وت های پنیر سازی

با انواع دستگاه های پنیر سازی هیمورا آشنا شوید دیدگاه بگذارید

بهترین دستگاه ها برای تولید انواع پنیر

پنیر جزو محصولات لبنی پرطرفدار است که ماده اولیه جهت تولید آن، شیر است؛ به همین دلیل حاوی مقدار زیادی کلسیم و ویتامین بوده و فواید زیادی برای بدن دارد. پنیر انواع مختلفی دارد و جهت تولید آن، باید از تجهیزات ویژه ای استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه های پنیرسازی هیمورا آشنا کنیم که بصورت کاملاً استاندارد طراحی شده اند.

صنایع ماشین سازی هیمورا از طراحان موفق محصولات لبنیاتی در کشور است که امروزه توانسته انواع دستگاه پنیر سازی را در مدل ها و ظرفیت های متعدد، تولید و به بازار عرضه کند. وت پنیرسازی و ترولی پرس و آبگیری هیمورا جزو رایج ترین دستگاه ها، برای تولید پنیر سنتی و لاکتیکی هستند که بواسطه آنها می توان پنیر را تولید و آبگیری کرد؛ همچنین با دستگاه تولید پنیر پیتزا می توان پنیر پیتزا را بصورت رنده شده یا قالبی تولید نمود. از دیگر تجهیزاتی که برای تولید پنیر لازمند شامل: دستگاه های پاستوریزاتور، پروسس تانک و پاتیل پخت شیر است.

وت های پنیر سازی

دستگاه های مورد نیاز جهت پنیرسازی

پاتیل پخت شیر هیمورا

شیر خام را بعد از تولید باید به مرحله پخت رساند؛ زیرا شیر جزو محصولاتی است که خیلی زود ماهیت خود را از دست داده و فاسد می شود؛ از سوی دیگر پخت شیر، سبب از بین رفتن میکروب های موجود در آن می گردد. شیر موردنیاز برای تولید پنیر نیز باید جوشانده شود. برای پخت شیر می توان از پاتیل پخت شیر استفاده کرد که جنس آن از استیل مقاوم و بهداشتی است.

پاتیل پخت شیر هیمورا دارای شعله گازی بوده که باید آن را به گاز شهری وصل کرد. این دستگاه حالتی دو جداره دارد و بین جداره ها، روغن حرارتی جریان دارد؛ بگونه ای که شعله سبب گرم شدن روغن شده و شیر داخلی مخزن بصورت غیرمستقیم گرم می شود. مخزن کاربردی به دربی مقاوم مجهز شده که بطور لولایی باز و بسته می گردد. در بخش پایین مخزن از شیر کلاجی استفاده شده که تخلیه مواد داخلی مخزن را راحت کرده است. در طراحی پاتیل پخت شیر از همزن استفاده شده و الکتروموتور نیروی مورد نیاز، برای به حرکت درآمدن آن را تامین می کند.

معرفی پروسس تانک هیمورا

پروسس تانک دستگاهی دیگر برای پخت شیر است که در صنایع پنیرسازی کاربرد دارد. از این دستگاه می توان برای گرم و سرد کردن شیر استفاده کرد. جنس مخزن این دستگاه از استیل 304 بهداشتی سه جداره بوده که در برابر حرارت، رطوبت و … مقاوم می باشد. برای تامین گرمایش پروسس تانک، باید آب گرم بین جداره ها به جریان دربیاید که این آب گرم از طریق پکیج زمینی تامین می گردد. جریان آب سرد مابین جداره های این دستگاه سبب خنک شدن شیر می شود که جهت تامین آب سرد از کولینگ تاور استفاده می شود.

پروسس تانک دارای همزن و الکتروموتور است که الکتروموتور بوسیله نیروی برق، سبب به چرخش درآمدن همزن می گردد؛ بدین ترتیب موقع حرارت دهی به شیر، ته گرفتگی ایجاد نخواهد شد و شیر با بافتی یکنواخت به مرحله جوش می رسد. لازم به ذکر است که این دستگاه ها با برق تک فاز کار می کنند. هیمورا پروسس تانک ها را مجهز به نشانگر دما یا ترمومتر کرده تا میزان دما بصورت لحظه ای نمایش داده شود. پروسس تانک های هیمورا در ظرفیت های متعدد طراحی شده اند. در این دستگاه ها بعد از پخت شیر و خنک شدن آن، امکان تخلیه آن به راحتی امکانپذیر است؛ زیرا به شیر کلاجی مجهز شده است.

پاستوریزاتور هیمورا

در صنایع پنیرسازی بعد از پخت شیر، گاها برای تولید پنیرهای خاص نیاز به پاستوریزه کردن شیر است؛ برای این کار از دستگاه پاستوریزاتور استفاده می کنند. هیمورا دستگاهی به عنوان پاستوریزاتور طراحی کرده که بواسطه آن می توان تمامی میکروب های موجود در شیر را از بین برد. این پاستوریزاتورها مجهز به مخزن استیل، صفحه پلیت و پمپ استیل هستند که صفحه پلیت به عنوان مبدل حرارتی عمل می کند. جالبه بدونید با این دستگاه ها، شیر با حرارت مستقیم به مرحله پاستوریزاسیون نمی رس؛ بلکه جهت تامین گرمایش، آبگرم از بین جداره ها عبور نموده و غیر مستقیم دمای شیر را به دمای پاستوریزاسیون می رساند. عمل سرد کردن شیر نیز به همین روال صورت می گیرد؛ یعنی به جای آب گرم، آب سرد در بین جداره ها جریان خواهد داشت و دمای شیر تا 25 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

معرفی وت های پنیر سازی و ترولی پرس و آبگیری هیمورا

وت های پنیر سازی و ترولی پرس و آبگیری هیمورا، دستگاه هایی مناسب برای استفاده در صنایع پنیر سازی هستند. توسط وت پنیرسازی می توان پنیر تولید کرد و با ترولی پرس و آبگیری، امکان آبگیری پنیر تولیدی وجود دارد. جنس این دو دستگاه از استیل 304 بوده و خاصیتی ضد زنگ دارند. این دستگاه ها بصورت پایه دار طراحی شده اند و در ظرفیت های مختلف قابل تولیدند. وت های پنیر سازی حالت دوجداره دارند و گرمایش موردنیاز آن با جریان آب در بین جداره ها تامین می گردد. ترولی پرس و آبگیری دارای یک صفحه و دو عدد جک پنوماتیک است.

دو دستگاه وت پنیرسازی و ترولی پرس بهترین وسیله جهت استفاده در صنایع لبنیاتی و مراکز تولید پنیر هستند. هیمورا در ساخت این تجهیزات از تکنیک های برتر جهانی استفاده کرده که آنها را به محصولاتی منحصربفرد تبدیل نموده است. وت پنیر سازی و ترولی پرس آبگیری، دو دستگاه کاملاً مجزا از هم هستند.

وت های پنیر سازی

دستگاه های جانبی برای پنیرسازی با وت و ترولی پرس و آبگیری

برای تولید پنیر با دو دستگاه وت پنیرسازی و ترولی پرس باید از تجهیزات جانبی دیگری مانند پروسس تانک، پکیج زمینی و کولینگ تاور استفاده کرد. سیستم گرمایشی پکیج، آب گرم موردنیاز برای پخت مواد را بر عهده دارد و کولینگ تاور برای تامین آب سرد موردنیاز کاربرد دارد. دستگاه پروسس تانک یا پاتیل پخت شیر برای پخت و گرمادهی به شیر بصورت غیر مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند. پروسس تانک یک ورودی آبگرم دارد که پکیج به آن وصل می شود تا آبگرم به داخل جداره های این دستگاه منتقل شده و موجب پخت شیر می گردد. همچنین برای سرد کردن شیر و کاهش دمای آن باید پروسس تانک را به کولینگ تاور متصل نمود.

وت های پنیر سازی

چگونگی تولید پنیر با وت پنیرسازی و ترولی پرس و آبگیری

بعد از اینکه اتصال دستگاه های مختلف به اتمام رسید. می توان میزان شیر موردنیاز را داخل پروسس تانک ریخت. آبگرم تولیدی توسط پکیج به داخل جداره های پروسس تانک منتقل شده و بدنه را گرم می کند. بدین ترتیب دمای شیر افزایش یافته و پخته می شود (در حین پخت شیر همزن دستگاه شیر را برای دریافت گرمای یکنواخت هم می زند). حالا پکیج زمینی از مدار خارج شده و کولینگ تاور شروع به تامین آب سرد می کند، آب سرد تولیدی توسط این دستگاه، بین جداره های پروسس تانک به جریان درآمده و دمای شیر کاهش می یابد. در این مرحله می توان شروع به تولید پنیر کرد.

شیر را داخل وت پنیر سازی بریزید و استارتر موردنظر را به آن اضافه کنید. حالا خروجی آبگرم پکیج زمینی، باید به ورودی آبگرم این دستگاه وصل شود تا آبگرم بین جداره ها جریان یافته و عمل دلمه زنی آغاز گردد. بعد از بسته شدن دلمه ها، آنها را برش داده و داخل دستگاه ترولی پرس و آبگیری قرار می دهند. صفحه مخصوص را روی پنیرها قرار داده و جک های پنوماتیک به این صفحه فشار آورده و آب موجود در پنیر خارج می شود. کف این دستگاه ترولی پرس و آبگیری حالت مش دار داشته و مانع از خروج تکه های پنیر شده و خروج آب پنیر را راحت می کند.

وت های پنیر سازی

فرآیند تولید پنیر پیتزا در صنایع

امروه استفاده از پنیر پیتزا که حالت کشسانی داشته برای پخت انواع غذاهای آماده و فست فودی لازم می باشد؛ به همین دلیل تولید آن رونق چشمگیری یافته است. برای تولید پنیر پیتزا، ابتدا باید دلمه پنیر مورد نظر را به حالت برش خورده درآورد و آن را به مرحله پخت رساند تا آب آن سریعتر خارج شود. البته کشسانی بودن پنیر به PH دلمه آن بستگی دارد. برای تهیه این نوع پنیر می توان از دلمه پنیرهای موزارلا، چدار، پارمیزان و … استفاده کرد. پنیر موزارلا معمولاً در دمای بالاتر پخته می شود؛ بگونه ای که رطوبت آن خارج و بسیاری از میکروب های موجود، غیرفعال می گردند.

بعد از اینکه پنیر پیتزا تولید شد، باید آن را در فریزر قرار داد تا منجمد شود. منجمد نگهداشتن این پنیر در ماندگاری بیشتر آن نقش داشته و کمک شایانی به حفظ رنگ، ارزش غذایی و طعمش می کند. هیمورا برای تولید پنیر پیتزا دستگاهی طراحی کرده که ساختاری کاملاً استاندارد دارد. این دستگاه مطابق با اصول بهداشتی طراحی شده و جنس بدنه آن از استیل مرغوب است.

وت های پنیر سازی

معرفی دستگاهی برای تولید پنیر پیتزا

هیمورا دستگاهی ایده آل، برای تولید پنیر پیتزا طراحی کرده که بصورت پایه دار تولید شده و درب آن از نوع پنوماتیک است. جنس بدنه این دستگاه از استیل مقاوم و ضد زنگ بوده و حالت سه جداره دارد؛ بدین ترتیب در برابر ضربات، حرارت و سایر عوامل بیرونی مقاومت بالایی دارد. همزن این دستگاه از نوع پره ای است و توسط آن می توان پنیر پیتزا را به هم زده و از دیواره های مخزن جدا کرد. همزن پره ای توسط نیروی تامین شده از سوی الکتروموتور به چرخش در می آید.

دستگاه تولید پنیر پیتزا در ظرفیت های مختلف طراحی شده و می توان از آن در صنایع تولید فرآورده های لبنی استفاده کرد. استفاده از عایق مناسب، اتلاف حرارتی را در این دستگاه بشدت کاهش داده است. برای کنترل عملکردهای دستگاه تولید پنیر پیتزا از کنترل پنل استفاده شده تا از طریق این بخش بتوانید تنظیمات لازم را اعمال کنید.

وت های پنیر سازی

دستگاه تولید پنیر پیتزای هیمورا

قبل از هر کار باید پنیر موردنظر، جهت تولید پنیر پیتزا را آماده کنید. برای تولید پنیر پیتزا می توانید از وت پنیرسازی و ترولی پرس و آبگیری استفاده کنید. دلمه پنیر را همراه با افزودنی مورد نظر داخل دستگاه بریزید. برای تولید پنیر پیتزا با این دستگاه، ابتدا باید یک دیگ بخار به آن وصل کرد تا بخار بین جداره ها به جریان در آمده و گرمایش موردنیاز تامین گردد؛ بدین ترتیب مواد داخلی دستگاه با حرارت غیرمستقیم ذوب شده و به حالت کشسانی در می آید. با روشن کردن دستگاه، الکتروموتور سبب به حرکت در آمدن همزن پره ای می شود. بدین ترتیب پنیر در حین حرارت دیدن، ترکیب نیز می گردد و در انتها از طریق درب پنوماتیک، تخلیه می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد دستگاه هایی که جهت تولید پنیر استفاده می شوند و همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی موردنیاز آنها شرح داده شده است. با توجه به این مقاله، بهترین دستگاه برای تولید پنیر سنتی و لاکتیکی، وت پنیرسازی است. برای آبگیری پنیر به دستگاهی تحت عنوان ترولی پرس و آبگیری نیاز دارید. البته قبل از تولید پنیر می توانید توسط دستگاه پروسس تانک یا پاتیل پخت شیر (به دلخواه)، شیر را به مرحله پخت برسانید. سپس آن را با دستگاه پاستوریزاتور، پاستوریزه کنید تا میکروارگانیسم های موجود نابود گردند. در نهایت شیر پاستوریزه را داخل وت پنیرسازی بریزید و استارتر موردنظر را به آن بیافزایید. در نهایت آب پنیر تولید شده را با استفاده از دستگاه ترولی پرس و آبگیری، از آن جدا کنید.

با دستگاه تولید پنیر پیتزا می توانید از انواع پنیر پیتزا تهیه نمایید. با تهیه این دستگاه ها می توانید به راحتی یک کارگاه پنیرسازی راه اندازی کنید. شرکت هیمورا تمامی این دستگاه ها را در ظرفیت های مختلف و مطابق با استانداردهای جهانی طراحی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *