تاثیرات سونای بخار

تاثیرات سونای خشک و بخار بر لاغری دیدگاه بگذارید

چربی سوزی و لاغری سریع با سونا

آیا سونا در کاهش وزن و لاغری تاثیر دارد؟ در جواب باید گفت بله، سونا روشی مناسب برای چربی سوزی و کاهش وزن موضعی بدن است. سونای خشک و بخار هر دو نقش بسزایی در لاغری سریع دارند. بیشتر افراد تمایل دارند بعد از انجام ورزش های سنگین از سونا استفاده کنند، زیرا احساس لاغری به آنها دست می دهد. اما استفاده از سونا نقشی در عضله سازی ندارد. در حین چربی سوزی و تعریق مقداری از آب بدن نیز دفع می گردد، به همین دلیل در زمان استفاده از سونا، مصرف آب فراموش نشود.

سونا روشی مناسب برای لاغری سریع است، اما نباید عجله کرد و تاثیر آن روی بدن، مثل انجام تمرینات ملایم بوده و در هر جلسه، ضربان قلب حدوداً 50 الی 75 درصد بالا می رود. در حالت کلی حرارت بالای سونا، دمای بدن را افزایش داده و بر اثر تعریق مقدار زیادی از چربی بدن (سلولیت) کاهش می یابد. تحقیقات نشان داده تاثیرات سونای بخار و خشک روی زانو درد و دردهای مفصلی و عضلانی معجزا آسا می باشد. به همین دلیل چربی سوزی با روش سونا، برای افرادی که بدلیل کهولت سن تحرک ندارند و یا ورزش نمی کنند، بسیار مناسب است.

اگر قصد احداث یک سالن سونای بخار یا خشک را دارید، باید از تجهیزات حرارتی مخصوص این محیط ها استفاده کنید. هیمورا تولید کننده سونای خشک و بخار در ظرفیت ها و مدل های مختلف است، با کلیک روی این لینک با انواع تجهیزات گرمایشی مورد نیاز این محیط ها آشنا شوید.

تاثیرات سونای بخار

تاثیرات سونای بخار و خشک بر روی بدن

افزایش متابولیسم بدن

با داغ شدن بدن، میزان متابولیسم بدن افزایش یافته و قادر به سوزاندن کالری بیشتری خواهد بود. به همین دلیل فرد استفاده کننده با 10 دقیقه ایستادن در سونا یا حمام بخار، سریعاً با چربی سوزی و کاهش وزن روبرو خواهد شد.

موثر در کاهش آب اضافی بدن

تقریباً یک پنجم بدن انسان را آب تشکیل داده که رابطه مستقیمی با اضافه وزن دارد، جهت کاهش مقداری از آن باید هم ورزش کرد و رژیم سخت گرفت. اما تاثیرات سونای بخار و خشک بر کاهش آب بدن بالاست، زیرا میزان تعریق بالا رفته و در کمترین زمان مقدار زیادی از آب بدن کاهش خواهد یافت.

سم زدایی بدن

سونا تنها مختص کاهش چربی و آب بدن نیست، بلکه در حین تعریق مقداری از سموم بدن (جیوه، نیکل، مس و زینک که از طریق مواد غذایی جذب بدن می شوند) دفع می گردند. هر چقدر میزان دفع این فلزات از طریق دستگاه لنفاوی بیشتر باشد، بدن آمادگی بیشتری برای چربی سوزی خواهد داشت.

تاثیرات سونای بخار

کاهش استرس

با افزایش میزان استرس، سطح کورتیزول در بدن نیز بالا می رود. این هورمون بر اثر استرس های ذهنی و فیزیکی ایجاد شده و سبب افزایش رادیکالهای اکسیژن مضر می گردد؛ این عامل سبب ایجاد تورم و التهاب در بدن که افزایش وزن را به همراه دارد، می شود. بنابراین کاهش استرس از دیگر تاثیرات سونای بخار بوده که بدلیل کاهش هورمون کورتیزول در بدن حاصل می گردد.

افزایش مقاومت بدن

از آنجایی که حرارت بالای اتاق سونا یا حمام سونا در افزایش فعالیت تنفسی موثر است، بسیاری از اختلالات تنفسی را برطرف می کند. این عامل سبب می شود پیاده روی طولانی و ورزش کردن برای افراد آسان گردد و برای انجام این فعالیت ها، تمایل بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر سونا در کاهش دردهای عضلانی و ارتقای سلامت قلب موثر است. ماندن در اتاق سونا سلول های خونی سفید بدن را افزایش می دهد که این سلول ها با عفونت ها مبارزه می کنند.

موثر در پاکسازی پوست

سونا سبب می شود، همراه تعریق دانه های ریز و سلول های مرده که زیر پوست جمع شده اند دفع گردند. بخار موجود در اتاق سونا، سبب باز شدن منافذ پوست شده و پوست به راحتی می تواند نفس بکشد، از سوی دیگر گردش خون در پوست افزایش خواهد یافت.

سلامت قلب

افزایش دمای بدن، منجر به بالا رفتن ضربان قلب می شود. حرارت سبب می شود خون بصورت مطلوب در اعضای مختلف بدن به گردش در بیاید. بگونه ای که بعد از چند جلسه استفاده از سونا، اکسیژن کافی به بدن رسیده و عملکرد قلب بهبود می یابد. در نتیجه فشار خون افراد نرمال می گردد.

تاثیرات سونای بخار

مزیت های بارز سونای بخار روی بدن

  • افزایش متابولیسم بدن و کمک به چربی سوزی سریع
  • سونای خشک و بخار موثر در درمان بیماری های عضلانی و مفصلی
  • کمک به عملکرد بهتر قلب و عروق
  • موثر در پاکسازی پوست

خلاصه متن

در پایان باید گفت سونا فواید زیادی برای بدن داشته و افراد بعد از چندین جلسه استفاده، احساس لاغری و سبکی خواهند کرد. از دیگر تاثیرات سونای بخار و خشک روی بدن می توان به کاهش آب اضافی بدن، پاکسازی پوست، افزایش سیستم ایمنی بدن و سم زدایی اشاره کرد و نیز با درمان مشکلات عضلانی و مفصلی، مقاومت بدن را افزایش می دهد. با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، سونای خشک و بخار به استفاده کنندگان کمک می کند رغبت بیشتری برای ورزش کردن داشته و پیاده روی برایشان آسان گردد، همچنین استرس کمتری داشته باشند. استفاده از سونا نقش موثری در چربی سوزی دارد، اما تاثیری روی عضله سازی ندارد، پس نمی توان آن را جایگزین ورزش کرد.

استفاده از سونا برای افراد مسن که زانو درد دارند و نمی توانند ورزش کنند، ضروریست؛ زیرا سبب می شود خون در بدن آنها به خوبی به جریان درآمده و اکسیژن کافی به بدنشان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *