ایجاد بوی بد در کولر

دلایل ایجاد بوی بد در کولر دیدگاه بگذارید

پیشگفتار

کولرهای آبی از سیستم های برودتی و تهویه مطبوع بسیار پرکاربردی هستند که برای تامین هوای خنک مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر سرمای محیط باعث مرطوب شدن هوا نیز می شوند. از آنجا که ایران از کشورهای گرم و خشک است استفاده از کولر نیز در آن به مراتب بیشتر از مناطق دیگر می باشد. با آغاز فصل گرما استفاده از کولرها آغاز می گردد، اما  گاها با روشن کردن کولر بوی بسیار نامطبوعی در محیط به استشمام می رسد و این عامل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، بخصوص بوی بد ماهی که با روشن شدن کولر در محیط پخش می شود و بسیار ناخوشایند است. ما در این مقاله سعی کردیم دلایل ایجاد بوی بد در کولر ها را مورد بررسی قرار دهیم.

مهمترین دلایل بوی بد در کولرهای آبی

کهنه بودن پوشال ها

در صورتی که کولر آبی شما از نوع پوشالی است باید دقت خاصی در نگهداری از آن نمایید، زیرا پوشال نیاز به تعویض سالیانه دارد. پوشال ها به دلیل جذب رطوبت محل خوبی برای رشد میکروب ها و انواع ویروس ها هستند و باعث بروز انواع بیماری ها و آلرژی ها می توانند باشند، بنابراین قبل از استفاده از این سیستم ها باید پوشال ها تعویض شوند.

کهنه بودن آب داخل تشتک کولر

 از عوامل دیگری که امکان دارد باعث ایجاد بوی بد در کولرها شود، آلوده شدن آب داخل مخزن آنها است. در صورتی که مخزن جنس خوبی نداشته باشد و یا در معرض نور خورشید قرار گیرد ممکن است آب داخل آن بو بگیرد و با روشن شدن کولر این بو وارد محیط گردد.

ایجاد بوی بد در کولر

نیم سوز بودن پمپ

 در صورتی که پمپ آب کولر و یا هر یک از قطعات الکتریکی آن نیم سوز شوند بوی سوختگی بدی در داخل کولر ایجاد می گردد که با تعمیر آن قطعه نیز از بین نمی رود و نیاز به تعویض دارد.

مرغوب نبودن روغن سرویس کاری کولر

 در سرویس های دوره ای کولر نیاز است تا قطعات اصلی آن مانند پمپ و موتور روغن کاری شوند، در صورتی که از روغن نامرغوبی برای این کار استفاده کنید امکان ایجاد بوی بد در کولر افزایش می یابد، بنابراین در زمان خرید از روغن های اصل و با کیفیت استفاده کنید.

ایجاد بوی بد در کولر

نامناسب بودن محل نصب کولر

از آنجا که کولر با جذب هوای بیرون باعث تولید برودت لازم در محیط می گردد، محل نصبی آن دارای اهمیت بسیار بالایی است. گاها امکان دارد کولر در نزدیکی هواکش سرویس های بهداشتی و یا هود آشپزخانه قرار داشته باشد که در این حالت هوای جذب شده به داخل آن آلوده بوده و در نتیجه هوایی با بوی بد در محیط ایجاد می گردد.

پاکسازی تغذیه کننده آب کولر

 گاها برای تامین آب کولر از مخزن استفاده می شود که آب آن باید از نظر وجود هر گونه آلودگی و یا شی خارجی باید بررسی شود تا باعث ایجاد بوی بد در کولر نگردد.

ایجاد بوی بد در کولر

رفع بوی بد کولر با استفاده از خوشبو کننده ها

یکی از مهم ترین روش هایی که برای رفع بوی بد کولرهای آبی سانتریفیوژی و آکسیال انجام می گیرد، استفاده از خوشبوکننده ها است. شما می توانید در سرویس های دوره ای کولر خود را با استفاده از خوشبو کننده ها بشورید تا بوی بد آن از بین رفته و هوای خنک مطبوعی وارد محیط گردد. حتی برای این کار می توانید از مواد شوینده معطر نیز استفاده کنید( البته از مواد شوینده مناسب باید استفاده کنید تا باعث ایجاد زنگ زدگی در کولر نگردد). در صورتی که با وجود هر گونه فعالیتی هنوز هم با روشن شدن کولر بوی بد از آن به استشمام می رسد از متخصصین این امر کمک بخواهید. آخرین نکته قابل ذکر این است که در پایان فصل گرما کولر را به صورت کامل پوشش دهید و آب داخل آن را تخلیه کنید تا بو نگرفته و اشیاء خارجی به داخل آن وارد نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *