تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی دیدگاه بگذارید

طرز تهیه ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی

ذرت مکزیکی یک میان وعده لذیذ است که نخست توسط کشور مکزیک تهیه می شد، ولی امروزه استفاده از این غذا در بین ایرانیان نیز رواج پیدا کرده و افراد از آن بعنوان میان وعده استفاده می کنند، همه افراد تجربه خوردن ذرت مکزیکی را در بیرون از منزل داشته اند، در واقع ذرت سرشار از املاح معدنی از قبیل فسفر، کلسیم، پتاسیم و آهن است و نیز دارای ویتامین های A , B , C می باشد، این عوامل بر  اهمیت ذرت مکزیکی افزوده و سبب محبوبیت بیشتر آن شده است.

ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی بیشترین استفاده را در فصل پاییز و زمستان دارد، چرا که به صورت گرم سرو می شود و می توان از آن بعنوان یک غذای کامل یاد کرد، امروزه ذرت مکزیکی در فست فودی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها به فروش می رسد و نیز می توان در درب مغازه ها و پارک ها نیز اقدام به فروش ذرت مکزیکی کرد و درآمد فراوانی کسب نمود، ولی جهت تهیه ذرت مکزیکی از روش های مختلف استفاده می شود، در این مقاله طرز تهیه ذرت مکزیکی  فست فودی و رستورانی بطور کامل شرح داده خواهد شد. می توانید از میز ذرت مکزیکی هیمورا استفاده کنید.

تهیه ذرت مکزیکی

نحوه تهیه  ذرت مکزیکی

  • جهت تهیه ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی در ابتدا باید قارچ ها در حالت خلالی خرد شوند، بعد از خرد کردن قارچ ها آنها را در درون ظرفی فلزی و بهداشتی (قابلمه) بریزید و آن را همراه با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا به مرحله پخت برسد.
  • در صورتی که جهت تهیه ذرت مکزیکی از بلال استفاده می کنید، بهتر است ذرت ها را از آن خارج نموده و آنها را با نمک و آب مخلوط و روی حرارت قرار دهید تا پخته شوند و اگر از ذرت های کنسروی استفاده می نمایید، بهتر است ذرت ها را از کنسرو بیرون آورده و آنها را بشورید و آبکش نمایید، ولی استفاده از بلال تازه در خوشمزه تر بودن ذرت مکزیکی تاثیرگذار است.
  • بسیاری از افراد ذرت ها را به یکباره می پزند و آنها را در حالت فریز شده نگهداری می نمایند تا در زمان نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند، در این صورت باید ذرت های یخ زده را نیم ساعت قبل از آماده کردن ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی از فریزر خارج کرد تا یخشان باز شود، بعد از باز شدن می توانید آنها را شسته و آبکشی نمایید.

ادامه مراحل

  • پس از پخت ذرت باید مقداری کره (به میزان لازم) در ظرف فلزی ریخت و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب گردد، در صورت عدم وجود کره می توان روغن زیتون، روغن سنجد و یا روغن مایع را جایگزین کره نمود که از درصد کالری کمتری نیز برخوردارند.
  • در تهیه ذرت مکزیکی بعد از ذوب کره یا روغن می توانید ذرت ها را به ظرف بیفزایید و باید آنها را خوب تفت دهید تا کمی سرخ شوند، سپس می توانید قارچ ها را به مواد اضافه کنید و آنها را تفت دهید تا آب اضافی آنها دفع و سرخ گردند.
  • بعد از تفت کامل قارچ و ذرت ها نوبت اضافه کردن سس مایونز می باشد، بعد از اینکه سس را اضافه کردید حرارت را کم کنید تا با حرارت ملایمی پخته شود و سس خواص خود را از دست ندهد، در این مرحله می توانید از پودر آویشن، آبلیمو، فلفل سیاه و نمک جهت طعم دهی استفاده نمایید.
  • در آخر نوبت اضافه کردن پنیر پیتزا است، بعد از اضافه کردن پنیر پیتزا به مواد، آن را همزده تا پنیر به صورت یکسان به تمامی مواد برسد، بعد از مخلوط کردن کامل ظرف را از روی حرارت بردارید و درب ظرف را روی آن قرار دهید تا پنیر پیتزا به طور کامل آب گردد، در این مرحله ذرت مکزیکی کاملاً آمادست و شما می توانید از آن در رستوران ها، فست فودی و … استفاده نمایید.

تهیه ذرت مکزیکی

نکات قابل توجه

  • در تولید ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی می توانید از کالباس نیز استفاده کرد تا خوشمزه تر گردد، در واقع در صورتی که از کالباس استفاده می نمایید باید بعد از اضافه کردن قارچ بلافاصله کالباس خرد شده را به مواد اضافه کنید، کالباس های خرد شده نیز به تفت دادن نیاز دارند.
  • فلفل سیاه و آویشن در ایجاد طعمی بی نظیر در ذرت مکزیکی تاثیرگذار است، بنابراین استفاده از آویشن و فلفل سیاه در زمان پخت فراموش نشود، همچنین می توان جهت طعم دهی ذرت مکزیکی از پودرپیاز، پودر سیر، شوید خشک شده نیز استفاده کرد.
  • سس مایونز کاربردی در ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی بهتر است از نوع تند باشد و بهتر است از میزان نمک کمی استفاده شود تا طعم بی نظیری در آن ایجاد گردد.
  • در صورتی که در تهیه و پخت ذرت مکزیکی از ذرت کنسروی استفاده می کنید، نیازی به بخارپز شدن نخواهد داشت و فقط می توانید آنها را شستشو داده و آبکشی نمایید و سپس در داخل مواد تفت دهید تا سرخ و خوشمزه شود.
تهیه ذرت مکزیکی
  • بهتر است بعد از اضافه کردن سس مایونز حرارت را کم کنید و نیز در میزان اضافه کردن سس دقت نمایید تا کم یا زیاد نباشد، در صورتی که سس کمتر از حد نرمال باشد ذرت مکزیکی خشک خواهد بود.
  • در صورت تمایل می توانید به صورت سلیقه ای در تهیه ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی از فلفل دلمه ای استفاده کنید.
  • بهترین ظرف جهت نگهداری و پخت ذرت مکزیکی فست فودی و رستورانی، استفاده از میز ذرت مکزیکی است، شرکت صنعتی هیمورا از تولید کنندگان برتر این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *