعاد مناسب، عدم اشغال فضا و امکان خروج دود و گازهای آلاینده از طریق دودکش می‌توانند در مرغداری‌‌ها نیز استفاده شوند. ولی در صورت انتخاب هیتر کوره هوای گرم برای مرغداری‌‌ها بایستی حتما سیستم تهویه هوا وجود داشته و بهتر است دستگاه از نوع گازسوز باشد.

اما شاید در بخشی از یک ساختمان بزرگ نیاز به گرمایش باشد، در این صورت آیا می‌توان از این هیترها استفاده کرد؟ بله قابلیت کانال کشی مزیت دیگر استفاده از این هیترهاست. با کانال کشی مناسب می‌توان، گرما را به قسمت موردنظر انتقال داد؛ البته قابل ذکر است که در این حالت شما نیاز به فن‌‌های سانتریفیوژی دارید که قدرت پرتاب حرارت فوق العاده بالایی دارند.

کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: مقایسه کوره هوای گرم با پکیج زمینی

اگر محل هدف شما برای تهیه سیستم گرمایشی در متراژ بزرگ باشد چاره شما تهیه کوره هوای گرم یا پکیج زمینی هست؟

پارامترهای موثر در پیاده سازی نقشه ساخت کوره هوای گرم

خوب تا اینجا با قابلیت‌های برجسته کوره هوای گرم که آن را برای استفاده در مکان‌های مختلف امکان پذیر میکند، آشنا شدیم. اما برای انتخاب درست و اصولی هر دستگاه گرمایشی جهت داشتن بیشترین بازدهی و کارایی، باید پارامترها و عوامل مهمی در نظر گرفته شود. به همین دلیل در ادامه میخواهیم فاکتورهای موثری را که می‌تواند در پیاده سازی بهتر نقشه ساخت کوره هوای گرم کمک کند؛ معرفی کنیم.

ظرفیت گرمایشی متناسب با مترمکعب فضا

خب اولین مورد، بحث مرتبط با توان حرارتی و ظرفیت گرمایشی دستگاه است. از جمله مدل‌های رایج کوره‌های هوای گرم در بازار می‌توان به ظرفیت های تولید گرمای 250000 و 350000 کیلو کالری در ساعت اشاره کرد. دستگاه‌هایی با این توان ظرفیتی قادر هستند محیط‌هایی با متراژ 600 تا 700 مترمربع با ارتفاع سقف 6 متر را ساپورت کنند. برای اینکه ببینیم نقشه ساخت کوره هوای گرم به درستی اجرا شده است یا نه، در نظر گرفتن ابعاد مترمکعب محل مورد استفاده بسیار مهم است؛ چرا که در صورت انتخاب نادرست سیستم گرمایشی، ممکن است نیاز به استفاده زیاد و طولانی مدت دستگاه باشد که در این حالت امکان استهلاک و کاهش راندمان بسیار بالا خواهد بود.

گاهی لازم است برای داشتن گرمایش بهینه برای فضاهای خیلی بزرگ از یک یا دو و یا حتی 3 عدد از این دستگاه‌ها استفاده شود که این نیز مستلزم محاسبه دقیق ظرفیت گرمایشی موردنیاز است. در این مورد میتوانید مقاله ای تحت عنوان “چگونه ظرفیت گرمایش کوره هوای گرم را محاسبه کنیم” مطالعه کنید.

کاربرد کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: چگونه ظرفیت گرمایشی کوره هوای گرم را محاسبه کنیم ؟

برای اینکه مکانی با ابعاد وسیع، گرمایش کافی با مصرف بهینه انرژی داشته باشد ظرفیت مورد نیاز شما ...

اما حجم و میزان هدر رفت گرما در محلی که قرار است نقشه ساخت کوره هوای گرم پیاده سازی شود نیز بسیار مهم است؛ در واقع برای انتخاب بهتر ظرفیت گرمایشی دستگاه باید اتلاف حرارتی از پنجره ها، سقف و حتی دیوارهای فضای موردنظر نیز بررسی شود.

میزان مصرف سوخت و انرژی برق کوره هوای گرم

تفاوت در نوع سوخت فسیلی دستگاه و همچنین میزان مصرف سوخت و برق کوره هوای گرم در ظرفیت های مختلف، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال طبق محاسبات انجام شده توسط مهندسین هیمورا، میزان مصرف سوخت ظرفیت 250000 برای نوع گازی، در حدود 5 الی 12 مترمکعب و برای نوع گازوئیلی به میزان 90 لیتر در شبانه روز است. همچنین برق مصرفی جهت کارکرد فن‌های آکسیال برای ظرفیت ذکر شده نیز در حدود 3 آمپر خواهد بود. با توجه به موارد اشاره شده می‌توان گفت که ظرفیت کوره هوای گرم در میزان مصرف سوخت و حتی برق آن تاثیر گذار است.

پارامترهای موثر در پیاده سازی نقشه ساخت کوره هوای گرم

آیا ایمنی در نقشه ساخت کوره هوای گرم حرف اول را میزند؟

بله البته. شما فرض کنید میخواهید محیطی با حجم 3600 مترمکعب را گرم کنید. واضح است که به تولید گرمای زیادی احتیاج دارید و بالطبع دمای کارکرد دستگاه نیز بسیار بالا خواهد بود. با توجه به استفاده هیترهای کوره‌ای از سوخت‌های فسیلی و احتمال سوختن ناقص آن‌ها آیا مشکلی پیش نمی‌آید؟ با این توضیحات مطمئنا ایمنی نقش بسیار مهمی در نقشه ساخت کوره هوای گرم دارد؛ ولی چه نکات و تمهیداتی در ساخت این نوع هیترها باید پیش بینی شود.

اولین جنبه ایمنی دستگاه به نصب سوپاپ اطمینان کوره برمی‌گردد. این سوپاپ به صورت خودکار در مواقعی که فشار داخل کوره به سطح بالایی می‌رسد، باز می‌شود. این کار باعث می‌شود گازهای اضافی که به علت عدم سوختن کامل یا دیگر دلایل داخل کوره جمع شده‌اند، به خارج از دستگاه هدایت شوند. این عملیات باعث کاهش فشار داخلی دستگاه و جلوگیری از وقوع آتش سوزی و انفجار می‌شود.

دلیل پافشاری ما روی این موضوع علت خاصی دارد؛ اگر به یاد داشته باشید، عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از کوره هوای گرم منجر به بروز حادثه آتش سوزی در حسینیه مسجد ارک تهران در محرم سال 1383 شد. بخاطر همین سهل انگاری و عدم توجه به نکات ذکر شده در استفاده این هیترها در این قسمت از مقاله “نقشه ساخت کوره هوای گرم” قصد داریم، تعدادی از قوانینی و مقرراتی که بایستی حتما رعایت شود را بیان کنیم.

آیا ایمنی در نقشه ساخت کوره هوای گرم حرف اول را میزند؟

با تکمیل نقشه ساخت کوره هوای گرم چه نکات ایمنی باید رعایت شود؟

توجه داشته باشید که تمامی نکات ارائه شده براساس مقررات ملی ساختمان تنظیم شده است بنابراین رعایت آنها برای استفاده کننده هیتر الزامی است.

  • در صورت نصب و استفاده بعد از تکمیل نقشه ساخت کوره هوای گرم، دستگاه باید از مواد اشتعال زا به اندازه بیشتر از 30 سانتیمتر و از دیوار نیز بیشتر از 15 سانتیمتر فاصله داشته باشد. عدم توجه به این نکته بود که حادثه تلخ اشاره شده را رقم زد.
  • کوره‌های هوای گرم نباید در فضاهای پرخطر با ترافیک انسانی زیاد مانند راهروها، سالن‌های اجتماعات و حتی سینماها و تئاترها نصب شوند.
  • فضای قابل دسترسی بیشتر از 45 سانتیمتر در جلوی دستگاه باید وجود داشته باشد.
  • در ساختمان‌های آپارتمانی، هر واحد باید دارای سیستم گرمایشی جداگانه باشد. لذا در صورت استفاده این دستگاه در آپارتمان‌ها، نباید از هوای گرم برگشت یافته یک واحد برای واحد دیگر استفاده شود.
کاربرد کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: کاربرد کوره هوای گرم صنعتی

کوره هوای گرم صنعتی چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ عوامل تعیین کننده قیمت انواع کوره هوای گرم صنعتی

یک پیشنهاد

در این قسمت قصد داریم، گروه صنعتی برتر در زمینه طراحی و ساخت کوره هوای گرم را به شما معرفی کنیم. هیمورا به عنوان یکی از تولیدکنندگان شناخته شده تجهیزات حرارتی توانسته، کوره‌های هوای گرم را در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار کند.

در این مجموعه نمونه‌های مختلف گازی، گازوئیلی و دو گانه‌سوز تولید می‌شوند. مدل‌های عایق‌بندی شده و بدون عایق همچنین مدل‌های مجهز به فن آکسیال و فن سانتریفیوژی از نمونه‌های تولیدی دیگر کوره هوای گرم هیمورا هستند. شما می‌توانید بسته به مکان موردنظر خود، مدل مناسب خود را از طریق ارتباط با کارشناسان این مجموعه با شماره‌های ذکر شده در سایت، خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا برای انتخاب ظرفیت گرمایشی کوره هوای گرم باید مترمربع فضای موردنظر لحاظ شود؟

بله. ولی بهتراست اینگونه بگوییم که کوره‌های هوای گرم اصولا براساس مترمکعب فضا تعیین ظرفیت می‌شوند. به همین دلیل علاوه تعیین متراژ محل باید ارتفاع از سقف نیز حتما قبل از انتخاب دستگاه مناسب در نظر گرفته شود.

آیا کوره هوای گرم که با فن‌های آکسیال تولید می‌شوند قابلیت کانال کشی را دارند؟

بله امکان دارد که همراه با کانال کشی، فن آکسیال هم استفاده شود. اما بهتر است برای فضاهایی با حجم بزرگ، از فن سانتریفیوژ استفاده شود.

شما در این مطلب اشاره به میزان اتلاف حرارتی دستگاه نکردید علت آن چیست؟

درست است خوب میزان اتلاف انرژی حرارتی کوره هوای گرم خیلی بالا نیست. تقریبا میتوان گفت که حدود ده درصد از انرژی حاصل از سوختن سوخت های فسیلی از طریق دودکش به محیط بیرون انتقال می یابد. به همین دلیل کوره های هوای گرم از دستگاه های پربازده صنعتی به حساب می آیند.

امروزه دستگاه‌های بزرگ مانند کوره هوای گرم بطور فزاینده‌ای در صنعت، ساختمان‌های بزرگ و سوله‌های عظیم استفاده می‌شوند. توجه به حساسیت مصرف انرژی در صنعت و کارکرد مناسب این هیترها، باعث شد که به تمام عوامل، بخش‌ها و پارامترهایی که می‌تواند در نقشه ساخت کوره هوای گرم موثر باشد بپردازیم. قطعات و بخش‌های حیاتی دستگاه، بررسی جنبه ایمنی و همچنین فاکتورهایی مانند ظرفیت گرمایشی و میزان مصرف سوخت از جمله موارد کلیدی تاثیرگذار در نقشه ساخت کوره هوای گرم بودند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نگاریده های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *