قارچ حمام

قارچ حمام را چگونه از بین ببریم؟ دیدگاه بگذارید

چگونه از بروز قارچ حمام جلوگیری کنیم؟

حمام ها به خاطر محیط مرطوب و تهویه نامناسبی که دارن، محل مناسبی برای رشد انواع باکتری ها و قارچ ها هستن. دیدن قارچ های حمام بر روی دیوارها، اطراف دوش و وان حمام نه تنها صحنه خوشایندی نیست، بلکه می تونه عوارض مخربی بر روی سلامت اعضای خانواده بذاره. حالا تصور کن مهمونم داشته باشین اوه اوه! درسته که مبارزه با قارچ های حمام یه سناریوی تکراری و همیشگیه ولی با کمی هوشمندی و داشتن یه استراتژی درست می تونین با قارچ های حمام برای همیشه خداحافظی کنین. بیایین تا با هم راه های مختلف شکست دادن میکروب ها و قارچ های حمام رو بررسی کنیم.

قارچ حمام

قارچ ها چرا به وجود میان؟

قارچ ها برای رشد کردن به رطوبت نیاز دارن به همین دلیل این باکتری ها می تونن روی هر سطحی که آب روش جمع میشه، رشد کنن. سطوح متخلخل مثل سطح کاغذ، چوب، پارچه و حتی سطح کاشی ها که رطوبت رو به دام میندازن؛ محیط های مناسبی برای رشد قارچ ها و انواع میکروب ها هستن. در صورت وجود رطوبت لازم قارچ ها می تونن تقریباً روی هر سطحی رشد کنن. به همین خاطرم هست که از دید عموم مردم وجود قارچ ها جزو سرقفلیِ حمام ها هستن و تنها راه مبارزه با اون ها اینه که با شستن زود به زود محیط حمام با محلول های ویژه، از رشد و تکثیر قارچ ها جلوگیری بکنن.

ولی دوست عزیز خوبه به خاطر داشته باشین که امروزه علم و صنعت هر دو خیلی پیشرفت کردن و شما خیلی راحت می تونین خودتون رو از بشور و بساب های بی انتها نجات بدین. پس بیایین با هم اول چند تا راه آسون برای از بین بردن قارچ ها و بعد راه های کاربردی برای جلوگیری از رشد و تکثیر قارچ ها رو بررسی کنیم.

خطراتی که قارچ ها برای اعضا خانوادتون دارن؟

قارچ ها انواع و گونه های مختلفی دارن. برخی از گونه های قارچ خیلی خطرناک هستن. بعضی از گونه های قارچ ها می تونن باعث بروز بیماری های مختلفی در بدن بشن. حضور بعضی از قارچ ها در محیط بخصوص برای سیستم ایمنی بدن و سیستم ریوی خیلی خطرناک هستن. قارچ ها میتونن صدمات جانبی و عفونت های خیلی شدید و جبران ناپذیری به سلامتی افراد وارد کنن.

 البته حضور طولانی مدت قارچ ها در حمام علاوه بر صدماتی که به سلامتی اعضا خانواده وارد می کنه، می تونه به کف، دیوارها و سقف حمام هم صدمه بزنن. با نفوذ قارچ ها به عمق کف، سقف و دیوار ممکنه مجبور بشین کاشی ها و سرامیک های حمام رو غلفتی بِکنین و کاشی های جدید نصب کنین؛ یا اقدام به درمان حرفه ایِ قارچ های توی حمامتون بکنین، که براتون هزینه زیادی خواهد داشت. پس بهتره قبل از اینکه کار بالا بگیره جلوی رشد قارچ ها رو توی حمامتون بگیرین.

قارچ حمام

قارچ حمام را چگونه از از بین ببریم؟

اگه حمام شما توسط قارچ های مختلف اشغال شده، اولین کاری که باید بکنین اینه که قارچ ها رو از روی سطوح پاک کنین. یکی از ترکیباتی که می تونین ازش برای از بین بردن قارچ ها استفاده کنین، ترکیب آب و سفید کننده است. برای آماده کردن این محلول باید یک لیوان سفید کننده را درون یک گالن آب بریزین و باهاش محیط حمام رو بشورین.

بعد از اینکه قارچ ها رو از بین بردین، میرسیم به مرحله پیشگیری کردن. از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمانه! شما هم اگه نمی خواین عمرتون به شستنُ و شستنِ در و دیوارِ حموم بگذره، بهتره به فکر پیشگیری باشین. خبر خوب اینه که با انجام چند تا کار ساده می تونین از رشد دوباره قارچ ها تو محیط حمومتون جلوگیری کنین، می پرسین چه کاری؟ کنترل رطوبت هوا راز موفقیت شماست.

اما حموم بدون رطوبت میشه؟ جواب بله است. به عنوان مثال شما می تونین بعد از هر بار حموم کردن، شیرها، درب و دیوار حمام و… رو با یه تیکه پارچه خشک کنین. کار بعدی اینه که بررسی کنین و هر شیر آبی رو که نشتی داره شناسایی و تعمیر کنین. حالا آخرین مرحله اینه که شرایطی رو فراهم کنین که هوا در حمام شما جریان پیدا کنه. با تعبیه دستگاه تهویه هوا و انجام این کارها می تونین میزان رطوبت هوا رو کاهش بدین. با انجام این کارهای ساده می تونین از ایجاد قارچ حمام در سرویس های خود جلوگیری کنین. این کارها با وجود اینکه ساده و تقریباً راحت هستن ولی واقعاً خسته کننده و زمانبرند. راه های بهتر و راحت تری برای کنترل رطوبت حمام وجود داره که در ادامه توضیح میدیم.

قارچ حمام

راحت ترین راه پیشگیری از قارچ حمام

جالبه که بدونین با پیشرفت صنعت و امکانات امروزه دستگاه های مختلفی وجود دارن که شما می تونین با استفاده از اونا از رشد و تکثیر قارچ های حمام پیشگیری کنین. شما با کمک دستگاه های زیر می تونین رطوبت هوای پیرامون وحمام خودتون رو کاهش بدین:

فن

معمولاً حمام ها فن دارن ولی الزاماً همه این فن ها استاندارد و یا کارآمد نیستن. اگه دقت کنین تا حالا یه عالمه حموم رو دیدین که فن داشتن ولی هوای مرطوب و شرجی هم داشتن. این ناکارآمدی می تونه به خاطر کوچیک بودن اندازه فن و یا غیر استاندارد بودن دستگاه باشه. ولی در حالت کلی وجود یه وسیله تهویه مناسب تاثیر بسیار چشمگیری در مبارزه با قارچ های حمام داره.

دستگاه رطوبت گیر

برای اینکه میزان رطوبت حمام خود را کنترل کنین، شما می تونین یه دستگاه رطوبت گیر قابل حمل تهیه کنین. کاربری این دستگاه به این شکلِ که شما بعد از هر بار استفاده از حمام، دستگاه رطوبت گیر رو داخل حمام قرار میدین و روشنش می کنین. با شروع به کار دستگاه مقدار رطوبت محیط پیرامون کاهش پیدا می کنه.

قارچ حمام

حوله خشک کن ها

بعضی وقتا میشه با یه تیر 2 تا نشونه رو زد، استفاده از حوله خشک کن ها برای کاهش رطوبت حمام هم از همون تیرهاست. حوله خشک کن ها با گرم کردن محیط حمام باعث میشن میزان رطوبت حمام کمتر بشه. در نتیجه قارچ های حمام دیگه نمی تونن تو محیط حمام زنده بمونن. تازه در فصول سرد سال گرمایی که حوله خشک کن ها تو حموم به وجود میارن، حس لذت بخشی به شما میده و همزمان از سرماخوردن شما و عزیزانتون در حمام جلوگیری می کنه. ویژگی تولید گرمای حوله خشک کن ها برای خانواده هایی که بچه کوچیک دارن و یا افرادی که سرمایی هستن، میتونه خیلی عالی باشه. در ضمن شما با کمک حوله خشک کن ها می تونین حوله ها و لباس های کوچیک خودتون رو خشک کنین. برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنن، این کاربری حوله خشک کن ها خیلی مفیده.

حوله خشک کن ها انواع و اقسام مختلفی دارن. شما با انتخاب حوله خشک کن مناسب با روحیات و احتیاجات خودتون میتونین محیط حمام رو برای خودتون و خانوادتون لذت بخش بکنین. مثلاً اگه امکان خشک کردن لباس ها براتون جالبه، حوله خشک کن های برقی انتخاب فوق العاده ایه. اما اگه دکوراسیون و ظاهر حمام براتون مهمه میتونین از حوله خشک کن های برقی شیشه ای استفاده بکنین. حوله خشک کن های شیشه ای شبیه تابلوهای زیبایی هستند که از خود نور ساطع می کنن.

قارچ حمام

سخن آخر

اگه با مشکل وجود قارچ حمام روبرو هستین، اولین و مهمترین قدم برای جلوگیری از تشکیل این مهمانان ناخوانده تمیز و خشک نگاه داشتن حمامه. شما با استفاده از راه های مختلفی می تونین محیط حمام رو خشک نگه دارین. البته خشک نگه داشتن حمام در گذشته کمی سخت بود ولی امروزه با پیشرفت علم و صنعت شما با کمک دستگاه های مختلفی می توانید به راحتی رطوبت حمام خود را از بین ببرین. یکی از دستگاه هایی که با کمک اون می تونین از رشد قارچ ها جلوگیری کنین، حوله خشک کن ها هستن. با توجه به کارایی بالای حوله خشک کن ها و کاربری متنوعی که دارن، شرکت هیمورا اقدام به تولید انواع حوله خشک کن ها در طرح ها و سایزهای مختلف کرده.

در ضمن شما می تونین دستگاه حوله خشک کن شیشه ای مخصوص خودتون را با طرح و ظاهر مورد پسندتون سفارش بدین. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونین با مشاوران برجسته شرکت هیمورا تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *