خواص آب هویج

یک لیوان آب هویج و این همه خاصیت دیدگاه بگذارید

یک لیوان آب هویج و این همه خاصیت

همانطور که می دانید میوه ها سرشار از املاح معدنی، ویتامین ها و آهن هستند که لازمه بدن بوده و افراد باید روزانه در برنامه غذایی خود مقداری میوه مصرف کنند، ولی در بین میوه ها هویج جزو مفیدترین میوه هایی است که در سلامتی افراد تاثیرگذار می باش. در واقع آب هویج سرشار از مواد مغذی از قبیل ویتامین A، ویتامین K، پتاسیم، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است، هویج در رنگ های مختلف موجود است که شامل هویج نارنجی، زرد، قرمز، سفید و بنفش می باشد که رایج ترین آن نوع نارنجی می باشد. برای اطلاع از تمامی خواص آب هویج تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

هویج طعمی خوشمزه و ترد دارد، به همین دلیل مصرف روزانه هویج و یاآب هویج برای افراد الزامی است، در این مقاله قصد ارائه مطالبی در باب هویج را داریم تا با خاصیت های اصلی آن آشنا شوید، شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده ثابت شده که هویج یک غذای کامل است که در کاهش کلسترول بدن تاثیرگذار بوده و در سلامتی چشم و افزایش بینایی موثر می باشد، در واقع امروزه در بیشتر آشپزخانه ها، رستوران ها، هتل ها، کافی شاپ ها و … از آب هویج جهت پذیرایی از مهمانان استفاده می کنند، این دسته از مکان ها جهت تولید مقدار فراوانی آب این میوه به دستگاهی ویژه نیاز دارند که دستگاه آب هویج گیرهای تولیدی هیمورا جزو رایج ترین دستگاه هایی می باشند که می توان با آنها آب هویجی خوش طعم و خالص تهیه کرد.

خواص آب هویج

خواص آب هویج در پیشگیری از انواع سرطان

  • همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از بروز سرطان در افراد موثر است، بنابراین به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در هویج می توان به آن لقب ضدسرطان را داد، بطوریکه پزشکان و پژوهشگران دریافته اند که آب هویج تا 26 درصد از مبتلا شدن افراد به سرطان جلوگیری می کند، بنابراین استفاده از یک لیوان آب هویج در روز فراموش نشود.
  • یکی از خواص آب هویج تاثیر آن بر سلول های سرطان خون است. با توجه به تحقیقات ثابت شده که آب هویج بر روی سلول های سرطانی خون اثر می گذارد، در نتیجه نوشیدن یک لیوان آب هویج در روز سبب می شود سلول های سرطانی خون ترمیم شده و ایجاد سلولهای سرطانی متوقف گردد.
  • نوشیدن یک لیوان آب هویج سبب افزایش میزان کاروتینوئید در خون افراد می گردد، وجود این میزان کاروتینوئید در خون سبب کاهش چشمگیر درصد مبتلا شدن افراد به سرطان سینه می گردد.

هویج درمان بیماری ‌های ریوی  مزمن

افرادی که به بیماری های ریوی مبتلا هستند معمولاً در بدنشان کمبود پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C و کاروئین دارند، با توجه به اینکه آب هویج تمامی این ویتامین ها را دارا می باشد در درمان بیماری های ریوی تاثیرگذار است، همچنین به دلیل وجود ویتامین C بالای آب هویج می توان از آن جهت درمان بیماری های ریوی مزمن در افراد بالای 40 سال استفاده کرد.

همانطور که می دانید افرادی که سیگار مصرف می کنند در معرض شدید ابتلا به بیماری های ریوی قرار دارند و باید روزانه آب هویج مصرف کنند.

خواص آب هویج

نکات قابل توجه در مورد مصرف آب هویج

  • استفاده از یک لیوان آب هویج برای افراد مبتلا به سرطان که دوران درمان را طی می کنند همانند یک معجزه است، دیگر افرادی که حتماً باید از آب هویج استفاده کنند زنان باردار، افراد سالمند و کودکان کم سن می باشند.
  • آب هویج در افزایش ایمنی بدن تاثیرگذار بوده و استفاده از آن برای هر فردی الزامی است، آب هویج در سلامتی قلب و کاهش بیماری های قلبی موثر بوده و نیز از بروز سکته مغزی جلوگیری می کند. بنابراین از دیگر خواص آب هویج تاثیر آن بر سکته معزی می باشد.
  • از آب هویج می توان به منظور تقویت پوست، دندان، دستگاه گوارش و چشم استفاده کرد، هویج حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که خود از دلایل اصلی کاهش کلسترول بدن است.
  • افرادی که خون آنها حالت لخته دارد می توانند از آب هویج استفاده کنند، چرا که آب هویج دارای ویتامین K است و لختگی خون را بهبود بخشیده و از ایجاد لخته شدن خون پیشگیری می نماید.

با توجه به وجود مقدار زیادی ویتامین C در آب هویج، می توان از آن جهت بهبود زخم های خارجی استفاده کرد تا زخم ها سریعاً بهبود یابند، آب هویج در سلامتی استخوان نیز موثر است، در واقع ویتامین k و پتاسیم موجود در آب هویج سبب پروتئین سازی بدن و بهبود استخوان های شکسته می گردد.

خواص آب هویج

پاکسازی کبد با آب هویج

نوشیدن یک لیوان آب هویج در روز در پاکسازی کبد و سم زدایی آن موثر می باشد، در واقع زمانی که کبد عملکرد خوبی نداشته باشد می توان با نوشیدن آب هویج از انباشته شدن چربی ها جلوگیری کرد، در نتیجه از چاقی و افزایش وزن پیشگیری می شود.

خواص آب هویج در درمان عفونت

همیشه در بدن مقداری عفونت و میکروب وجود دارد که حالتی داخلی یا خارجی دارند، جهت رفع این میکروب ها و باکتری ها می توان از آب هویج استفاده کرد، چرا که یکی از خواص آب هویج  ضدعفونی کننده و ضد ویروسی می باشد و در درمان عفونت ها موثر است.

 آب هویج در درمان عفونت های گلو، دهان، روده، معده و دستگاه مجاری ادراری موثر است و نیز در درمان سرماخوردگی، سرفه و آنفلوآنزا نیز تاثیرگذار می باشد.

خواص آب هویج در افزایش سلامت دهانی

نوشیدن آب هویج سبب سلامت لثه ها، دهان و دندان ها می شود، چرا که این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان های معدنی بوده و در تحریک لثه ها موثر است و با تحریک لثه ها سبب افزایش ترشح بزاق می شود، بدین ترتیب بزاق با خاصیت قلیایی خود از حمله باکتری ها در دهان جلوگیری می کند.

افزایش کلسیم در بدن

از دیگر خواص آب هویج افزایش کلسیم بدن می باشد. شما می توانید با نوشیدن یک لیوان آب هویج در روز به میزان کلسیم بدن خود اضافه کنید، به همین دلیل افراد باردار که دوران کمبود کلسیم را طی می کنند می توانند از آب هویج جهت رفع این مشکل استفاده کنند.

خواص آب هویج

تقویت ایمنی کودکان با آب هویج

آب هویج سبب افزایش ایمنی در کودکان نوپا می گردد و نیز از خاصیت سیر کنندگی برخوردار است، این نوشیدنی از میزان کمی کالری برخوردار بوده و از دسته نوشیدنی های سالم و مقوی محسوب می شود، در نتیجه افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند می توانند از آب هویج استفاده کنند.

 افزایش سوخت و ساز بدن

از خواص آب هویج می توان به ماهش افسردگی اشاره کرد. در آب هویج مقدار زیادی ویتامین های گروه B نهفته است، بدین ترتیب در کاهش چربی بدن تاثیرگذار بوده و در افزایش متابولیسم بدن موثر است، در نتیجه سبب کاهش وزن می گردد، با توجه به اینکه این نوشیدنی حاوی ویتامین های گروه ب است در کاهش افسردگی و استرس نیز موثر می باشد.

خواص آب هویج و کنترل سطح قند خون

از دیگر خواص آب هویج کنترل سطح قند خون می باشد. نوشیدن یک لیوان آب هویج در روز در متعادل سازی قند خون بدن موثر است، در واقع میزان منگنز، منیزیم، کاروتنوئید که در آب هویج وجود دارد سبب تثبیت سطح قند می گردد، در نتیجه کاهش وزن ناشی از دیابت صورت می گیرد.

کمک به هضم

آب هویج در هضم راحت تر غذا تاثیرگذار است و معده را آرام می کند، همچنین به دلیل وجود مقدار زیادی فیبر سبب سیر نگهداشتن افراد می شود.

ویژگی های آب هویج

  • تقویت معده
  • کمک به هضم
  • کنترل قند خون
  • سرشار از انواع ویتامین ها
  • یکی دیگر از خواص آب هویج افزایش قوه بینایی می باشد.
  • کاهش کلسترول بدن
  • پیشگیری از ایجاد سرطان و توقف عامل سرطان
  • درمان بیماری های ریوی
  • افزایش ایمنی بدن
  • پاکسازی کبد و سم زدایی آن

برای مشاهده آبمیوه گیر های صنعتی هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *