خواص شیر شتر

خواص شگفت انگیز شیر شتر دیدگاه بگذارید

خواص شگفت انگیز شیر شتر

شاید از دسته افرادی هستید که تاکنون از شیر شتر استفاده نکرده و از خواص شیر شتر بی اطلاعید، برحسب تحقیقاتی که توسط کارشناسان مواد غذایی و فرآورده های لبنیاتی صورت گرفته ثابت شده شیر شتر بسیار مفیدتر از شیر سایر دام ها از جمله گاو و گوسفند بوده و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است و از آن جهت درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و نیز استفاده از شیر شتر در زیبایی و سلامت پوست بسیار موثر است. در این مقاله خواص شگفت انگیز شیر شتر شرح داده خواهد شد و خواندن آن به تمامی افراد توصیه می شود.

بررسی  ارزش غذایی شیر شتر و ویتامین های موجود در آن

شیر شتر نسبت به شیر گاو چربی اشباع شده و کالری کمتر دارد، تحقیقات ثابت کرده میزان چربی در یک لیوان شیر شتر تنها 5. 4 و دارای 110 کالری می باشد، اما شیر گاو دارای 8 گرم چربی و 150 کالری است.

شیر شتر سرشار از انواع ویتامین از جمله ویتامین B3، ویتامین C، پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، فیبر، منیزیم، قند طبیعی و آهن بوده و در افزایش ایمنی بدن موثر است. آنتی بادی های موجود در شیر شتر در درمان اسهال ناشی از روتا ویروس که بیشتر در کودکان مشاهده می شود تاثیرگذار است.

شیر شتر بهترین نوشیدنی جهت درمان بیماری هایی نظیر بواسیر، طحال، کبد چرب، بی اشتهایی، چربی های زیر پوستی و اگزما است. لازم به ذکر است می توانید برای حفظ خواص شیر از شیر سردکن های هیمورا استفاده کنید.

خواص شیر شتر

طراوت پوست و جوانی

ثابت شده شیر شتر نقش تاثیرگذاری در هضم و سالم ماندن کبد دارد و نیز سبب پاکسازی خون می شود، همچنین در این شتر مقدار زیادی آلفاهیدروکسی اسید و ویتامین C وجود دارد و تمامی این عوامل به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک می کنند. بنابراین با نوشیدن شیر شتر پوستی نرم و صاف خواهید داشت که عاری از هر نوع خطوط ریز و چین و چروک است و ویتامین C موجود در شیر شتر کلاژن پوست را حفظ نموده و اسید آلفا هیدروکسیل آن مانع چروک شدن پوست می گردد و این شیر بی نظیر آکنه های پوستی را نیز درمان می کند.

خواص شیر شتر

راز استخوان‌ سالم

در شیر شتر مقدار زیادی کلسیم وجود دارد، به همین دلیل استفاده روزانه از شیر شتر به شما کمک می کند استخوان های سالم تری داشته باشید. در واقع شیر شتر در تقویت استخوان ها موثر بوده و در کاهش درد ناشی از مفاصل و روماتیسم و حتی درمان مفصل ها تاثیرگذار است.

کاهش وزن

اگر اضافه  وزن دارید و می خواهید لاغر شوید شیر شتر بنوشید، شیر شتر می تواند بهترین همراه در کاهش وزنتان باشد و این به علت وجود مقدار زیادی پروتئین، انسولین و مواد معدنی در آن است و نیز در این محصول لبنی مقدار بسیار کمی چربی اشباع شده وجود دارد و کلسترول بد بدن را کاهش می دهد که این عوامل از اصلی ترین دلایل کاهش وزن با نوشیدن مقداری شیر شتر در طی شبانه روز است.

 کاهش آلرژی

با توجه به اینکه شیر شتر خاصیتی ضد باکتریایی دارد و حاوی آنتی اکسیدان است در درمان آلرژی موثر بوده و از بروز علائم آن جلوگیری می کند و این شیر دارای ایمونوگلوبولین است که خود از عوامل اصلی کاهش آلرژی در افراد بخصوص کودکان می باشد؛ بنابراین اگر از آلرژی غذایی رنج می برید یا فرزندتان آلرژی دارد حتماً نوشیدن شیر شتر را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

کنترل دیابت

شاید براتون جالب باشه بدونید که شیر شتر در کاهش قند خون نیز موثر هست و حتی افراد مبتلا به دیابت با نوشیدن شیر شتر می توانند حساسیت به انسولین در خود را بهبود بخشند. فیبر موجود در این شیر شگفت انگیز کمک بزرگی در کنترل قند خون افراد می کند و تحقیقات بیانگر این می باشد که میزان انسولین در شیر شتر 52 الی 55 واحد است و در شیر هیچ دامی این میزان انسولین وجود ندارد. «روی» موجود در شیر شتر از دیگر عواملی است که حساسیت به انسولین در افراد را کاهش می دهد.

خواص شیر شتر

مبارزه با ارگانیسم‌ های بیماری‌ زا

شیر شتر دارای دو ماده اصلی از جمله ایمونوگلوبولین و لاکتوفرین بوده و نیز در آن پادتن هایی وجود دارد که علاوه بر کمک به ماندگاری بیشتر شیر در تقویت ایمنی بدن در مقابل ارگانیسم های متعدد که منجر به بیماری افراد می شوند موثر است، تحقیقات نشان داده افراد با نوشیدن شیر شتر می توانند سیستم دفاعی بدن خود را در مقابل ایدز، سرطان، بیماری های ویروسی و … تقویت کنند. در واقع لاکتوفرین موجود در شیر خاصیتی ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته و در مهار ارگانیسم هایی که منجر به عفونت در افراد می شود تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *