ساختار هیتر تابشی سرامیکی

ساختار هیتر تابشی سرامیکی 1

ساختار هیتر تابشی سرامیکی

امروزه با افزایش چشم گیر هزینه حامل های انرژی و همچنین به دلیل افزایش آلایندگی زیست محیطی توسط ماشین آلات مختلف، استفاده از سیستم هایی که علاوه بر گرم کردن محیط باعث محافظت از محیط زیست شوند و همچنین با مصرف بهینه انرژی باعث ذخیره سرمایه های ملی شوند بسیار پراهمیت می باشد و به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می روند. از تلاش های مهمی که انسان سعی در انجام آن دارد ساخت سیستم هایی با الگوبرداری از طبیعت ( مانند ساختار هیتر تابشی سرامیکی ) می باشد که به عنوان یکی از مهم ترین الهام هایی به شمار می رود که در ساخت و ابداع فناوری های نوین توسط انسان بکار گرفته شده است.

از مهم ترین مواردی که با الگوبرداری از طبیعت ساخته شده سیستم های حرارتی تابشی می باشند که با الگوبرداری از انرژی تابشی خورشید ساخته شده اند و باعث ایجاد تحولی بسیار عظیم در ساخت سیستم های گرمایشی شده اند. این سیستم های حرارتی برای فضاهای بسیار گسترده ای که در زمینه پرورش گل و گیاه و یا حیوانات فعالیت می کنند از گزینه های عالی به شمار می روند.

شرکت هیمورا از جمله شرکت هایی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی توانسته به دانش ساخت این سیستم ها دست یابد و بهترین سیستم های تابشی به ویژه هیترهای تابشی سرامیکی را راهی بازار نماید. مهندسین این شرکت در ساختار هیتر تابشی سرامیکی سعی در استفاده از به روزترین روش های ساختی در سیستم های حرارتی نموده اند و توانسته اند بهترین سیستم های حرارتی تابشی را ارائه کنند.

توضیحات بیشتر در مورد ساختار هیتر تابشی سرامیکی

از به روزترین طراحی های شرکت هیمورا سیستم های گرمایشی تابشی می باشند که در چندین مدل و ظرفیت ساخته شده اند و به دلیل استفاده از مکانیزم متفاوت در ساختار هیتر تابشی سرامیکی از پرکاربردترین سیستم هایی هستند که در این شرکت ساخته شده اند و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند. همان گونه که در بالا نیز ذکر شد سیستم های تابشی در مدل های متفاوتی تولید شده اند و از نظر سوخت مصرفی نیز با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند و به چند گروه از قبیل هیترهای برقی و گازی تقسیم بندی می شوند که از نظر ساختاری دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند و از مکانیزم متفاوتی برای ایجاد حرارت در محیط استفاده می کنند. در این مقاله قصد آن را داریم که در مورد هیترهای سرامیکی توضیحاتی را ارائه دهیم و در مورد ساختار و مکانیزم ایجاد حرارت در آنها صحبت کنیم.

ساختار هیتر تابشی سرامیکی

شرکت هیمورا در گروه بزرگ ترین طراحان و سازندگان سیستم های حرارتی می باشد که با سالها فعالیت و پشتکار توانسته نام خود را در گروه شرکت های بزرگ و فعالان صنعتی در کشور قرار دهد و بهترین سیستم های صنعتی چه گرمایشی و چه برودتی را به خط تولید برساند. سیستم هایی که در این شرکت ساخته شده اند به دلیل اینکه با توجه به فناوری نوین جهانی ساخته شده اند و همچنین به دلیل رعایت استانداردهای لازم در زمان ساخت از بهترین سیستم های صنعتی به شمار می روند.

هیتر تابشی چیست؟

هیتر تابشی و یا بخاری تابشی از به روزترین اختراعات بشر می باشد که از ساختار و عملکرد متفاوت تری نسبت به دیگر سیستم های حرارتی برخوردار است و درگروه کم هزینه ترین و مناسب ترین سیستم هایی می باشد که در جهت تامین نیازهای حرارتی در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار هیتر تابشی سرامیکی در مکان هایی که عدم اشغال فضا از مهم ترین موارد به شمار می رود مانند انبارها، مرغداری ها، گلخانه ها، تعمیرگاه ها و مکان های دیگری که از نظر فضایی به مکان بیشتری نیاز دارند و استفاده از سیستمی که به دور از دسترس و در مکانی مجزا نصب گردد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

هیترهای تابشی از جمله سیستم هایی هستند که به دلیل نصب بر روی سقف بدون اشغال فضای اضافی در محیط مورد استفاده قرار می گیرند و از مزیت های دیگری که نصب بر روی سقف در این سیستم ها موجب شده پخش یکنواخت حرارت در محیط می باشد، همچنین در هیترهای تابشی اتلاف حرارتی نیز صورت نمی گیرد و تقریبا تمام انرژی دریافتی خود را به حرارت تبدیل می کنند.

ساختار هیتر تابشی سرامیکی

انواع هیتر تابشی

  • هیتر تابشی سرامیکی
  • هیتر تابشی لوله ای
  • هیتر تابشی U شکل

معرفی ساختار هیتر تابشی سرامیکی

ساختار هیتر تابشی سرامیکی از جمله سیستم های تابشی با ظاهری بسیار زیبا و فوق العاده می باشد که مکانیزمی مانند تابش نور خورشید دارد و با الهام گرفتن از این منبع بی انتهای طبیعت ساخته شده است. راندمان حرارتی در این سیستم ها بسیار بالا می باشد و به جرات می توان بیان کرد که تقریبا 90 درصد از انرژی مصرفی خود را به حرارت تبدیل می کنند. شرکت هیمورا در ساخت بدنه این سیستم های حرارتی از متریال هایی با مقاومت بالا استفاده کرده است تا در اثر هرگونه تغییرات محیطی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و عمر بالایی داشته باشند.

از مهم ترین مزیت هایی که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد عملکرد کم صدای آنها می باشد که موجب شده به راحتی در هر محیطی از آنها استفاده نمود. از مهم ترین قطعاتی که در این سیستم ها استفاده شده منعکس کننده و یا رفلکتور است که موجب انعکاس گرما به محیط می شود، در واقع این سیستم ها بدین صورت حرارت را به محیط منتقل می کنند که با روشن شدن سیستم و ایجاد حرارت، رفلکتور گرمای ایجاد شده را به سمت پایین منعکس می کند در این شرایط جسمی که در زیر هیتر قرار دارد گرم می شود و گرمای خود را به محیط منتقل می کند.

ساختار هیتر تابشی سرامیکی

ویژگی های ساختاری هیترهای تابشی سرامیکی هیمورا

  • ساختار هیتر تابشی سرامیکی برای استفاده در محیط هایی که حرارت موضعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد مانند گلخانه ها، انبارها و مرغداری ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • تابش گرما از بالا به پایین در این سیستم ها باعث می شود که حرارت به خوبی به اشیاء بتابد و با جذب شدن در آنها محیط اطراف را نیز گرم کند.
  • میزان مصرف سوخت در هیترهای سرامیکی بسیار پایین می باشد و از بازدهی بسیار بالایی برخوردار می باشند، همچنین استفاده از قطعات مرغوب در ساخت تمامی قسمت های آن ها موجب شده که عمر بالایی داشته باشند و از راندمان بسیار بالایی برخوردار باشند.
  • استفاده از این سیستم ها در مراکزی که به صورت مداوم درب آنها باز و بسته می شود مانند پارکینگ ها، تالارها، رستوران ها، کافی شاپ ها، بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی مناسب می باشد.
  • ساختار هیتر تابشی سرامیکی به گونه ای می باشد که شعله ی آن در برابر هرگونه باد شدیدی به هیچ وجه خاموش نمی شود.
  • نصب و راه اندازی این هیترهای سرامیکی بسیار راحت می باشد و هیچ گونه پیچیدگی ندارند.

برای مشاهده ی هیتر های تابشی سرامیکی هیمورا اینجا کلیک کنید.

1 دیدگاه

  1. از گرماسان نخرید . همین که پول گرفتن همه چی رو فراموش می کنن. نصابشم فقط میاد تمام کمبودای مالیش سر مشتریا تلافی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *