پکیج دیواری گرمایشی

نکات کلیدی در مورد نصب پکیج های دیواری دیدگاه بگذارید

نکات کلیدی در مورد نصب پکیج های دیواری

پکیج های دیواری تجهیزاتی هستند که می توانند گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی مورد نیاز را تامین نمایند. پکیج های دیواری در دو نوع برقی و گازی تولید می شوند که مطابق با نیاز مشتری و دسترسی به سوخت می تواند از هر نوع آن بهره مند گردد. در نصب پکیج های دیواری به دلیل نکات ایمنی باید موارد را مورد توجه قرار داده و رعایت نمود.

اولین نکته در نصب پکیج ها انتخاب و مشخص نمودن محل نصب پکیج می باشد که باید دارای ویژگی هایی باشد. نخست استحکام محل نصب و دیوار مورد انتخاب می باشد که این دیوار باید تحمل وزن و سنگینی پکیج را داشته باشد. حال اگر محل نصب ما به لحاظ مصالح قابل اطمینان نبود می توان با استفاده از قراردادن تخته های چندلا بر روی دیوار این ظرفیت را تامین نمود. محل انتخاب شده چنانچه در مابین کابینت های آشپزخانه باشد باید فاصله 15 سانتی متری از هر کابینت را در نظر گرفت و همچنین فاصله پکیج از کف زمین حداقل یک متر بوده و از دیوار روبرو نیز باید یک متر باشد. نکته مهم در محل نصب پکیج این که نباید روی اجاق گاز نصب گردد و چنانچه جایی درکنار کنتور برق باشد باید حداقل یک متر فاصله از کنتور را رعایت نمود.

مشخصات پکیج های دیواری

  • در پکیج های دیواری گازی وجود دودکش الزامی بوده و این دودکش باید قدرت مکش کافی داشته و اصول استاندارد و ایمنی در نصب دودکش و قطر دودکش و وصل نمودن پکیج به دودکش رعایت شده باشد.
  • مشخص بودن میزان سختی آب مورد استفاده در پکیج دیواری از نکات مهم می باشد. زیرا بالا بودن سختی آب امکان ایجاد رسوب در قطعات و لوله های پکیج را سبب شده و کارایی آن را کاهش می دهد. برای جلوگیری از افت راندمان به دلیل رسوب درمناطقی که سختی آب بالایی دارند می توان از سختی گیرهای مغناطیسی یا پلی فسفات استفاده نمود.
  • در نصب پکیج های دیواری گازی استفاده از شیر گاز مجزا و نوع مخصوص یعنی توپی ربع گرد استفاده شود. لوله ها و شیلنگ های آب ورودی و خروجی باید مطابق با استاندارد بوده و قطرها آنها برای لوله ای شوفاژ 4/3 اینچ و جهت لوله ای آب گرم بهداشتی  2/1 اینچ در نظر گرفته شوند.
  • برای اتصال سیم برق پکیج برقی به پریز باید از سیم های استاندارد و پریز برق مناسب استفاده نمود. و در پکیج های برق از سیم ارت متصل به زمین حتما نصب گردد.
  • در پکیج دیواری برای قسمت های ورودی هوا و گاز از فیلترهای مخصوص هر کدام استفاده گردد تا ذرات موجود در هوا وارد دستگاه نشوند.

نکات مورد توجه در مورد نصب پکیج های دیواری

  • دستگاه پکیج دیواری را باید قبل از نصب نمودن نظافت و تمیزکاری نموده و لوله کشی شوفاژ آن باید شستشوداده شود تا از هر گونه عامل خارجی پاک گردد زیرا ممکن است وجود مواد در داخل آن موجب گرفتگی پمپ شده و در نهایت خرابی آن را سبب گردد.
  • جهت نصب آسان دستگاه باید برخی قسمت های آن همانند لوله ها، شیر فلکه و … قبل از قراردادن  دستگاه روی دیوار به آن نصب و تنظیم گردد.
  • شیر اطمینان دستگاه پکیج دیواری را با استفاده از شیلنگ خروجی به بیرون هدایت گردد.
  • استفاده از محافظ الکتریکی برق برای پکیج دیواری، به هنگام نوسانات برقی از صدمه دیدن قطعات الکتریکی و برد دستگاه جلوگیری می کند.
  • از نصب پکیج های دیواری در محیط هایی که مواد اشتعال زا وجود دارند باید جدداً خودداری گردد موادی همانند تینر، رنگ و کاغذ و … .
  • محل نصب کلاهک تعدیل در پکیج های گازی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که محل نصب این کلاهک حداقل 30 سانتی متر پایین تر از دودکش باید نصب شود. فاصله مناسب و بیشتردستگاه از دریچه دودکش باعث عملکرد بهتر مکش دودکش می شود.
  • در پکیج های گازی چون برای سوختن گاز نیاز به اکسیژن می باشد لذا محل نصب دستگاه باید جایی انتخاب گردد که حداقل جریان هوا را داشته باشد. اگر پکیج داخل کابینت نصب می گردد درب کابینت به شکل کرکره ای انتخاب شود.
  • بعد از نصب دستگاه و وصل نمودن شیلنگ گاز، از نظر نشت گاز دستگاه باید تست گردد.

سخن آخر

پکیج های دیواری گروهی از سیستم های حرارتی پرکاربرد هستند که از آنها به منظور تامین گرمایش محیط و آب مصرفی استفاده می شود. این دستگاه ها به دو صورت گازی و برقی تولید می شوند. در زمان نصب این سامانه های حرارتی بایستی برخی نکات بسیار مهم رعایت گردد تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری گردد. در پکیج های برقی به دلیل اینکه از انرژی الکتریکی برای تامین گرما استفاده می کنند،  باید ایمنی لازم جهت جلوگیری از هرگونه برق گرفتگی و اتصالی رعایت گردد. پکیج های گازی که خطر نشت گاز در آنها وجود دارد نیز باید با استفاده از افراد متخصص نصب و راه اندازی شوند.

برای مشاهده پکیج های دیواری برقی هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *