عیب یابی جت هیتر گازی

عیب یابی جت هیتر های گازی 1

عیب یابی جت هیتر های گازی

همونطور که می دونید ما جهت کنترل هزینه های زندگی و داشتن معامله ای موفق باید از قبل تمامی جوانب دستگاه را از زوایای مختلف بررسی کنیم. در این مقاله در مورد سیستم عیب یابی جت هیتر گازی اطلاعاتی ارائه شده تا به راحتی دلیل بروز خطاهای احتمالی در آن را شناسایی کرده و این را بدانید که بعد از خرید نیز شما می توانید از خدمات بی نظیر این شرکت بهره مند گردید و در صورت بروز هر گونه مشکل ما موظف به رفع آن می باشیم. در ادامه ساختار برد هوشمند جت هیتر را بررسی می کنیم و سپس رایج ترین عیوب جت هیتر و خطاهایی که احتمال دارد در طی استفاده از دستگاه رخ دهد را شرح خواهیم داد.

ساختار کلی برد هوشمند عیب یابی در جت هیترها

توجه کنید که جت هیترهای گازی هیمورا دارای برد هوشمند هستند و توسط این برد شما می توانید به راحتی از عیب های موجود مطلع و اقدام به رفع آنها کنید. در واقع این برد حالتی کاملاً هوشمند داشته و دارای ترمینال های مختلف است. ورودی های این برد شامل ترموستات، پرشر هوا، فتوسل و یون است و با دریافت این ورودی ها می توان خروجی های فن، شیر برقی و ترانس جرقه زن را در جت هیتر گازی کنترل کرد؛ البته این برد را می توان روی جت هیترهای گازوئیلی و دوگانه سوز نیز نصب کرد. همچنین بر روی برد از یک کلید دو حالته استفاده شده که بواسطه آن می توان به آسانی دستگاه را روشن و یا خاموش کرد.

در طراحی برد هوشمند جت هیتر گازی از فایبر گلاس استفاده شده که بسیار مستحکم بوده و لحیم کاری ها کاملاً یکنواخت هستند. توجه کنید که این برد مجهز به نمایشگر LED است که کد خطاها بر روی آن نمایش داده می شود و شما می توانید به راحتی خطاها را از روی آن شناسایی کنید؛ در واقع بر روی دو صفحه فلزی کوچک مجزا که بر روی برد چسبانده شده تمامی کدهای خطا همراه معادل فارسی آن نوشته شده است. بدین ترتیب هر حرف یا عددی که روی نمایشگر نشان داده می شود می توان معادل آن را نیز دید. همونطور که می دونید در حین استفاده از جت هیتر احتمال دارد خطاهای زیادی رخ دهد و اگر اطلاعی در مورد آنها نداشته باشید قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد، در ذیل عیوب احتمالی جت هیتر را بررسی می کنیم.

عیب یابی جت هیتر گازی

رایج ترین معایب جت هیتر گازی

خب گاهی کاربران در حین استفاده از جت هیتر با خاموش شدن آن مواجه می شوند و قادر به روشن سازی مجدد آن نیستند، خب در این شریط احتمالاً مسیر ورود سوخت به دستگاه مسدود شده و خاموشی صورت می گیرد و کاربر قادر به روشن کردن مجدد آن نخواهد بود. همچنین احتمال دارد گرد و خاک زیادی در دراز مدت در مسیر ورود گاز قرار گرفته و سبب مسدودی آن شده باشد که نتیجه آن عدم روشن شدن جت هیتر گازی است و یا فقط مدت زمان اندکی روشن شده و سپس خاموش می شود؛ در این شرایط باید اقدام به باز کردن ورودی مسدود شده سوخت به سیستم کرد.

گاهی احتمال دارد با وجود عملکرد مطلوب مشعل و بسته بودن تمامی مسیرهای باز محیط، جت هیتر گازی بطور کامل محیط را گرم نکند؛ در این شرایط فن می تواند عامل این راندمان پایین باشد، چرا که فن وظیفه پخش حرارت را بر عهده دارد و اگر از کار بیفتد یا نیم سوز شود مسلماً گرمایش مورد نیاز محیط به خوبی تامین نخواهد شد و باید توسط کارشناسان بررسی و عیب یابی شود. گاهی هم خراب شدن کلید فن سبب می شود فن روشن نشود که در این صورت نیز به عیب یابی نیاز است.

توجه: دوستان توجه کنید که تمامی عیوب مذکور قابل شناسایی بوده و به آسانی می توان اشکالات موجود را رفع کرد. خب در ادامه خطاهایی که در حین استفاده از جت هیتر ممکن است رخ دهد را شرح می دهیم و خواندن آن برای هر کاربری الزامی است؛ چرا که ندانستن آنها سبب می شود شما از عیوب موجود مطلع نشوید.

عیب یابی جت هیتر گازی

قابلیت شناسایی خطاها بواسطه کدها

  • کد 1: وقتی این کد روی نمایشگر ظاهر می شود یعنی جت هیتر گازی در حالت اتوماتیک عمل می کند.
  • کد 2: این حالت نشان دهنده این است که فن به تنهایی در حال کار است.
  • کد 3: این حالت نشان دهنده کارکرد اتوماتیک ترموستات است.
  • کد 4: با نمایش عدد 4 روی نمایشگر می توان متوجه شد که خنک کاری در حالت اتومات انجام می شود.
  • کد 5: گیر پاش شیر برقی
  • کد 6: دستگاه در حال راه اندازی مجدد است.
  • کد 7: ترموستات در ترمو اضطراری
  • کد 8: خنک کردن در ترمو اضطراری
  • کد 9: این کد در جت هیترهای گازوئیلی و یا دوگانه سوز عمل می کند و نشان دهنده خطا در استارت گازوئیل است.
  • کد A: این علامت خطای استارت گاز در جت هیتر گازی را نشان می دهد.
  • کد B: ندیدن شعله گاز
  • کد C: جریان خیلی زیاد را نشان می دهد.
  • کد D: ندیدن شعله گازوئیل (در جت هیترهای گازوئیلی و دوگانه سوز)
  • کد E: ترمو اضطراری
  • کد F: جریان خیلی کم را نشان می دهد.
  • کد H: احتمال نشت گاز وجود دارد.
عیب یابی جت هیتر گازی

جمع بندی مقاله

جت هیترها از سیستم های حرارتی کاربردی در بخش های صنعتی، نیمه صنعتی و سالن های پرورش دام و طیور هستند. این دستگاه ها با ساختار ساده و توان حرارتی بالا جایگزین سیستم های گرمایشی پرهزینه شده اند. جت هیترهای گازی به لحاظ تامین سوخت راحت و ارزان قیمت بیشتر مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفته اند؛ از این رو تولید کنندگان تجهیزات گرمایشی اقدام به ساخت جت هیترهای گازی در ظرفیت ها و امکانات مختلف نموده اند. هیمورا از تولید کنندگان عمده جت هیترها در سطح کشور بوده که با نصب سیستم های کنترلی و بردهای هوشمند بر روی این تجهیزات آنها را با فناوری های روز مطابقت داده است.

جت هیترهای گازی هیمورا با وجود برد هوشمند به سادگی عیب یابی شده و همانطور که در بالا اشاره شد برای هر موردی یک کد به کاربر نشان داده می شود. از طریق این کدها کاربران به سادگی می توانند اقدام به رفع ایرادهای دستگاه نمایند. البته توجه داشته باشید که در محیط های صنعتی برنامه ریزی برای انجام تعمیرات و نگهداری های دوره دارای اهمیت بوده و مانع از خرابی یا توقف غیر منتظره تجهیزات می شود. بنابراین اگر شما بازرسی های مداوم را بر روی قطعات و بخش های مختلف جت هیترها انجام دهید، هیچگاه به طور ناگهانی با خرابی و عدم تولید گرمای جت هیترها مواجه نخواهید شد.

1 Comments

  1. علامت حرف p یعنی چی برد میزنه پی ولی عدد پی نداریم ب و دی میمونه که اونا مشخصن مگه برد برعکس کنیم حرف ب بشه پی میشه همچین چیزی

    مهدی سپهوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *