اجزای شیردوش ثابت

شیردوش های ثابت و انواع آن دیدگاه بگذارید

شیردوش های ثابت و اجزای شیردوش ثابت

با توجه به اینکه دوشیدن شیر بهداشتی از نیازهای اولیه و اصلی دامداران و دامپروران محسوب می شود، باید در تولید آن دقت لازم را بعمل آورد. امروزه انواع دستگاه های شیردوش به تولید رسیده اند که دست بشر را در دوشش شیر کوتاه نموده اند، چرا که عملیات دوشیدن شیر به صورت اتوماتیک صورت می گیرد، بدین وسیله نیازی به نیروی انسانی زیاد نیست، همچنین شیردوش از ایجاد استرس در دام ها جلوگیری می کند، بدین ترتیب به میزان شیردهی دام ها افزوده شده و نیز از آسیب رسیدن به دام و مصرف کننده پیشگیری می گردد. در این مقاله به بررسی اجزای شیردوش ثابت می پردازیم

بطور معمول شیردوش ها در دو حالت ثابت و سیار قابل تولید می باشند که نوع سیار ابعاد کوچکی داشته و به راحتی قابل حمل است، اما نوع ثابت باید در محیط نصب گردد و به راحتی قابل حمل نیست، از شیردوش های سیار در دامداری هایی که دارای تعداد دام کمی هستند استفاده می شود، ولی شیردوش های ثابت معمولاً در دامداری ها و دامپروری های بزرگ که دارای میزان فراوانی دام هستند استفاده می گردد، در ادامه شیردوش های ثابت و انواع آنها شرح داده خواهد شد.

شرکت صنعتی هیمورا شیردوش های ثابت را با تکنولوژی روز و استفاده از قطعاتی استاندارد طراحی و به بازار عرضه نموده است، جهت نصب این شیردوش ها باید از فرد متخصص استفاده کرد. با تهیه شیردوش ثابت می توان میزان شیر تولیدی را کنترل نمود و نیز این دستگاه در سلامتی دام ها بسیار تاثیرگذار است، چرا که بیماری از افراد به دام منتقل نمی گردد.

اجزای شیردوش ثابت

ویژگی های اجزای شیردوش ثابت

  • از اصلی ترین ویژگی شیردوش ثابت می توان به قابلیت جداسازی آغوز، چرک و آنتی بیوتیک از شیر (در حین شیردوشی) اشاره کرد، چرا که گاهی در حین شیردوشی این مواد با شیر ترکیب می گردند که سلامت افراد را مختل می کنند، ولی با تهیه شیردوش ثابت می توان سلامتی افراد را تضمین کرد.
  • شیردوش ثابت در واحدهای مختلف از قبیل 8 واحدی، 16 واحدی، 32 واحد و 32 واحد تولید شده است، در نتیجه دام ها به صورت کاملاً جداگانه دوشیده می شوند، این عامل از انتقال بیماری از دامی به دام دیگر جلوگیری می کند. اجزای شیردوش ثابت از بهترین قطعات بازار بوده و کیفیت بالایی دارند.
  • شیردوش های ثابت هیمورا اجزای مختلفی دارند که رایج ترین آنها شامل پولساتور، خرچنگی، بیدون ها (مخزن)، پمپ های وکیوم، شیشه های رکورد و … می باشد، جنس بیدون ها از نوع استنلس استیل است.
  • با شیردوش ثابت عملیات دوشش به سرعت انجام می شود؛ در نتیجه نیازی به منتظر ماندن طولانی دام ها نیست و در هر وعده می توان سریعاً آنها را دوشید، در نتیجه در زمان صرفه جویی می گردد.
  • شیردوش های ثابت این شرکت در حالت های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک پیاده سازی شده و حالت دیجیتالی و یا خطی دارند.

منافعات شیردوش ثابت هیمورا

  • عدم ایجاد استرس و تنش در دام ها
  • جلوگیری از انتقال بیماری ها از دامی به دام دیگر و از انسان به دام
  • مورد تایید سازمان بهداشت
  • جلوگیری از ایجاد ورم پستان
  • عدم انتظار زیاد دام در سالن
  • اجزای شیردوش ثابت با کیفیت می باشد.
  • قابلیت تولید در ظرفیت ها و مدل های متنوع
  • امکان شناسایی تغییر رنگ شیر
  • سرعت دهی به عملیات شیردوشی
  • امکان جداسازی آغوز، چرک و آنتی بیوتیک از شیر
  • صرفه جویی در زمان و هزینه کارگری
  • صرفه جویی در هزینه برق و آب
  • قابلیت شستشوی خودکار (مجهز به جترهای شستشو)
اجزای شیردوش ثابت

شیردوش های ثابت

شیردوش های ثابت هیمورا انواع مختلفی دارند که شامل شیردوش ثابت دیجیتالی، شیردوش ثابت رکوردردار و شیردوش ثابت میلکومتردار می باشند، در ادامه هر کدام به صورت مختصر شرح داده خواهد شد.

شیردوش ثابت دیجیتالی هیمورا

این شیردوش حالت دیجیتالی و کاملاً اتوماتیک داشته و اجزای شیردوش ثابت دیجیتالی بسیار مناسب و با کیفیت است و نقش تاثیرگذاری در شناسایی و کنترل بیماری دام دارد، در تولید شیردوش ثابت هیمورا از خطوط لوله استفاده شده که شیر پس از دوشیده شدن از آنها عبور می کند و به بخش ریسیور هدایت و از آنجا از طریق پمپ به بخش سردکن انتقال می یابد تا حرارت آن گرفته شود، در تولید خطوط لوله از استیل استفاده شده است، جنس ریسیورهای کاربردی را می توان در دو حالت شیشه ای و یا استیل طراحی کرد.

در طراحی شیردوش ثابت دیجیتالی از جترهای شستشو استفاده شده تا عملیات شستشو بدون دخالت دست و به صورت اتومات صورت بگیرد.

شیردوش ثابت رکوردری (رکوردی) هیمورا

شیردوش ثابت رکوردردار (رکوردری)، در حالت رکوردی عملیات دوشش شیر را برای مصرف کننده نمایان نموده و در ظرفیت های مختلف موجود است، این نوع شیردوش به صورت نیمه اتوماتیک طراحی شده و شیر پس از تولید از واحدها عبور نموده و به سمت ریسیورها حرکت می کند و در نهایت به شیرسرد منتقل می گردد، همانطور که در شیردوش ثابت نیز ذکر شد انتقال شیر به ریسیور از طریق لوله های انتقال شیر صورت می گیرد. اجزای شیردوش ثابت رکوردری مقرون به صرفه و با کیفیت می باشد.

جهت اندازه گیری و سنجش رکوردها در این نوع شیردوش از رکوردها استفاده می شود، یعنی مصرف کننده می تواند بر روی شیردوش نرم افزارهایی نصب کند، بدین ترتیب عملیات دستگاه بر روی مانیتور قابل نمایش خواهد بود، پمپ استفاده شده در این نوع شیردوش نقش دفع هوا از دستگاه را بر عهده دارد، در این نوع شیردوش نیز شستشو به صورت خوکار اجرا می گردد.

شیردوش ثابت میلکومتردار

در تولید شیردوش ثابت میلکومتردار از قابلیت معلق یا سویینگ اور استفاده شده است، در واقع در این نوع شیردوش دستگاه در بین خط چاله شیردوشی نصب می شود، بگونه ای که پمپ مقداری بالاتر از چاله قرار گرفته و راندمان دستگاه بطور چشمگیری افزایش می یابد. اجزای شیردوش ثابت میلکومتردار با کیفیت بوده و این شیردوش مقرون به صرفه می باشد.

مخزن کاربردی در این شیردوش از نوع وکیوم و استیل است و میلکومترها در چال سالن قرار می گیرد، در نتیجه در سالن آشفتگی ایجاد نمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *