خرید سونای بخار

راهنمای جامع خرید سونای بخار هیمورا دیدگاه بگذارید

راهنمای جامع خرید سونای بخار هیمورا        

حمام بخار یا سونای بخار نوعی حمامی می باشد که دارای رطوبت بالایی بوده و از یک اتاقک چوبی یا سرامیکی ساخته شده است که انسان ها برای استراحت و رفع خستگی و همچنین گرفتگی های عضلانی و گاها برای منظورهای مختلف همانند لاغری و درمان از آن استفاده می نمایند. البته با یادآوری نمود که حمام های سونا در دو نوع کلی وجود دارند. نوع اول حمام سونای بخار و نوع دوم حمای سونای خشک. عملکرد هر دوشکل حمام مشابه هم بوده و تفاوت عمده آنها مرطوب و خشک بودن هوای گرم مورد استفاده در داخل حمام می باشد. در این مقاله به بررسی و توضیح راهنمای جامع خرید سونای بخار می پردازیم.

استفاده از حمام سونا به زمان های بسیار دور برمی گردد. حمام های قدیمی مورد استفاده مردم نوعی سونای بخار بودند که به وسیله مخزن های آب داغ که توسط هیزم گرم می شود گرما و بخار آن تامین می گردید. از زمانی که فواید و اثرات خوب حمام های سونا برای مردم شناخته شده به شکل امروزی ساخته و مورد کاربری قرار گرفتند.

بدن انسان به دو روش سموم موجود در خود را دفع می نماید روش اول توسط تعرق و روش دوم توسط کلیه ها صورت می گیرد. مجبور کردن بدن به تعرق از روش هایی است که با رفتن به حمام سونا می توان انجام داد. اتاقک حمام سونای دارای دمای بالا و رطوبت زیادی است که هر دوی این عوامل باعث عرق کردن بدن می شوند و همچنین به سبب آن که باید قبل از رفتن به سونا به مقدار زیادی آب مصرف نمود، این عمل توسط کلیه ها نیز انجام می گیرد.

خرید سونای بخار

سونای بخار و چگونگی عملکرد آن

سوناهای ساخته شده امروزی اکثر از نوع سنگ، مرمر یا سرامیک می باشند یعنی داخل اتاقکی که به عنوان سونای بخاری استفاده می شود از متریال مستحکم سنگی کلا پوشش داده شده است دلیل استفاده ازاین مواد تماس دائمی آنها با  رطوبت و آب می باشد که باید از موادی انتخاب شوند که استحکام کافی داشته باشند. و منافذی برای ورود بخار گرم و جریان آن در داخل اتاقک تعبیه شده است. قابل ذکر است در بنابه سلیقه افراد این حمام ها از جنس کاشی یا سنگ های مخصوص نیز ساخته  می شوند. ما در اینجا آنچه را که معمول و پرکاربرد می باشد بیان نمودیم. دمای بخاری که در داخل سونا تزریق می شود در حد 46 -52 درجه سانتی گراد و رطوبت آن نزدیک به صددرصد می باشد. با خرید سونای بخار می توانید به سرعت و عملکرد آن پی ببرید.

بخار مورد نیاز سونا از یک منبع تولید بخار گرم تامین می شود که با توجه به ابعاد اتاقک بخار نصب می شود. این دستگاه ها می توانند دیگ های مخصوص یا دستگاه های تولید بخار سونا باشند. که به شکل برقی یا گازی  تولید بخار گرم می نمایند. حال چنانچه شما می خواهید یک اتاق سونای بخار راه اندازی نماید نکات مهم در انتخاب دستگاه تولید بخار را به طور مفید شرح می دهیم.

خرید سونای بخار

نکات مهم در انتخاب دستگاه تولید بخار برای سونای بخار

ما در این مقاله نکات مربوط به خرید سونای بخار را می خواهیم برای اطلاع شما عزیزان بیاوریم اما نکته مهم قبل از پرداختن به دستگاه تولید بخار این است که اگر اتاق یا محل سونای بخار شما دارای برخی خصوصیات نباشد این امر اتلاف انرژی و کارکرد بیشتر دستگاه تولید بخار و کلا هدررفت بخار و عدم رسیدن به آنچه هدف شما می باشد، را موجب می گردد. لذا در ابتدا نکات اصلی در مورد اتاقک سونا را به اختصار شرح می دهیم.

اتاق سونای در نظر گرفته شده به لحاظ پوشش داخلی آن باید از مواد باشد که در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد استفاده از متریال های کاشی، سنگ، بلوک های شیشه ای، مرمر از این دسته مواد می باشد. نکته دوم درب ورودی سونا می باشد که باید به شکل آب بندی شده ساخته شود تا از خروج بخار و گرمای آن ممانعت به عمل آورد. محل نشستن یا سکوها از موارد دیگر می باشند که چون زمان استفاده از سونای بخار در حدود 15-20 دقیقه می باشد لذا محلی مناسب از سرامیک یا کاشی برای نشستن تعبیه گردد.

خرید سونای بخار

تجهیزات تولید بخار سونای بخار

در تهیه یک دستگاه مولد بخار برای استفاده در سونا، مهمترین نکته ظرفیت این دستگاه می باشد که باید حتما متناسب با ابعاد اتاق یا حمام سونا باشد تا بتواند دما و رطوبت لازم را فراهم آورد. شرکت صنعتی هیمورا یکی از سازندگان اصلی دستگاه های تولید بخار سونا، این دستگاه ها را در ظرفیت های متنوع برای مشتریان عرضه می کنند.

نکته بعدی در انتخاب و خرید سونای بخار توجه به نوع منبع تغذیه دستگاه می باشد زیرا دستگاه های بخارساز هیمورا براساس ظرفیت تولید بخار آنها می توانند در دونوع تک فاز و سه فاز وجود داشته باشند. لذا چنانچه محل استفاده شما از دستگاه فاقد برق سه فاز باشد دچار مشکل خواهید شد.

سیستم های کنترل و ایمنی هر دستگاهی جزء مواردی است که بودن آن برروی دستگاه از الزامات می باشد. وجود شیر تخلیه، جعبه برق محافظت شده بوسیله یک باکس  یا شیرهای اطمینان اتوماتیک، داشتن سنسورهای کنترل برق، مجهز بودن به ترموستات برای کارکرد اتوماتیک دستگاه و همچنین صرفه جوی در مصرف انرژی و نشانگرهای کنترل وضعیت کارکرد دستگاه از مواردی است که باید در خرید دستگاه به آن دقت نمود. تجهیزات تولید بخار سونای بخار شرکت هیمورا به دلیل آنکه مطابق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت محصول ساخته شده اند وجود و نصب کلیه موارد در آنها رعایت شده است. همچنین این دستگاه دارای نمایشگر حجم آب موجود در دستگاه می باشد که برای کنترل سطح آب نیازی به باز نمودن دستگاه نیست.

خرید سونای بخار

نکات قابل توجه در خرید سونای بخار

دستگاه های مصرفی در هر مکانی باید به لحاظ کیفیت دارای استانداردهای مربوطه و استاندارد محصول و یا تاییدیه مخصوص آن دستگاه را داشته باشند. وجود این استانداردها و تاییدیه ها تضمین بر تحت نظارت و کنترل بودن دستگاه توسط سازمان های مربوطه بوده که اطمینان خاطری برای مصرف کننده به صورت ایمن می باشد. لذا بخارساز سونای هیمورا دارای استاندارد بین المللی معتبر ISO 9001-2008 بوده و تاییدیه های لازم را دارد.

دستگاه های تولید بخار سونا به دلیل این همیشه در تماس با آب گرم و بخار داغ هستند لذا احتمال رسوب گیری آنها بیشتر می باشد. خصوصا در مناطقی که سختی آب بالایی دارند این امر می تواند باعث افت کارکرد دستگاه گردد. لذا استفاده از سختی گیرهای مناسب بسیار مفید خواهد بود. در خرید سونای بخار به رسوب گیر آن دقت کنید که از مرغوب ترین نوع باشد. قابل ذکر است که دستگاه بخارساز هیمورا مجهز به رسوب گیر از نوع گریز از مرکز بوده و همچنین دارای مخزن مخصوص رسوبات جمع آوری شده می باشد.

خرید سونای بخار

نهایتا موردی که همیشه موجب اطمینان خاطر مشتری از جنس خریداری شده می باشد و به عنوان تضمینی برای کیفیت محصول خریداری شده است، وجود گارانتی و خدمات پس از فروش برای دستگاه های بخارساز سونا می باشد. دستگاهی که از لحاظ کیفیت و قطعات به کاررفته از نظر سازنده آن مورد تایید است همیشه و حتما دارای گارانتی خواهد بود. گروه صنعتی هیمورا با خاطری آسوده از ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات به مشتریان، کلیه تولیدات شرکت را با یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش ارائه می دهد.

برای مشاهده ی سونای بخار هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *