مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی

مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی دیدگاه بگذارید

تفاوت پکیج برقی و گازی چیست؟ آیا تفاوت پکیج برقی و گازی به نحوه کارکرد آن‌ها ارتباط دارد؟ کدامیک از این پکیج‌ها طول عمر بیشتری دارند؟ این‌‌ها سوالاتی هستند که در مقاله پیش رو با معرفی و توضیح کارکرد پکیج برقی و گازی به آن پاسخ مشروح خواهیم داد؛ اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و در ادامه مطالبی برای اطلاع از آخرین قیمت پکیج برقی ارائه شده است تا بهترین انتخاب را برای خرید پکیج برقی انجام دهید؛ با ما همراه باشید تا با نظرات کارشناسان در حوضه تولید انواع پکیج آشنا شوید.

مقدمه

در قدیم مردم برای تآمین گرمایش لازم برای محیط خود از وسایل گرمایشی بسیار متفاوتی استفاده می‌کردند. سوخت مصرفی در این وسایل، چوب و یا زغال بود که برای تامین این مواد زحمات بسیاری صورت می‌گرفت. بعدها با گذشت زمان و جایگزین شدن نفت، مردم سعی در استفاده از این طلای سیاه برای تامین نیازهای گرمایشی خود کردند که برای این کار از بخاری های نفتی استفاده می‌کردند. استفاده از بخاری‌های نفتی خطرات و زحمات بسیاری داشت، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی سیستم‌هایی ساخته شده‌اند که قادر به تامین تمام نیازهای گرمایشی در تمامی محیط ها هستند. پکیج‌ها از دستگاه‌های مدرن حرارتی هستند که به تدریج جایگزین روش‌های تولید حرارت قدیمی شده‌اند. در این مقاله به بررسی و ارائه مطالبی در مورد انواع پکیج ها و همچنین تفاوت پکیج برقی و گازی می پردازیم.

پکیج زمینی صنعتی

پکیج چیست؟

پکیج‌ها از جمله تجهیزات تولید حرارتی هستند که امروزه جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های قدیمی مانند موتورخانه‌ها به شمار می‌روند. موتورخانه از جمله سیستم‌هایی بود که برای گرم کردن محیط های وسیع مورد استفاده قرار می‌گرفت. این تاسیسات، نیازمند مکانی مجزا و لوله کشی‌های بسیار پیچیده ای بود؛ به همین دلیل از آن‌ به عنوان تجهیزات غول پیکر حرارتی نیز یاد می‌شد. هزینه‌های بالای نگهداری و سرویس دوره‌ای تجهیزات داخل موتورخانه به همراه سر و صدای زیادی که در هنگام کارکرد آن‌ وجود داشت و حتی امکان قطع آب گرم کل واحدهای یک ساختمان یا مجتمع در صورت خرابی موتورخانه از جمله دلایلی هستند که امروزه باعث منسوخ شدن موتورخانه‌ها شده‌اند.

با به روی کار آمدن پکیج‌ها دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارند و در هر محیطی می‌توان به راحتی از هر نوع پکیجی استفاده کرد. پکیج‌ها برخلاف موتورخانه‌ها در مدل‌های متفاوتی تولید می شوند و منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها شده‌اند. در ادامه، انواع پکیج‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انواع پکیج

پکیج ها از نظر مدل در دو نوع متفاوت زمینی و دیواری ساخته می‌شوند. هر کدام، مکان استفاده متفاوت و روش نصب و راه‌اندازی مجزایی دارند. پکیج زمینی در ابعاد و اندازه‌های بزرگ ساخته می‌شود که براساس نوع و حجم محیط می توان پکیج مناسب را انتخاب کرد. با توجه به ابعادی که این دستگاه‌ها دارند، در مراکز، واحدها و مجتمع‌های بزرگ قابل استفاده هستند. پکیج دیواری نوع دیگری از پکیج است که بر روی دیوار نصب می‌گردد و با توجه به ابعاد کوچک، مکان بسیار کمتری را نسبت به پکیج‌های زمینی اشغال می‌کند.

در تشریح کارکرد پکیج باید بگوییم که پکیج در واقع مدل ترکیب شده موتورخانه و سیستم آبگرمکن قدیمی است؛ یعنی ضمن تامین آب گرم لازم برای مصارف بهداشتی مانند حمام، سرویس‌ها و آشپزخانه، می‌تواند آب گرم لازم برای سیستم‌های پخش کننده حرارتی مانند سیستم رادیاتور شوفاژ و گرمایش از کف را نیز فراهم کند؛ بدین ترتیب گرمایش محیط نیز تامین خواهد شد.

اما پکیج‌ها از لحاظ مصرف سوخت و انرژی نیز می‌توانند تقسیم‌بندی شوند؛ به همین دلیل در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت پکیج برقی و گازی از نمونه‌های مختلف پکیج بپردازیم.

تفاوت پکیج برقی و گازی

امروزه پکیج‌ها از نظر سوخت و نوع انرژی مصرفی به انواع گازسوز، برقی و همچنین پکیج های گازوئیلی تقسیم‌بندی می‌شوند. البته نوع دیگری از پکیج نیز وجود دارد که به صورت دو گانه‌سوز کار می‌کند و مناسب مکان‌ها و محیط هایی است که امکان دسترسی به یک نوع سوخت مقدور نیست. پس مهمترین تفاوت پکیج برقی و گازی در سوخت و انرژی لازم برای گرمایش است.

پکیج‌های زمینی در دو نوع برقی و گازی تولید می‌شوند. انرژی و سوخت مصرفی در پکیج های دیواری نیز عمدتا متشکل از گاز و یا برق است. برخلاف پکیج‌های برقی و گازی که هم به صورت دیواری و هم به صورت زمینی تولید می‌شوند. پکیج‌های دو گانه‌سوز و یا گازوییلی فقط به صورت زمینی ساخته می شوند و بایستی در یک مکان مجزا و دور از محل اصلی مانند موتورخانه، انباری و یا پارکینگ نصب گردند. شرکت هیمورا یکی از اولین و با سابقه‌ترین گروه‌های تولید کننده پکیج های دوگانه سوز و سه گانه سوز است. ساختار سیستم و کارکرد پکیج‌های برقی و گازی کاملا متفاوت است. لذا در ادامه تفاوت پکیج برقی و گازی از نظر ساختار و کارکرد توضیح داده می‌شود.

تفاوت پکیج برقی و گازی

تفاوت پکیج برقی و گازی و ساختار پکیج‌های برقی

پکیج برقی انرژی برق را به گرما تبدیل می‌کند. به دلیل استفاده از انرژی پاک برق نیازی به دودکش ندارد و هیچ‌گونه آلودگی در محیط ایجاد نمی‌کند. این پکیج‌ها به صورت کاملا کم صدا کار می‌کنند و به هیچ وجه باعث آلودگی صوتی در محیط نمی‌شوند. تامین حرارت در این پکیج ها با استفاده از المنت که یک مقاومت الکتریکی است انجام می گیرد. بدین ترتیب صدای زیادی در حین کارکرد ایجاد نخواهد شد. لذا از تفاوت پکیج برقی و گازی می‌توان به عدم ایجاد آلودگی صوتی در پکیج برقی اشاره کرد.

پکیج‌های برقی را به صورت زمینی و دیواری تولید می‌کنند و براساس متراژ محیط، اندازه و توان حرارتی آن را انتخاب می‌کنند. امروزه نمونه‌ای از پکیج‌های برقی تولید شده‌اند که علاوه بر امکان کارکرد با انرژی برق می‌توانند با سوخت گاز یا گازوئیل نیز گرمایش محیط را تامین کنند. به این پکیج‌ها، “سه گانه سوز زمینی” گفته می‌شود.

قیمت پکیج برقی هیمورا

گروه صنعتی هیمورا یکی از برترین و قدیمی ترین تولید کنندگان پکیج‌های برقی است که توانسته با سابقه درخشان، انواع مختلفی از پکیج‌ها را به بازار ایران عرضه کند. این گروه با تجربه کافی که در زمینه فروش انواع پکیج کسب کرده، توانسته است با اعمال تمام خواسته‌های خریداران و مشتریان در تولیدات خود و امکان تولید به صورت سفارش سازی، به برندی محبوب تبدیل شود.

پکیج های برقی تولیدی این گروه به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم می‌شود. در حوزه تولید پکیج‌های دیواری این گروه قدم‌های مهمی برداشته است. در این راستا با توجه به محدودیت‌هایی نظیر عدم تعیین دمای جداگانه برای آب مصرفی و گرمایش رادیاتورها این گروه تصمیم به تولید نوع جدیدی از پکیج‌های برقی دیواری تحت عنوان “هوشمند” کرده است. شما می‌توانید برای مشاهده پکیج های برقی هیمورا اینجا کلیک کنید. ضمنا با توجه به نوسانات بازار برای اطلاع از آخرین قیمت پکیج برقی هیمورا می‌توانید با کارشناسان فروش در تماس باشید.

پکیج زمینی صنعتی

پکیج‌های گازی و ساختار آن‌ها

پکیج‌های گازی نوعی دیگر از پکیج‌ها هستند که با استفاده از سوخت گاز کار می‌کنند و به این دلیل از قدرت بسیار بالایی در تامین حرارت لازم برای محیط برخوردار هستند. پکیج‌های گازی متشکل از یک عدد مشعل هستند که گرمای لازم را تامین می‌کند. پکیج‌های گازی با توجه به سوختن گاز درون محفظه احتراق توسط مشعل، طول عمر کمتری نسبت به مدل‌های برقی دارند. از جمله تفاوت پکیج برقی و گازی به طول عمر مفید دستگاه می‌توان اشاره کرد. همچنین برای نصب این پکیج‌ها، حتما باید از دودکش برای خروج گازهای سمی ناشی از احتراق استفاده شود. لذا عملکرد این دستگاه‌ها توام با ایجاد آلایندگی خواهد بود. بنابراین دیگر تفاوت پکیج برقی و گازی، وجود آلودگی ناشی از خروج گازهای سمی در نوع گازی است.

سخن پایانی

مطلبی که ارائه شد، تا حدودی به بررسی نوع کارکرد پکیج برقی و گازی پرداخته بود. هر دو مدل این دستگاه‌ها می‌توانند آب گرم لازم برای مصرف و نیز گرمایش را تامین کنند. اما اصلی ترین تفاوت پکیج برقی و گازی در نحوه گرم کردن آب است. در نوع گازی، با مصرف سوخت گاز و نیز با استفاده از مشعل این مهم صورت می‌گیرد؛ در حالیکه در نوع برقی گرمایش لازم با استفاده از المنت و با مصرف برق انجام می‌شود. تفاوت پکیج برقی و گازی تنها محدود به نحوه گرم کردن آب نیست؛ بلکه مواردی مانند طول عمر دستگاه، تولید آلاینده‌ها و همچنین وجود صدا در حین کارکرد نیز می‌تواند از جمله تفاوت‌های آن‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *