چرخ دایکاست

چرخ های دایکاست چیست؟ دیدگاه بگذارید

چرخ های دایکاست چیست؟

شاید بعضی از شما ندونین چرخ های دایکاست چیست؟ ولی مطمئناً همتون چرخ های دایکاست را به دفعات زیاد دیدین، چون استفاده از این چرخ ها در جاهای مختلف خیلی رواج داره. دایکاست یا همان ریخته گری تحت فشار روشیه که در اون از مجموعه شیوه های تراش، برش و جوش برای تولید یه قطعه استفاده می کنن. تو این شیوه مواد مذاب توی قالب مورد نظر تزریق میشه و حاصل کار یه قطعه یکدست و بادوامه.

دلیل استفاده از دایکاست چیست؟

اصلی ترین دلیل استفاده از شیوه دایکاست چیست؟ اگه بخوایم جواب این سوال تو یه جمله به صورت خلاصه بگیم، میشه گفت: «چون به روش دایکاست به راحتی میشه محصولات پیچیده رو با کیفیت و مقاومت بالا به تولید انبوه رسوند». با استفاده از شیوه دایکاست میشه بیشترین محصول را در مدت زمان کم تولید کرد بدون اینکه کوچکترین آسیبی به کیفیت یا کارآمدی اون قطعه وارد بشه؛ در نتیجه تولید قطعات به این شیوه صرفه اقتصادی بالایی برای صنعت داره و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیره. یکی از قطعاتی که در تولید اون ها بصورت گسترده از صنعت دایکاست استفاده میشه، تولید چرخ های دایکاسته.

چرخ دایکاست

کاربرد چرخ در صنعت

همانطور که می دونین اختراع چرخ یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ بشر بوده که باعث پیشرفت های فراوانی در تاریخ شد. چرخ ها در دنیای صنعت امروز هم نقش خیلی مفید و مهمی بازی می کنن. با توجه به اندازه بزرگ و سنگین دستگاه های صنعتی، عموماً جابه جایی اون ها خیلی سخته. اینجاست که چرخ ها به میدون میان و عین یه سوپرمن همه سختی ها رو به جون می خرن و با تحمل وزن سنگین دستگاه ها، باعث میشن جابه جایی دستگاه ها آسون بشه؛ به خاطر همینم بیشتر دستگاه های صنعتی از جمله هیتر های کابینتی و بخصوص دستگاه هایی که نحوه کاربرد یا زمینه کاریشون یه جوریه که برای نظافت و یا … لازمه که زیاد جابه جا بشن، حتماً به چرخ های باکیفیت مجهز میشن.

مسلماً کیفیت چرخ به کار رفته تو تولید اینگونه دستگاه ها خیلی مهمه و باید مورد توجه قرار بگیره. معمولاً تو تولید دستگاه های صنعتی از چرخ های دایکاست استفاده میشه؛ چون این چرخ ها کیفیت و دوام بالایی دارند و می تونن وزن بالای دستگاه های صنعتی رو تحمل کنن.

چرخ دایکاست

انواع چرخ های دایکاست

  • چرخ گردان دایکاست: فک کنم دیگه همه می دونین چرخ گردان دایکاست چیه؟ چون این چرخ ها به صورت گسترده تو تولید انواع دستگاه ها استفاده میشن و شما حتماً یه چند تایی ازشون دیدین. چرخ های گردان دایکاست به شما این امکانو میدن که موقع هل دادن و جابه جا کردن دستگاه بتونین خیلی راحت تغییر مسیر بدین.
  • چرخ ثابت دایکاست: با این نوع چرخ می تونین دستگاهو فقط تو یه جهت و به طرف عقب و جلو هل بدین.
  • چرخ ترمزدار دایکاست: چرخ دایکاست ترمزدار مدلی از چرخ هاست که کنار خودشون به یه قطعه به عنوان قفل مجهز شدن. به این ترتیب شما با فشار دادن اون قفل (ضامن) به طرف پایین می تونین دستگاهتون را سر جای خودش فیکس کنین، تا دیگه تکون نخوره. این ویژگی بخصوص برای دستگاه هایی که لرزش دارن و یا کف کارگاه کاملاً صاف نیست و … ضروریند.
چرخ دایکاست

مشخصات رینگ این چرخ ها

چرخ های دایکاست معمولاً از جنس آلومینیوم تولید میشن و قبل از پخته شدن روکشی لاستیکی بر روی اون ها کشیده میشه. معمولاً در قسمت پایه این چرخ ها از ورق گالوانیزه استفاده میشه تا هم ضد زنگ باشه و هم بشه با پیچ یا جوشکاری اونو به دستگاه وصل کرد.

شاید نشه گفت که اصلی ترین مزیت این چرخ ها چیست؟ اما خب این چرخ ها مزایای زیادی دارن و در صنعت جزء با کیفیت ترین، پرکاربردترین، بادوام ترین و پرفروش ترین انواع چرخ ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *