ماسک n95

ماسک N95 دیدگاه بگذارید

ماسک  N95

امروزه با شیوع انواع ویروس های خطرناک از جمله کورنا، استفاده از ماسک های حفاظتی برای تمامی افراد الزامی شده و در صورت عدم استفاده از ماسک جان افراد به خطر می افتد، بدین وسیله ما در این مقاله قصد ارائه مطالبی در باب ماسک های فیلتردار و مرغوب از جمله ماسک n95 را داریم که در ادامه شرح داده خواهد شد. در واقع این ماسک جزو برترین ماسک هایی می باشد که به صورت مستقیم بر روی دهان و بینی افراد قرار گرفته و از نفوذ آلودگی ها و ویروس ها از طریق دهان و بینی به ریه ها جلوگیری می کند. این ماسک به صورت فیلتردار طراحی شده و در حالت های تک لایه ای، دو لایه ای، سه لایه ای و چهار لایه ای قابل تولید است.

معمولاً جنس ماسک n95 از الیاف اسپان باند می باشد که جزو بهداشتی ترین الیاف محسوب می شود، البته توجه نمایید که می توان به جای اسپان باند از پولیستر و یا پلی پروپلین نیز استفاده کرد. دلیل نامگذاری این ماسک ها به n95 مطابقت آنها با استانداردهای آمریکا می باشد، در واقع کلمه n نشانگر مقاومت بالای این ماسک در برابر ذرات و آلودگی های غیر روغنی است و عدد 95 یعنی این ماسک قادر به فیلتر سازی ذرات معلق در هوا و گرد و خاک تا 95 درصد می باشد.

ماسک n95

ماهیت ماسک

ماسک N95 از لحاظ عملکرد همانند ماسک های FFP2 می باشد و تنها تفاوت آنها در این است که ماسک های N95 در برابر آلودگی های روغنی مقاومت کمتری دارد، ولی سایر آلودگی ها و ذرات معلق در هوا را گرفته و حتی ویروس خطرناک کورنا که ویروسی کشنده است را فیلتر می نماید، با توجه به تحقیقات به عمل ثابت شده که احتمال مبتلا به ویروس کورنا در افرادی که از این ماسک  استفاده می کنند بسیار کمتر از سایر افراد است.

ماسک N95 برعکس ماسک های یکبار مصرف از قابلیت شستشو برخوردار است، بدین ترتیب می توان از آن بارها استفاده کرد، این ماسک از انتقال ارگانیسم های هوا پیشگیری می کند. ماسک های N95 سه لایه ای در بخش داخلی دارای لایه ای هیدروفیلی است که قدرت بالایی در جذب رطوبت دارد و لایه خارجی این ماسک ها از نوع هیدروفوبیک است که آب را به راحتی دفع می نماید.

ماسک N95 دارای دو بند حلقه ای است که به دور گوش آویزان می گردد و از یک لایه منعطف در وسط استفاده شده که بر روی تیغه بینی قرار می گیرد، بدین وسیله به صورت کامل روی صورت قرار گرفته و احتمال نفوذ هوای آلوده به بخش داخلی صفر درصد است، همچنین سازگاری بالایی با چهره افراد دارد و نازیبایی ایجاد نمی کند.

فواید استفاده از ماسک N95

  • ماسک n95 از وارد شدن ویروس های خطرناک از جمله کورنا که بر اثر سرفه کردن افراد آلوده به این ویروس در هوا معلق است جلوگیری می کند.
  • این ماسک ذراتی را که ابعادی حدود 3. 0 میکرون دارند را فیلتر نموده و می توان از آن در صنایع مبل سازی، ساختمان سازی ها و معادن که افراد در معرض گرد و غبار فراوان قرار دارند استفاده کرد، این ماسک در سایر صنایع از جمله امکان عمومی، تجاری، جوشکاری ها، تراشکاری ها، تعمیرگاه ها و مراکز بسته بندی نیز به مصرف می رسد.
  • این ماسک  انتخابی دقیق جهت استفاده در کارخانجات و کارگاه هایی محسوب می شود که با مواد شیمیایی از جمله سرب کار می کنند، چرا که این مواد برای سلامتی افراد مضر بوده و احتمال مبتلا شدن افراد به سرطان زیاد است، در نتیجه کارفریان می توانند با تهیه ماسک های مذکور از جان افراد در برابر سرطان و بیماری محافظت نمایند، چرا که ماسک N95 قدرت بالایی در جذب مواد شیمیایی داشته و از ورود این مواد از راه تنفس به ریه ها جلوگیری می نماید.

ماسک n95

قابلیت های ویژه ماسک N95

  • ماسک n95 قدرت بالایی در تصفیه هوا دارند، چرا که ویروس ها و ذرات آلوده را جذب نموده و به تصفیه و پاکسازی هوا کمک شایانی می کنند، در واقع ویروس ها و ذرات نامرئی به چشم قابل دید نیستند و افراد زمانی که تنفس می کنند این ذرات وارد ریه ها شده و سلامتی افراد با خلل مواجه می گردد و حتی سبب مرگ آنها نیز می شود.
  • امروزه در همه بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها از ماسک های N95 استفاده می شود، در واقع بسیاری از این ماسک ها را به صورت  فن دار طراحی می کنند، ماسک های فن دار هوا را به خوبی تهویه نموده و سلامتی افراد را به همراه دارند.
  • ماسک N95 دارای مدل ها و رنگ های متنوع است و افراد می توانند ماسک مورد نظر را برحسب سلیقه خود انتخاب نمایند، در نتیجه هماهنگی بالایی با چهره افراد دارد.
  • این ماسک را می توان به صورت تک فیلتر و یا چندین فیلتر طراحی کرد، نوع دو فیلتر یا چند فیلتر مناسب برای مکان هایی است که از سطح آلودگی بالایی برخوردارند.

منافعات استفاده از ماسک

  • امکان استفاده از یک فیلتر و یا دو فیلتر (دو فیلتر مناسب برای بیماران حساس)
  •  دارای طرح ها، رنگ های مختلف و تولید در ضریب حفاظتی مختلف
  • جذب ذرات معلق در هوا، ویروس های خطرناک و گرد و خاک
  • ماسک n95 قابل استفاده برای افراد مبتلا به آسم شدید و خفیف می باشد.
  • قابلیت تعویض آسان فیلتر و جداسازی راحت فیلتر
  • مجهز به دو کش (آویز کردن پشت گوش)
  • جذب بالای سرب و مواد شیمیایی
  • مورد تایید سازمان وزارت بهداشت
  • قابلیت استفاده از گیره بینی

هیمورا تولید کننده انواع خطوط تولید می باشد. برای آشنایی با خطوط تولید ماسک اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *