کولرهای گازی خورشیدی

همه چیز درباره کولرهای گازی خورشیدی دیدگاه بگذارید

همه چیز درباره کولرهای گازی خورشیدی

در فصل های گرم سال نیاز به سیستمی برودتی بیش از هر چیز دیگری احساس می گردد، چرا که تحمل گرمای بالای تابستان بسیار سخت است، بدین منظور انواع کولرهای گازی رشد نموده اند که در سریعترین زمان دمای محیط را به حد ایده آل می رسانند، در واقع کولرهای گازی انواع مختلفی دارند که رایج ترین آنها کولرهای خورشیدی است و بیشتر انرژی خود را از نیروی رایگان خورشید می گیرند، به همین دلیل مصرف پایینی داشته و از لحاظ اقتصادی با صرفه است، در این مقاله همه چیز درباره کولرهای گازی خورشیدی شرح داده خواهد شد پس تا پایان با ما همراه باشید.

کولرهای خورشیدی گازی از بهترین سیستم های گرمایشی می باشند که نقش تاثیرگذاری در تهویه مطبوع هوا داشته و جهت راه اندازی به دو منبع برق و خورشید نیاز دارد، به همین دلیل میزان بسیار کمی برق مصرف می کند، این عامل بر قابلیت های این دستگاه افزوده و آن را از سایر دستگاه های مشابه متمایز نموده است.

شرکت صنعتی هیمورا از تولید کنندگان خبره و فعال در حوزه تولید کولرهای گازی خورشیدی در مدل ها و ظرفیت های مختلف است، این دستگاه ها در حالت های صنعتی و خانگی قابل تولید بوده و می توان از آن در اماکن مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه ها، مرغداری ها، گلخانه ها و … استفاده کرد.

با توجه به تحقیقات بعمل آمده ثابت شده که کولرهای گازی خورشیدی 30 الی 50 درصد در مصرف برق صرفه جویی می کنند، در واقع این دستگاه از قطعاتی درجه یک و مرغوب تشکیل شده و از لحاظ ایمنی در صدر محصولات تولیدی قرار داد و این به دلیل ساختار بی نظیر آن می باشد.

کولرهای گازی خورشیدی

ماهیت کولرهای گازی خورشیدی

  • کولرهای گازی از لحاظ عملکرد همانند کولرهای گازی معمولی کار می کند و تنها تفاوت آنها در پانل خورشیدی که در کولرهای خورشیدی استفاده شده می باشد که از سطح قدرت بالایی برخوردار بوده و مجهز به یک مخزن ذخیره انرژی است، ولی کولرهای گازی معمولی این امکان را ندارند و مصرف برق در آنها بسیار بالاست که نارضایتی مشتری را به همراه دارد.
  • انرژی این کولرهای گازی خورشیدی از طریق نور UV دریافت می گردد پنل های خورشیدی مستقیماً در عملکرد مطلوب کولر تاثیرگذارند، این دستگاه مجهز به کمپرسوری با توان بالا است که وظیفه تامین برودت مورد نیاز را بر عهده دارد، در حالت کلی باید گفت کولرهای گازی خورشیدی عملکردی نظیر یخچال دارند و با گاز مخصوص کار می کنند، گازی که این کولر از آن استفاده می کند گاز مبرد است، به همین دلیل به آن کولر گازی گفته می شود، بگونه ای که گاز مبرد به داخل کمپرسور وارد شده و به حالت فشرده در می آید، در واقع فشرده سازی گاز مبرد کاری بسیار سخت است و اگر از کمپرسوری با توان بالا استفاده نشود کارایی لازم را نخواهد داشت.

ساختار کولرهای گازی خورشیدی هیمورا

  • در کولرهای گازی خورشیدی نور UV از طریق پنل های مبدل (لوله های خلاء) جذب شده و گرمایش مورد نیاز مخزن آب را تامین می کند، در واقع در کنار پنل خورشیدی این کولر از یک آبگرمکن استفاده شده که آب را برای زمانی که آفتاب غروب خواهد کرد ذخیره می کند، از سویی دیگر گرمای مستقیم آفتاب و آب گرم سبب افزایش دمای گاز مبرد نیز می گردد، بنابراین کمپرسور جهت فشرده سازی گاز مبرد به توان کمتری نیاز خواهد داشت و میزان مصرف برق در این کولرها به شدت کاهش می یابد.
  • در واقع لوله های خلا و صفحات خورشیدی در این کولرهای گازی خورشیدی ، توان الکتریکی تولید نمی کنند در نتیجه با طبیعت سازگار می باشند، چرا که توان الکتریکی سبب ایجاد برق و صدمه زدن به طبیعت می گردد، ولی گرم سازی گاز مبرد سبب کاهش عملکرد کمپرسور می شود که نتیجه آن سازگاری بالا با محیط زیست است.
  • کولرهای گازی خورشیدی در تصفیه هوای محیط تاثیرگذارند و بدون آسیب رساندن به طبیعت کار می کنند، این کولرها با کمک لوله های خلاء یا پنل خورشیدی به عملکرد بهتر کمپرسور کمک می کنند.
  • این دستگاه همیشه نیاز به برق دارد، در واقع میزان مصرف برق این دستگاه برحسب ظرفیت دستگاه و درخواست مشتری شکل می گیرد، بگونه ای که یا با برق تکفاز کار می کنند و یا برق سه فاز قابل استفاده هستند.
کولرهای گازی خورشیدی

عملکرد کولر گازی خورشیدی

کولرهای گازی خورشیدی بر مبنای تغییرات ترمودینامیکی در سیکل تراکمی کار می کند، جهت بهینه سازی عملکرد اواپراتور و کمپرسور از تجهیزات ویژه ای استفاده شده و نیز در طی مراحلی می توان درجه حرارت و فشار مبرد را به صورت مقطعی افزایش داد تا بهترین کارایی را از کمپرسور و اواپراتور داشته باشیم.

ویژگی های کولرهای گازی هیمورا

  • تمامی قطعات کاربردی در کولرهای خورشیدی هیمورا مطابق با استانداردهای معتبر جهانی طراحی شده اند، به همین دلیل از لحاظ کیفیت در صدر محصولات تولیدی قرار دارند، همچنین این دستگاه ساختار کوچک و جمع و جوری دارد، بگونه ای که می توان آن را بر روی دیوار نصب کرد تا خنکی مطبوع از بالا بر محیط بتابد، در نتیجه در کمترین زمان محیط به دمای مورد نظر می رسد.
  • کولرهای گازی خورشیدی ظاهری شیک و مدرن دارند و سازگاری بالایی با محیط داخلی دارد، چرا که تنها بخش خنک کننده دستگاه در محیط نصب می گردد و کندانسور و پنل خورشیدی را باید پشت بام نصب کرد.
  • جهت تابش هوای سرد را می توان برحسب نیاز تغییر داد و یا آن را می توان بگونه ای طراحی کرد که به صورت چرخشی عمل کند، در نتیجه در هیچ جای محیط غیریکنواختی ایجاد نمی گردد.
  • این کولر مجهز به تایمر (زمان سنج) نیز می باشد، در واقع با امکان تایمر می توان مدت زمان روشن ماندن کولر را تعیین کرد تا بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده دستگاه خاموش شود، این ویژگی در کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار است.
  • از دیگر امکانات کولرهای گازی که در صورت درخواست مشتری روی دستگاه تعبیه می گردد، امکان استفاده از ترموستات است، ترموستات در ایجاد تعادل دمایی تاثیرگذار می باشد، چرا که می توان در ابتدا ترموستات را روی حد مشخصی تنظیم کرد تا از افزایش و کاهش بیش از حد دما جلوگیری گردد.
کولرهای گازی خورشیدی

اجزای اصلی دستگاه

  • کمپرسور

کمپرسور از اصلی ترین بخش تشکیل دهنده کولرهای گازی خورشیدی است که وظیفه مکش گاز خنک کننده از اواپراتور را بر عهده داشته و سپس گاز را فشرده کرده و آن را به داخل کندانسور منتقل می کند، کمپرسور با برق تکفاز یا سه فاز کار می کند.

  • کندانسور

کندانسور یک نوع مبدل حرارتی می باشد که گاز مبرد را از حالت گاز به حالت مایع درآورده و حرارت ناشی از تراکم گاز خنک کننده در داخل کمپرسور را حذف می کند.

  • اواپراتور

اواپراتور با جذب حرارت محیط سبب تبخیر مبرد داخلی دستگاه شده تا حرارت محیط کاهش یابد، در واقع اواپراتور کاربردی در این کولر متشکل از صفحات آلومینیومی مشبک و لوله های مسی است، اواپراتور سبب می شود هوای محیط توسط محفظه داخلی مکیده شده و به داخل اواپراتور وارد گردد، آنگاه اواپراتور این هوا را سرد نموده و آن را توسط دریچه پایینی به بخش داخلی اتاق منتقل می کند.

  • پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی از اصلی ترین بخش کولرهای گازی خورشیدی هستند که در عملکرد بهتر کولر تاثیرگذارند و قدرت بالایی در جذب نورآفتاب دارد، این پنل ها انرژی خورشید را دریافت و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

 

کولرهای گازی خورشیدی

مزایای کولرهای گازی خورشیدی هیمورا

  • استفاده از نیروی برق و انرژی پاک خورشید
  • کم مصرف و صرفه اقتصادی بالا
  • قدرت بالا در خنک سازی محیط
  • امکان استفاده از ترموستات و تایمر
  • کولرهای گازی خورشیدی مجهز به ریموت کنترلی (کنترل دستگاه از راه دور)
  • خنک کردن محیط به صورت یکنواخت
  • امکان تغییر جهت پرتاب هوای خنک و قابلیت تنظیم به صورت چرخشی
  • دارای یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

موارد استفاده از کولرهای گازی خورشیدی

  • قابل استفاده در اماکن مسکونی، اداری و تجاری
  • قابل استفاده در کارگاه ها و کارخانجات
  • کولرهای گازی خورشیدی قابل استفاده در رستوران ها، هتل ها و تالارها
  • قابل استفاده در مرغداری ها و گلخانه ها
  • و سایر مراکز عمومی و غیرعمومی

برای مشاهده ی کولر های گازی خورشیدی هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *