انتخاب بستنی ساز

معیارهای انتخاب یک بستنی ساز دیدگاه بگذارید

بستنی چیست؟

بستنی یک نوع دسر منجمد است که از شیر تولید می شود و علاوه بر طعم دلنشینی که دارد منبع غنی از انواع ویتامین ها می باشد. در گذشته برای درست کردن بستنی از تجهیزات ابتدایی استفاده می کردند و تنها می توانستند مقدار بسیار کمی بستنی تولید کنند. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث ساخت دستگاه هایی شده است که این کار را به مراتب خیلی راحت تر کرده است. امروزه بستنی ها در دو حالت کلی تولید می شوند، بستنی های سنتی و بستنی هایی که در کارخانه ها تولید می شوند. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد انتخاب بستنی ساز می پردازیم.

بستنی های سنتی از جمله خوشمزه ترین بستنی هایی هستند که دارای دستگاه های خاصی هستند و با روش خاصی باعث تولید بستنی خوشمزه می شوند. نوع دیگر بستنی، بستنی های کارخانه ای می باشند که درون بسته بندی های خاصی قرار می گیرند و دارای تنوع بسیاری هستند، از این گروه می توانیم به بستنی های کیم، لیوانی، یخی و میوه ای و غیره اشاره کنیم.

انتخاب بستنی ساز

بستنی ساز

بستنی های سنتی در گروه پرطرفدارترین بستنی هایی هستند که که در کافی شاپ ها و مغازه های فروش بستنی می توانید بیابید این بستنی ها از نظر طعم و مزه بسیار خوشمزه هستند و در طعم های متنوعی تولید می شوند. برای تولید بستنی های سنتی از دستگاه های خاصی استفاده می کنند که کار تولید بستنی را بسیار راحت کرده اند. این دستگاه های بستنی ساز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند و دارای ساختار بسیار نوینی هستند که برای تولید بستنی های ساده و طعم دار مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه بستنی ساز در واقع یک نوع دستگاه صنعتی است که برای تولید بستنی های قیفی و سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این دستگاه ها می توانید حجم بالایی بسته تولید کنید و از آن در مغازه های فروش بستنی و کافی شاپ ها برای ارائه ی بستنی استفاده کنید. از این دستگاه های می توانید در مکان های دیگری مانند اماکن عمومی نیز استفاده کنید، در واقع شما می توانید با داشتن یک دستگاه بستنی ساز کسب درآمد نمایید و بستنی های طعم دار متفاوتی را تولید نمایید. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد انتخاب بستنی ساز می پردازیم.

دستگاه های بستنی ساز شرکت هیمورا در گروه بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های بستنی سازی قرار دارند که در تولید بستنی های سنتی و میوه ای مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت هیمورا این دستگاه ها را در ظرفیت های متنوعی ساخته و از قطعات بسیار مرغوب و با کیفیت در ساختار آنها استفاده کرده و باعث شده که این دستگاه ها در گروه بهترین دستگاه ها در ایران باشند.

 

انتخاب بستنی ساز

معیارهای انتخاب یک بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز وسیله ای است که برای هر مغازه ی بستنی فروشی و کافی شاپی مورد نیاز است و بایستی از کارایی بهتری برخوردار باشد تا بتواند تمام نیازهای محل مورد نظر را تامین نماید. در زمان تولید بستنی برخی نکات مهمی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آنها احتمال تولید بستنی بی کیفیت وجود دارد، بنابراین در زمان انتخاب بستنی ساز مناسب با محیط و نیازهای خود بایستی دقت لازم را مبذول نمایید. در این جا به چند نکته ی اساسی در مورد انتخاب یک بستنی ساز خوب اشاره خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانید از آن برای انتخاب دستگاه مورد نظر خود استفاده ی لازم را ببرید.

  • اولین نکته در زمان انتخاب بستنی ساز خوب دقت به جنس آن می باشد. اگر می خواهید دستگاه شما در برابر تغییرات محیطی دچار استهلاک نشود، بهتر است از دستگاه های بستنی سازی که از فلز استیل ساخته شده اند استفاده نمایید زیرا استیل از جمله فلزاتی می باشد که دوام و ماندگاری بالایی دارد و دچار زنگ زدگی و سایش نمی شود.
  • یکی از نکات کلیدی در انتخاب یک بستنی ساز خوب دقت به نوع کمپرسور آن می شود که باعث تامین برودت لازم برای سیستم تبریدی دستگاه می شود.
انتخاب بستنی ساز

دیگر معیار ها

  • ظرفیت و بزرگی دستگاه بستنی ساز از دیگر عوامل کلیدی در انتخاب دستگاه مورد نظر می باشد، شما بایستی قبل از خرید بستنی ساز مورد نظر خود مشخص کنید که چه حجم و اندازه ای برای محیط خود نیاز دارید و دستگاه بایستی جوابگویی چه حدی از نیاز شما باشد زیرا در صورت انتخاب نا آگاهانه احتمال دارد که دستگاه نامناسب با محیط خود را انتخاب کنید و مجبور به صرف هزینه های اضافی دیگری شوید.
  • نوع تجهیزاتی که در ساخت دستگاه بستنی ساز استفاده شده نیز بسیار حایز اهمیت می باشد. بستنی سازهای شرکت هیمورا از جمله بهترین دستگاه هایی هستند که از تجهیزات بسیار مرغوب و با کیفیت در ساختار آنها استفاده شده است.
  • عدم وجود سروصدا در دستگاه از عوامل دیگری می باشد که بایستی در زمان انتخاب بستنی ساز به آن توجه کنید زیرا در صورت وجود سرو صدای زیاد امکان دارد که مشتریان اذیت شوند .
  • از نکات دیگری که در انتخاب یک بستنی ساز بسیار حایز اهمیت می باشد، سهولت کار کردن با آن می باشد، به بیان دیگر تنها خریدن و صرف هزینه ی بالا درانتخاب بستنی ساز مهم نیست بایستی کار با دستگاه بستنی ساز نیز راحت باشد. از بهترین دستگا های بستنی ساز که کار با آن ها راحت تر از دیگر دستگاه ها می باشد، دستگاه های بستنی ساز کمپرسور دار می باشد. وجود کمپرسور در دستگاه بستنی ساز کار با آن را بسیار راحت می کند و موجب می شود بستنی های بسیار خوشمزه در کمترین زمان ممکن تشکیل شوند.
  • ترموستات از دیگر تجهیزاتی است که در بستنی سازها براساس نیاز و درخواست مشتری در ساختار آن قرار داده می شود و باعث کنترل دمای دستگاه می شود و از افزایش و کاهش ناگهانی آن جلوگیری می کند.
انتخاب بستنی ساز

نکات کلیدی در انتخاب بستنی ساز

  • همان طور که می دانید دستگاه های بستنی ساز با استفاده از نیروی برق کار می کنند و بایستی قطعاتی که در ساختار آنها به کار می رود از مصرف پایینی برخوردار باشد. این دستگاه ها می توانند با استفاده از برق تک فاز و سه فاز کار کنند و این ویژگی را می توان براساس نیاز مشتری به دستگاه اضافه کرد.
  • همان طور که در بالا ذکر شد کمپرسور از اجزای بسیار مهمی است که در ساختار بستنی سازها وجود دارد و در واقع بخش تبریدی دستگاه به شمار می رود و باعث تولید بستنی می شود، این بخش با استفاده از نیروی برق کار می کند و از مصرف بسیار پایینی برخوردار می باشد. از قطعاتی که باید در انتخاب بستنی ساز به آن دقت شود کمپرسور آن می باشد.
  • از دیگر قطعات موجود در دستگاه های بستنی ساز، ترمومتر می باشد که دمای داخلی دستگاه را هر لحظه نمایش می دهد. ترمومتر باعث می شود که از افت ناگهانی دمای داخل دستگاه و یا از افزایش آن مطلع شد. در تولید یک بستنی خوشمزه و با کیفیت از نکات بسیار مهم تولید آن در دمای ثابت و مناسب می باشد.
  • بستنی سازها مجهز به دو بخش گرم کننده و سرد کننده هستند که از موارد کلیدی در آن ها به شمار می روند. بعد از آماده کردن ماده ی بستنی تمام آن را وارد مخزن می کنند و بخش گرم کننده ی سیستم باعث گرم شدن مایع می شود و در واقع مایع بستنی را می پزد، بعد از اتمام این مرحله مایع بستنی بلافاصله با استفاده از بخش تبریدی سرد می شود و این کار باعث پاستوریزه شدن مایع بستنی می گردد.

نکات کلیدی

وجود پمپ و همزن از دیگر موارد کلیدی است که بایستی در انتخاب یک دستگاه بستنی ساز به آنها دقت کرد. پمپ باعث می شود بستنی ها با قدرت به سمت شیرهای خروجی پمپاژ شوند و همزن موجب قاطی شدن مایع بستنی می شود و باعث می شود مایع منسجم و یکپارچه ای تولید شود.

برای مشاهده ی دستگاه های بستنی ساز هیمورااینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *