انواع رادیاتور ها

انتخاب بهترین نوع رادیاتور دیدگاه بگذارید

انتخاب بهترین نوع رادیاتور

در فصل های سرد سال استفاده از تجهیزی ویژه جهت گرم کردن محیط از الزامات است، در واقع جهت توزیع حرارت در محیط از شوفاژها و رادیاتورها استفاده می شود، البته امروزه کاربرد شوفاژ به حداقل رسیده و انواع رادیاتور ها جای شوفاژها را گرفته اند، چرا که رادیاتورها  در انواع و مدل های مختلف طراحی شده اند.

در حالت کلی رادیاتورها محیط را با روش تابشی گرم می کنند، بگونه ای که عملکردی نظیر خورشید دارند و حرارت را به طور خطی مستقیم به محیط منتقل می کنند، به همین دلیل محیط در کمترین زمان به حرارت مورد نظر می رسد و دمایی یکنواخت برقرار می گردد، در این مقاله در مورد انتخاب بهترین نوع رادیاتور توضیح داده خواهد شد، پس اگر قصد دارید بهترین رادیاتور را خریداری نمایید که مناسب با محیط شماست و به راهنمایی نیاز دارید تا پایان با ما همراه باشید.

رادیاتورها انواع مختلفی دارند که رایج ترین آنها شامل رادیاتورهای پانلی، پره ای، شیشه ای، قرنیزی و … می باشد، این رادیاتورها به صورت آلومینیومی و فولادی و … قابل تولید بوده و با جابجایی مناسب حرارت، محیط را به دمای مورد نیاز می رساند، بگونه ای که هوای سبک و گرم از بخش بالای رادیاتور به سمت بالا هدایت شده و جایگزین هوای سرد می شود، این گردش و جابجایی بطور مداوم به جریان درآمده و محیط سریعاً به حرارت مورد نظر می رسد، به همین دلیل استفاده از رادیاتورها در هر مکانی الزامی است و محیط هایی که جهت تامین گرمایش محیط از پکیج ها استفاده می کنند حتماً باید جهت انتقال حرارت به محیط از رادیاتوری مناسب استفاده کنند.

انواع رادیاتور ها

رادیاتور پانلی

  • معمولاً جنس رادیاتورهای پانلی از فولاد می باشد، به این دسته از رادیاتورها رادیاتورهای پانلی و یا پنلی گفته می شود، هر چقدر ضخامت این رادیاتورها بیشتر باشد راندمان حرارتی بالاتر خواهند بود، همچنین این رادیاتور ها نسبت به سایر رادیاتورها ارزان قیمت تر می باشند؛ رادیاتور پنلی نسبت به نوع پره ای کمتر سیاهی ایجاد می کند، در نتیجه پرده ها کمتر سیاه می شوند.
  • رادیاتورهای پانلی یا تخت از رایج ترین رادیاتورهای تولیدی هیمورا محسوب می شوند که به راحتی قابل نصب بوده و از لحاظ ظاهری بسیار شکیل می باشند، به همین دلیل نظر بیشتر مصرف کنندگان را جلب نموده اند.

رادیاتور پره ای

  • معمولاً جنس این دسته از رادیاتورها از آلومینیوم می باشد و در برابر عواملی نظیر رسوب و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند، این رادیاتورها بیشترین میزان استفاده را در مناطقی که دارای رطوبت بالایی هستند دارا می باشند و البته در گذشته از رادیاتورهای پره ای در حمام نیز استفاده می شود.
  • در واقع ظرفیت حرارتی رادیاتورهای پره ای بر اساس هر پره به صورت کاملاً جداگانه مشخص می گردد، ظرفیت حرارتی رادیاتورهای پره ای را می توان بر حسب مساحت محیط کم و یا زیاد کرد، از رادیاتورهای پره ای بیشتر در ساختمان ها و آپارتمان ها استفاده می شود و قابلیت تعمیر و یا تعویض این دسته از رادیاتورها نسبت به رادیاتور ها ی دیگر آسان تر است.
  • در واقع رادیاتورهای آلومینیومی از لحاظ نحوه تولید به سه دسته رادیاتورهای تمام دایکاست، رادیاتورهای دایکاست اکسترود و رادیاتورهای اکسترود تقسیم شده است.
انواع رادیاتور ها

رادیاتورهای لوله ای از دیگر انواع رادیاتور ها

رادیاتورهای لوله ای که از انواع رادیاتور ها می باشند بهترین گزینه جهت استفاده در سرویس های بهداشتی و مکان هایی است که رطوبت بالایی دارند، به همین دلیل بیشتر افراد این رادیاتورها را بعنوان حوله خشک کن می شناسند، رایاتورهای لوله ای نسبت به سایر رادیاتورها راندمان پایین تری دارند و نمی توان از آنها جهت تامین حرارت مورد نیاز محیط داخلی ساختمان استفاده کرد.

رادیاتورهای کریستالی (ژله ای)

این دسته از رادیاتور ها نسبت به رادیاتورهای قبلی ضعیف تر بوده و از لحاظ ساختاری مشابه رادیاتورهای پره ای هستند، البته در رادیاتورهای ژله ای پره ها از طریق دو لوله به هم متصل شده اند که یکی در بالا و دیگری در پایین قرار دارد.

انواع رادیاتور ها

رادیاتور شیشه ای

این رادیاتورها جزو زیباترین رادیاتورهای هیمورا محسوب می شوند که حالت تابلو را دارند و در طرح ها و مدل های متنوع قابل تولید هستند، در صورتی که مشتری درخواست کند می توان طرح این رادیاتورها را به صورت درخواستی انتخاب کرد.

رادیاتورهای شیشه ای را باید بر روی دیوار نصب کرد، در نتیجه از اشغال فضا جلوگیری می کند و می توان از آنها در فضاهای بسیار کوچک نیز استفاده کرد، این رادیاتورها جنبه تبلیغی دارند و می توان از آنها در محیط های بسیار لوکس از قبیل رستوران ها و هتل های بزرگ نیز استفاده کرد.

ویژگی های یک رادیاتور ایده آل

  • رادیاتور مناسب و به صرفه رادیاتوری است که انرژی کمتری مصرف کند و محیط را سریعاً به حرارت مناسب برساند، بگونه ای که حرارت را در محیط حفظ کند، یعنی ثبات حرارتی مناسبی داشته باشد.
  • رادیاتور مناسب باید متناسب با سیستم های گرمایشی از قبیل پکیج یا موتورخانه  باشد و نیز ظرفیت آن باید برحسب فضای مورد نظر در نظر گرفته شود، اگر می خواهید رادیاتور در محیط جذابیت ایجاد کند و با دکوراسیون محیط سازگاری داشته باشد می توانید از رادیاتوری استفاده کنید که ظاهری شیک داشته باشد که رادیاتور ها ی پانلی و شیشه ای از این دسته می باشند، البته زیبایی رادیاتورهای شیشه زبانزد عام و خاص بوده و مصرف کننده می تواند این رادیاتورها را روی دیوار نصب کند تا مانند تابلویی زیبا نمایان گردد.
  • از دیگر مواردی که مصرف کننده قبل از خرید انواع رادیاتور ها باید در نظر بگیرد جنس رادیاتور، کیفیت، رنگ و کیفیت آن می باشد، در واقع رادیاتور مناسب باید در مقابل زنگ زدگی و ساییدگی مقاومت بالایی داشته باشد و از سطحی صاف برخوردار باشد، بگونه ای که بهتر است دارای لبه های تیز نباشد و از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار باشد.
  • بهتر است از رادیاتورها در محیط هایی استفاده شود که ارتفاع آنها از کف تا سقف حداکثر 3 متر می باشد، چرا که هوای گرم بسیار سبک است و زیر سقف جمع می شود و اگر ارتفاع سقف از کف بیش از 3 متر باشد مناسب نیست و این دسته از محیط ها باید به جای رادیاتور از فن کوئل و یا هواساز استفاده کنند.
  • اگر می خواهید از رادیاتورهای پره ای استفاده کنید باید تعداد پره ها را بر حسب فضای ساختمان در نظر بگیرید، همچنین بهتر است از لحاظ موقعیت مکانی و ابعاد رادیاتور از کارشناسان کمک بگیرید.
انواع رادیاتور ها

نکات قابل توجه در مورد انواع رادیاتور ها

  • بهتر است قبل از انتخاب رادیاتور فاصله های پایین و بالای محل نصب رادیاتور را اندازه گیری کنید تا بیشترین میزان راندمان را داشته باشد، در واقع بهتر است فواصل لوله های بالا و پایین محل نصب 50 یا 60 سانتی متر باشد.
  • بهتر است رادیاتورها را در بخش ورودی سرما به ساختمان نصب کنید، برای مثال می توانید آنها را زیر پنجره ها و یا نزدیک دیوارهای خارجی ساختمان نصب کنید تا هوای سرد بلافاصله گرم شده و بیشترین میزان راندمان را داشته باشد.
  • انتخاب نوع شیر در انواع رادیاتور ها در کاهش مصرف برق تاثیرگذار بوده و نیز به عمر سیستم های گرمایشی از قبیل پکیج و موتورخانه می افزاید، در واقع بهترین شیر جهت استفاده در رادیاتورها، شیرهای ترموستاتیک می باشند؛ در صورتی که از شیرهای هواگیری اتوماتیک استفاده نمایید، فرآیند هواگیری آسانتر شده و احتمال نشت آب به وسایل منزل و مبلمان کاهش می یابد.
  • هر چقدر عرض پره ها در رادیاتور پره ای بیشتر باشد، رادیاتور بلوکی زیباتر و جمع و جورتر خواهد داشت، همچنین رادیاتوری انتخاب کنید که در بازار بیشتر موجود است، تا اگر یکی از پره ها خراب شود بتوان پره مورد نظر را تعویض نمود.
  • از دیگر نکاتی که بسیار حائز اهمیت است رعایت فواصل حداقلی بین رادیاتور با کف و دیوار است، چرا که اگر فاصله دستگاه به دیوار و کف حفظ شود میزان بازدهی افزایش خواهد یافت.
انواع رادیاتور ها

ویژگی های بارز رادیاتورها

  • انواع رادیاتور ها ب به صورت کاملاً استاندارد طراحی شده اند، بگونه ای که شرکت صنعتی هیمورا تولید تمامی رادیاتورها را مطابق با استانداردهای معتبر ISO 9001: 2008 طراحی نموده است.
  • رادیاتور ها نسبت به سایر توزیع کنندگان ابعاد کوچکتری دارند و بهترین وسیله جهت تامین حرارت در مناطق مسکونی، اداری و تجاری محسوب می شوند.
  • گرچه از پکیج های گازی، برقی و … جهت تامین گرمایش استفاده می کنید بهتر است از رادیاتور جهت توزیع حرارت استفاده کنید، چرا که این رادیاتورها حرارت را به صورت یکنواخت در محیط توزیع می کنند.

ویژگی های بهترین رادیاتور ها 

  • تولید مطابق با استانداردهای معتبر جهانی
  • دارای وزنی بسیار سبک و دارای ابعاد بسیار کوچک
  • قابلیت تولید در ظرفیت ها و مدل های متنوع
  • سرعت عمل بالا در تامین حرارت
  • تولید با تکنولوژی روز جهانی
  • دسترسی آسان به قطعات (جهت تعویض و یا تعمیر احتمالی)
  • انواع رادیاتور ها  سازگار با دکوراسیون داخلی محیط
  • داشتن ظاهری شیک و مدرن
  • گردش مناسب هوای گرم در محیط (افزایش راندمان)
  • دارای خاصیت ضد زنگ و ضد سایش
  • دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

برای مشاهده ی رادیاتور های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *