خواص انگور

خواص درمانی انگور، این میوه بهشتی دیدگاه بگذارید

خواص انگور، این میوه بهشتی

انگور یک میوه بسیار خوشمزه و مغذی است که سرشار از مقدار زیادی ویتامین های A و K و ویتامین B6 بوده و از بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت می کند، از فواید اصلی انگور می توان به وجود مواد مغذی از جمله ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، سدیم و فسفر در آن اشاره کرد، با توجه به اینکه در انگور مقدار زیادی فلاونوئید وجود دارد با خوردن آن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن کاهش می یابد، در نتیجه روند پیری به تاخیر افتاده و زندگی سالم تری خواهید داشت. در ادامه با خواص انگور آشنا خواهیم شد.

انگورها انواع مختلفی دارند که متداول ترین نوع آن انگورهای ترش و شیرین است، انگورها به صورت ریز و درشت موجود بوده و علاوه بر وجود مقدار زیادی مواد مغذی، بسیار خوشمزه و لذیذ نیز می باشند، انگورها معمولاً در همه مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند می روید، به همین دلیل در بیشتر مناطق کشور موجود بوده و در فصل های تابستان بیشترین برداشت را دارد، در این مقاله خواص درمانی انگور، این میوه بهشتی بطور کامل شرح داده خواهد شد.

همانطور که می دانید انگور به صورت فصلی رشد می کند و جهت جلوگیری از فاسد شدن انگورها و غوره ها بهتر است آب آنها گرفته شود و از آنها جهت تولید آبمیوه های انگور صنعتی استفاده کرد، بدین منظور نیاز به دستگاهی ویژه است که توصیه ما به شما استفاده از آبمیوه گیری های صنعتی انگور هیمورا است، این دستگاه در ظرفیت های مختلف قابل تولید بوده و در صنایع مختلف به مصرف می رسد.

خواص انگور

خواص درمانی انگور

درمان آسم

همانطور که می دانید انگور از میزان آب بالایی برخوردار است و میزان 90 درصد هر حبه انگور را آب را تشکیل داده است، بنابراین از سطح مرطوب کنندگی بالایی برخوردار بوده و می توان از آن به منظور درمان آسم استفاده کرد، چرا که میزان رطوبت ریه ها را افزایش داده و این عامل از حملات آسمی بشدت کاهش می دهد.

تاثیر انگور در تقویت استخوان ها

انگور حاوی ریزمغذی هایی از جمله آهن، مس و منگنز است که این مواد در استحکام و تقویت استخوان ها موثر می باشند، می توان از آن بعنوان تقویت کننده استخوان ها نیز استفاده کرد، در نتیجه شما می توانید از انگور به منظور جلوگیری از ایجاد پوکی استخوان استفاده کنید، در واقع انگور در کاهش روند پیری موثر بوده و در سوخت و ساز پروتئین تاثیرگذار است، در واقع با خوردن مقداری انگور در روز، عملکردهای سیستم عصبی بهبود یافته و بدن شروع به کلاژن سازی می کند.

خواص انگور

خواص انگور و پیشگیری از بیماری قلبی 

با خوردن انگور در طی روز می توان مقدار اکسید نیتریک موجود در خون را افزایش داد، در واقع اکسید نیتریک از لخته شدن خون جلوگیری می کند و نیز انگور حاوی آنتی اکسیدهایی است که از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می کند، در نتیجه می توان گفت انگور در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است، در واقع کلسترول بد سبب گرفته شدن رگ های خونی می شود که خود از عوامل ایجاد بیماری های قلبی است.

در انگور مقدار زیادی فلاونوئید نهفته است که وجود این مواد به علت رنگ انگور و آنتی اکسیدان های قوی آن است، این آنتی اکسیدان ها در خنثی سازی اثرات زیان آور کلسترول بد خون بر روی رگ های خونی تاثیرگذار بوده و عملکردهای رادیکال های آزاد را بهبود می بخشد، فلاونوئیدها عملکردی پاک کننده دارند و از جمع شدن پلاکت جلوگیری نموده و این عامل در فیلترسازی سموم موجود در خون موثر می باشد.

درمان میگرن

می توان به عنوان خواص انگور به درمان میگرن با استفاده از انگور اشاره کرد. انگور در درمان میگرن بطور معجزه آسائی عمل می کند، بدین منظور باید صبح ها آب انگور رسیده را (بدون مواد افزودنی و آب) بصورت طبیعی مصرف کرد گرفت، در واقع آب انگور و عصاره دانه انگور دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که در درمان سردردهای میگرنی موثر می باشد، در واقع سردردهای میگرنی که ناشی از کم خوابی، تغییرات آب و هوایی، کمبود مواد مغذی و عدم تعادل شیمیایی بدن هستند با نوشیدن آب انگور قابل درمان می باشند.

درمان یبوست

همانطور که می دانید انگورها از دسته خوراکی های ملین هستند و غنی از قند، سلولز و اسید ارگانیک می باشند، به همین دلیل در جلوگیری از ایجاد یبوست و درمان آن موثر هستند، در واقع انگور عملکردهای ماهیچه های معده و روده را تنظیم نموده و سبب درمان یبوست مزمن می گردد.

با توجه به اینکه انگور حاوری فیبرهای نامحلول است و بعد از مصرف و عبور از مجرای گوارشی در حالت دست نخورده باقی مانده و این عامل سبب افزایش حجم فیبر و تشکیل مدفوع می گردد، در نتیجه دفع آن از بدن به راحتی امکانپذیر است.

خواص انگور

انگور در کنترل دیابت

انگور در کنترل دیابت بدن تاثیرگذار است، در واقع عصاره آب انگور از قابلیت مهار هیپرگلیسمی که سبب افزایش قند خون می شود برخوردار بوده که سبب مهار دیابت می گردد.

خواص انگور در کاهش خستگی

یکی دیگر از مهمترین خواص انگور کاهش خستگی در فرد می باشد. انگور از قابلیت تامین آهن مورد نیاز بدن برخوردار است مخصوصاً اگر از نوع سفید و روشن باشد، در نتیجه خستگی بدن را بشدت کاهش داده و مشکلات کم خوبی در افراد را برطرف می کند، در واقع با خوردن انگور می توانید مواد معدنی و آهن بدن خود را در حد متعادل نگهدارید، همانطور که می دانید کمبود آهن سبب ایجاد خستگی و ضعف شده و قدرت ذهن را کاهش می دهد، جهت رفع این مشکل استفاده از انگورهای روشن و سفید توصیه می شود.

درمان اختلال‌های کلیوی

با توجه به اینکه بیشتر حجم انگور را آب آن تشکیل داده است، سبب افزایش ادرار شده و این عامل در کاهش میزان اسیدیته حاصل از اسیداوریک موثر است، همچنین از مجرای ادراری اسیداوریک را پاک می کند که خود از عوامل کاهش فشار و تنش روی کلیه ها است.

توجه کنید که انگور قرمز در پاکسازی بدن بسیار موثر است و آنتی اکسیدان های این میوه بر روی تمام بخش بدن اثر می گذارد.

ضد باکتریایی

از خواص انگور ضد باکتری بودن آن است. انگور بدن را در مقابل باکتری ها و ویروس ها محفوظ نگه می دارد، در واقع انگور قرمز خاصیت ضدباکتری و ضد ویروسی داشته و عفونت های روده و سایر دستگاه های بدن را رفع می سازد.

پیشگیری از سرطان سینه از خواص انگور

با توجه به تحقیقات به عمل آمده ثابت شده که آب انگور بنفش یا سیاه در جلوگیری از سرطان سینه تاثیرگذار می باشد، چرا که در انگور مواد شیمیایی ویژه ای وجود دارد که آروماتاز را مهار نموده و نیز از ترشح استروژن پیشگیری می کند که خود از عوامل جلوگیری از پیشرفت سرطان در بدن زنان است.

خواص انگور

تقویت سیستم ایمنی بدن

از خواص انگور می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. در انگور قرمز مقدار زیادی مواد معدنی و فلاونوئید وجود دارد و نیز انواع ویتامین های دیگر را نیز داراست، در واقع ویتامین های A , K , C موجود در انگور سبب سلامتی بالای ارگان های بدن و افزایش ایمنی بدن می گردد، در نتیجه از افراد در برابر سرماخوردگی های مداوم محافظت می نماید.

کاهش ابتلا به آب مروارید

در انگور فلاونوئیدهایی وجود دارد که خود متشکل از مقداری آنتی اکسیدان هستند، این ویژگی انگور در کاهش رادیکال های آزاد موثر بوده و از آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند، در واقع رادیکال های آزاد در ایجاد مشکلات قلبی، سرطان و ایجاد آب مروارید تاثیرگذار است، بنابراین استفاده از انگور یا آب انگور در رفع این مشکل اثرگذار بوده و از مبتلا شدن افراد به آب مروارید جلوگیری می کند.

ویژگی های انگور

  • حاوی مقد ار زیادی ویتامین های A و K و B6
  • درمان آسم و میگرن
  • تقویت استخوان ها و پیشگیری از بیماری قلبی
  • درمان یبوست و دارای خاصیت ضد باکتریایی
  • کنترل دیابت و کاهش خستگی بدن
  • از خواص انگور تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.
  • درمان اختلال‌های کلیوی
  • پیشگیری از سرطان سینه
  • کاهش ابتلا به آب مروارید
  • تنظیم کلسترول بدن

برای مشاهده آبمیوه گیر های صنعتی هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *