تفاوت بین پکیج های دیواری و استخری

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟  دیدگاه بگذارید

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟ 

با سردی هوا نیاز به سیستم های حرارتی متفاوت در محیط افزایش می یابد و استفاده از سیستمی که علاوه بر تامین نیازهای گرمایشی در محیط هزینه های چندان بالایی را نیز به بار نیاورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم هایی به بازار عرضه شده اند که از عملکرد و ساختار کاملا متمایزی با سیستم های قدیمی برخوردار هستند و به بهترین شیوه و روش موجب گرم شدن محیط و آب مصرفی می گردند. تا قبل از این تامین آب گرم را وسیله هایی تحت عنوان آبگرمکن و گرمایش محیط نیز با استفاده از بخاری ها تامین می شد و مصرف سوخت در این سیستم ها بسیار بالا بود و این امر موجب ایجاد هزینه های بسیار بالا و سرسام آور در محیط می گشت. برای نتیجه گیری در مورد اینکه پکیج دیواری بهتر است یا زمینی تا انتهای مقاله با ما باشید.

موتورخانه ها از دیگر سیستم های حرارتی بودند که برای گرم کردن آب و محیط استفاده می شدند و ایرادی که به این سیستم ها وارد بود این امر بود که مصرف بسیار بالا و هزینه ی نصب و نگهداری بسیار بالایی دارند. امروزه از سیستم های نوینی که جایگزین سیستم های قدیمی شده است و از مصرف بسیار پایینی برخوردار هستند و نسبت به سیستم های قدیمی فضای بسیار کمی را اشغال می کنند، پکیج ها هستند.

پکیج چیست؟

پکیج ها از سیستم های نوینی می باشند که دارای ابعاد کوچکی هستند و با قدرت و توان بالایی گرمایش محیط و آب مصرفی را تامین می کنند. این سیستم ها در واقع به گونه ای مانند موتورخانه ها عمل می کنند و در آن واحد قابلیت گرم کردن آب و محیط خانه را دارند و برای اینکه بتوانند تمامی محیط خانه را به صورت یکنواخت گرم کنند به توزیع کنندگان حرارتی مانند شوفاژها و یا سیستم های گرمایش از کف متصل می شوند و آب را نیز بدین صورت گرم می کنند که با باز شدن شیر آب گرم پکیج بلافاصله روشن می شود و موجب می گردد که آب گرم همیشه در دسترس مصرف کننده قرار گیرد.

پکیج ها در حالت کلی از چند نظر با یکدیگر تفاوت دارند که از مهم ترین آنها دیواری و یا زمینی بودن این سیستم ها است. از دیگر مواردی که باعث متمایز بودن این سیستم ها از یکدیگر شده نوع سوخت مصرفی در آنها است که معمولا به صورت گازی، گازوئیلی، برقی، دوگانه سوز و سه گانه سوز طبقه بندی می شوند، البته قابل ذکر است که سوخت مصرفی در پکیج های زمینی و دیواری با یکدیگر متفاوت است، پکیج های دیواری، برقی و یا گازی هستند و پکیج های زمینی نیز گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز می باشند.

معرفی پکیج های زمینی هیمورا

پکیج های زمینی از جمله سیستم های پرکاربردی هستند که توسط مهندسین شرکت هیمورا تولید شده اند و از ابعاد بزرگی برخوردار هستند. این سیستم ها در ظرفیت های بالایی تولید شده اند و این امر موجب شده از ابعاد بسیار بزرگی نیز برخوردار باشند. شرکت هیمورا به دلیل توان گرمایشی بالایی که این سیستم ها دارند در طراحی و ساخت آنها از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده نموده است، همچنین پکیج های زمینی ساخته شده در این شرکت قابلیت گرم کردن آب مصرفی و محیط را به صورت همزمان دارند و این عامل دلیلی بر استفاده ی بسیار بالا از آنها شده است.

مهم ترین عاملی که موجب ساخته شدن این سیستم ها به صورت زمینی شده است ظرفیت بسیار بالا و استفاده از سوخت های فسیلی برای عملکرد آنها می باشد. سوخت مصرفی در این سیستم ها گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز است و این تنوع در استفاده از سوخت های متنوع در این پکیج ها موجب کاربرد این سیستم توسط کاربران در هر محیطی شده است. مهندسین شرکت هیمورا سیستم های فوق را به گونه ای طراحی کرده اند که اتلاف حرارتی در استفاده از آنها رخ نمی دهد و در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می شود.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

در مورد جواب به این سوال که پکیج زمینی بهتر است و یا دیواری باید به شرایط و نیاز محیط توجه کرد، همچنین متراژی که محیط دارد نیز در انتخاب سیستم مورد نظر دخیل است برای مثال استفاده از پکیج دیواری در محیطی که از متراژ وسیعی برخوردار است اصلا به صرفه نیست و قادر به تامین نیازهای گرمایشی در محیط نخواهد بود و باید برای تامین این نیازها از سیستم های مجزای دیگری نیز استفاده گردد. پس قبل از انتخاب سیستم مورد نظر به شرایط محیطی توجه کنید و برای کاهش هزینه های اضافی در محل از سیستمی استفاده کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

شما می توانید پکیج های برقی زمینی هیمورا ، پکیج های برقی دیواری، پکیج های زمینی دوگانه سوز و پکیج های سه گانه سوز هیمورا را بررسی نموده و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

معرفی پکیج های دیواری هیمورا

پکیج های دیواری از دیگر سیستم های حرارتی ساخته شده در شرکت هیمورا است که به دلیل ابعاد کوچکی که دارند بر روی دیوار و در آشپرخانه ها و یا سرویس های بهداشتی و حمام ها نصب می گردند. از ویژگی های مهمی که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد عدم اشغال فضای اضافی توسط آنها در محیط است. سوخت مصرفی در این پکیج ها از نوع گازی و برقی است و در صورتی که به هر کدام از این سوخت ها دسترسی نباشد می توان سوخت دیگر را جایگزین کرد. نصب و استفاده از این سیستم های حرارتی به دلیل ابعاد و ظرفیت کمی که دارند در آپارتمان ها، منازل مسکونی، اداره جات و شرکت ها انجام می گیرد و قابلیت تامین گرمای محیط و آب مصرفی در آن واحد برخوردار می باشند.

مزایای پکیج های زمینی هیمورا

  • قدرت و توان حرارتی بالایی که این سیستم ها دارند موجب شده بدون نیاز به سیستم های حرارتی دیگر در محیط مورد استفاده قرار بگیرند و با سرعت بسیار بالایی گرمایش آب و محیط را تامین کنند.
  • سوخت استفاده شده در پکیج های زمینی از نوع گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز است و در هر محیطی که به یکی از این سوخت ها دسترسی باشد می توان به راحتی پکیج را نصب و استفاده نمود، البته قابل ذکر است که در پکیج های سه گانه سوز سوخت سوم انرژی الکتریکی است و این امر از ویژگی های بسیار مهم در این سیستم ها به شمار می رود.
  • در بخش داخلی این سیستم ها از مخزنی استفاده شده است که آب گرم درون آن ذخیره شده است و در صورت ایجاد هرگونه اختلالی در عملکرد سیستم برای مدت کوتاهی نیز که شده می توان از آب گرم بهره مند شد.
  • بازدهی این سیستم ها نسبت به موتورخانه ها و یا پکیج های دیواری بسیار بیشتر است و بدون اتلاف حرارتی گرمایش محیط و آب را تامین می کنند.
  • راه اندازی این سیستم ها بسیار راحت تر از دیگر سیستم های حرارتی است و هزینه ی تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به موتورخانه ها دارند.

مزایای پکیج های دیواری هیمورا

  • پکیج های دیواری موجب کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان حرارتی در محیط می شوند و به جرات می توان گفت که از به صرفه ترین سیستم های حرارتی در محیط محسوب می گردد.
  • با استفاده از این سیستم ها می توان دما را با توجه به نیاز محیط تنظیم نمود و به دلیل مجهز بودن به ترموستات از افزایش و یا کاهش ناگهانی در دما جلوگیری می کند.
  • صدای ایجاد شده در این سیستم ها بسیار کم می باشد و بدون هیچ گونه آزار و اذیتی در محیط داخلی خانه نصب می گردند.
  • پکیج های دیواری موجب مستقل شدن واحدها و طبقات ساختمانی از یکدیگر می شوند و بروز هرگونه اختلالی در عملکرد سیستم یک واحد اختلالی در دیگر سیستم ها به وجود نمی آورد.
  • نصب و نگهداری از این سیستم ها بسیار راحت است و بدون هیچ گونه زحمتی در هر محیطی نصب می شوند.
  • وجود تجهیزات امنیتی در این سیستم ها موجب شده تا کاربر با اطمینان خاطر بیشتری از آنها استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *