7 اشتباه رایج در استفاده عرق گیر با کندانسور برقی

عرق گیر با کندانسور برقی (7) اشتباه رایج در استفاده آن دیدگاه بگذارید

عرق گیر با کندانسور برقی یکی از دستگاه‌های رایج در امر تولید عرقیات گیاهی و گلاب است که امروزه جای پای خود را در واحدهای خانگی باز کرده است. این دستگاه‌ها ویژگی‌های مثبتی دارند که باعث شده بیشتر افراد در داخل خود خانه‌ها اقدام به تولید مواد استحصالی از گل‌ها و گیاهان کنند. مخاطب اصلی این مقاله مشتریان خانگی دستگاه عرق گیر با کندانسور برقی است.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از مهمترین اشتباهات رایج در زمینه استفاده دستگاه عرق گیر با کندانسور برقی را بیان کنیم. منشا این اشتباهات می‌تواند ناشی از مواردی مانند عدم اطلاعات کافی افراد باشد. البته در کنار اشاره به باورهای غلط، نکات و راه‌حل پیشنهادی در خصوص رفع اشتباهات نیز بیان شده است. حتماً به این نکات توجه داشته باشید، چراکه روش کار عرق گیر با کندانسور برقی نیاز به پیش‌ زمینه و دقت در مراحل اجرایی دارد.

از دیگر دلایل نگارش این متن، توضیح اطلاعات کافی در مورد طرز کار عرق گیر با کندانسور برقی است. به همین دلیل ابتدا توضیحات کلی درباره خود دستگاه خواهیم داشت و سپس به بیان موارد ابهام برانگیز و مشکل‌ساز می‌پردازیم.

مقدمه

عرق گیری فرآیندی متکی بر علم و هنر است. تک تک مراحل این فرآیند باید با دقت و با رعایت نکات لازم انجام گیرد. آنچه که در انتهای فرآیندی مانند استحصال عطر و رایحه از گل‌ها و گیاهان اهمیت پیدا می‌کند، کیفیت مواد خروجی است. به همین دلیل باید کار عرق گیری با کمترین اشتباهات همراه باشد.

اما خود دستگاه و مراحل کاری آن نیز اهمیت ویژه‌ای در این فرآیند دارد. لذا ابتدا به بررسی کامل ساختار دستگاه و طرز کار آن می‌پردازیم.

عرق گیر هیمورا بیشتر بخوانید: دستگاه تقطیر 1500 لیتری هیمورا

در گلاب گیری صنعتی ایمن بودن، استحکام ساختاری و دوام بالا یکی از مهم ترین معیار خرید گلاب گیرهای صنعتی می باشد که هیمورا با درک تمام شرایط محصولی در توان بالا تهیه و عرضه می کند برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

عرق گیر با کندانسور برقی: تکنولوژی چگونه به کمک حوزه تولید عرقیجات می‌آید؟

عرق گیر با کندانسور برقی دستگاهی است که طی فرآیند تقطیر می‌تواند مواد موثره داخل گل‌ها و گیاهان را خارج کند. این دستگاه با تکیه بر مراحل پخت، تبخیر و تبرید قادر است باکیفیت بسیار بالایی عملیات تقطیر را انجام دهد. خوب طرز استفاده دستگاه تقطیر با کندانسور برقی چیست؟

مرحله پخت گیاهان تفاوت آن چنانی با روش‌های سنتی نداشته است. یعنی مشابه روش‌های قدیمی در عرق گیر با کندانسور برقی بایستی مواد اولیه در حجم مشخصی از آب جوشانده شود. سپس بخارات خروجی که حاوی عطر و رایحه گیاهان است، وارد مرحله تبرید می‌شود. در این مرحله با تبدیل بخارات به مایع، ماده حاصله به صورت عرق گیاهی قابل دسترس خواهد بود.

عرق گیر با کندانسور برقی

اما وجه تمایز این دستگاه چیست؟ تکنولوژی در چه مرحله‌ای به کمک عرق گیر مذکور آمده است؟

خوب روشی که از آن صحبت می‌شود متکی به عمل سرد کنندگی با کندانسور برقی است. البته بیان درست کندانسور هوایی است نه برقی؛ یعنی اولین اشتباه رایج همین برداشت نادرست از طرز کار کندانسور این دستگاه است. با این حال ما در این متن بنا بر لفظ رایج بین عموم، از همان کلمه کندانسور برقی استفاده خواهیم کرد.

یک دستگاه عرق گیر با کندانسور برقی از دو واحد کاملا مجزا از هم دیگ پخت و کندانسور هوایی تشکیل شده است. این دو قسمت از طریق شیلنگی با جنس گرید مواد غذایی به هم اتصال یافته‌اند.

کندانسور هوایی سیستمی است که می‌تواند با ایجاد هوای خنک، شرایط لازم برای تبرید بخارات را فراهم کند. یعنی برخلاف روش‌های سنتی که وابسته به آب و یخ بودند، در این مرحله کاملا نیاز به مصرف آب برطرف شده است. موضوعی که نیاز امروز واحدهای خانگی است، یعنی همان بحث آب و نگرانی‌های ناشی از مصرف بالای آب دستگاه‌های عرق گیری.

نکته نکته

برای ساخت کندانسور هوایی باید دو قسمت اصلی فن و لوله‌های مسی در نظر گرفته شود. بخارات حاوی مواد موثره پس از خروج از دیگ پخت وارد شیلنگ سیلیکونی می‌شوند. این شیلنگ رابطی بین دیگ پخت و کندانسور هوایی است. بخارات از طریق این رابط به داخل لوله‌های مسی کندانسور انتقال می‌یابد. در ادامه با استفاده از هوای خنکی که فن کندانسور ایجاد می‌کند، بخارات داخل لوله‌ها، حرارت خود را از دست می‌دهند. نهایتا از قسمت خروجی کندانسور و به صورت عرق گیاهی قابل جمع‌آوری هستند.

عرق گیر هیمورا بیشتر بخوانید: دستگاه اسانس گیر نوع دوم 100 لیتری هیمورا

تفاوت اساسی اسانس گیر هیمورا استفاده از شیر تخلیه عرق برای تخلیه کامل و دارای سیستم خنک کننده آب گرم مدرن و با دوام ، برای اطلاع بیشتر از قیمت دستگاه اسانس گیری هیمورا بیشتر بخوانید.

چرا واحدهای خانگی به عرق گیر با کندانسور برقی نیاز دارند؟

شاید جای سوال باشد که چه دلیلی برای استفاده عرق گیر با کندانسور برقی است؟ چه موضوعاتی می‌تواند واحدهای خانگی را به سمت استفاده این دستگاه‌ها سوق دهد؟

خوب بالا اشاره کردیم که استفاده از عرق گیر با کندانسور برقی قدم مهمی برای کاهش مصرف آب است. باید بدانید که آب، همیشه پای ثابت تمام دستگاه‌های عرق گیری بوده است.

یکی دیگر از نقاط قوت این قبیل دستگاه‌ها، سادگی انجام عملیات عرق گیری است. دلیل اصلی آن هم حذف نیاز به آب و استفاده از هوا به عنوان گزینه خنک سازی بخارات است که نقش مهمی در این مورد خواهد داشت.

این دستگاه طرز کار راحتی نیز دارد و تنها کافی است که قسمت کندانسور آن را به برق متصل نمایید. بنابراین نیازی به داشتن تخصص برای نصب و راه‌اندازی آن نیست. یعنی شما بدون نیاز به دانش فنی بالا می‌توانید کار عرق گیری را خود انجام دهید.

البته عرق گیر با کندانسور برقی مزیت فوق العاده‌ای هم برای خانم‌های خانه دار دارد. شما می‌توانید این دستگاه را مشابه سایر لوازم آشپزخانه، داخل خود منزل استفاده نمایید!!! شاید تعجب کنید ولی این واقعا صحت دارد. اما دلیل آن چیست؟

خوب همچنان که اشاره شد، آب از مرحله تبرید بخارات حذف شده است. با این کار، دیگر نیازی نیست که آب خنک مصرف شده، بلافاصله از طریق سیستم فاضلاب دفع شود. یعنی شما علاوه بر اینکه می‌توانید دستگاه عرق گیر با کندانسور برقی را داخل قسمت‌هایی مانند زیرزمین و داخل حیاط که در داخل آشپزخانه خانه خود هم استفاده نمایید.

اما شاید نگران مصرف برق این دستگاه‌ها باشید. خوب باید گفت این دستگاه عرق گیر، مصرف برق بسیار پایین و در حد یک لامپ خانگی دارد.

بنابراین هر آنچه که نیاز یک واحد خانگی باشد، این عرق گیر همه را یکجا دارد.

عرق گیر های استیل کندانسور برقی

7 مورد از رایج ترین اشتباهات در استفاده از عرق گیر با کندانسور برقی

عرق گیر با کندانسور برقی از سری تجهیزات کارآمدی است که پیچیدگی‌های خاصی در آن وجود ندارد. شاید همین موضوع باعث شود که افراد بدون دغدغه و نگرانی قصد استفاده آن را در هر مکان و هر شرایطی داشته باشند. ولی باید بگوییم که اصلا هم این طور نیست. در اینجا قصد داریم روی این موضوع تمرکز کنیم که برخی اوقات باورهای نادرست و اشتباهات رایج می‌توانند عاملی برای پایین آمدن کیفیت محصول نهایی و نیز خرابی دستگاه شوند. با ما همراه باشید.

  1. برخی اصلا به شرایط آب و هوایی توجهی ندارند

درست است که عرق گیر با کندانسور برقی، راحت ترین دستگاه برای مصارف خانگی است؛ ولی آیا می‌توان آن را تحت هر شرایطی و با هر نوع آب و هوایی استفاده کرد؟ در نظر بگیرید که هر چه قدر هوا خنک تر باشد، تاثیر مستقیمی در میزان تبدیل بخار به مایع و به طور کلی راندمان عرق گیری خواهد داشت. به عبارت بهتر این دستگاه زمانی می‌تواند بهترین کارایی را ارائه دهد که شما از آن در هوای سرد و خشک استفاده کنید.

البته عرق گیر با کندانسور برقی دستگاهی نیست که در شرایط دیگر قابل استفاده نباشد؛ ولی با بالا رفتن دما میزان تولید عرقیجات و کیفیت کاری نیز کاهش پیدا می‌کند.

آب و هوای بسیار شرجی و خیلی مرطوب، شرایطی است که این دستگاه، به طور کامل کارایی خود را از دست می‌دهد؛ چراکه خنک کردن هوای مرطوب بسیار سخت و البته زمان براست. تحت چنین شرایطی باید انرژی زیادی مصرف شود تا هوای خنک لازم مهیا گردد. از همین رو بهتر است در این حالت از دستگاه‌های خانگی عرق گیری مجهز به کندانسور آبی استفاده نمایید.

  1. برخی فکر می‌کنند که اصلا نباید آبی داخل دستگاه مصرف شود

خوب در جواب این دوستان باید بگوییم که تقریبا در تمام دستگاه‌های عرق گیری حتی عرق گیر با کندانسور برقی هم مصرف آب وجود دارد. منتها برای جوشاندن مواد اولیه داخل آب و نه برای خنک سازی بخارات خروجی از گیاهان. در واقع شما برای انجام عملیات تقطیر مواد اولیه حتما به آب نیاز خواهید داشت. بگذریم از نمونه‌های صنعتی دستگاه‌های عرق گیری که مرحله پخت آن‌ها در حضور بخارات داغ انجام می‌شود.

  1. استفاده برای مصارف صنعتی؟ البته که نه

برخی تصور می‌کنند با قابلیتی که عرق گیر با کندانسور برقی دارد، طراحی آن برای واحدهای بزرگ صنعتی هم امکان پذیر است. این افراد بر این باورند که در تولیدات صنعتی عرقیجات که مصرف آب به شدت بالاست؛ پس چرا از این نوع دستگاه‌ها استفاده نشود.

با بالا رفتن ظرفیت یک دستگاه عرق گیری، قیمت کندانسور هوایی چند برابر می‌شود؛ به عنوان مثال کوچکترین کندانسور هوایی مناسب برای واحدهای بزرگ عرق گیری، قیمتی بالغ بر 200 میلیون تومان دارد که اصلا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

پس یکی از محدودیت‌ها و یا به نوعی معایب کندانسور برقی، کارایی کمتر آن برای استفاده‌های صنغتی است.

به جای این کار و سرمایه گذاری روی این نوع کندانسورها بهتر است از روش‌های مدار بسته‌ای که سیستم‌های تزریق آب سرد ارائه می‌دهد، استفاده کنید. مهمترین و پرکاربردترین این روش‌ها، استفاده کولینگ تاور به همراه کندانسور آبی داخل یک مدار بسته گردش آب است که امروزه جایگزین کندانسورهای هوایی صنعتی در امر عرق گیری صنعتی شده‌اند.

  1. اشتباهی که نباید از چشمان شما دور بماند

عده‌ای بر این باورند قسمت کندانسور برقی که در تماس مستقیم با آب قرار ندارد، بنابراین احتمال خوردگی در قسمت‌های داخلی دستگاه عرق گیر وجود ندارد. البته توجیه این افراد این است که چون بخارات آب در داخل لوله‌های مسی در جریان است، دلیلی برای خوردگی این لوله‌ها نیست. شاید خیلی هم بی ارتباط نباشد؛ ولی باید توجه کنید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

مس در مجاورت با هوا زنگ نمی‌زند، ولی ممکن است در اثر عواملی (بعدا به آن اشاره خواهد شد)، به طور یکنواخت یا غیر یکنواخت جرم بسته و یا دچار نشت و خوردگی شود. پایین آمدن کیفیت لوله‌های مسی، تغییر در رنگ و بوی ماده استحصالی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل هر چند وقت یکبار لازم است این بخش از عرق گیر با کندانسور برقی را با استفاده از سرکه و یا جوش شیرین تمیز نمایید.

نکته توجه

عرق گیر با کندانسور برقی، ذاتا هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایینی دارد. از جمله قطعات دیگری که شاید با بیشترین خرابی مواجه شوند، فن کندانسور است. ولی نگران نباشید این فن قابل دسترس بوده و به راحتی قابل تعویض است.

اشتباهی که نباید از چشمان شما دور بماند
  1. اشتباه یا غلط!!! عرق گیر با کندانسور برقی، عرقی با کیفیت بالاتر تولید می‌کند

یکی دیگر از تصورات رایج در بین عموم، کیفیت بالای ماده استحصالی از عرق گیر با کندانسور برقی است. با درست یا غلط بودن آن کاری نداریم. ولی به نظر شما استفاده از کندانسور هوایی روی کمیت تاثیر می‌گذارد یا کیفیت؟

برای پاسخ به این سوال بایستی دو گزینه رایج از دستگاه‌های خانگی استحصال عرقیجات را بررسی کنیم. امروزه این دستگاه‌ها در دو مدل عرق گیر با کندانسور برقی و نیز با کندانسور آبی تولید می‌شوند. عمل خنک کنندگی در آن‌ها به ترتیب با استفاده از هوای خنک و آب سرد انجام می‌گیرد. همچنان که می‌دانید آب ظرفیت گرمای ویژه بالاتری دارد. از این رو آب سرد خیلی دیرتر از هوای سرد، سرمای خود را از دست می‌دهد. با این توضیحات عرقی که طی استفاده از کندانسور آبی به دست می‌آید، بسیار باکیفیت تر است.

شما در صورت استفاده از عرق گیر با کندانسور برقی نباید انتظار عرق باکیفیت و یا با حجم بیشتر را داشته باشید. این دستگاه صرفا با هدف سهولت و راحتی در امر عرق گیری به وجود آمده است.

  1. عرق گیر با کندانسور برقی: ابزار خانگی یا ابزار کسب و کار؟

یکی از تصورات نادرست درباره عرق گیر با کندانسور برقی این است که با این دستگاه می‌توان یک کسب و کار پررونق تولیدی عرقیات در خانه راه‌اندازی کرد. با این حال، حقیقت این است که این دستگاه، توانایی تولید حجم بسیار زیادی از محصول را ندارد.

حالا بهتر است بدانید که این عرق گیر، در بهترین شرایط، برای واحدهای خانگی مسکونی و آپارتمانی و در نهایت برای تولید محصولات محدودی برای آشنایان مناسب است. علاوه بر این، استفاده از این دستگاه به خصوص در عطاری‌های کوچک نیز معتبر است؛ زیرا مشتریان از نزدیک می‌توانند عملکرد دستگاه را مشاهده کرده و کیفیت، طعم و عطر محصول تازه تولید شده را ارزیابی کنند.

اگر شما در نظر دارید یک کسب و کار حرفه‌ای برای تولید انواع عرقیات راه بندازید، بهترین راه‌حل استفاده از دستگاه‌های صنعتی و اختصاصی برای این منظور است. این دستگاه‌ها دارای ظرفیت عرق گیری بالا و میزان تولید محصول نهایی بسیار بیشتری هستند.

  1. برخی به اشتباه تمام حجم دیگ پخت را پر می‌کنند

شاید یکی از خطرناک ترین اشتباهات در زمینه استفاده از تمام دستگاه‌ها و از جمله عرق گیر با کندانسور برقی، استفاده از تمام ظرفیت و حجم مخزن پخت است. همیشه بسته به وزن گیاه و یا گل موردنظر باید در حدود 70 درصد از حجم مخزن پر شود.

وجود فضای خالی داخل مخزن ضروری است؛ چراکه بخارات پس از خروج در این قسمت از مخزن جمع می‌شوند. عدم رعایت مورد ذکر شده می‌تواند سبب بالا رفتن فشار در مخزن و نهایتا انفجار آن شود.

رعایت نکات زیر می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در امر عرق گیری داشته باشد.

  • همیشه قبل از عرق گیری دقت کنید که مواد اولیه با آب شستشو داده شود.
  • سعی کنید که از گیاهان تازه و باکیفیت عرق گیری کنید.
  • مواد زاید و اضافه را از قسمت‌های اصلی گل‌ها و گیاهان جدا کنید.
  • آب مورد استفاده برای جوشاندن بایستی کیفیت بالایی داشته باشد، حدالامکان از آب که سختی بالایی دارد، استفاده نکنید؛ چون به مرور زمان باعث گرفتگی قسمت‌های داخلی عرق گیر می‌شود.
  • در زمان استفاده از عرق گیر با کندانسور برقی همواره به میزان آب مورد استفاده برای جوشاندن گیاهان دقت نمایید. برخی به غلط نسبت آب به گیاه را رعایت نمی‌کنند و معتقدند هر چه آب بیشتری به مواد اولیه اضافه شود، کیفیت نیز بالاتر خواهد رفت. اما با این کار غلظت عرق نهایی بسیار پایین آمده و رقیق تر می‌شود.

جدولی آماده کرده‌ایم که شما داخل آن می‌توانید رایج ترین اشتباهات را در مورد دستگاه عرق گیر با کندانسور برقی به همراه راه‌حل پیشنهادی در ان مشاهده کنید.

نام دستگاه اشتباه رایج یا تصور نادرست توجیه اشتباه و دلیل نادرستی راه‌حل پیشنهادی
قابلیت عرق گیری در آب و هوای شدیدا مرطوب امکان تبرید بخارات در این شرایط بسیار پایین است و راندمان کاری به شدت افت خواهد کرد انتخاب عرق گیر با کندانسور آبی
امکان راه اندازی یک کسب و کار بزرگ خانگی ظرفیت مخزن این دستگاه و میزان خروجی نهایی، پایین است استفاده از دستگاه‌های عرق گیر صنعتی
تولید عرقیاتی با کیفیت بسیار بالا با حذف آب از مدار خنک کنندگی، کیفیت محصول نهایی پایین خواهد بود استفاده از عرق گیرهای با کندانسور آبی
عرق گیر با کندانسور برقی امکان استفاده کندانسور هوایی به صورت صنعتی ظرفیت‌های بالا نیاز به کندانسورهای صنعتی دارند که قیمت آن‌ها بسیار بالاست در صورت کاربری صنعتی می‌توان از ترکیب کولینگ تاور به همراه کندانسور آبی استفاده نمایید
عدم گرفتن جرم و نبود خوردگی در لوله‌های کندانسور مسی به دلیل عواملی مانند نوع آب،ph  ،درجه حرارت، غلظت نمک و مواد شیمیایی موجود در محیط امکان خوردگی این لوله‌ها در طولانی مدت وجود دارد نظافت دوره‌ای و منظم با استفاده از سرکه و جوش شیرین
استفاده از تمام ظرفیت مخزن و پر کردن کامل آن با مواد اولیه افزایش فشار داخلی در مخزن در اثر تجمع بخارات خروجی از مواد اولیه پر کردن حدود 70 درصد از حجم مخزن
عرق گیر صنعتی غرق آبی: تاثیر حرارت مستقیم بر پخت گیاهان

با یکبار خرید، مشتری دائمی هیمورا شوید

یکی از تفاوت‌های اصلی هیمورا با سایر گروه‌های تولید کننده در تنوع دستگاه‌های قابل ساخت است. به جرات می‌توان گفت که این گروه صنعتی توانسته در تمام زمینه‌ها، دستگاه‌های اختصاصی را طراحی و روانه بازار کند.

از جمله این زمینه‌ها باید به صنعت تولید گلاب، عرقیجات، اسانس‌های روغنی و نیز الکل اشاره کرد. دستگاه‌هایی که قابلیت ساخت در انواع ظرفیت‌های خانگی و صنعتی را دارند. با این توضیح که برخی از آن‌ها کاملا مختص استفاده‌های خانگی برای تولید عرق گیاهی و گلاب هستند، مانند:

  • عرق گیر مخزن استیل با کندانسور برقی
  • عرق گیر مخزن آلومینیومی با کندانسور برقی
  • عرق گیر مخزن استیل با کندانسور آبی

برخی هم جهت استفاده در واحدهای بزرگ تولیدی گلاب و عرقیجات طراحی شده‌اند، از جمله:

  • عرق گیر صنعتی با سیستم غرق آبی
  • عرق گیر و اسانس گیر صنعتی با سیستم تزریق بخار

البته دستگاه‌های صنعتی تقطیر جزء به جزء برای تولید الکل اتانول نیز وجود دارد که در دو مدل سایت گلس دار

  • چهار طبقه
  • هشت طبقه

قابل تولید هستند.

برخلاف دستگاه‌های تقطیر الکل، تقریبا بقیه دستگاه‌ها، تنوع ظرفیتی بالایی دارند.

نکته مهم دیگر امکان سفارشی سازی محصول درخواستی براساس نیاز مشتری است.

شما می‌توانید قبل از خرید، از مشاوره رایگان کارشناسان و متخصصان هیمورا نیز بهره‌مند شوید. آن‌ها تک تک جزئیات دستگاه‌ها به همراه تعیین ظرفیت مناسب آن‌ها را به شما بیان خواهند کرد.

هیمورا در کنار تمامی این موارد، جهت افزایش اعتماد مشتریان و نیز زدن مهر تایید بر محصولات خود، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز در نظر گرفته است.

در انتها باید به عرض برسانیم که امکان ارسال دستگاه و نیز نصاب‌های حرفه‌ای به سراسر کشور وجود دارد.

با یکبار خرید، مشتری دائمی هیمورا شوید

نکته نهایی

شروع ظرفیت‌های تولید دستگاه‌ها برای نمونه‌های خانگی از 20 لیتر و برای نمونه‌های صنعتی از 200 لیتر است؛ لازم به ذکر است که این گروه صنعتی با افتخار توانایی طراحی عرق گیر برای مجموعه‌های بسیار بزرگ صنعتی حتی بزرگترین خطوط تولید را نیز دارد.

سوالات متداول

این جور که توضیح دادین عرق گیری با کندانسور آبی خیلی بهتر از عرق گیری با کندانسور برقیه، درسته؟

دوست عزیز هر دستگاه عرق گیری مزایای خاص خودش را دارد. اگر شما به فکر کاهش قبض مصرف آب و نیز به دنبال گرفتن عرق داخل خانه هستید آن هم بدون هیچگونه وسایل دردسرسازی، می‌توانید از عرق گیر با کندانسور برقی که ساختاری جمع و جور و ساده دارد، استفاده کنید. اما اگر هدف شما تولید عرقیاتی با کیفیت به مراتب بالایی است، توصیه ما به شما استفاده از عرق گیر با کندانسور آبی خواهد بود.

این دستگاه‌ها چه امکاناتی دارن؟

معمولا دیگ پخت این دستگاه‌ها یا از جنس استیل بهداشتی و یا از جنس آلومینیومی انتخاب می‌شود. بر روی دیگ پخت، ترمومتر وجود دارد که شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای از دمای محتویات داخل مخزن اطلاع داشته باشید. دورتادور درب مخزن نیز معمولا با واشرهای سیلیکونی درزبندی می‌شوند.

میزان خروجی این عرق گیرها چقدر است؟

خوب این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند و خروجی دستگاه نیز با توجه به ظرفیت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دستگاه با ظرفیت مخزن 30 لیتری، در حدود 2 تا 3 لیتر خروجی در ساعت دارد. میزان خروجی برای دستگاه با ظرفیت 100 لیتری نیز 4 تا 5 لیتر است.

عرق گیر با کندانسور برقی مزایای مهمی دارد، از جمله گزینه مناسب برای مکان‌هایی که با محدودیت آبی مواجه هستند، مصرف بسیار پایین برق آن‌ها، سادگی کار با آن‌ها و حتی در ظرفیت‌های مشابه، قیمت پایین تری نسبت به مدل‌های مجهز به کندانسور آبی دارند ولی با این حال دلیل نمی‌شود که به عنوان یک دستگاه همه کاره در امر عرق گیری مطرح باشند. در ضمن باورهای غلط و یا اشتباهاتی وجود دارد که می‌تواند راندمان کاری آن‌ها را تحت شعاع قرار دهد. در این مقاله تمام این نکات مورد بررسی قرار گرفته و راه‌حل‌های مناسب ارائه شد.
در پایان اگر سوال و یا ابهام خاصی در این زمینه داشته باشید می‌توانید در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید. البته در صورت تمایل می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان گروه صنعتی هیمورا، به جواب سوال‌های خود برسید.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *