کارکرد گرمخانه ماست

گرمخانه ماست چیست و چه کاربردی دارد؟ دیدگاه بگذارید

توضیحی کوتاه در مورد تجهیزات لبنیاتی

لبنیات به دلیل ارزش غذایی بالا و وجود ویتامین های مفید برای بدن بیش از دیگر مواد مصرف می شوند و این عامل توجه کارفرمایان را به خود جلب کرده و آنها را بر آن داشته تا از بهترین و به روزترین تجهیزات برای تولید مواد لبنی استفاده کنند. استفاده از دستگاه های پیشرفته در هر واحد تولیدی لبنیات باعث رونق هر چه بیشتر کارها شده و در تولید محصولات با کیفیت تاثیرگذار خواهد بود. ما در این مقاله قصد آن را داریم تا در مورد یکی از پرکاربردترین تجهیزات لبنیاتی با نام گرمخانه ماست برای شما مطالبی را ارائه کنیم. این دستگاه ها از تولیدات گروه ماشین سازی هیموراست که به دلیل ارزش بالای لبنیات از قطعات استاندارد در ساخت آنها استفاده شده است.

کارکرد گرمخانه ماست

گرمخانه ماست چیست و چه ساختاری دارد؟

گرمخانه های ماست از سری سیستم هایی هستند که از آنها در واحدهای تولید مواد لبنی جهت تولید ماست استفاده می کنند. این دستگاه ها در ظرفیت ها و مدل های مختلف و به صورت تک درب، دو درب، سه درب و چهار درب ساخته می شوند. این تنوع در ساخت باعث شده که کاربر به راحتی با توجه به نیاز واحد خود دستگاه موردنظر را انتخاب کند. از جمله مهم ترین مواردی که در طراحی و ساخت این دستگاه ها به آن توجه بالایی شده، استفاده از متریال های بهداشتی است تا در زمان تولید ماست آلودگی وارد آنها نگردد. این دستگاه ها دارای درب های چند جداره هستند که کاملا محکم بسته شده اند و این عامل باعث می گردد اتلاف حرارتی از داخل دستگاه وجود نداشته باشد.

بدنه گرمخانه ها از ورق های گالوانیزه و بصورت چند جداره ساخته شده و مجهز به عایق بسیار مقاومی هستند که از خارج شدن حرارت داخل گرمخانه ماست جلوگیری می کند. در مدل هایی که دارای ظرفیت بالایی بوده و مجهز به چهار درب هستند از دو المنت به همراه دو ترموستات استفاده کرده اند. وجود دو ترموستات باعث می شود بتوان دمای المنت ها را تنظیم و کنترل کرد. اگر به داخل این دستگاه ها توجه کنید، خواهید دید که دارای چندین طبقه متحرک هستند و به صورت سفارشی در فاصله های 15، 30، 45 و 60 سانتی ساخته می شوند. همچنین برای اینکه کاربر به راحتی بتواند این دستگاه ها را حمل و جابجا کند، از چرخ در پایه های آنها استفاده شده است.

نحوه کارکرد گرمخانه ماست

استفاده از این دستگاه ها کار سختی نیست و کاربر به راحتی می تواند از آن ها برای تولید ماست استفاده کند. کارکرد گرمخانه ماست بگونه ای است که بعد از استقرار دستگاه در مکان مناسب (دور از آلودگی و گرد و غبار)، برق آن را وصل کنید. ظرف های ماستی که با استفاده از شیر مایه زده پر شده اند را بر روی طبقات قرار داده و دمای المنت را بصورت دقیق تنظیم کنید. توجه داشته باشید که دما باید به صورتی تنظیم گردد که ماست ها بسته شوند و حالت مایع نداشته باشند.

گروه ماشین سازی هیمورا برای کارکرد بهتر گرمخانه های ماست، آن ها را به گونه ای طراحی کرده که حرارت داخل دستگاه به بیرون منتقل نمی شود و این عامل باعث سرعت بخشیدن به فرآیند تولید و بسته شدن ماست می گردد. یکی از مهم ترین نکات قوتی که در مورد گرمخانه های ماست می توان ذکر کرد، این است که دارای عملکرد اتوماتیک بوده و دخالت دستی در آن ها صورت نمی گیرد و سرعت بالایی در تولید ماست دارند.

کارکرد گرمخانه ماست

موارد استفاده از گرمخانه های ماست

از گرمخانه های ماست معمولا در مراکز تولید و عرضه مواد لبنی استفاده می کنند که در طول روز با تقاضای بسیار بالایی روبرو هستند. از جمله این مکان ها می توان به چند مورد که در زیر آورده شده اشاره کرد:

  • کارخانه ها و کارگاه ها
  • استفاده در لبنیاتی ها (با توجه به ظرفیت دستگاه)
  • فروشگاه های مواد غذایی و لبنی
  • دامداری ها و دامپروری ها

انواع گرمخانه های ماست

گرمخانه های ماست دارای تنوع بسیار بالایی هستند و در چند مدل مختلف ساخته شده اند. برخی از این دستگاه ها همانگونه که در بالا نیز در مورد آنها توضیح داده شد، صرفا جهت گرم کردن ماست بکار می روند و مجهز به سیستم حرارتی هستند. مدل های دیگری از این دستگاه ها وجود دارند که علاوه بر ایجاد حرارت، مجهز به سیستم برودتی بوده و ماست را بعد از اینکه بسته و سفت شد، سرد می کنند. کندانسور از قطعاتی است که با تغذیه از انرژی الکتریکی برای تامین سرما استفاده می شود. این دستگاه ها مجهز به نمایشگر دما نیز هستند و کاربر به راحتی با مشاهده آن می تواند از دمای داخل دستگاه مطلع شده و در صورت نیاز آن را کم و زیاد کند.

لازم به ذکر است که تمامی دستگاه های گرمخانه ماست هیمورا با استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد ساخته شده اند و این عامل باعث شده راندمان بسیار بالایی داشته باشند. با استفاده از این دستگاه ها در طول روز می توان مقدار قابل توجهی ماست تولید کرد، بنابراین برای بکارگیری در واحدهای بزرگ عرضه مواد لبنی گزینه عالی می باشند.

کارکرد گرمخانه ماست

مطلب پایانی

تجهیزات لبنیاتی که امروزه وارد بازار شده اند مطابق با فناوری نوین ساخته و در واحدهای بزرگ و پیشرفته تولید مواد لبنی کاربرد دارند. این گونه دستگاه ها کیفیت لبنیات تولیدی را بصورت قابل توجهی افزایش داده و باعث رونق یافتن صنعت لبنیاتی کشور شده اند. گرمخانه های ماست از سری دستگاه های نوینی هستند که از آنها در تولید ماست استفاده می شود. بکارگیری این سیستم ها در تولید ماست نقش بسیار مهمی در تولید ماست با کیفیت داشته و سرعت انجام این کار را به صورت قابل توجهی افزایش داده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *