گرمایش سوله های صنعتی

نحوه گرمایش سوله های صنعتی و ساختمان های بزرگ دیدگاه بگذارید

نحوه گرمایش سوله های صنعتی و ساختمان های بزرگ

قبل از معرفی تجهیزات گرمایش صنعتی ویژگی این فضاها را بررسی می کنیم. محیط های صنعتی یا تولیدی، سالن های بزرگ و وسیعی هستند که در آنها بسته به نوع محصول تولیدی یا پرورشی برخی پارامترها باید جهت تامین شرایط مطبوع و استاندارد رعایت گردد. از جمله این پارامترها می توان به دما، رطوبت، تهویه هوا و کیفیت آن اشاره نمود. از مهمترین این پارامترها میزان دمای سالن ها می باشد که متناسب بودن آن در فصول مختلف سال از لحاظ راندمان کاری و میزان هزینه های تحمیلی برای صاحبان صنایع دارای اهمیت است. تامین گرمایش سوله های صنعتی می تواند حالت یک تیغ دو لبه را داشته باشد که اگر تاکید بیشتری برای انجام آن صورت گیرد موجب صرف هزینه های بیشتر برای دست اندرکاران شده و اگر مقدار مصرف سوخت و انرژی مد نظر بوده و گرمای مورد نظر تامین نگردد، می تواند سبب افت راندمان کاری شود.

بهره گیری از سیستم های گرمایشی صنعتی بخش مهم و با اهمیت موضوع در کارخانه ها و سالن های صنعتی است چرا که بسیاری از عملیات های صنعتی به این مورد وابسته است. پیشرفت علم و فناوری سبب گردیده تا سیستم های متنوعی به این منظور طراحی و تولید گردند. مسئله اساسی واحدهای تولیدی علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز، نگهداری و تعمیرات این سیستم ها در طول کارکرد، هزینه های سوخت مصرفی و میزان بازدهی آنها می باشد. شرکت صنعتی بازرگانی هیمورا از سازندگان اصلی سیستم های گرمایشی است که فعالیت خود را در ساخت مدل های صنعتی شرکت با عرضه انواع هیترهای صنعتی، کوره های هوای گرم، جت هیترها و هیترهای تابشی همگام با دیگر محصولات آغاز نموده است.

گرمایش سوله های صنعتی

معرفی سیستم های گرمایشی سوله های صنعتی و ساختمان های بزرگ

همانطور که می دانید تعداد سیستم های گرمایشی صنعتی طراحی و ساخته شده توسط سازندگان، متنوع می باشد. ما در این بخش از مقاله به برخی مدل های کاربردی و متداول اشاره نموده و آنها را معرفی می کنیم. این تجهیزات شامل:

  • کوره های هوای گرم
  • پکیج های گرمایشی
  • هیترهای تابشی
  • جت هیترها
  • بخاری های صنعتی
گرمایش سوله های صنعتی

جت هیترها

نوع دیگری از سیستم های حرارتی که مخصوص صنایع و واحدهای تولیدی و پرورشی طراحی شده اند، جت هیترها می باشند. این دستگاه ها ساختاری ساده داشته و از یک فن دمنده و مشعل تشکیل شده اند که مشعل گرما تولید کرده و فن این گرما را به داخل سالن پرتاب نموده و پخش می نماید. جت هیترها در مقایسه با سایر تجهیزات گرمایشی ابعاد و وزنی کمتر داشته و به شکل پرتابل تولید شده اند. جت هیترها در چهار نوع برقی، گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز تولید و روانه بازار شده اند.

جت هیترهای برقی، گرمایی پاک تولید کرده که هیچ آلاینده ای ندارند و برای محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرند که پاک و سالم بودن هوای محیط یکی از شرایط آنها می باشد. جت هیترهایی که با سوخت فسیلی کار می کنند ممکن است دارای دودکش بوده یا بدون دودکش ساخته شوند. در جت هیتر عدم وجود دودکش مزیتی است که می تواند راندمان گرمایی دستگاه را افزایش دهد اما نکته این است که دود و گازهای آلاینده به همراه این گرما وارد محیط کاربری می شوند. جت هیترهای گازی بدون دودکش در گرمایش سوله های صنعتی ای استفاده می شوند که دارای تهویه مناسب و خوب باشند.

کوره های هوای گرم

این تجهیزات دسته ای از سیستم های گرمایشی هستند که به کوره های دمنده نیز معروف می باشند. کوره های هوای گرم مجهز به مشعل بوده و با سوخت های گازی و گازوئیلی کار می کنند. این دستگاه ها گرمای تولید شده را به صورت جریان هوای گرم به داخل سالن انتقال می دهند. عامل اصلی در انتقال هوای گرم، فن آکسیال نصب شده در کوره های دمنده می باشد. این کوره ها در ظرفیت های متنوع حرارتی و با تعداد فن های متفاوت ساخته شده اند که متناسب با متراژ سالن بکار می روند. کوره های هوای گرم شامل هیترهای کابینتی عمودی و افقی هستند که مخصوص فضاهای تولیدی همانند گلخانه ها و مرغداری ها ساخته شده اند، البته شایان ذکر است که کوره های دمنده را می توان در کلیه سوله های صنعتی و تولیدی استفاده کرد.

گرمایش سوله های صنعتی

بخاری های صنعتی

این سری از تجهیزات گرمایشی شاید از ساده ترین و قدیمی ترین سیستم های گرمایشی هستند که در سوله های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. بخاری های صنعتی اغلب وظیفه گرمایش محیط را انجام داده و در دو نوع گازی و گازوئیلی موجود هستند. این دستگاه ها دارای شعله بوده و مدل های گازوئیلی به همراه مخزن ذخیره سوخت ساخته شده اند. این تجهیزات مناسب گرم کردن موضعی سالن های بزرگ بوده و مجهز به دودکش می باشند.

گرمایش سوله های صنعتی

هیترهای تابشی

هیترهای تابشی از سیستم های نوین و پیشرفته برای گرمایش سوله های صنعتی هستند که ارتفاع سقف آن بلندتر از 3 متر می باشد. این هیترها را لوله های گرماتاب نیز می نامند که دلیل آن ساطع شدن گرما از لوله های ضد آتش این تجهیزات می باشد. سیستم حرارتی که در این تجهیزات استفاده شده همانند سیستم گرمایشی خورشیدی است. هیترهای تابشی همانند خورشید پرتوهای مادون قرمز را از محل نصب آنها که سقف یا دیوار می باشد به سمت پایین یا سطح زمین هدایت می کنند.

این هیترها دو نوع خانگی و صنعتی دارند که مدل های خانگی اغلب در اندازه های یک الی دو متری هستند. این تجهیزات از انرژی الکتریکی برای تولید گرما استفاده می کنند. هیترهای تابشی صنعتی که ابعاد آنها بزرگ تر بوده، در دو نوع L و U ساخته شده اند و سوخت مصرفی آنها گازی می باشد. این هیترها همانطور که اشاره شد برای کلیه گرمایش سوله های صنعتی و تولیدی، فضاهای باز همانند کارگاه های صنعتی، پارکینگ ها، گلخانه ها و باراندازها قابل استفاده هستند.

پکیج های گرمایشی

نمونه ای دیگر از سیستم های گرمایشی که مختص ساختمان های با متراژ بالا بوده پکیج های گرمایشی می باشند. پکیج ها تجهیزاتی هستند که برای گرم کردن محیط نیازمند توزیع کننده های حرارتی همانند رادیاتور، سیستم گرمایش از کف یا سیستم یونیت و … می باشند. پکیج های گرمایشی به عنوان منبع گرمایش مرکزی برای تامین گرمای محیط و آب گرم بهداشتی کاربرد دارند. این تجهیزات با منابع سوخت و انرژی یعنی برقی، گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی شده اند تا کاربران با توجه به نوع سوخت در دسترس از آنها استفاده کنند. پکیج های گرمایشی از مقرون به صرفه ترین سیستم های تولید گرما برای ساختمان های بزرگ همانند آپارتمان ها، بیمارستان، هتل، مراکز درمانی، تالارهای پذیرایی، باشگاه ها، سالن های ورزشی و … می باشند.

گرمایش سوله های صنعتی

نتیجه نهایی از ارائه مقاله

آنچه که در این مقاله ارائه شد دسته ای از دستگاه های کارآمد و کاربردی برای سوله های صنعتی و تولیدی و ساختمان های بزرگ می باشد. البته همانگونه که می دانید هر روز سیستم های نوینی به این مجموعه اضافه شده و مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین صاحبان صنایع می توانند با توجه به شرایط آب و هوایی، شرایط ساختمانی سالن ها، نوع عایق کاری درب و پنجره ساختمان، هزینه های تامین سوخت، نوع سوخت در دسترس، ساعات کاری و شیفت های کاری، متراژ سالن ها و … اقدام به تهیه و خرید هریک از این سیستم ها نمایند. قابل توجه بازدید گرمایش سوله های صنعتی کنندگان محترم این که می توانند با مشاوران و کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل کرده و یک انتخاب درست و هوشمندانه انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *