جت هیترهای دو موتوره چیست؟

جت هیترهای دو موتوره چیست؟    دیدگاه بگذارید

اجزای اصلی تشکیل دهنده جت هیترهای دو موتوره شامل موارد زیر است:

  • بدنه
  • فن دمنده
  • تابلو فرمان
  • مشعل
  • موتور دوم
  • شعله پخش کن
  • سیستم سوخت رسانی

جت هیترهای دو موتوره چیست؟   

اگر تعریف کلی از جت هیتر بکنیم، دستگاهی است که از یک موتور و شعله تشکیل شده و گرما را به شکل دمنده وارد محیط می نماید. جت هیتر ها شکلی همانند موشک داشته و به لحاظ ابعاد و وزن در حالت پرتابل تولید شده اند. جت هیترها در نوع سوخت و انرژی مصرفی نیز دارای تنوع بوده و مدل های برقی، گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز آنها موجود می باشد. از دیگر پارامترهای اصلی برای تفکیک جت هیترها وجود دودکش یا نبود آن است. سومین گزینه در دسته بندی جت هیترها تعداد موتورهای آنها بوده و در مدل تک موتور و دوموتور ساخته شده اند. در این مقاله به بررسی جت هیترهای دو موتوره می پردازیم و نحوه کارکرد و مزیت های آن را برای بازدید کنندگان محترم شرح می دهیم.

جت هیترهای دو موتوره

کلیه این قطعات با همکاری هم موجب انجام فرآیند سوختن سوخت و تولید گرما می شوند. عملکرد جت هیترهای دو موتوره به این صورت است که ابتدا سوخت به کمک سیستم سوخت رسانی به شکل کنترل شده به مشعل منتقل می شود. این سیستم ممکن است متناسب با نوع سوخت مصرفی جت هیتر یک رگلاتور یا شیر برقی گازوئیلی باشد. سوخت به همراه هوای کافی در مشعل مشتعل شده و شعله تولید می شود. شعله همان گرمایی است که باید وارد محیط گردد. گرمای ایجاد شده در مشعل توسط یک فن دمنده به محیط بیرون هدایت می شود.

همانطور که می دانید در تجهیزات گرمایشی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، محفظه احتراق بسته می باشد. این محفظه در مدل های دودکش دار، دارای دودکش بوده که دود و گازهای حاصل از سوختن را به بیرون از دستگاه انتقال می دهد. سیستم گرمایشی جت هیترهای بدون دودکش به شکل حرارت مستقیم بوده و از این نظر راندمان گرمایی این تجهیزات بالا می باشد. همچنین عملکرد دستگاه در گرم کردن محیط سریع بوده و موجب گرم شدن آنی محیط می شود.

 'جت هیتر برقی بیشتر بخوانید: جت هیتر برقی سه فاز سه حالته 27 کیلو وات

جت هیتر برقی 18000 هیمورا، کنترل هوشمند دما در فضای بسته، تبدیل کامل انرژی برق به گرمایش، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر

نقش موتورهای دوگانه در عملکرد جت هیترهای دو موتوره

در این بخش سعی داریم یک نگاه تخصصی به نقش موتورهای دو گانه نصب شده در جت هیترها بیندازیم. موتورها دستگاه هایی هستند که می توانند نیروی محرکه ایجاد کنند. در جت هیترهای دو موتوره یکی از موتورها وظیفه به حرکت در آوردن فن آکسیال را برعهده دارد. این فن که از نوع دمنده بوده با حرکت چرخشی سبب رانده شدن هوای گرم داخل جت هیتر به محیط می شود. این اساس کار گرمایشی جت هیترها می باشد و چنانچه موتور فن عملکرد درستی نداشته باشد، گرمایش محیط با اختلال روبرو شده و گرمای جت هیتر بطور کامل وارد سالن نمی شود. بنابراین کارکرد صحیح الکتروموتور تاثیر مستقیم بر چگونگی گرمایش محیط دارد.

موتور دوم نصب شده در این نوع جت هیترها برای تامین اکسیژن مورد نیاز جهت سوختن سوخت در مشعل در نظر گرفته شده است. دلیل نصب آن بر روی جت هیترها این است که از هوای محیط استفاده نکرده و اکسیژن لازم مشعل از محیط بیرون تامین گردد. این موتور بوسیله یک کانال از فضای بیرون از سالن هوا یا اکسیژن را مکش نموده و به داخل بخش احتراق منتقل می کند که دو مزیت دارد اولا اکسیژن سالن کم نشده و کاهش پیدا نمی کند، دوما احتراق با وجود هوای کافی به صورت کامل انجام شده و راندمان حرارتی بهبود می یابد. این عمل در سالن هایی که دارای تهویه مناسب نبوده و جریان هوای کمی دارند تاثیر مستقیم بر راندمان حرارتی جت هیتر می گذارد. باید بدانیم که در جت هیترهای دو موتوره بدون دودکش نیز می توان از موتور دوم برای تامین هوای مشعل استفاده کرد.

آنچه که از این بحث و بررسی می توان نتیجه گرفت، افزایش بازدهی جت هیترها بدون کاهش اکسیژن محیط می باشد. همانطور که می دانید در برخی بخش های تولیدی و صنعتی محصولات یا دام ها حساس به میزان هوا یا اکسیژن سالن می باشند و کم شدن آن می تواند سبب بروز خسارات یا آسیب دیدن محصول گردد، بنابراین جت هیترهای دو موتوره برای فضاهای خاص طراحی شده اند تا کاربران از مزیت های آنها و تامین گرمایش سریع با هزینه های پایین برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *