کره گیری از ماست

چگونه از ماست کره بگیریم؟ دیدگاه بگذارید

چگونه از ماست کره بگیریم؟

همانطور که می دانید کره یک نوع چربی ناگداخته است که سرشار از ویتامین A و انرژی است که از آن در وعده صبحانه استفاده می شود، بطور معمول کره را از ماست و یا خامه شیر می گیرند که کره تولید شده از شیر رنگی متمایل به زرد دارد ولی کره ای که از ماست گرفته می شود معمولاً رنگی سفیدتر دارد. در این مقاله قصد توضیح کره گیری از ماست را داریم تا به راحتی بتوانید از ماست ارزان قیمت، کره ای خوشمزه و لذیذ درست کنید.

با مصرف روزانه کره، انرژی مورد نیاز بدن تامین شده و نیز این چربی در تقویت قدرت بینایی و سلامت عمومی افراد تاثیرگذار است، چرا که کره غنی از منیزیم، کلسیم و ویتامین A است، بدین ترتیب مصرف کنندگان می توانند در خانه به راحتی از ماست کره تولید کنند، جهت تولید کره با ماست نیاز به تجهیز ویژه ای به اسم دستگاه کره گیر است که قدرت بالایی در تولید کره دارد.

کره گیری از ماست

تولید کره با ماست با روش سنتی

  •  باید گفت جهت تولید کره با ماست می توان به ماست مقداری آبگرم اضافه کرد تا کره در مدت زمان کمتری آماده گردد، توجه نمایید که آبگرم باید بلافاصله به ماست افزوده گردد تا کف آن از بین نرود، بدین وسیله میزان کف زیاد شده و مواد ترکیب می گردند و حالت جامد به خود می گیرند، بدین وسیله کره به راحتی از مایع جدا می گردد.
  • در این مرحله کره گیری از ماست اگر تمایل داشته باشید می توانید مواد افزودنی دلخواه را به مایه اضافه کنید که کره طعم دلخواهتان را به خود بگیرد، این مواد افزودنی می تواند پونه، نعناع و … باشد.
  • در ادامه در داخل ظرف یا مخزن پارچه ای (بعنوان صافی) قرار دهید و مایع را داخل آن بریزید و ظرف را به آرامی تکان دهید تا آب کره جدا شود، جهت شکل گیری سریعتر کره می توان از مقداری یخ نیز استفاده کرد، می توان به کره داخل پارچه فشار وارد کرد تا کاملاً آبگیری شده و از فساد آن جلوگیری شود، بدین وسیله کره ای خوشمزه و لذیذ تولید می گردد، می توانید کره های تولیدی را در قالب های مختلف قرار دهید تا در اشکال مختلف درآیند، در نتیجه می توان کره تولیدی را بصورت روزانه استفاده و آن را جهت فروش به بازار عرضه نمود، مایع باقیمانده همان دوغ است که بسیار کم چرب بوده و برای افراد حساس به چربی و بیماران کلسترولی بسیار مناسب است.

کره گیری از ماست با دستگاه کره گیر

  • دستگاه کره گیر بهترین گزینه جهت تولید کره است، این دستگاه مجهز به مخزنی استیل و بهداشتی بوده که جایگاه ماست است، تمامی قطعات تشکیل دهنده دستگاه کره گیر از استنلس استیل می باشد، به همین دلیل ماست با کیفیت و طعمی بی نظیر تولید می گردد. شرکت هیمورا تولید کننده انواع دستگاه های کره گیر می باشد. برای مشاهده کره گیر های هیمورا اینجا کلیک کنید.
  • جهت کره گیری از ماست با این دستگاه می بایست مقداری ماست در داخل مخزن قرار داد و یک پنجم میزان ماست به آن آب سرد اضافه کرد، جهت کارایی مطلوب تر می توان از حبه های یخ نیز استفاده کرد.
  • جهت استفاده از این دستگاه در ابتدا می بایست دستگاه را به برق وصل نمود و آن را روشن کرد، در نتیجه طی مراحلی ماست به کره تبدیل شده که کره تولیدی بر روی مایع انباشته می شود، مدت زمان تولید کره از 40 دقیقه تا یک ساعت بر حسب ظرفیت دستگاه متغیر است، در انتهای مخزن مایعی قرار دارد که همان دوغ کم چرب است، توجه کنید که محل خروجی کره و دوغ کاملاً مجزا می باشد.

کره گیری از ماست

رشد دستگاه های کره گیر

کره گیری از ماست در روش سنتی نیاز به مدت زمان بیشتری داشت و نیز جهت تولید می بایست از نیروی انسانی زیادی استفاده می شد که به صرفه نبود، امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع دستگاه های کره گیر طراحی شده اند که به آنها مشک برقی نیز گفته می شود، این دستگاه ها کره را در کمترین زمان و بدون دردسر تولید می کند، این در حالی است که تولید کره با روش دستی و سنتی بسیار سخت بود.

دستگاه های کره گیر (مشک برقی) در ظرفیت های مختلف قابل تولید است و می توان آن را در حالت های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی نمود، بدین وسیله می توان مقدار ماست مورد نظر را در داخل مخزن قرار داد و دستگاه را به برق متصل نمود تا کره تولید گردد.

نکات قابل توجه در مورد انتخاب ماست

  • جهت کره گیری از ماست می بایست از ماست پرچرب استفاده کرد، چرا که با ماست پرچرب می توان نسبت به ماست کم چرب کره بیشتری تولید کرد، توجه کنید که بهتر است از ماست یک حیوان جهت تولید کره استفاده کنید، چرا که تداخل ماست چندین حیوان با هم سبب بدطعمی آن می گردد، برای مثال تداخل ماست گوسفند، بز و گاو با هم در تولید کره اصلاً مناسب نیست و بهتر است یکی از ماست های حیوانی را انتخاب نموده و کره ای لذیذ و خوش طعم تولید کنید.

مزیت های کره گیری از ماست

  • قابلیت تولید کره و دوغی خوشمزه و کم چرب
  • قابلیت استفاده از مواد افزودنی در تولید کره
  • کره گیری از ماست دارای طعم و رنگ بی نظیر می باشد.
  • تولید به صورت ارگانیک و بهداشتی
  • سرشار از کلسیم، منیزیم و ویتامین A
  • قابلیت استفاده از انواع ماست حیوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *