خرید پاتیل و پروسس تانک

راهنمای جامع خرید پاتیل و پروسس تانک هیمورا دیدگاه بگذارید

تجهیزات موردنیاز برای پخت شیر

شیر از دسته فرآورده های لبنی است که ارزش غذایی بالایی داشته و از آن جهت تولید ماست، پنیر و … استفاده می شود. بعد از تولید شیر باید بلافاصله آن را به مرحله پخت رساند؛ چرا که شیر ماهیت خود را زود از دست داده و فاسد می گردد. با پخت شیر می توان تمامی میکروب ها و باکتری های موجود در آن را نابود کرد. جهت پخت شیر، تجهیزات مختلفی وارد بازار شده اند که از سطح بهداشت بالایی برخوردارند. پاتیل پخت شیر و پروسس تانک هیمورا، نمونه دستگاه های مورد استفاده برای پخت شیر هستند که ساختاری کاملاً استاندارد داشته و جنس آنها از استیل نوع 304 است.

پاتیل ها و پروسس تانک ها به منظور نگهداری شیر نیز استفاده می شوند و در ظرفیت های مختلف طراحی شده اند. استفاده از این دو دستگاه در دامداری ها، دامپروری ها، لبنیاتی ها، کارگاه های تولید شیر و … مرسوم است. مطالبی که در این مقاله به آن پرداخته شده می تواند راهنمای مناسبی برای خرید پاتیل و پروسس تانک باشد.

خرید پاتیل و پروسس تانک

ویژگی های یک پاتیل ایده آل برای پخت شیر

  • یک پاتیل پخت شیر استاندارد باید به راحتی قابل شستشو باشد و در برابر عوامل بیرونی از جمله زنگ زدگی، حرارت و … مقاوم باشد. پاتیل های هیمورا که جنسی از نوع استیل 304 دارند، از قابلیت شستشو برخوردار بوده و ضد زنگ و ضد سایش می باشند؛ به همین دلیل، جزو دستگاه های بهداشتی به حساب می آیند و از سوی سازمان بهداشت به تایید رسیده اند.
  • پاتیل های هیمورا حالت دوجداره دارند و برای اینکه اتلاف حرارتی صورت نگیرد، داخل جداره داخلی این پاتیل ها با روغن حرارتی پر شده است.
  • پاتیل ها نیازی به سیستم گرمایشی مجزا ندارند؛ چراکه در ساخت آنها از مشعل دو خروجی استفاده شده است. این مشعل بطور مستقیم به مخزن دستگاه برخورد نمی کند.
  • حرارت در پاتیل های هیمورا بصورت غیرمستقیم از طریق روغن حرارتی به ماده داخل مخزن منتقل می شود.
  • مخزن کاربردی در پاتیل های پخت شیر، به دربی مقاوم مجهز شده اند که بصورت لولایی باز و بسته می شوند.
  • این دستگاه ها دارای همزن هستند که همزن توسط نیروی الکتروموتور به چرخش در آمده و از ته گرفتگی شیر جلوگیری می کند.
  • بعد از پخت شیر، به راحتی می توان آن را تخلیه و به داخل ظرف دیگر منتقل کرد؛ زیرا پاتیل به شیر تخلیه کلاجی مجهز شده است. همچنین بعد از اتمام عملیات پخت و شستشوی مخزن، به راحتی می توان از طریق این شیر، آب داخلی مخزن را تخلیه کرد. پس در انتخاب پاتیل، به این موارد توجه کنید و از مرغوبیت آنها مطمئن شوید.
خرید پاتیل و پروسس تانک

ویژگی های یک پروسس تانک مرغوب، برای پخت شیر

  • پروسس تانک از دیگر تجهیزاتی است که برای پخت شیر بکار می رود. این دستگاه، حرارت را بصورت غیرمستقیم به شیر منتقل می کند؛ زیرا بصورت سه جداره طراحی شده و آب گرم از بین جداره ها عبور و بدنه آن را گرم می کند. از این دستگاه، برای سرد شدن شیر نیز استفاده می شود؛ بگونه ای که بعد از رسیدن شیر به مرحله پخت، جریان آب سرد در بین جداره ها، دمای آن را به تدریج کاهش خواهد داد. توجه کنید که برای تامین آب گرم موردنیاز جهت گرم کردن جداره داخلی این دستگاه و پختن شیر داخل مخزن آن می توان از پکیج زمینی و برای تامین آب سرد از کولینگ تاور استفاده کرد.
  • بهتره جنس مخزن پروسس تانک از نوع استیل 304 باشد. این آلیاژ در برابر زنگ زدگی مقاوم بوده و خاصیتی ضدخش دارد؛ از سوی دیگر به راحتی قابل شستشو است. درب مخزن پروسس تانک های هیمورا بصورت لولایی باز و بسته می شود.
  • عایق بندی بدنه پروسس تانک اهمیت بالایی داشته و در افزایش راندمان حرارتی و جلوگیری از اتلاف موثر است. لذا بهتر است، یک پروسس تانک با عایق مناسب خریداری کنید. گروه صنعتی هیمورا، بدنه دستگاه های پروسس تانک را کاملاً عایق بندی کرده است.
  • از پروسس تانک ها علاوه بر گرم و سرد کردن شیر، می توان جهت نگهداری شیر نیز استفاده کرد. این دستگاه ها نیز مانند پاتیل ها، دارای همزن هستند که توسط نیروی الکتروموتور، به گردش در می آید. همزن کاربردی به تیغه ای مجهز شده که در مرکز مخزن کشیده شده و در حین گرم شدن شیر، از ته گرفتن آن جلوگیری می کند.
  • دمای داخلی مخزن پروسس تانک، توسط قطعه ای به اسم ترمومتر نشان داده می شود. ترمومتر از صفحه ای تشکیل شده که میزان دما، توسط عقربه ای کوچک نمایش داده می شود.
  • پروسس تانک های هیمورا بصورت ورق شانه تخم مرغی طراحی و تولید شده اند؛ لذا قابلیت تحمل فشار بالا را خواهند داشت و می توان آن ها را علاوه بر اتصال به پکیج زمینی، به دیگ بخار نیز متصل کرد.
خرید پاتیل و پروسس تانک

نکاتی مهم در مورد پاتیل و پروسس تانک هیمورا

  • برق مصرفی پروسس تانک های هیمورا از نوع تک فاز است.
  • پروسس تانک ها و پاتیل های پخت شیر هیمورا به شیر تخلیه کلاجی استیل مجهز شده اند، تا بتوان به راحتی مواد داخلی مخزن آنها را تخلیه کرد.
  • از پروسس تانک های هیمورا، می توان جهت نگهداری و سرد کردن شیر نیز استفاده کرد؛ در حالیکه در پاتیل ها امکان سرد کردن شیر وجود ندارد.
  • پاتیل ها و پروسس تانک های هیمورا در ظرفیت های مختلف تولید شده اند.
  • جنس مخزن پاتیل و پروسس تانک هیمورا از استیل 304 است.
  • این دستگاه ها به الکتروموتور مجهز شده اند که همزن داخلی مخزن را به گردش در می آورد تا شیر ته گرفته نشود.
  • انتقال حرارت در هر دو دستگاه بصورت غیر مستقیم صورت می گیرد؛ لذا امکان سوختگی شیر در آن ها وجود نخواهد داشت.
خرید پاتیل و پروسس تانک

نگاهی به تفاوت های پاتیل و پروسس تانک

شاید در نظر برخی این دو تجهیز مشابه بوده و کاربردهای یکسانی دارند، اما توجه داشته باشید که اگر کمی دقیقتر به ساختار و تجهیزات جانبی به کار رفته بیندازید، متوجه اختلاف پاتیل و پروسس تانک خواهید شد. پاتیل پخت شیر صرفاً برای حرارت دهی و پخت انواع مایعات و شیر به کار برده می شود. ولی پروسس تانک نسبت به پاتیل مجهزتر بوده و علاوه سیستم حرارتی، دارای سیستم برودتی نیز می باشد. این سیستم برودتی می تواند در کاهش دمای مواد مورد استفاده قرار گیرد. همچنین وسیله گرمایشی پاتیل به خود دستگاه وصل شده و مجزا نیست، اما در پروسس تانک دستگاه مورد استفاده برای تولید گرما یک پکیج حرارتی بوده و سیستم سرمایشی برج خنک کننده یا کولینگ تاور می باشد.

خلاصه متن

برای خرید پاتیل و پروسس تانک باید پارامترهایی را در نظر گرفت که در این مقاله به آنها اشاره شده است که با خواندن آن به راحتی می توانید دستگاه موردنظر را انتخاب کنید. جنس این دستگاه ها در کیفیت و طول عمر آنها موثر بوده و در حفظ ماهیت شیر نیز تاثیرگذار است. اگر جنس آنها از آلیاژ مناسبی باشد، به راحتی قابل شستشو خواهند بود.

در انتخاب قطعات دستگاه باید دقت کرد؛ چراکه استاندارد بودن آنها امری ضروری است. با پروسس تانک ها و پاتیل های پخت شیر هیمورا در حین پخت شیر، ته گرفتگی رخ نخواهد داد؛ زیرا همزن کاربردی در این دستگاه ها، بصورت مداوم شیر را به چرخش درآورده و شیر حالت کاملاً یکنواخت خواهد داشت. شما می توانید برحسب نیاز و نوع کاربری، ظرفیت موردنیاز این دستگاه ها را انتخاب کنید. پروسس تانک ها برای سرد کردن شیر نیز بکار می روند. قابل ذکر است که برای خرید پاتیل و پروسس تانک و مشاوره رایگان می توانید با مشاوران آنلاین هیمورا در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *