عرق آویشن و خاصیت های آن

عرق آویشن و خاصیت های آن دیدگاه بگذارید

گیاه آویشن و خواص عرق آویشن

گیاه آویشن و خواص عرق آویشن

در این مقاله به خواص عرق آویشن می پردازیم. آویشن گیاهی از گونه های معطر می باشد که استفاده از آن قدمتی چند ساله دارد و دارای گونه های بسیار متنوعی می باشد که تنها 14 نوع آن در ایران شناخته شده است. این گیاه در مناطق کوهستانی رشد می کند و در زبان ترکی به آن کهلیک اوتی گفته می شود. این گیاه به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار مورد توجه می باشد و از آن در درمان بسیاری از بیماری ها می توان استفاده کرد.

علاوه بر اثرات درمانی از پودر این گیاه در مواد غذایی نیز استفاده می شود و در واقع از پر مصرف ترین ادویه های استفاده شده در طعم دار کردن مواد غذایی می باشد. علاوه بر استفاده از عصاره این گیاه از دم کرده ی آن نیز می توان برای تسکین برخی دردها استفاده کرد. نکته ای که در زمان استفاده از گیاهان دارویی بایستی مورد توجه قرار داد این است که بایستی حتما تحت نظر پزشک از آنها استفاده کنید و از مصرف بیش از اندازه آنها خودداری نمایید.

طرز تهیه ی عرق آویشن

برای تهیه ی عصاره آویشن ابتدا گیاه مورد نظر را شسته و آماده می کنیم، بعد از این کار ظرف مخصوص عرق گیری را آماده کرده و مخلوط آب و آویشن را درون آن می ریزیم. مخلوط آب و آویشن را روی شعله گذاشته و می جوشانیم، بخاری که از جوشیدن این مخلوط به دست می آید همان عرق آویشن است که بعد از سرد شدن داخل ظرف ریخته می شود. خواص عرق آویشن بسیار زیاد و کاربردی می باشد.

برای انجام عمل عرق گیری می توان از روش های سنتی و یا صنعتی استفاده کرد که در هر دو حالت از ظروف مخصوصی برای انجام این کار استفاده می کنند. در فرایند تقطیر که عرق آویشن بدست می آید اسانس گیاه آویشن درون مولکول های آب نفوذ می کند که باعث عطر دار و طعم دار شدن آن می شود و می توان از این مایع به عنوان یک نوشیدنی بسیار خوشمزه استفاده کرد که از خواص دارویی مفیدی نیز برخوردار می باشد.

برای عرقگیری از آویشن با سرعت بالاتر می توان از دستگاه های عرقگیر هیمورا استفاده نمود.

خواص عرق آویشن بر زیبایی

عرق گیاه آویشن دارای خاصیت های بسیار بی شماری می باشد و این عامل موجب شده که در گروه پر مصرف ترین و پر فایده ترین گیاهان قرار گیرد. خواص دارویی این گیاه به قدری فراوان است که در اینجا تنها به چندین مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • از مهم ترین دلایلی که باعث استفاده بیش از حد از این گیاه شده داشتن خاصیت زیبایی ان بر پوست می باشد.از دمنوش و یا روغن این گیاه می توانید برای درخشندگی پوست خود استفاده کنید و حتی به عنوان لوسیون مصرف نمایید.
  • آویشن به دلیل اینکه دارای خواص ضد باکتریایی است در درمان جوش و آکنه بسیار مفید می باشد به همین دلیل در ساخت کرم هایی که برای درمان جوش های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد بکار برده می شود.
  • از خواص عرق آویشن می توان از اثرات معجزه آسای آن بر روی مو نام برد. آویشن به دلیل داشتن مواد مغذی باعث رشد و درخشندگی موها می شود و می توانید از مخلوط آن با روغن زیتون برای داشتن موهای سالم و درخشان استفاده کنید.
  • اگر از مشکل شوره ی سر رنج می برید می توانید با استفاده از این گیاه از شر این مشکل رهایی یابید.
عرق گیر کندانسور برقی و آبی برای شروع کسب و کار در تهران

خاصیت های دارویی عرق گیاه آویشن

عرق آویشن علاوه بر خاصیت های مفید بر روی زیبایی پوست، از خواص دارویی بی شماری نیز برخوردار می باشد. این گیاه دارای خاصیت ضد سرماخوردگی می باشد و می توانید با استفاده از یک عدد لیمو عرق آن را مصرف نمایید، همچنین می توانید از آن برای درمان بیماری های دیگری همچون مشکلات تنفسی مانند سرفه، تنگی نفس، برونشیت، عفونت های ریوی و همچنین گلو و سر درد استفاده کنید.

از دیگر خواص عرق آویشن تقویت کنندگی اعصاب می باشد. با استفاده از این گیاه می توانید باعث آرامش اعصابه خود شوید. از عرق این گیاه می توان برای افزایش اشتها نیز استفاده کرد زیرا دارای خواص مقوی برای معده می باشد و از ترش شدن معده جلوگیری می کند. از مهمترین خواص این گیاه می توان به کنترل فشار خون اشاره کرد. به دلیل وجود پتاسیم در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش بسیار حیاتی دارد و همچنین باعث تنظیم جریان خون در بدن می شود.

نکات قابل توجه در مورد عرق گیاه آویشن

از نکات بسیار مهمی که در مورد این گیاه می توان اشاره کرد، خواص عرق آویشن به طور شگفت انگیز می باشد که پزشکان به تازگی به آن دست یافته اند و از این موارد به چند نکته ی اساسی اشاره خواهیم کرد. از مهم ترین این نکات خاصیت ضد سرطانی آن است. عرق این گیاه در درمان سرطان روده یزرگ بسیار مفید می باشد و در داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده می شود از این گیاه استفاده می کنند. مصرف آویشن همچنین در درمان سرطان سینه در زنان بسیار مفید می باشد. از موارد دیگر درمانی این گیاه می توان به اثرات دارویی آن در درمان بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد، زیرا مصرف این گیاه باعث تنظیم و کنترل فشار خون، قند خون و چربی خون می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *