علت سوختن فیوز پکیج

دلایل اصلی سوختن فیوز پکیج کدام است؟ دیدگاه بگذارید

علت سوختن فیوز پکیج چیست؟ اگر شما هم در این مقاله با ما همراه هستید، مطمنا یا دچار برق گرفتگی در بدنه پکیج شدید یا مدام فیوز پکیج خود را می‌کنید؛ در هر صورت باید به پاسخ جامع و کامل این سوال رسید. بدین منظور لازم است، قبل از تعویض فیوز علت سوختگی آن را پیدا کنیم؛ چراکه تا زمانی که مشکل پکیج همچنان پابرجا باشد، فیوزهای جدید خواهند سوخت و تعویض فیوز نمی‌تواند کمکی به شما بکند. گاهی امکان دارد مشکل از برد پکیج باشد که در این صورت نیاز به تعمیر برد الکترونیکی پکیج خواهید داشت. در ادامه قصد داریم شما را با نحوه تست و زمان تعویض فیوز پکیج، به صورت کامل آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید این مورد از مشکلات پکیج خود را حل کنید؛ پس با ما همراه باشید.

فیوز پکیج و علت سوختن آن

از مشکلات رایج در فصل زمستان سوختن فیوز پکیج است، اما بدتر این است که پس از تعویض آن دوباره با سوختن آن مواجه شوید. حتی گاهی افراد وقتی فیوز را به برق وصل می‌کنند، بدنه پکیج دارای برق می‌شود. در این حالت پیش از هر کاری باید علت سوختن فیوز پکیج را پیدا کنید و سپس آن را تعمیر یا تعویض کنید؛ اگر موافق هستید، قبل از تست علت سوختن فیوز پکیج به سراغ نحوه کارکرد فیوز پکیج بپردازیم:

عملکرد فیوز پکیج 

فیوز محافظی برای یک مدار الکتریکی است. در واقع یک نوار فلزی رساناست که برای حفاظت از یک مدار الکتریکی، در مدار پکیج کار گذاشته می‌‌شود. این قطعه الکتریکی اجازه عبور جریان الکتریکی بیش‌تر از حد مجاز را نمی‌‌دهد. در زمان بروز مشکل، نوار فلزی ذوب شده و از رسیدن جریان الکتریکی به سایر قسمت‌های مدار جلوگیری می‌کند. به صورت کلی دلیل سوختن فیوز می‌تواند مربوط به اتصال یکی از قطعات آن باشد.

the product بیشتر بخوانید: پکیج برقی 24000 هیمورا

پکیج برقی تک فاز بازدهی بسیار بالایی رادارند که در ظرفیت های مختلف و سفارشی و مصرف بهینه برق کارکرد ساده و ایمن، سهولت در نصب و راه اندازی.

دلایل عمده سوختن فیوز پکیج 

با دانستن موارد زیر در صورت قطع شدن فیوز پکیج‌ها از جمله پکیج های برقی، دو گانه‌سوز و سه گانه‌سوز می‌توانید مشکل را برطرف نمایید. از جمله دلایل سوختن فیوز پکیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بروز اتصال یا قطعی در بخشی از قطعات پکیج

دلیل این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که در بخشی از قطعات پکیج، اتصال یا قطعی به وجود می‌آید. در صورتی که با قطع فیوز پکیج مواجه شدید، به سراغ قطعاتی بروید که برای عملکردشان نیازمند اتصالات فاز و نول هستند؛ چرا که اگر در این قطعات اتصالی رخ دهد یا مشکلی ایجاد شود، مستقیما فیوز قطع شده و به احتمال قوی باعث سوختن آن خواهد شد.

عملکرد فیوز پکیج

اختلال در پمپ سیرکولاسیون

کار پمپ سیرکولاسیون این است که سیالات را در مسیر لوله‌ها به جریان درآورد. این نوع پمپ به طور معمول در مسیر حرکت مایعات در مسیر بسته نصب می‌شود تا سیالات با فشار بهتر و بیشتری درون لوله‌ها حرکت کنند. از وظایف مهم دیگر پمپ سیرکولاسیون، جلوگیری از مصرف بیش از اندازه آب در مدت زمانی است که نیاز به گرم شدن آب است. علت سوختن فیوز پکیج می‌تواند ناشی از اختلال در پمپ سیرکولاسیون باشد.

اگر رله برد پکیج یکسره شود

رله برد یا تقویت کننده یک نوع کلید الکتریکی بوده که وظیفه آن دریافت جریان برق اضافی برای پکیج است. این کلید در مدار الکتریکی باز و بسته می‌‌شود و به دستگاه کمک می‌‌کند تا بتواند جریان برق ورودی بیشتری را دریافت نماید؛ به همین دلیل از آن به عنوان “تقویت کننده” نیز یاد می‌شود. در صورت بروز اختلال در رله برد، شاهد بروز اختلال در عملکرد دیگر قطعات پکیج از جمله فیوز دستگاه خواهید بود.

وجود اختلال و یا سوختن بوبین شیر کنترل گاز

شیر کنترل، قطعه‌ای آهن‌ربایی در پکیج است که وظیفه آن کنترل و قطع و وصل جریان مایعات و سیالات در خطوط لوله است. درصورت بروز مشکل در عملکرد فیوز پکیج‌تان، حتما وضعیت بوبین‌ها را نیز بررسی کنید؛ چرا که اختلال در این قطعه، می‌تواند علت خرابی فیوز باشد.

the product بیشتر بخوانید: 6 مارک برتر پکیج برقی

بهترین پکیج برقی کدام برند هست؟ چه کسی می تواند بهترین مارک پکیج برقی را تشخیص دهد؟ تمام جزئیات 6 برند را اعمال کردیم خودتون تشخیص دهید

مشکل در شیر موتوری

اگر بخواهیم از قطعه‌ای به عنوان محرک اصلی الکتریکی دستگاه پکیج یاد کنیم، شیر موتوری قطعه بسیار مناسبی است. اصولا در حین کارکرد پکیج لازم است مقدار جریان آب عبوری کنترل و بررسی شود. این کار برعهده شیر موتوری پکیج است. این قطعه نیز، مثل قطعه قبلی، در صورت مواجه شدن با هر نوع نقصی، می‌تواند باعث سوختن و خرابی فیوز شود. برای رفع مشکل در این حالت، باید ابتدا مشکل شیر موتوری را برطرف کنید.

بروز اختلال در عملکرد فن پکیج و یا سوختن آن

چرا اختلال در عملکرد فن می‌تواند باعث سوختن فیوز پکیج شود؟ فن یکی از قطعاتی است که عمل خنک‌سازی بخش‌ها و قسمت‌های داخلی پکیج را برعهده دارد. واضح است که هرگونه اختلال در عملکرد فن، باعث بالارفتن غیر عادی دمای داخل قطعات پکیج می‌شود و این امر می‌تواند علت سوختن فیوز پکیج را به همراه داشته باشد. در واقع وقتی که قطعات پکیج به خوبی خنک نشود، حرارت می‌تواند به فیوز آسیب برساند. بنابراین اگر متوجه شدید فیوزتان سوخته و یا به شکل غیر عادی کار می‌کند، حتما فن پکیج خود را نیز مورد بررسی قرار دهید.

بروز اختلال در عملکرد محافظ برق پکیج

اصولا پکیج‌ها باید با ولتاژ برق مناسب راه‌اندازی شوند ولی ممکن است شرایطی پیش بیاید که برق مصرفی دارای ولتاژ نامناسبی باشد. به همین دلیل بهتر است از محافظ برق پکیج حتما استفاده شود. در واقع با استفاده از محافظ، هرگونه نوسانات در جریان عبوری از پکیج جلوگیری شده و بدین ترتیب دستگاه از آسیب دیدن مصون می‌ماند. اگر ولتاژ برق ورودی به پکیج استاندارد نباشد، محافظ برق از دستگاه شما در برابر این نوسانات حفاظت می‌کند و همچنین عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. در صورتی که این قطعه، توانایی جلوگیری از نوسانات برق را نداشته باشد، فیوز آسیب می‌بیند.

چرا بدنه پکیج برق دار می‌ شود؟

چرا بدنه پکیج برق‌دار می‌‌شود؟

برقدار بودن پکیج دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. اصلی‌ترین دلیل آن، بروز اختلال در عملکرد فیوز و نیم‌سوز بودن یکی از اجزای تشکیل دهنده پکیج است. اگر می‌خواهید مشکل برق دار بودن بدنه پکیج را خودتان حل کنید، می‌توانید یک رشته سیم به مهره شیر گاز ورودی پکیج متصل کرده و سر دیگر آن را به بدنه پکیج وصل نمایید. پس از انجام این کار به احتمال خیلی زیاد برق بدنه قطع خواهد شد؛ چون برق اضافه از طریق سیم به زمین منتقل می‌شود و بار اضافی بدنه پکیج تخلیه خواهد شد. در صورتی که مشکل پکیج برطرف نشد یا اگر قصد دارید این مشکل را به صورت اصولی و کامل حل کنید، بهتر است از مراکز تخصصی سرویس پکیج کمک بگیرید.

the product بیشتر بخوانید: معیارهای تعیین قیمت پکیج برقی در ایران

این مطلب حاوی جدیدترین لیست قیمت پکیج برقی انواع برندهای کم مصرف و تک فاز می باشد؛ ضمناً معیارهای تعیین قیمت پکیج های برقی مطرح شده

سخن آخر

درست است که هر کسی می‌تواند مشکل و علت سوختن فیوز پکیج خود را پیدا کرده و شخصاً حل کند. ولی واقعیت این است که تعمیر پکیج یک کار تخصصی است! با توجه به اینکه ممکن است هنگام تعمیر پکیج خود ندانسته دچار اشتباه شوید، بهتر است از یک متخصص برای اطمینان بیشتر کمک بگیرید.

نکته بسیار مهمی که لازم است بدانید این است که اگر با تست هر یک از مراحل فوق توانستید علت خرابی را پیدا کنید باز هم بهتر است که از متخصص این رشته کمک بگیرید؛ زیرا کسی که قصد تعمیر پکیج را دارد، قبل از باز کردن بدنه دستگاه، ابتدا باید با قطعات پکیج و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا باشد. همچنین چندین فیوز نیم آمپر و تعدادی از ابزارآلات را در دسترس داشته باشد. در صورت نداشتن سر رشته و امکانات لازم ابدا اقدام به تعمیر سر خود فیوز پکیج نکنید؛ چراکه ممکن است منجر به سوختن برد کنترل پکیج برقی یا حتی آسیب آن شود.

 

witer ms.hadi

خانم هادی

من فارغ التحصیل رشته مهندسی ساخت و تولید هستم؛ تولید محتوای متنی و صوتی تخصصی جزو فعالیت های منه و حدودا 5 سال هست که با صنایع ماشین سازی هیمورا همکاری دارم. با ورود به دنیای دیجیتال و تولید محتوا در رشته تخصصی خودم دیدگاهم به صنایع متفاوت تر شد و هر روز به اموخته هام اضافه میشه.

نگاریده های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *