معرفی 6 برند برای خرید هیتر گلخانه ای

معرفی 6 برند برای خرید هیتر گلخانه‌ای دیدگاه بگذارید

خرید هیتر گلخانه‌ای باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشاورز یا گلخانه‌دار باشد. نیاز به تحقیقات و بررسی در مورد نوع سیستم گرمایشی که در محیط گلخانه نصب‌ می‌شود، بسیار اهمیت دارد. برای این منظور علاوه بر اینکه پارامترهای محیطی باید در نظر گرفته شود، انواع سیستم‌های گلخانه با برندهای گوناگون هم باید مورد مطالعه و تحقیق قرار بگیرد تا بهترین آن‌ها انتخاب شود. هدف این محتوا هم همین است؛ به این صورت که علاوه بر بررسی پارامترهای محیطی موثر بر نوع هیتر خریداری شده، برندهای مطرح نیز معرفی و وارسی خواهد شد. این اطلاعات به خریدار این امکان را می‌دهد تا هم تمام جوانب را در مورد امکانات هیتر و نیازمندی محیط به آن‌ها بسنجد و هم در میان برندهای مطرح، بهترین آن‌ها را برگزیند.

خرید هیتر گلخانه‌ای حساسیت بیشتری را نسبت به بقیه تجهیزات تعبیه شده در این سالن‌ها می‌طلبد. زیرا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در رشد گیاهان، دماست. 6 برند مطرح و شناخته شده که توانسته‌اند هیترهایی تولید کنند که با شرایط گلخانه سازگار باشد و بتواند بیشترین تاثیر را در رشد و تکثیر گل‌ها، گیاهان، صیفی‌جات و میوه‌ها داشته باشد، در این مقاله معرفی شده‌اند. دعوت می‌کنیم جهت شناخت عوامل موثر در خرید هیتر گلخانه‌ای و همچنین آشنایی با برندهای معتبر تولید کننده این نوع هیترها با ما همراه باشید.

مقدمه

شاید این سوال باشد که هیتر یعنی چه؟ هیتر، دستگاه تولید کننده حرارت است و منظور از یک هیتر گلخانه‌ای، دستگاه گرمازایی است که مخصوص گلخانه طراحی می‌شود. عوامل بسیاری در خرید هیتر گلخانه‌ای باید در نظر گرفته شوند. تعیین درست این پارامترها و انتخاب گرمازایی که بیشترین سازگاری را با آن‌ها داشته باشد، تعیین کننده کیفیت محصولی هستند که از همان گلخانه به دست می‌آید. نوع گیاه پرورشی و میزان نیاز دمایی، نوع و میزان مصرف سوخت یا انرژی، کیفیت و دوام دستگاه در برابر عوامل محیطی، استانداردها و ایمنی، بودجه در نظر گرفته شده و بسیاری از موارد دیگر، در انتخاب و خرید هیتر گلخانه‌ای تاثیر دارند. تمام این عوامل را به طور مفصل در برندهای جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: هیتر افقی یا کابینتی هیمورا

هیتر کابینتی گلخانه ای با بیشترین راندمان حرارتی و مصرف کمتر سوخت و بدون آلاینده برای محیط های مختلف را بیشتر بشناسید.

برای خرید هیتر گلخانه‌ای چه عواملی باید در نظر گرفته شود؟

تامین گرما در سالن‌های گلخانه یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها و نیازهایی است که در رشد گیاهان تاثیر دارد. برای تامین گرمای لازم، از دستگاه‌های حرارت‌زای مختلفی استفاده می‌شود. نوع گرمازای به کار رفته در هر گلخانه، با سالن گلخانه دیگر متفاوت است. عواملی که در انتخاب بهترین سیستم گرمایش و خرید هیتر گلخانه‌ای دخیلند، به شرح زیر هستند.

  • نوع گیاه

اگر مقاله “هیتر کابینتی، کاربردی ترین دستگاه برای استفاده به عنوان هیتر گلخانه” را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که در حالت کلی گیاهان به 3 نوع تقسیم‌بندی می‌شوند؛ گیاهان قابل رشد در مناطق سردسیری، گرمسیری و معتدل. اگر شرایط دمایی دیگری برای هر یک از این دسته گیاهان اعمال شود، نمی‌توانند دوام آورند و از بین خواهند رفت. به همین سبب اولین مرحله برای انتخاب و خرید هیتر گلخانه‌ای، آشنایی با نیازهای دمایی گیاهی است که قصد پرورش دادن آن را دارید. اگر گیاه موردنظر متعلق به مناطق گرمسیری باشد، باید خرید هیتر گلخانه‌ای با ظرفیت و توان گرمایشی بالا را در اولویت قرار دهید.

این مسئله که همواره گیاهان مختلف نیازهای دمایی متفاوتی دارند، همواره در گلخانه‌های با تنوع محصولی زیاد وجود دارد. راه‌حل مناسب برای اینگونه گلخانه‌ها، خرید هیتر گلخانه‌ای با قابلیت اتصال به ترموستات محیطی است. با نصب این ترموستات‌ها در قسمت‌های مختلف گلخانه‌ها، امکان تنظیم جداگانه دما در سالن‌های با گیاهان متفاوت وجود خواهد داشت.

  • شرایط اقلیمی

یک هیتر، تامین کننده دماست. پس چه نیازی به استفاده از آن در مناطق حاره ایست؟ و یا لازم است که خرید هیتر گلخانه‌ای با توان گرمایشی بسیار بالا در آب و هوای معتدل انجام شود؟ توان حرارتی پایین در مناطق سردسیری به خصوص در فصل زمستان می‌تواند تامین کننده دمای کافی باشد؟ جواب همه این پرسش‌ها، دلیل بر اهمیت شرایط اقلیمی و تاثیر آن بر انتخاب نوع دستگاه گرمایشی است. همچنین رطوبت هوا و میزان نمناکی داخل گلخانه هم عواملی هستند که در انتخاب دستگاه و جنس قطعات و بدنه آن تاثیر گذارند.

  • متراژ گلخانه

هر چه حجم یک سالن در نظر گرفته شده برای گلخانه بیشتر باشد، میزان گرمایش بیشتری را می‌طلبد تا دما به شرایط مطلوب برسد. برعکس این قانون هم وجود دارد؛ یعنی برای سالن‌هایی با متراژ کم، خرید هیتر گلخانه‌ای با ظرفیت پایین‌تر کفایت می‌کند. در سالن‌های بزرگ بهتر است که از دستگاهی با ظرفیت گرمایشی مناسب و دمنده استفاده شود تا هم گرما به صورت متوازن و یکنواخت در کل محیط منتشر شود و هم نیاز به استفاده از چندین گرمازای دیگر در کل محیط نباشد.

 کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: هیتر کابینتی، کاربردی‌ترین دستگاه برای استفاده به عنوان هیتر گلخانه

هیتر کابینتی چیست و چه کاربردهای در گلخانه ها با کاربری های متفاوت دارد؟ در این مقاله تشریح شده است که در کدامین گلخانه از هیتر کابینتی می توان استفاده کرد

  • شرایط تهویه

با وجود اینکه داشتن سیستم تهویه یکی از مهم‌ترین دلایل تامین هوای پاک در محیط‌های حساس، به خصوص گلخانه‌هاست، اما تاثیر زیادی در پرت حرارتی دارد. همزمان با آلودگی‌هایی که از طریق همین سیستم تهویه خارج می‌شود، مقداری از گرمای تولید شده نیز خارج شده و به بیرون منتقل می‌شود. پس اگر فضای گلخانه شما مجهز به سیستم تهویه است، بهتر است که خرید هیتر گلخانه‌ای با توان گرمایش بالاتر از حد نیاز را در اولویت قرار دهید تا گرمای دفع شده را جبران نماید.

هر چند که امروزه هیترهایی تولید شده‌اند که می‌توانند در محیط بیرون از گلخانه نصب شوند و با استفاده از هوای تازه بیرون، فرآیند گرمایش محیط داخل و متعاقب آن عمل تهویه هوا را نیز انجام دهند. حتی هیترهای گلخانه‌ای مانند جت هیترهای گازی دو موتوره هم وجود دارند که می‌توانند از هوای بیرون برای گرمایش داخل سالن استفاده کنند.

  • میزان فضای موردنیاز برای نصب هیتر

همانطورکه می‌دانید، هیترهای صنعتی، حجم بزرگی را نسبت به گرمازاهای معمولی اشغال می‌کنند. اگر فضای کافی برای نصب چنین دستگاه‌هایی را دارید، هیترهای کابینتی بدون عایق بدنه می‌توانند گزینه مناسبی باشند. اما اگر فضای شما برای نصب یک هیتر با حجم صنعتی مناسب نباشد، بهتر است از انواع هیترهای کابینتی عایق‌بندی شده استفاده کنید و آن را در خارج از سالن و فضای باز نصب نمایید. در این شرایط، یعنی خرید هیتر گلخانه‌ای با بدنه عایق و نصب آن در بیرون، گرما از طریق “کانال‌کشی” وارد محیط می‌شود.

  • تعداد سالن‌ها

برخی از گلخانه‌ها، دارای چندین سالن هستند که در تمام سالن‌ها وجود گرما لازم است. برای اینکه هزینه‌های خرید هیتر گلخانه‌ای بالا نرود و نیازی به استفاده از گرمازا در هر سالن نباشد، از هیترهایی با قابلیت کانال‌کشی استفاده می‌شود. برای این منظور، هیترهای کابینتی یا همان کوره هوای گرم بهترین گزینه هستند.

سوال (؟)

به نظر شما قرار دادن دستگاه حرارتی داخل گلخانه درست است یا نه؟ گذاشتن دستگاه در محلی خارج از سالن چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ لطفا پاسخ‌های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برای خرید هیتر گلخانه‌ای چه عواملی باید در نظر گرفته شود؟

6 برند مطرح سیستم گرمایش صنعتی برای خرید هیتر گلخانه‌ای

مواردی که در بالا ذکر شد، فقط به شما کمک می‌کند که بتوانید دستگاهی با ویژگی‌های دلخواه و متناسب با شرایط گلخانه انتخاب کنید. لازمه خرید هیتر گلخانه‌ای که بهترین و بالاترین کیفیت را در کنار امکانات ذکر شده داشته باشد، این است که با برندهای مختلف آشنا شوید. همانطورکه می‌دانید، کیفیت بالاست که موجب شناخته شدن یک برند می‌شود. پس در ادامه شما را با این برندهای مطرح که حرف اول را در تولید سیستم‌های گرمایشی می‌زنند، آشنا می‌کنیم.

  1. ایران هیتر

یکی از شرکت‌های شناخته شده در تولید هیترهای گلخانه‌ای، واقع در آذربایجان شرقی، شرکت ایران هیتر است. این مجموعه، توانسته با تولید هیترهای گرمایشی باکیفیت و دارای امکانات پیشرفته و به روز، سهم بزرگی در افزایش راندمان گلخانه‌ای کشور داشته باشد. کلیه محصولات این مجموعه، از 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش بهره‌مندند.

  1. آذر تهویه

یکی از مجموعه ماشین‌سازی‌های صنعتی که حرف اول را در ساخت سیستم‌های حرارتی گلخانه می‌زند، گروه صنعتی آذر تهویه است. این مجموعه که در شهر تبریز تاسیس شده است، از به روزترین تکنولوژی‌ها برای طراحی سیستم‌های خود استفاده می‌کند. بسیاری از کشاورزان، خرید هیتر گلخانه‌ای را از همین مجموعه انجام می‌دهند.

  1. انرژی

انرژی، نامی آشنا و شناخته‌شده از برند دستگاه‌های گرمایشی همچون بخاری‌ها و سیستم‌های صنعتی است. برای خرید هیتر گلخانه‌ای می‌توانید کالاهای این مجموعه را در اولویت قرار دهید. کارخانه تولید دستگاه‌های مربوط به این برند، در اطراف تهران واقع شده است. از همان ابتدا هدف از تاسیس این مجموعه، تولید دستگاه‌های گرمازا بود که با توجه به افزایش تقاضا و استقبال فزاینده بازار، این روزها به تولید سیستم‌های گرمایشی در زمینه گلخانه نیز می‌پردازد.

 کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: 8 معیار شگفت انگیز برای انتخاب هیتر گلخانه

انتخاب هیتر گلخانه ای لازم به دقت ریزه کاری های زیادی هست که در این مقاله به وضوح تشریح کردیم و شما را در انتخاب بهترین هیتر یاری مکنیم

  1. هیمورا

یکی از نام آشناترین برندهای مطرح در تولید سیستم‌های حرارتی-صنعتی، گروه ماشین‌سازی هیموراست. شاید بتوان گفت هیمورا از معدود مجموعه‌هایی است که به تولید دستگاه‌های گرمایشی گلخانه‌ای به صورت تخصصی‌تر می‌پردازد. از محصولات هیمورا، می‌توان به تمام انواع هیترهای قابل استفاده در گلخانه اشاره کرد. عاملی که موجب تمایز هیمورا با سایر برندها شده است:

  • کیفیت بالای مواد اولیه
  • طراحی مهندسی
  • برنامه ریزان باتجربه در زمینه طراحی دستگاه‌های صنعتی است.

البته سازه‌های این گروه ماشین‌سازی فقط به هیترهای مختص استفاده در گلخانه ختم نمی‌شود؛ بلکه تمام دستگاه‌های حرارتی صنعتی و خانگی را نیز در بر می‌گیرد.

کارخانه تولید دستگاه‌های هیمورا در شهرک صنعتی ارومیه واقع شده است. تمام کالاهای این مجموعه از 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بهره‌مندند. خرید هیتر گلخانه‌ای از این مجموعه و از دفاتر فروش آن قابل انجام است.

  1. لنوکس

یکی از برندهای مطرح خارجی در تولید سیستم‌های گرمایشی، لنوکس است. این شرکت، در ابتدای کار، فعالیت خود را با تولید کوره آغاز کرد. اما پس از چندین سال و با توجه به تقاضای بازار به تولید سیستم‌های گرمایش صنعتی بازار رو آورد. برای خرید هیتر گلخانه‌ای بهتر است از میان برندهای ایرانی معتبر انتخاب کنید که مراکز فروش و نمایندگی‌های آن‌ها در اکثر شهرها تاسیس شده‌اند. به این ترتیب می‌توانید مشکلات به وجود آمده را به راحتی حل کنید.

  1. شفیع سازه شرق

با مراجعه به کارخانه‌های تولید سیستم‌های گرمایشی شرق کشور، نام شفیع سازه شرق متجلی می‌شود. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 1385 شروع کرده، توانسته به دستاوردهای مناسبی در این مدت کوتاه برسد. برخی از دستگاه‌های گرمایشی تولیدی از این مجموعه، قابل استفاده در محیط گلخانه هم هستند. خرید هیتر گلخانه‌ای نیاز به تحقیقات گسترده دارد. اما می‌توانید به برندهای معرفی شده در این مجموعه اعتماد کنید.

قابل ذکر است که این مجموعه یکی از برندهای شناخته شده در تولید انواع پکیج‌های دیواری و زمینی است. در کاتالوک پکیج زمینی شفیع سازه شرق نام مدل‌های PARS و TANTAQUA و در کاتالوگ مربوط به نوع دیواری نام مدل‌های Wiesberg و IDEA دیده می‌شود.

پیشنهادات طلایی

در این قسمت می‌خواهیم 3 پیشنهاد برای خرید بهترین هیتر گلخانه‌ای به شما ارائه دهیم. در لیست بهترین‌های ما، به ترتیب هیترهای کابینتی، جت هیترها و هیترهای تابشی لوله‌ای قرار دارند. همه این تجهیزات دارای قابلیت ایجاد گرمایش یکنواخت هستند.

اگر نیاز به دستگاهی با توان حرارتی فوق‌العاده بالا با قابلیت کانال‌کشی به قسمت‌های مختلف دارید، هیتر کابینتی گزینه بسیار مناسبی است. جت هیترها هم دارای توان پرتاب باد و هوای گرم بالایی هستند و باید داخل سالن نصب شوند. هیترهای تابشی تحت عنوان گرماتاب هم وجود دارند که از طریق تولید و تابش امواج حرارتی می‌توانند گرمایش را بصورت موضعی و متمرکز فراهم کنند.

شما در پایین می‌توانید سه هیتر مناسب گلخانه را با جزئیات کارکردی مشاهده کنید.

نام هیتر گلخانه‌ای منبع انرژی

 

مکانیسم حرارتی قابلیت کانال کشی برای انتقال حرارت محل نصب دستگاه

 

نیاز به دودکش
هیتر کابینتی سوخت فسیلی تولید و پرتاب هوای گرم دارد داخل و خارج سالن دارد
جت هیتر سوخت فسیلی تولید و پرتاب هوای گرم ندارد داخل دارد
هیتر تابشی لوله ای فقط گاز تولید و تابش امواج ندارد داخل دارد

سوالات متداول

مناسب ترین ظرفیت هیتر گلخانه کدام است؟

هر نوع هیتری که مناسب گلخانه باشد، ظرفیت گرمایشی متفاوتی دارد؛ یعنی اگر برای یک فضای مشخص، 2 نوع سیستم گرمایشی تعبیه شود، ظرفیت هر کدام متفاوت خواهد بود. از طرفی، عوامل بسیار زیادی در تعیین ظرفیت هر کدام از سیستم‌های گرمایشی تاثیر گذارند که شامل میزان نیاز به حرارت هر گیاه، شرایط اقلیمی، متراژ و بسیاری از عوامل دیگر است.

بهترین نوع هیتر گلخانه کدام است؟

دستگاه‌های گرمایشی بسیاری در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند که انتخاب هریک از آن‌ها تابع شرایط گلخانه است. هرچه امکانات یک سیستم بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. پس بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که امکانات آن باعث افزایش راندمان محیط شود. اما اگر بخواهیم در میان هیترهای موجود، بهترین آن‌ها را که بیشترین امکانات را دارد، انتخاب کنیم، هیتر کابینتی را معرفی می‌کنیم.

میزان گرمایش هیتر کابینتی چه قدر است؟

این هیترها در ظرفیت‌های گوناگونی تولید می‌شوند که هرچه ظرفیت بیشتر باشد، میزان حرارت هم بالاتر می‌رود. اما از نظر توان گرمایشی یک هیتر کابینتی، در اولویت قرار دارد.

از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که وجود آن از الزامات تاسیس یک گلخانه است، سیستم گرمایشی و حرارت زاست تا شرایط لازم برای رشد و تکثیر گیاهان را در هر فصلی از سال تامین کند. انتخاب بهترین سیستم گرمایش که مطلوب‌ترین شرایط زیستی را برای گل‌ها و گیاهان آن مجموعه فراهم کند، تابع عوامل بسیاری است. نوع گل‌ها و گیاهان پرورشی و میزان گرمای موردنیاز آن‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ و ارتفاع فضا، سیستم تهویه، میزان فضای کافی برای نصب هیتر و تعداد سالن‌های پرورش گیاهان، عوامل مهمی هستند که در خرید هیتر گلخانه‌ای باید به آن توجه شود. تغییر در هر یک از این عوامل، در نوع هیتر خریداری شده تاثیر می‌گذارد.
اما فقط انتخاب بهترین قابلیت‌ها در هیتر نیست که در میزان و کیفیت گرما و حرارت تاثیر می‌گذارد. نوع هیتر که برگرفته از برند آن است، در نوع حرارت تولیدی تاثیرگذار است. یکی از همین برندهای مطرح و نام آشنا، هیموراست که دستگاه‌های گرمایش گلخانه را به صورت تخصصی تولید می‌کند.

witer ms.hadi

خانم هادی

من فارغ التحصیل رشته مهندسی ساخت و تولید هستم؛ تولید محتوای متنی و صوتی تخصصی جزو فعالیت های منه و حدودا 5 سال هست که با صنایع ماشین سازی هیمورا همکاری دارم. با ورود به دنیای دیجیتال و تولید محتوا در رشته تخصصی خودم دیدگاهم به صنایع متفاوت تر شد و هر روز به اموخته هام اضافه میشه.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *