کولر های آبی

طراحی و ساخت کولرهای آبی صنعتی دیدگاه بگذارید

طراحی و ساخت کولرهای آبی صنعتی

پیشرفت تکنولوژی در جامعه امروزی سبب شده کولرهای آبی پیشرفت رو به رشدی داشته باشند، این کولرها با تکنولوژی جدید طراحی و به بازار عرضه شده اند. دلیل محبوبیت این کولرها نسبت به کولرهای گازی، کم مصرف بودن آنها و کمک به رفع خشکی هوا است و روز به روز به متقاضیان این تجهیزات خنک کننده اضافه می شود. به همین دلیل تولید کنندگان، ساخت کولر های آبی را به کولرهای گازی ترجیح می دهند. در این مقاله در مورد طراحی و ساخت کولرهای آبی صنعتی بحث خواهیم کرد، پس اگر به اطلاعاتی کلی برای ساخت کولرهای آبی صنعتی نیاز دارید، خواندن این مقاله برایتان کارساز خواهد بود.

قطعاً می دانید جهت تولید و طراحی هر دستگاه جدیدی اول باید شناختی کلی از مشتری داشت. مثلاً برای تولید کولرهای آبی ابتدا باید خودتان را جای استفاده کننده قرار دهید و تمامی مسائلی را که امکان دارد پیش رو بیاید را در نظر بگیرید. برای مثال سوالاتی طرح کنید که مزایا و معایب دستگاه را به رخ بکشد و سپس اقدام به رفع معایب نموده و قابلیت های دستگاه را افزایش دهید، در این شرایط موفق به تولید کارآمدترین و بهترین دستگاه خواهید شد.  شرکت هیمورا با در نظر گرفتن تمامی جوانب و استانداردهای جهانی موفق به ساخت کولرهای آبی در مدل های مختلف شده است.

فاکتورهای لازم در ساخت و ساز کولر های آبی صنعتی

هیمورا در ساخت و ساز کولر های آبی صنعتی فاکتورهای متعددی را در نظر گرفته است، در واقع این دستگاه ها باید به صورت مهندسی شده طراحی شوند و ظرفیت های مختلفی داشته باشند. ظرفیت این کولرها باید مطابق با متراژ محیط تعیین گردد و هیمورا در طراحی کولرهای آبی تمامی این موارد را در نظر گرفته است؛ برای مثال ظرفیت 18000 این کولرها مخصوص محیط هایی است که متراژ آنها 400 متر مربع بوده و ظرفیت  75000 محیط های بزرگ که مساحتی حدود 2400 متر مربع دارند را ساپورت می کند.

باید از فضایی که قرار است در آنجا از کولر آبی برای خنک کردن محیط استفاده شود نیز شناخت کافی داشته باشید، مثلاً برخی محیط ها گرد و غبار بالایی دارند یا سیستم تهویه هوا ندارند؛ بدین ترتیب باید جریان هوای محیط را نیز در نظر گرفت. از سوی دیگر در مکان هایی که به پرورش گل و گیاه می پردازند به رطوبت بیشتری نیاز است و برخی مکان ها حالت شرجی دارند. پس دانستن این موارد قبل از ساخت تجهیزات برودتی بسیار حائز اهمیت است.

کولر های آبی

هر آنچه که باید در مورد کولرهای آبی بدانید!

کولر های آبی سیستم های خنک کننده ای هستند که بصورت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی قابل ساختند. در گذشته ای نه چندان دور واسط تبخیر کولرهای آبی، پوشال بود که طول عمر کمی داشت و هر سال باید کاربر آن را تعویض می کرد و نیز قدرت جذب پوشال پایین بود. به همین دلیل هیمورا در ساخت کولرهای آبی تولیدی از پدهای سلولزی استفاده کرده که جاذب بالای آب هستند و خاصیتی ضدباکتری و ضد قارچ دارند، از سوی دیگر ساختار این پدها همگن بوده و می توان از آنها سال ها بدون استهلاک استفاده کرد. برای انتقال آب بر روی سطح پدها از پمپ قدرتمندی از نوع موتوژن استفاده شده است.

کولرهای آبی هیمورا خنکی مورد نیاز محیط را با جابجایی هوا تامین می کنند و وظیفه جابجایی هوا بر عهده فن است. در واقع این دستگاه را می توان مجهز به فن آکسیال یا فن سانتریفیوژ کرد که هر کدام ویژگی منحصربفرد خود را دارند.

این کولرها نسبت به کولرهای گازی کم هزینه تر و کم مصرف تر هستند و کاربر می تواند الکتروموتور کاربردی در این دستگاه ها را از نوع استریم یا موتوژن سفارش دهد.

کولر های آبی

بررسی تفاوت بین کولر های آبی آکسیال و سانتریفیوژ

  • کولر آبی سلولزی با فن آکسیال، هوای خنک را با قدرت بالا در محیط منتشر می کند، اما از لحاظ قدرت پرتاب باد نسبت به نوع سانتریفیوژ ضعیف تر عمل می کنند، این نوع کولر مخصوص محیط های صنعتی از جمله گلخانه ها یا سوله ها بوده و به کانال کشی نیاز ندارد.
  • کولرهای آبی سلولزی با فن سانتریفیوژ را می توانید بصورت کانال کشی شده استفاده کنید. بگونه ای که دریچه خروج هوای سرد از طریق کانال کشی به محیط های مختلف وصل شده و هوای سرد بین چندین مکان مختلف تقسیم می شود؛ به همین دلیل نیازی به سیستم برودتی دیگر نیست. این دسته از کولرها قدرت بالایی در پرتاب باد دارند و بهترین گزینه برای استفاده در محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی هستند. کولر های آبی سانتریفیوژ دارای ضربه گیر هستند که پایین الکتروموتور واقع شده و در کاهش میزان ارتعاش بسیار تاثیرگذار است.
کولر های آبی

نگاهی کلی به ویژگی های بارز کولرهای آبی صنعتی هیمورا

  • ساخته شده با بدنه ای بسیار مقاوم و ضد زنگ از نوع ورق گالوانیزه
  • انتقال هوای خنک به محیط در حالت پرتابی (بواسطه فن)
  • قابل تولید با فن آکسیال و فن سانتریفیوژ
  • عدم اشغال فضا در محیط (بدلیل امکان نصب در پشت بام، بالکن و …)
  • مجهز به پدهای سلولزی مقاوم و بهداشتی با قابلیت جذب بالای آب
  • مجهز به الکتروموتوری قوی جهت به گردش درآوردن فن
  • استفاده از پمپ موتوژن تبریز برای منتقل کردن آب روی پدها
  • برخورداری از یک سال گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *