جت هیتر مرغداری

جت هیتر مرغداری هیمورا دیدگاه بگذارید

تعریف کلی جت هیتر

جت هیتر ها که به آنها دمنده های گرمایشی نیز گفته می شود از تجهیزات حرارتی صنعتی گروه صنعتی هیمورا هستند که با استفاده از فن هوای گرم را به محیط انتقال می دهند. این تجهیزات گرمایشی علی رغم ساختار ساده ای که دارند توان گرمایشی بسیار بالایی داشته و در واحدهای صنعتی مانند مرغداری ها، گلخانه ها و سالن های بزرگ تولیدی و پرورشی کاربرد دارند. گروه صنعتی هیمورا از طراحان و سازندگان این سیستم هاست و توانسته تجهیزاتی را طراحی و به بازار عرضه کند که از نظر توان حرارتی قابلیت گرم کردن بخش های صنعتی با متراژ وسیع را به همراه مصرف کم انرژی و سوخت دارند. جت هیترها دارای مدل های متنوعی هستند و با توجه به ظرفیتی که دارند ابعادشان نیز متفاوت است؛ بنابراین در زمان انتخاب این سیستم ها باید به متراژ محیط و نوع کاربری سالن توجه کرد.

 'جت هیتر برقی بیشتر بخوانید: جت هیتر برقی سه فاز سه حالته 27 کیلو وات

جت هیتر برقی 18000 هیمورا، کنترل هوشمند دما در فضای بسته، تبدیل کامل انرژی برق به گرمایش، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر

تنوع جت هیترها برای استفاده در بخش های مختلف

همانطور که امروزه همگی اطلاع داریم جت هیترها از سیستم های گرمایشی مدرن و بروزی هستند که بسیار مورد توجه بخش های نیمه صنعتی، کارگاهی، صنعتی و سالن های پرورشی دام های گوناگون قرار گرفتند. در سالن های مرغداری  جت هیترها به عنوان یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات گرمایشی هستند. در این بخش ها از جت هیترهایی در مدل های متنوع استفاده می شود. در این بخش ما به معرفی انواع جت هیترها از لحاظ کاربردی می پردازیم.

جت هیتر گازی

این دسته از جت هیترها با سوخت گازی کار می کنند که به لوله کشی گاز شهری وصل می شوند. البته ممکن است در برخی سالن های کوچک به دلیل مصرف کم بجای گاز شهری از گاز مایع استفاده گردد. این جت هیترها مجهز به مشعل مخصوص و شیر گازی هستند تا میزان ورود گاز به مشعل را تنظیم کنند.

هیمورا از سازندگان بزرگ تجهیزات حرارتی صنعتی، جت هیترهای گازی را در ظرفیت های متنوع تولید کرده تا کاربران متناسب با نیاز خود، آنها را انتخاب کنند. این جت هیترها دارای سیستم گرمایشی از نوع پرتاب هوای گرم هستند که توسط یک فن آکسیال قدرتمند انجام می شود. این فن در پشت دستگاه نصب شده و با عبور دادن هوای سرد از روی کوره جت هیتر و گرم شدن آن، هوای گرم را به داخل سالن پرتاب می کند. این عمل موجب انتقال سریع گرما به سالن می شود.

جت هیتر گازی دودکش دار

این جت هیترها ممکن است از نوع دودکش دار یا بدون دودکش طراحی شوند. مدل های دودکش دار به دلیل خروج دود و آلاینده ها از طریق این کانال، آلودگی کمتری در محیط ایجاد می کنند. اما نکته مهم این است که مدل های دودکش دار پرت حرارتی خواهند داشت که این پرت حرارتی ناشی از وجود دودکش در این تجهیزات است. همچنین لازم است در محل نصب و راه اندازی جت هیتر حتما کانال دودکش وجود داشته باشد. این مدل از جت هیترها اغلب در محیط هایی کارآیی دارند که پاکی و سالم بودن هوای داخل سالن از اهمیت بالایی برخوردار است، همانند سالن های پرورش قارچ، گل و گیاه، سالن مرغداری و واحدهای تولیدی …

جت هیتر گازی بدون دودکش

جت هیترهای بدون دودکش گرمای خود را به همراه دود به داخل سالن منتقل می کنند، لذا از این تجهیزات در هر فضایی نمی توان استفاده کرد. البته مزیت اصلی این جت هیترهای گازی بدون دودکش، بازدهی حرارتی بالای آنها است؛ لذا در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرند که دارای تهویه مناسب یا جریان هوای قابل قبول هستند. اگر تهویه هوا به صورت ایده آل صورت نگیرد ممکن است خطراتی برای افراد یا محصول و دام ها داشته باشد. توجه داشته باشید نصب و راه اندازی این دستگاه ها در مقایسه مدل های دودکش دار راحت بوده و شما می توانید آنها را در هر گوشه ای از سالن مستقر کنید.

جت هیتر مرغداری

جت هیتر گازوئیلی

نمونه ای دیگر از تولیدات گروه صنعتی هیمورا جت هیترهای گازوئیلی هستند که در ظرفیت های مختلف ساخته شده اند. این جت هیترها مجهز به مشعل گازوئیلی بوده و با سوزاندن این سوخت در محفظه احتراق گرمای مورد نیاز کاربران را تامین می کنند. وجود این مدل از جت هیترها برای مناطقی است که لوله کشی گاز شهری ندارند و به دلیل هزینه بالای برق، می توانند از این سوخت فسیلی در دسترس استفاده کنند. این جت هیترها در مدل های باک دار و بدون باک توسط گروه مهندسی هیمورا طراحی شده اند. مدل های باک دار دارای مخزن ذخیره سوخت بوده که حداکثر 30 الی 50 لیتر گنجایش دارند. مدل های بدون باک این تجهیزات را باید به یک منبع ذخیره سوخت متصل کرد. جت هیترهای گازوئیلی هیمورا در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش تولید شده اند.

وجود دودکش در این جت هیتر مزیتی است که موجب می شود دستگاه را در هر سالن و محیطی مورد استفاده قرار داد؛ به طوری که حتی در مرغداری ها از جت هیتر گازوئیلی دودکش دار استفاده می شود. مدل های بدون دودکش را حتی با وجود تهویه نمی توان در مرغداری ها به کار برد، زیرا دود و آلاینده ها موجب خسارت و آسیب دیدن دام ها می شوند. جت هیترهای بدون دودکش گازوئیلی با توجه به بازدهی حرارتی بالا برای فضاهایی کاربرد دارند که نیاز است محیط در کمترین زمان گرم شود.

جت هیتر دوگانه سوز

طراحی و ساخت جت هیترهای دوگانه سوز یک امتیاز مثبت برای صاحبان صنایعی است که حفظ دمای سالن و تامین مداوم گرمای آن حائز اهمیت بوده و نوسانات گرما می تواند سبب ضرر و زیان های جبران ناپذیری گردد. دوگانه سوز بودن این جت هیترها به دلیل وجود مشعل دوگانه ای است که روی آنها نصب می شود؛ وگرنه ساختار و عملکرد این جت هیترها تفاوتی با دیگر مدل های آن ندارد. این دستگاه های دوگانه با سوخت گازی و گازوئیلی کار می کنند که در زمان نبود یکی از آنها، سوخت جایگزین در دسترس خواهد بود.

جت هیترهای دوگانه سوز هر دو سیستم های کنترلی برای ورود گاز و گازوئیل به مشعل را داشته و سطح ایمنی بالایی دارند. شرکت هیمورا این مدل از جت هیترها را در ظرفیت های متنوع و به نسبت بالا برای سالن های بزرگ طراحی کرده است. فن این دستگاه ها آکسیال بوده و در قسمت ورودی دستگاه نصب شده است. برای جلوگیری از صدمات احتمالی و برخورد اشیاء به فن، آن را با یک محافظ توری پوشش داده اند. جت هیترهای دوگانه ممکن است از نوع تک موتور یا دو موتور باشند که وظیفه موتور دوم تامین هوای لازم برای انجام احتراق و سوزاندن سوخت می باشد.

جت هیترهای دوگانه سوز همانند دیگر مدل های گازی و گازوئیلی، در دو نوع دودکش دار و بدون دودکش ساخته شده اند. هر یک از این تجهیزات کاربردهای ویژه ای داشته و خریداران خاص خود را دارند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، جت هیتر دودکش دار را می توان در بسیاری از سالن ها و فضاهای کاری و تولیدی نصب نموده و مورد استفاده قرار داد. اما نوع بدون دودکش نیاز به فراهم آوردن شرایط خاص خود را دارد.

دلایل استفاده از جت هیتر در مرغداری ها

از مهم ترین دلایلی که باعث استفاده از این سیستم ها در مرغداری ها شده است راندمان بالای حرارتی و انتقال گرما بصورت مستقیم (در نوع بدون دودکش که دارای محفظه احتراق باز است) و بدون واسطه در آنهاست. در مرغداری ها به دلیل اینکه عدم اشغال فضا دارای اهمیت بالایی است استفاده از این سیستم ها گزینه ای عالی به شمار می رود؛ زیرا به صورت آویز از سقف نیز می توان آنها را نصب نمود. در صورت نصب از سقف انتقال گرما به بهترین شکل انجام می گیرد و تمامی فضا به صورت یکنواخت گرم می شود. همان گونه که می دانید در فضای مرغداری از تهویه هوا استفاده می شود؛ به همین دلیل استفاده از جت هیترهای بدون دودکش که دارای راندمان حرارتی بسیار بالایی هستند برای این مکان ها توصیه می گردد.

جت هیتر مرغداری

نکات کلیدی در مورد نصب جت هیتر در مرغداری ها

به منظور افزایش راندمان حرارتی جت هیترها رعایت برخی نکات کلیدی در حین نصب آنها الزامیست. اولین نکته دقت به ارتفاعی است که جت هیتر در آنجا نصب خواهد شد. جت هیترها از آنجا که دارای توان حرارتی بسیار بالایی هستند بهتر است در ارتفاع بالاتری نصب شوند. اگر جت هیتر را در ارتفاعی نزدیک به سطح مرغداری نصب کنید گرمای شدید باعث تولید آمونیاک می شود که این عامل در اثر برخورد آن با فضولات حیوانی ایجاد می گردد.

تامین گرمای کلیه محیط هایی که در آن افراد فعالیت یا زندگی می کنند، لازم و ضروری می باشد. از این رو تولید کنندگان این تجهیزات (گروه صنعتی هیمورا) با توجه به کاربری جت هیترها آنها را بسیار متنوع و با آپشن های بخصوص تولید کرده اند. اگر می خواهید فضای کاری خود را سریعاً و با کمترین هزینه گرم کنید، بهترین گزینه جت هیترها هستند. حال متناسب با متراژ و شرایط سالن خود و میزان هزینه در نظر گرفته شده، می توانید هر یک از مدل های جت هیترهای گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز را به صورت دودکش دار و بدون دودکش انتخاب کنید. مطمئن باشید این تجهیزات ضمن گرم کردن محیط شما، با وجود قطعات و متریال های باکیفیت، سالیان سال مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هیمورا براساس مدل دستگاه از یک موتور یا دو موتور در جت هیترها استفاده کرده تا راندمان گرمایی آنها را افزایش بدهد.
یکی از استفاده های اصلی جت هیترها در سالن های مرغداری بوده که اغلب از نوع دودکش دار انتخاب می شود. در این سالن ها که اغلب متراژ بالایی دارند از جت هیترهایی با ظرفیت بالا به تعداد چند عدد نصب می شود. همانطور که می دانید جت هیترها را می توان به صورت زمینی یا به شکل آویز از سقف، استفاده کرد و این مزیت در سالن های مرغداری بسیار کارآمد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *