کاربرد یخ ساز پودری

با شش مورد ازکاربردهای یخ سازهای پودری آشنا شوید دیدگاه بگذارید

با شش مورد ازکاربردهای یخ سازهای پودری آشنا شوید

یخ از جمله موادی است که علاوه بر مصارف خوراکی در صنایع زیادی هم کاربرد دارد. در روزگاران گذشته انسان از یخ به عنوان یک ماده خنک کننده آب و نگهداری غذا استفاده می کرد. و برای این منظور او یخ را در فصل زمستان داخل مکانی تاریک و سرد ذخیره کرده و در تابستان از آن بهره مند می شد. شاید ساخت آب انبارهای بزرگ یا یخچال های طبیعی در دل غارها نشان از نیاز انسان به این ماده سرد بوده است. بهرحال امروزه یخ یکی از ضررویات زندگی مدرن و پیشرفته می باشد و صنعت ساخت دست بشر هم بی نیاز از آن نمی باشد. در این مقاله به بررسی کاربرد یخ ساز پودری می پردازیم.

اولین دستگاه های یخ سازی همان یخچال های قدیمی نفتی و گازی بودند. که با پیشرفت و مرور زمان به دستگاه های مدرن امروزی تبدیل شدند. دستگاه های یخ ساز امروزی در انواع مدل های تولید یخ ساخته و حسب نیاز مصرف کننده و صنایع به بازار مصرف عرضه شده اند. این دستگاه ها مکانیسم تولید یخ تقریبا یکسانی دارند اما شکل یخ تولیدی آنها متفاوت بوده و براین اساس به چند دسته تقسیم می گردند که عبارتند از دستگاه های یخ ساز حبه ای، پولکی ، قالبی و پودری. قابل ذکر است که دستگاه یخ ساز قالبی عمدتا به شکل صنعتی تولید شده و در بخش های مختلف مورد استفاده دارند. یخ های این دستگاه  به شکل مکعب به وزن 25 کیلوگرم و طول یک متر تولید می شوند. دیگر دستگاه های یخ ساز در ظرفیت های خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شوند.

کاربرد یخ ساز پودری

دستگاه یخ ساز پودری

این نوع دستگاه یخ ساز، یخ هایی به شکل پودر یا برفکی تولید می کند. یخ ساز پودری فقط با وصل شدن به منبع برق و استفاده از آب می تواند به مقادیر فراوانی یخ پودری برای مصارف مختلف تولید نماید. سیستم برودتی یخ ساز همانند دیگر دستگاه های یخ ساز خانگی و صنعتی بوده و تفاوت اصلی آن در شکل یخ تولیدی می باشد. یخ سازهای پودری هم به صورت یک دستگاه اتوماتیک تولید یخ پودری وجود دارند و هم از دستگاه های آسیاب یا یخ خردکن می توان برای تولید یخ پودری استفاده نمود. آسیاب های یخ خردکن قادر هستند هر نوع یخی به شکل قالبی یا غیره را به راحتی تبدیل به یخ پودری نمایند. کاربرد یخ ساز پودری در همه صنایع قابل مشاهده می باشد.

دلیل وجود امکانات بیشتر برای تولید یخ پودری مزیت های بیشتر این یخ نسبت به یخ های دیگر مورد استفاده در صنایع می باشد. از مزیت های عمده یخ های پودری این است که در کمترین زمان قادر به خنک نمودن هر چیزی بوده یعنی دارای سرعت عمل بالایی است و این امر به جهت شکل برفکی و سطح تماس بیشتر، به هم نچسبیدن تکه های یخ، راحت احاطه کردن اجسام، انتقال سریع سرما و توده نشدن این نوع یخ ها می باشد.

کاربرد یخ ساز پودری

صنعت شیلات و ماهیگیری یکی از صنایع حساس  وزود فاسد شدنی می باشد. ماهی که صید شده از دریا به دلیل بافت نرم آن در کمترین زمان دچار فساد شده و خراب می گردد. به همین منظور جهت جلوگیری از اتلاف ماهی از یخ های پودری استفاده می شود. از لحظه صید ماهی، آنها در میان یخ های پودری دفن کرده تا زمان رسیدن به ساحل و انتقال آن به مراکز فروش و یا فرآوری تازه و سالم باقی بماند.

کاربرد یخ ساز پودری دربرخی فروشگاه های عرضه ماهی و محصولات دریایی مشاهده نموده اید که آنها در داخل ویترینی هایی پرشده از یخ برفکی قرار می دهند تا به شکل سالم و تازه به دست مشتری برسد. چون این یخ ها دارای قطعات ریزی هستند به راحتی می توانند تمام قسمت های ماهی را پوشش داده و ماندگاری آن را افزایش می دهند. حتی دستگاه های یخ ساز پودری را می توان بر روی کشتی ها یا قایق های نسبتا بزرگ صید ماهی نصب نمود.

امروزه بتن یکی از سازه های بسیار مهم در ساخت و ساز بوده و برای بالا بردن کیفیت آن و عدم ترک خوردن بتن باید دمای بتن ریزی تحت کنترل باشد لذا به این منظور آب مورد استفاده در تولید بتن باید خنک باشد به این منظور در صنایع ساخت بتن از دستگاه های یخ ساز پودری استفاده نموده و آن را در محل منبع آب مخصوص بتن ریزی قرار می دهند تا یخ های تولیدی وارد تانک ذخیره آب شده و آن را خنک نماید.

کاربرد یخ ساز پودری

 موارد استفاده از یخساز های پودری

در برخی فرآیندهای شیمیایی نیاز به خنک کاری سریع می باشیم که بهترین نوع ماده سرد کننده می تواند یخ پودری باشد. در صنعت رنگ و تولید رزین از این ماده به میزان فراوانی استفاده می شود. همچنین در صنایع دارویی برخی داروهای حساس به گرما وجود دارند که برای حفظ و نگهداری و انتقال آنها حتما نیاز به دمای پایین و سرما داریم و از دستگاه های یخ ساز در ظرفیت های کم به این منظور استفاده می گردد. در اینجا نیز کاربرد یخ ساز پودری را می توان مشاهده نمود.

خون و فرآورده های تولید شده از آن می توانند در محیط های گرم از بین رفته و خراب شوند یخ پودری به جهت ساختار فیزیکی آن می تواند مانعی برای این مورد باشد. خصوصا در جابجایی این فرآورده ها در داخل یخچال های پزشکی از یخ های پودری استفاده فراوانی می شود.

از استفاده های معمولی انواع یخ، خنک کاری آب و آشامیدنی ها می باشد. اما چنانچه شما نیاز دارید این خنک شدن سریع اتفاق بیفتد بهترین نوع یخ استفاده از دستگاه یخ ساز پودری می باشد. از یخ پودری در تهیه بستنی ها یا دیگر دسرهای سرما دوست استفاده می شود. در کلیه دستگاه های تولید یخ به جهت استفاده از آب تصفیه شده و خالص برای ساخت یخ،  با اطمینان خاطر می توان از یخ ها برای مصارف خوراکی استفاده نمود.

مزیت ها و کاربرد یخ ساز پودری

دستگاه یخ ساز پودری دارای ایمنی و بهداشت بالایی بوده زیرا این تجهیزات با مواد استاندارد و مورد تایید از جنس استیل ساخته شده اند. به خاطر طراحی خاص این دستگاه دارای نرخ پایین خرابی بوده و یخ تولیدی آنها خالص و نرم می باشد. کاربرد یخ ساز پودری در همه ی صنایع قابل مشاهده می باشد. دستگاه یخ ساز پودری دارای راندمان بالایی هستند به لحاظ بدنه چند جداره و استفاده از عایق های حرارتی در بدنه آنها از مصرف انرژی پایینی برخودار می باشند. دستگاه ها با قابلیت کار در دمای 5 الی 40 درجه سانتی گراد ساخته شده و به طور کاملا اتوماتیک عمل می نمایند. نصب و راه اندازی دستگاه نیاز به تخصص خاصی نداشته و کاربری آن به راحتی امکان پذیر می باشد. دستگاه یخ ساز پودری دارای نمایشگر بوده تا عملکرد دستگاه و پارامترهای ضروری تحت کنترل و نظارت باشند.

برای مشاهده یخسازهای هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *