روش های پیشگیری از کرونا

راه های مقابله با ویروس کرونا و تاثیر ماسک ها دیدگاه بگذارید

راه های مقابله با ویروس کرونا و تاثیر ماسک ها

همانطور که می دانید امروزه ویروس کرونا به یکی از معضلات اصلی در جامعه تبدیل شده و تمامی کشورها سعی در مقابله با آن هستند، چرا که این ویروس به شدت کشنده بوده و امکان انتقال آن از فردی به فرد دیگر بسیار زیاد است، افراد کهن سال (بالای 60 سال) و افراد دارای مشکلات ریوی، تنفسی و افراد دارای فشار خون و قند بالا حساس ترین افراد در مقابل ویروس کرونا هستند که جان آنها در خطر است و افراد می بایست به خاطر سلامتی خود و سایر اعضای خانواده نکات ایمنی را رعایت کنند. در این مقاله به روش های پیشگیری از کرونا می پردازیم.

افراد مجبورند جهت تهیه مایحتاج روزانه و یا کار شخصی به بیرون بروند و بیشتر افراد نمی توانند کار و کسب خود را رها نموده و در خانه بمانند، بدین وسیله با روش های مختلف باید از مبتلا به این ویروس در امان بمانند، در ادامه روش های مقابله با ویروس کرونا به صورت کامل شرح داده خواهد شد.

روش های پیشگیری از کرونا

راه های مقابله با ویروس کرونا و تاثیر ماسک ها در پیشگیری

بهترین ترین روش جهت مقاله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است، همچنین افراد می بایست از دست دادن به فرد دیگر ممانعت نمایند، چرا که این ویروس تا دو هفته علائمی نداشته و چه بسا که افراد نزدیک و آشنایان نیز به این ویروس مبتلا شده باشند و خودشان اطلاع نداشته باشند، همچنین بعد از لمس اجسام و حتی وسایل شخصی نباید به هیچ وجه دست خود را به چشم، بینی، دهان و حتی گوش زد، چرا که این ویروس از طریق این مجراها به بدن منتقل می گردد.

از دیگر روش های پیشگیری از کرونا استفاده از دستکش های یکبار مصرف و ماسک های بهداشتی و مرغوب است، زیرا افراد مبتلا به این ویروس کشنده به طور متداول در حال سرفه کردن هستند و ویروس به صورت ذرات ریز در هوا پراکنده می گردد که به چشم قابل دید نیست، به همین دلیل هر فردی می بایست جهت محافظت از خود و جلوگیری از نفوذ این ویروس به ریه ها باید از ماسک استفاده نمایند، ماسک های تولیدی این شرکت در مدل ها و انواع مختلفی موجود می باشند که رایج ترین آنها شامل ماسک های فیلتردار، ماسک های سوپاپ دار و ماسک های سه لایه پزشکی، تک لایه و دو لایه می باشند.

دیگر روش های پیشگیری از کرونا

جهت مقابله با ویروس کرونا بهتر است تمامی تجهیزات که با آنها سر و کار دارند روزانه چندین مرتبه ضدعفونی گردند و در زمان سرفه و یا عطسه از دستمال کاغذی استفاده شود، بعد از استفاده از دستمال کاغذی آن را دور بیاندازید.

یکی روش های پیشگیری از کرونا این است که افراد باید در زمان بیماری و ملاحظه علائمی از جمله تب، سرفه، تنگی نفس در خانه استراحت کنند و در صورت تشدید این علائم به پزشک مراجعه نمایند تا مورد کنترل قرار گیرند، در واقع این ویروس علائمی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا را دارد، بنابراین سرماخوردگی های ساده را دست کم نگیرید.

با توجه به اینکه در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و کلینیک ها افراد زیادی رفت و آمد دارند که بیشتر آنها مشکوک به کرونا می باشند باید نکات ایمنی را جدی گرفت و از ماسک های ویژه ای استفاده کرد.

ماسک های فیلتردار و سوپاپ دار بهترین گزینه جهت مقابله با ویروس کرونا می باشند، چرا که بواسطه استفاده از فیلتر و سوپاپ های قوی تمامی ذرات معلق در هوا را گرفته و سبب عدم ورود این ویروس پرخطر به ریه های افراد (از طریق تنفس از راه دهان و بینی) می شود.

روش های پیشگیری از کرونا

نکات قابل توجه

فضای عمومی از قبیل مراکز خرید، بانک ها، اداره ها، موسسات و شرکت ها، مغازه ها، مترو، اتوبوس ها و حتی تاکسی ها از دسته مکان هایی هستند که در آنها امکان مبتلا شدن به این ویروس کشنده زیاد است و اگرچه از دستکش و ماسک مناسبی استفاده نشود احتمال ابتلا به این ویروس حتمی است، مخصوصاً اگر از ماسک استفاده نشود ویروس از راه تنفس این بیماری به ریه ها وارد شده و سلامتی فرد را مختل می کند، بنابراین استفاده از ماسک های فیلتر دار و یا سوپاپ دار در این دسته از مکان ها الزامی است، افراد می توانند با این ماسک ها با خیالی راحت به مکان های عمومی بروند، البته به یاد داشته باشید که با وجود این ماسک ها نیز باید نکات بهداشتی را رعایت نمود و فواصل مناسب با سایر افراد را رعایت کرد.

یکی از روش های پیشگیری از کرونا این است که در  مکان های شلوغ باید از ماسک استفاده شود. ماسک های سه لایه ای پزشکی از رایج ترین ماسک هایی می باشند که مجهز به سه لایه بوده و یکبار مصرف می باشند و از این ماسک ها می توان فقط 8 ساعت استفاده کرد، این ماسک ها تمامی سطح صورت را پوشش داده و به صورت بند دار و یا کش دار طراحی شده اند، این دسته از ماسک ها به صورت بسته های سه لایی، پنج تایی و یا 600 تایی (نوع کارتن مادر) موجود می باشند و جنس آنها از پارچه های کاغذی و یا پلاستیک می باشند.

روش های پیشگیری از کرونا

روش های پیشگیری از کرونا

  • توجه به نکات ایمنی و رعایت بهداشت شخصی
  • شستشوی کامل دست ها به صورت 20 ثانیه ای
  • استفاده از دستکش های بهداشتی و یکبار مصرف
  • استراحت مطلق در زمان بروز علائم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا
  • عدم لمس و دست دادن با سایر افراد (حتی دوستان و خانواده)
  • تا حد امکان از حضور در اماکن عمومی و مراکز خرید دوری نمایید.
  • ضدعفونی تجهیزات و لوازم شخصی که روزانه با آنها سر و کار دارید.
  • دوری از افرادی که دارای علائمی از قبیل سرفه، تب و تنگی نفس دارند.
  • عدم لمس چشم، دهان و بینی با دست یکی از بهترین روش های پیشگیری از کرونا است.
  • استفاده از ماسک های بهداشتی (ماسک های فیلتردار، سوپاپ دار و ماسک های لایه ای یکبار مصرف بهترین گزینه جهت مقابله با ویروس کرونا است)

هیمورا تولید کننده انواع خطوط تولید می باشد. برای آشنایی با خطوط تولید ماسک اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *