انواع هیتر کابینتی

انواع هیتر کابینتی و مهمترین کاربرد این هیترها دیدگاه بگذارید

گرمایش بخش های صنعتی و تولیدی

در این قسمت یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد استفاده برای گرم کردن سالن های صنعتی به شما معرفی می شود. این دستگاه ها که در ظرفیت های گرمایی متنوع ساخته شده اند برای گرمایش مرغداری، گلخانه، سالن پرورش قارچ و گل و گیاه، کارخانجات، سوله ها و بخش های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها هیتر کابینتی هستند که سیستم گرمایشی آنها مستقل بوده و نیازی به موتورخانه ندارند. این تجهیزات از نظر سوخت مصرفی برای ایجاد گرما به هیترهای گازی، هیترهای گازوئیلی و دوگانه سوز دسته بندی می شوند. عملکرد هیترهای کابینتی برای تولید گرما به صورت اتوماتیک بوده و به وسیله تابلو فرمان کنترل و نظارت می گردد. گرمایش محیط در هیترهای کابینتی کاملا یکنواخت انجام گرفته که دلیل آن وجود فن های دمنده می باشد.

انواع هیتر کابینتی

انواع هیترهای کابینتی

سیستم های گرمایشی نقش مهم و اساسی در تامین هوای گرم و بالا بردن دمای محیط ایفاء می کنند که نمونه ای از این سیستم ها هیترهای کابینتی اند. این تجهیزات گرمایشی با سوزاندن سوخت های فسیلی گرما تولید می کنند. انواع هیتر کابینتی را می توان برحسب سوخت مصرفی به شکل زیر تفکیک کرد.

  • هیترهای کابینتی گازی
  • هیترهای کابینتی گازوئیلی
  • هیترهای کابینتی دوگانه سوز (گازی و گازوئیلی)

هر سه نوع این هیترهای کابینتی از نظر ساختار و قطعات تشکیل دهنده مشابه بوده و عملکردی یکسان دارند. تفاوت عمده این دستگاه در نوع مشعل نصب شده بر روی هیتر و سوخت مصرفی آن می باشد. هیترهای گازی دارای مشعل گازسوز و نوع گازوئیلی مشعلی گازوئیلی دارد. نکته قابل توجه در مورد هیترهای دوگانه سوز که باید مطرح شود، مزیتی است که موجب می شود شما هیچگاه دچار افت دمایی در محل کاربری نشوید زیرا در هنگام نبود یا قطعی یکی از سوخت ها، جایگزینی برای آن وجود داشته و امکان خاموش شدن هیتر وجود ندارد.

انواع هیتر کابینتی براساس شکل و ساختار قرار گیری آنها در محیط

  • هیترهای کابینتی عمودی
  • هیترهای کابینتی افقی

در هیترهای کابینتی عمودی، طرح کلی دستگاه به شکل ایستاده یا عمودی است. این هیترها به لحاظ ارتفاعی فضا را اشغال می کنند و سیستم دمنده آنها در قسمت بالایی یا پایین دستگاه متناسب با درخواست مشتری و نیاز او نصب می شود.

هیترهای کابینتی افقی، دارای ارتفاع کم بوده اما طول دستگاه بلند می باشد. این مدل از هیترها به جهت طراحی خاص آنها دارای یک عدد فن آکسیال قدرتمند هستند.

کاربرد هیترهای کابینتی عمودی و افقی

  • سالن پرورش انواع مرغ های گوشتی و تخمی
  • سالن پرورش انواع طیور (کبک، بوقلمون و بلدرچین)
  • کاربرد در انواع کارخانجات تولیدی
  • واحدهای صنعتی وسیع و بزرگ
  • سالن های ورزشی و باشگاه های بدن سازی
  • تالارها و آمفی تئاترها
  • بخش های تجاری

نحوه نصب و راه اندازی هیترهای کابینتی

تجهیزات گرمایشی صنعتی برای نصب و راه اندازی نیاز به نصاب و تکنسین دارند تا از عملکرد صحیح و رعایت اصول ایمنی در آن اطمینان حاصل شود. آنچه که کارشناسان این امر برای نصب هر نوع هیتر کابینتی به مشتریان توصیه می کنند، در نظر گرفتن مکانی جداگانه از سالن برای هیترها می باشد. اگر چنین امکانی ندارید، می توانید آن را در یک فضای مناسب قرار دهید. توجه داشته باشید که این هیترها دارای محفظه احتراق بسته بوده و میزان مصرف اکسیژن آنها کم می باشد. از جمله نکات مهم در نصب هیترهای کابینتی این است که فاصله دستگاه از دیوارها و ارتفاع سقف در نظر گرفته شود، همچنین خروجی هوای گرم هیتر به سمتی باشد که بیشترین کارآیی را داشته باشد.

انواع هیتر کابینتی

نگاهی به هیترهای کابینتی ساخت هیمورا

هیمورا از سازندگان بسیار معتبر تجهیزات گرمایشی در سطح کشور است که هیترهای کابینتی را در ظرفیت ها و مدل های متنوع به مشتریان عرضه نموده است. هیمورا به لحاظ اهمیت کیفیت هیترهای کابینتی، بدنه این تجهیزات را با استفاده از ورق های گالوانیزه به همراه لایه ای از رنگ الکترواستاتیک کوره ای ساخته تا در برابر عوامل آسیب رسان محیط های صنعتی مقاوم بوده و دچار استهلاک و پوسیدگی نشوند.

شرکت به منظور افزایش بازدهی حرارتی انواع هیتر کابینتی آنها را مجهز به پاس های حرارتی سه مرحله ای نموده تا حداکثر گرمای شعله تشکیل شده توسط این پاس ها دریافت و به کمک فن آکسیال قدرتمند به محیط انتقال داده شود. همچنین برای رسیدن به این هدف کوره هیترهای کابینتی را از جنس استنلس استیل نگیر ساخته است. هیترهای کابینتی هیمورا به جهت راندمان گرمایی بالا و عمر طولانی دستگاه از مقرون به صرفه ترین و بهترین تجهیزات گرمایش صنعتی بوده که کاربردهای فراوانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *