برد پکیج برقی

هر آنچه باید قبل از (( تعمیر برد پکیج برقی )) باید بدانید!!! دیدگاه بگذارید

برد پکیج برقی یکی از مهم ترین قطعات پکیج‌های برقی است که کارکرد درست آن، روند کل دستگاه را به خوبی تنظیم می‌کند در این مقاله به بررسی تمام جوانب معرفی برد پکیج برقی به عنوان اساسی ترین قطعه پکیج برقی، عملکرد برد، تعمیر برد پکیج، انواع برد و مقایسه جامع قیمت بردهای پکیج پرداخته شده است. در ابتدا برد پکیج به صورت جامع تشریح می‌شود. در ادامه، اینکه چه چیزی به عنوان برد پکیج تشخیص داده می‌شود، همچنین، ساختار و نحوه عملکرد آن‌ به صورت کامل شرح داده خواهد شد تا شما با آشنایی آن، روش‌های تعمیر و نگهداری بردهای پکیج را نیز به صورت جامع آموخته باشید. ضمنا راهکارهای علمی و راهنمای تعمیرات ساده نیز در این مقاله نوشته شده است، شما با خواندن این مقاله به صورت کامل با انواع بردهای پکیج برقی آشنا می‌شوید.

بعد از آشنایی با مراحل تعمیرات و نکات ایمنی پکیج، در نهایت قادر خواهید بود که قیمت انواع برد پکیج برقی رو با هم مقایسه کنید؛ با ما همراه باشید تا تجربیات کارشناسان تولید و فروش کارخانه هیمورا در اختیار شما قرار داده شود.

مقدمه

امروزه بردهای برقی یکی از ابزارهای پرکاربرد به شمار می‌رود که تقریبا در تمامی تجهیزات الکتریکی مشاهده می‌شود. بردهای برقی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در صنعت الکترونیک استفاده گسترده‌ای دارند. این بردها قابل استفاده در سیستم‌های کامپیوتر، تجهیزات ارتباطات، تجهیزات پزشکی، خودروها و سایر صنایع الکترونیک مانند صنعت فضایی و نظامی هستند. این بردها به عنوان یک منبع انرژی الکتریکی، برای تأمین نیازهای مختلف ما از جمله روشنایی، گرمایش، سرمایش و تأمین برق برای دستگاه‌ها و لوازم الکترونیکی استفاده می‌شوند.

با پیشرفت فناوری و نوآوری در زمینه تولید تجهیزات گرمایشی برقی، پکیج‌های برقی به عنوان گزینه‌ای جدید و کارآمد در بازار مطرح شده‌اند. برد پکیج برقی نیز به عنوان یکی از اساسی‌ترین قطعات داخلی پکیج شامل قسمت‌های مختلف است که قطعات الکترونیکی را در خود جای داده است.

the product بیشتر بخوانید: پکیج برقی 24000 هیمورا

پکیج برقی تک فاز بازدهی بسیار بالایی رادارند که در ظرفیت های مختلف و سفارشی و مصرف بهینه برق کارکرد ساده و ایمن، سهولت در نصب و راه اندازی.

برد پکیج برقی چیست؟

برد پکیج برقی یک مرکز کنترل حساس است که وظیفه (( مدیریت و کنترل عملکرد )) دستگاه را بر عهده دارد. این برد با استفاده از فرمان‌ها و دستوراتی که از کاربر یا سیستم‌های خودکار دریافت می‌کند، تعیین می‌کند که چگونه دستگاه باید عمل کند و گرمای موردنیاز را تولید کند.

برد پکیج برقی، اطلاعات مربوط به دما، فشار و سایر شرایط عملکرد را از سنسورها دریافت کرده و بر اساس آن‌ها فرآیند تنظیم و کنترل گرمایش را انجام می‌دهد. همچنین، برد با داشتن قابلیت‌های الکترونیکی و برنامه‌ریزی، به بهبود کارایی و بهره‌وری دستگاه کمک می‌کند.

اگر برد پکیج برقی از کار افتد یا دچار مشکل شود، معمولاً سایر قسمت‌های دستگاه نیز از کار می‌افتند؛ چرا که کنترل و هماهنگی عملکرد این قسمت‌ها توسط برد انجام می‌شود. بنابراین، تعمیر و جایگزینی به موقع و در صورت لزوم برد، از اهمیت بالایی برخوردار است تا عملکرد صحیح دستگاه حفظ شود و گرمایش مدنظر را به طور بهینه تامین کند.

برد پکیج برقی چیست

عملکرد برد پکیج

عملکرد برد پکیج برقی به گونه ای طراحی شده است که برای مدیریت و کنترل برق‌رسانی سیستم عمل می‌کند. این عملکردها شامل حفاظت، تامین برق، کنترل اطلاعات، عملکرد خودکار و صرفه‌جویی است، در زیر هر کدام از این موارد به صورت اختصاصی توضیح داده شده است.

  • تامین برق پکیج

یکی از مهم ترین وظایف برد پکیج تامین و توزیع برق به قطعات دیگر به منظور ارسال اطلاعات به قسمت‌های مختلف پکیج است. برد پکیج برقی با مدیریت تامین انرژی بخش‌های مختلف باعث کارکرد صحیح و به موقع تمام بخش ها می‌شود.

  • حفاظت

گاهاً در صورت وجود خطای جريان يا وضعيت نامطلوب ديگر، اين نوع پكيج‌ها قادر به قطع يك يا همه خروجي‌هاي خود هستند. این عملکرد حفاظتی می‌تواند سیستم را در مقابل خطرات ناشی از جريان‌هاي اضافي، جهش‌هاي ولتاژ، همچنین خطرات ناشی از اتصال کوتاه و به طور کلی در برابر خطاهاي كوچك و بزرگ و شرایط نامطلوب محافظت کند.

  • کنترل

برد پکیج امکان تنظیم، کنترل و مدیریت ولتاژ، جریان و سایر پارامترهای موردنیاز را دارد. عملکرد کنترل برد پکیج باعث حفظ پایداری و نظم در کل سیستم می‌شود.

  • انتقال اطلاعات

برخی از بردهای پکیج قابلیت ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات را دارند. این بردها مسئول انتقال داده‌های الکترونیک به سایر قطعات شبکه هستند. همچنین ذخیره‌سازی پارامترهای تنظیم شده، نمایشگرها و رابط های کاربردی را انجام می‌دهند.

آموزش تعمیر برد پکیج

قطعات برد پکیج

قبل از شروع آموزش تعمیر برد پکیج ابتدا باید با قطعات مختلف برد پکیج آشنا شویم:

  • فیوز

زمانی که جریان برق بیشتر از حالت عادی از فیوز عبور کند باعث ذوب شدن این قطعه می‌شود. بدین ترتیب جریان‌هایی که از این قسمت عبور می‌کند، قطع خواهد شد. برای تشخیص سالم بودن این قسمت بهتر است حتما از یک فازمتر استفاده کنید. جریان برق را دنبال کنید. اگر جریان برق وجود دارد ولی فازمتر در قسمت فیوز روشن نشود، به این معنا است که فیوز برد شما سوخته است.

  • رله فن برد پکیج برقی

رله فن‌ها بر اساس کارایی که دارند انواع و برندهای مختلف دارند؛ ولی در کل وظیفه اتصال در مدار برقی را دارد.

  • آی سی

به مجموعه مدارات الکتریکی آی سی گفته می‌شود، که شامل خازن ها و ترانزیستورها است. مهم ترین وظیفه این قطعه، بررسی ولتاژ ورودی و خروجی سیستم است که از ایجاد آسیب به سایر قطعات محافظت کند.

  • ترانس تغذیه

وظیفه اصلی این قطعه تبدیل ولتاژ بالای شهری به ولتاژ پایین برای پکیج است.

  • آی سی رگولاتور

برای داشتن یک ولتاژ پایین و ثابت در داخل سیستم حتما باید از آی سی رگولاتور استفاده شود.

اگر ولتاژ منزل‌تان متغیر و بالاست، حتما باید در مدار بین منبع تغذیه و مدار مصرف کننده، یک عدد آی سی رگولاتور قرار بدهید. این مورد را در نظر بگیرید حداکثر جریانی که این قطعه می‌تواند عبور دهد یک آمپر است، در غیر این صورت حتما از یک منبع خنک کننده باید استفاده کنید.

قطعات برد پکیج

آموزش تعمیر برد پکیج

برد پکیج به عنوان مهم ترین قسمت پکیج، هنگامی که دچار مشکلی شود و نتواند عملکرد درستی داشته باشد، باعث ایجاد مشکل در پکیج می‌شود. در این صورت پکیج نمی‌تواند به درستی کار کند. در این صورت خطاهایی در صفحه نمایش ایجاد می‌شود که ایجاد مشکلات در قسمت‌های دیگر سیستم را به همراه خواهد داشت. ولی این را هم باید در نظر بگیرید که تمام مشکلات پکیج مربوط به برد نمی‌شود. شما باید توسط کد خطاهای ایجاد شده، دلیل خرابی پکیج را پیدا کنید و نسبت به تعمیرات پکیج اقدامات لازم را انجام دهید. برای تشخیص خرابی برد پکیج، چندین علائم وجود دارد، علائمی مثل:

  • بروز خطا در پکیج
  • عدم روشن شدن پکیج
  • ریست شدن دستگاه بعد از روشن شدن
  • عدم کار کردن خازن‌ها، عدم کار کردن پمپ
  • عدم گرمای موردنیاز در سیستم و گرم نشدن رادیاتورها.

بعد از تشخیص خرابی برد پکیج مراحل زیر را برای بررسی و تعمیر برد پکیج انجام داده می شود.

ابتدا باید برد پکیج برقی کامل مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکلات موجود تشخیص داده شود. قبل از شروع مطمئن شوید که برق خانه یا محل کار قطع شده باشد. مطابق دفترچه راهنمای پکیج، پکیج را باز کنید، برای راحتی کار با دقت قطعات و سوئیچ ها را برچسب‌گذاری کنید تا تعمیر راحت تر باشد. اگر قطعه‌ای سوخته باشد، با قطعات جدید جایگزین کنید. حتما از قطعات معتبر استفاده کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد. اگر اتصالات شکسته‌ای وجود داشت از لحیم‌کاری یا سیم‌کشی مجدد استفاده کنید. همه اتصالات و قطعات را از لحاظ درست و ‌محکم بودن بررسی کنید. پس از تعمیر برد، با دقت قطعات پکیج را در جای درست خودشان قرار دهید. سپس به منبع برق متصل کنید. فراموش نکنید که تست عملکرد برد الکتریکی پکیج را با دستگاه مناسب چک کنید و در صورت نیاز پکیج را تنظیم نمایید.

این را بخاطر داشته باشید که برای تعمیر برد پکیج باید از یک متخصص کمک بگیرید و نسبت به انواع برد پکیج این فرایند متفاوت خواهد بود.

the product بیشتر بخوانید: دلایل اصلی سوختن فیوز پکیج کدام است؟

لیستی عمده از دلایل و علت سوختن فیوز پکیج همانند، یکسره شدن رله برد پکیج، اختلال در پمپ سیرکولاسیون و چندین مورد دیگر بررسی شده است.

معرفی انواع برد پکیج

بردها با توجه به کاربردهای خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. تعدادی از انواع برد پکیج شامل موارد زیر می‌شود:

  • بردهای کنترل

این برد مناسب سیستم پکیج طراحی شده است و برای کنترل و مدیریت عملکرد این سیستم استفاده می‌شود. اجزای تشکیل دهنده این برد، سنسورها، رله ها، تایمر و قطعات الکترونیک است.

  • بردهای قدرت

جهت تامین نیرو و تغذیه از این نوع برد استفاده می‌شود.

  • بردهای ارتباطی

جهت اتصال سیستم پکیج به سایر سامانه‌‌ها و دستگاه‌ها از این برد استفاده می‌شود که تشکیل شده از پورت‌های ارتباطی است.

  • بردهای نمایشگر

برای نظارت بر عملکرد سیستم پکیج و جهت نمایش آن از این برد استفاده می‌شود.

  • بردهای محافظت

جهت جلوگیری خسارات ناشی از شوک الکترواستاتیک، جرقه‌زدگی و ولتاژهای نامناسب به سخت افزار و قطعات الکترونیک از این برد استفاده می‌شود.

معرفی انواع برد پکیج

چه عوامی باعث تعیین قیمت برد پکیج می‌شود؟

قیمت بردهای پکیج برقی تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. نوع و کارایی بردها: قدرت و کارایی بردهای پکیج برقی، به طور مستقیم بر قیمت آنها تأثیر می‌گذارد. بردهای با عملکرد و کارایی بالاتر، معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  2. تکنولوژی استفاده شده: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت بردها، هزینه تولید را افزایش می‌دهد و در نتیجه قیمت نهایی را نیز افزایش خواهد داد.
  3. نرخ ارز: اگر قطعات و مواد اولیه برای تولید بردهای پکیج برقی وارداتی باشند، نرخ ارز نقش مهمی در قیمت نهایی خواهد داشت. تغییرات در نرخ ارز ممکن است باعث افزایش یا کاهش قابل توجه قیمت شود.

لیست قیمت برد پکیج در سال 1402

هدف اصلی برد پکیج، ایمنی و ارتباط سیستم است. خرابی برد باعث ایجاد اختلال در تمام بخش‌های دیگر پکیج می‌شود. اکثر بردها قابل تعمیر هستند، ولی اگر نیاز به تعویض برد پکیج داشته باشید با استفاده از جدول زیر می‌توانید قیمت ها را با هم مقایسه کنید؛ توجه فرمایید که قیمت‌های ذکر شده در جدول لیست قیمت برد پکیج برقی به صورت بازه قیمتی است و آخرین به روز رسانی آن در تاریخ پنجشنبه 26 مرداد 1402 انجام شده است:

برد الکترونیکی حداقل قیمت (تومان) حداکثر قیمت (تومان)
برد نمایشگر پکیج  CV242 800.000 900.000
برد پکیج BL220 900.000 950.000
برد اصلی برهما 950.000 1.000.000
برد اصلی پکیج لورچ 950.000 1.000.000
برد اصلی مکس الیت گلدیران 1.800.000 1.900.000
برد اصلی نیواستار 1.850.000 1.900.000
برد کنترل پکیج ورونا 1.850.000 1.900.000
برد پکیج پرلا 2.100.000 2.200.000
برد پکیج روما 2.500.000 2.600.000
برد پکیج  CV424 4.500.000 4.600.000
the product بیشتر بخوانید: 6 مارک برتر پکیج برقی

بهترین پکیج برقی کدام برند هست؟ چه کسی می تواند بهترین مارک پکیج برقی را تشخیص دهد؟ تمام جزئیات 6 برند را اعمال کردیم خودتون تشخیص دهید

خلاصه

 با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله، می‌توان نتیجه گرفت که برد پکیج برقی یک قطعه حیاتی در سیستم‌های الکترونیکی است و تعمیر و نگهداری صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. شما اطلاعات کامل و جامع در مورد معرفی و انواع برد پکیج برقی را در این مقاله مطالعه کردید. قبل از آموزش تعمیر برد پکیج برقی، ابتدا با قطعات مختلف برد آشنا شدید تا هنگام تعمیر اطلاعات کافی را در مورد قطعات مختلف و عملکرد برد پکیج داشته باشید. در نهایت، درباره قیمت‌های مختلف بردهای پکیج برقی اطلاعاتی ارائه شد. در انتها نیز، عوامل مختلف تأثیرگذار بر قیمت بردهای پکیج برقی به همراه آخرین لیست قیمت انواع برد پکیج در جدول به صورت بازه قیمتی بررسی شد.

سوالات متداول

چه علتی می‌تواند باعث خرابی برد پکیج برقی شود؟

نصب نادرست

ولتاژ برق نامناسب

خرابی قطعات الکترونیک

آسیب فیزیکی و بار الكترواستاتيك (ESD) كه به صورت تصادفي يا سهل انگارانه در هنگام نصب يا تعويض قطعات الكترونيك ايجاد مي شود.

آیا می‌توانم خودم برد پکیج برقی را تعمیر کنم یا نیاز به تخصص فنی دارد؟

تعمیر پکیج برقی نیاز به تخصص فنی دارد. پکیج‌های برقی دارای قطعات الکترونیکی پیچیده هستند و برای تعمیر آنها نیاز به دانش فنی و تجهیزات مناسب است. علاوه بر این، در صورتی‌که خودتان عمل تعمیر را انجام دهید، دیگر گارانتی شامل دستگاه نشود. در برخی موارد حتی ممکن است خطرات احتمالی را افزایش دهد. بنابراین، بهتر است تعمیر پکیج برقی را به فرد متخصص فنی این حرفه بسپارید.

آيا هزینه تعمیر برد پکيج برقي اغلب از هزینه جایگزین کامل آن کمتر است؟

بله، در بسیاری از موارد هزینه تعمیر برد پکیج برقی کمتر از هزینه جایگزین کامل آن است. این به دلیل این است که تعمیرات معمولاً فقط در قسمت مشکل دار صورت می‌گیرد و سایر قسمت‌های پکیج برقی سالم باقی می‌مانند. از طرف دیگر، جایگزین کامل پکیج برقی شامل هزینه خرید و نصب یک واحد جدید است که به طور کلی گرانتر است. با این حال، در بعضی موارد خاص، مانند وجود خطرات امنیتی یا عدم توانایی تعمیر صحیح، جایگزین کامل پکیج برقی ممکن است مناسب‌تر باشد.

ms.mokhtary

خانم مختاری

علاقه بنده به نویسندگی در کنار رشته تحصیلی صنایع که از آن فارغ التحصیل شدم و اشتغال در صنایع ماشین سازی هیمورا باعث شد تا بنده به یکی از تولید کننده مقالات تخصصی این مجموعه شوم و 3 سال هست که به صورت تمام وقت فعالیت دارم.

نگاریده های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *