کارایی ماسک در مقابل ویروس

ویروس و باکتری چیست؟ کارایی ماسک ها در مقابل ویروس و باکتری دیدگاه بگذارید

تعریف ویروس و باکتری و کارایی ماسک در مقابل ویروس

همانطور که می دانید امروز تمامی جهان از جمله ایران درگیر مبارزه با ویروس کورنا می باشند که به اختصار می توان گفت این ویروس بسیار کشنده و خطرناک است، به همین دلیل در این مقاله می خواهیم مطالبی در مورد ویروس و باکتری ها را ارائه دهیم و نیز کارایی ماسک در مقابل ویروس و باکتری شرح دهیم، در ابتدا بهتر است تعریفی از ویروس و باکتری آورده شود.

ویروس چیست؟

ویروس و باکتری از عوامل بیماری زایی می باشند که ابعاد بسیار کوچکی داشته و به چشم قابل دید نیستند و جهت دیدن آنها باید از میکروسکوپ استفاده شود، در واقع ویروس و باکتری ها در انواع مختلف موجود بوده و تنها در سلول های زنده یک ارگانیسم رشد و تکثیر می یابند و سلامتی افراد را به خطر می اندازد، در حالت کلی ویروس ها و باکتری ها به راحتی از انسانی به انسان دیگر و یا از حیوان به انسان و یا بالعکس منتقل می گردند، در نتیجه جهت مقابله با ویروس باید از روش های مختلفی استفاده کرد، در اینگونه موارد کارایی ماسک در مقابل ویروس به چشم می آید.

همانطور که ذکر شد باکتری ها و ویروس قادر به بیمار کردن افراد با روش های مختلف می باشند، بدین وسیله این شرکت ماسک های محافظتی را در انواع مختلفی تولید نموده تا مصرف کنندگان بتوانند در مقابل ویروس های خطرناک از جمله کرونا از خود محافظت نمایند.

کارایی ماسک در مقابل ویروس

ماسک چیست؟

ماسک یک شی جهت پوشش دادن صورت (بینی و دهان) افراد است که نقش تاثیرگذاری در محافظت از آنها در مقابل ویروس و باکتری را دارد، در واقع ماسک به صورت کامل مقابل صورت قرار گرفته و از نفوذ  ذرات ریز ویروس و باکتری موجود در هوا، به ریه های فرد دیگر جلوگیری می کند.

ماسک ها انواع مختلفی دارند که رایج ترین آنها ماسک های فیلتردار، سوپاپ دار، ماسک های ساده و ماسک های سه لایه و … می باشند، هر کدام از این ماسک ها ویژگی های منحصربفردی دارند و برحسب کارایی و درصد فیلتراسیونی که دارند از نفوذ باکتری ها و ویروس ها به مجرای تنفسی جلوگیری می کنند. در ادامه به کارایی ماسک در مقابل ویروس می پردازیم.

کارایی ماسک در مقابل ویروس

امروزه با شیوع ویروس کرونا احتمال ورود افراد مبتلا به این ویروس در مکان های عمومی از جمله آسانسورها، اتوبوس، مترو، مراکز خرید، بانک ها و … زیاد است و احتمال دارد ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه کردن این افراد به فرد دیگر منتقل گردند، بنابراین توصیه ما به شما استفاده از ماسک می باشند.

در این بخش به بررسی کارایی ماسک در مقابل ویروس می پردازیم. ماسک N95 یکی از بهترین ماسک های تولیدی است که برحسب تکنولوژی نانو طراحی شده و قدرت بالایی در فیلتر کردن باکتری ها و ویروس ها دارد و از افراد در برابر ویروس کرونا به شدت محافظت می کند، چرا که قابلیت جذب 95 درصد از ویروس ها با ابعاد تقریبی 3. 0 میکرون را دارد. ماسک های فیلتردار علاوه بر محافظت از افراد در برابر ویروس ها از سیستم تنفسی نیز در برابر هوای آلوده محافظت می کند، به همین دلیل می توان از آن علاوه بر اماکن عمومی، درمانگاه ها، بیمارستان ها، مطب ها و کلینیک ها در سایر مکان ها از جمله تعمیرگاه ها، تراشکاری ها، صنایع بسته بندی و مبلمان سازی نیز استفاده کرد.

ویروس و باکتری از جمله ویروس کرونا از طریق سلول تکثیر یافته و فعالیت های بدن را با مشکل مواجه می کند، در واقع این ویروس در خارج از بدن نیز زنده می ماند و باید مواظب بود تا از دست این ویروس در امان ماند، همانطور که ذکر شد زمانی که فرد مبتلا به ویروس کرونا سرفه و یا عطسه می کند این ویروس به صورت زنده در هوا پراکنده شده و در صورتی که از ماسک مناسبی استفاده نشود از طریق تنفس به بدن فرد دیگر منتقل می گردد.

کارایی ماسک در مقابل ویروس

نکات قابل توجه

  • ماسک های فیلتر دار از جمله n95 بارها قابل استفاده است و در صورت نیاز می توان آن را مورد شستشو قرار داد، ولی ماسک های سه لایه و تک لایه یک بار مصرف بوده و قابل شستشو نیستند، در واقع ماسک های یکبار مصرف با شستشو خاصیت اصلی و ضد ویروسی خود را از دست می دهند.
  • توجه داشته باشید که کارایی ماسک در مقابل ویروس برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس و باکتری (کرونا) بسیار مناسب می باشند ولی بهترین راه جهت دور ماندن از این ویروس رعایت بهداشت فردی، ضدعفونی کردن وسایل شخصی و ماندن در خانه است.

هیمورا تولید کننده انواع خطوط تولید می باشد. برای آشنایی با خطوط تولید ماسک اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *