جدیدترین قیمت هیتر کابینتی مرغداری شهریور 1402

جدیدترین قیمت هیتر کابینتی مرغداری شهریور 1402 دیدگاه بگذارید

قیمت هیتر کابینتی مرغداری یکی از اساسی‌ترین مواردی است که برای تاسیس یک سالن مرغداری باید بودجه اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود. اهمیت وجود سیستم گرمایش در این نوع سالن‌ها که برای پرورش جانداران به کار می‌روند، بسیار بالاست. هیتر کابینتی کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم گرمایش مناسب استفاده در مرغداری‌هاست که تمام امکانات گرمایشی لازم برای رشد و پرورش هر چه بهتر پرندگان را فراهم می‌کند. قیمت هیتر کابینتی مرغداری با سایر هیترهایی که در این سالن‌ها استفاده می‌شود، تفاوت دارد. علت این اختلاف قیمت هم به امکانات به کار رفته در آن‌ها بر می‌گردد. علاوه بر امکانات، برند دستگاه و کیفیت قطعات تعبیه شده هم 2 عامل دیگری هستند که در قیمت نهایی یک هیتر تاثیر دارند. در این محتوا، با آخرین و به‌روزترین قیمت هیتر کابینتی مرغداری مربوط به شهریور 1402 آشنا خواهید شد. حساسیت مرغ‌ها و پرندگان به سرما، بیشتر از حساسیت آن‌ها به آلودگی و یا عدم دریافت غذاست. به همین جهت لازم است که بهترین نوع سیستم گرمایشی که بیشترین و کاربردی‌ترین امکانات را دارد، برای سالن مرغداری خود تهیه کنید. اگر بهترین نوع این سیستم در کنار سایر تجهیزات انتخاب شود، هزینه‌ای که بابت قیمت هیتر کابینتی مرغداری می‌پردازید، کاملا سودآور خواهد بود.

مقدمه

یکی از اصلی‌ترین نیازها در فصول سرد سال، تامین گرما و حرارت در فضاهای بسته است. به همان میزان که فراهم کردن گرمایش محیط برای انسان و راحتی او اهمیت دارد، در سالن‌های بزرگ پرورش حیوانات هم برای تدارک بهترین شرایط زیستی مهم است. برای این منظور از دستگاه‌های گرمایش صنعتی که ویژگی‌های متفاوتی با انواع خانگی دارند، استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها مدل‌های متنوعی دارند که هریک متناسب با شرایط یک محیط طراحی شده‌اند و امکانات آن‌ها نیز با همان شرایط سازگار است. این اختلاف در مدل‌هاست که موجب تفاوت در قیمت هیتر کابینتی مرغداری با سایر هیترهای مشابه شده است.

 کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: هیتر افقی یا کابینتی هیمورا

هیتر کابینتی گلخانه ای با بیشترین راندمان حرارتی و مصرف کمتر سوخت و بدون آلاینده برای محیط های مختلف را بیشتر بشناسید.

کاربرد هیتر کابینتی مرغداری

با افزایش جمعیت، تغییر در عادت‌های غذایی و همچنین تجملات، تامین غذا به امری مهم و نیاز به برنامه‌ریزی تبدیل شده است. دیگر همانند گذشته، تامین غذا به صورت طبیعی و سنتی، نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از نیازها باشد. به همین سبب، در امر کشاورزی گلخانه‌ها و در امور دامداری و مرغداری، سالن‌هایی به این منظور طراحی شده‌اند. داخل سالن فضایی تعیین می‌شود که بهترین و سریع‌ترین شرایط رشد را برای جاندار فراهم می‌سازد. مرغ‌ها و پرندگان، موجودات زنده‌ای هستند که بیشترین حساسیت را به دما دارند. یعنی اگر سایر پارامترهای محیطی، در حد مطلوب نباشند اما حرارت به میزان کافی به پرندگان برسد، می‌توانند رشد و تکثیر لازم را داشته باشند. در ادامه با قیمت هیتر کابینتی مرغداری آشنا خواهیم شد.

یکی از انواع هیترهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیتر کابینتی مرغداری است. قیمت هیتر کابینتی مرغداری نسبت به سایر گرمازاهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. ساختار و تسهیلات به کار برده شده در داخل هیترهای کابینتی است که به تمایز میان آن‌ها و تفاوت‌های هزینه‌ای منجر شده است. با مطالعه باقی این محتوا متوجه علت تمایز و برتری هیتر کابینتی با سایر گرمازاها خواهید شد.

چرا قیمت هیتر کابینتی مرغداری با سایر سیستم‌های گرمایش مرغداری تفاوت دارد؟

قطعات هیتر کابینتی

هیتر کابینتی که به آن کوره هوای گرم هم گفته می‌شود، یکی از سیستم‌های گرمایش قابل استفاده در مرغداری‌هاست. پیشرفته‌ترین امکانات و قابلیت‌ها روی این سیستم‌ها تعبیه شده است که موجب تفاوت در قیمت هیتر کابینتی مرغداری شده است. این قابلیت‌ها به شرح زیرند.

  • ظرفیت گرمایشی

یکی از عواملی موثر در قیمت هیتر کابینتی مرغداری، توان حرارتی بالای این دستگاه‌هاست. این تجهیزات حرارتی با دریافت کمترین سوخت، بیشترین راندمان حرارتی را ارائه می‌دهند که قابل استفاده در محیط‌های بزرگ صنعتی است.

  • فن دمنده

گرمای تولید شده در هیتر کابینتی، به وسیله یک فن، در کل محیط دمیده می‌شود. یعنی زمان زیادی برای انتشار گرما در محیط نیاز نداریم؛ زیرا حرارت سریعاٌ و توسط فن، در کل فضا منتشر می‌شود. آنچه که در فضاهای بزرگ مانند مرغداری بسیار اهمیت دارد، دسترسی پرندگان به میزان یکسان گرماست. این عمل با استفاده از فن‌های دمنده هیتر کابینتی مرغداری کاملا میسر است؛ چراکه گرما با استفاده از این فن‌ها، بطور یکنواخت به مرغ‌ها و یا سایر پرندگان می‌رسد.

  • قابلیت کانال‌کشی

برای اینکه بتوان حرارت را از طریق یک منبع گرما در چند سالن جداگانه منتشر کرد، و یا منبع گرما را در خارج از سالن قرار داد، قابلیتی به عنوان کانال‌کشی روی این سیستم‌های گرمایشی تعبیه شده است. در واقع با این ویژگی مختص هیترهای کابینتی، می‌توان گرمایش همزمان چند سالن را تامین کرد. قیمت هیتر کابینتی مرغداری با قابلیت کانال‌کشی، متفاوت از انواع ساده است.

  • دارای دودکش

از آنجایی که هیترهای کابینتی با گاز و یا گازوئیل مشتعل می‌شوند، دود تولید می‌کنند که این مشکل تمام گرمازاها صنعتی است. اما در هیترهای کابینتی، وجود دودکش برای انتقال گازهای آلاینده به بیرون، این مشکل را رفع کرده است. بنابراین هوای گرمی که در این سالن‌ها وجود خواهد داشت، کاملا مطبوع و پاک است.

چه عواملی در قیمت هیتر کابینتی مرغداری تاثیر می‌گذارد؟

قیمت هیتر کابینتی مرغداری، با وجود اینکه با سایر هیترها و گرمازاها تفاوت دارد، در میان انواع مدل‌های کوره هوای گرم هم تفاوت دیده می‌شود. علت این تفاوت در قیمت هیتر کابینتی مرغداری به موارد زیر برمی‌گردد.

 کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: مناسب ترین هیتر کابینتی برای مرغداری صنعتی

حساس ترین در عین حال خطرناک ترین تجهیزات مرغداری سیستم گرمایشی آن است که در این مقاله به نکاتی اشاره کردیم بهترین هیترکابینتی را انتخاب کنید

  • ظرفیت

هر چه ظرفیت یا همان توان گرمایشی دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. یعنی میان 2 هیتر کابینتی یکسان با ظرفیت‌های متفاوت، قیمت هیتر کابینتی مرغداری با ظرفیت بالاتر، قیمت بیشتری هم دارد.

  • جنس قطعات مصرفی

در میان برندهای مختلفی از هیترها که وجود دارد، جنس‌های متفاوتی از مواد سازنده اولیه برای تولید قطعات استفاده می‌شود. هر چه کیفیت این قطعات بالاتر باشد، قیمت هم افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، قیمت هیتر کابینتی مرغداری با جنس کوره آهنی متفاوت از جنس کوره استیل است.

  • امکانات

قیمت هیتر کابینتی مرغداری با امکانات و قابلیت‌های بیشتر، بالاتر از مدل‌های ساده‌تر است. هیترهای کابینتی در صورت سفارش مشتری، عایق‌بندی می‌شوند که در این صورت قیمت هیتر کابینتی مرغداری متفاوت از نوع بدون عایق خواهد بود.

  • نوع فن

در هیترهایی با ظرفیت گرمایشی کمتر، از فن آکسیال و در انواعی که ظرفیت آن‌ها بالاست، از فن‌های سانتریفیوژی استفاده می‌شود. همچنین اگر طول کانال کشی هم بیشتر باشد، نوع فن تغییر کرده و معمولا مدل‌های سانتریفیوژ نصب می‌شود. نوع فن به کار رفته در قیمت هیتر کابینتی مرغداری تاثیر می‌گذارد.

مناسب ترین هیتر کابینتی برای مرغداری‌های بزرگ کدام است؟

لیست قیمت هیتر کابینتی مرغداری در شهریور 1402

هیمورا یکی از معتبرترین گروه‌های ماشین‌سازی است که دستگاه‌های گرمایشی تخصصی مرغداری را تولید می‌کند. یکی از همین دستگاه‌ها، کوره هوای گرم یا همان هیتر کابینتی است که لیست قیمت آن در پایین به صورت لیستی آورده شده است.

ردیف

نوع کالا ظرفیت ویژگی

بازه قیمت (تومان)

1 هیتر کابینتی 250 هزار با عایق 78 تا 80 میلیون
2 هیتر کابینتی 250 هزار بدون عایق 69 تا 71 میلیون
3 هیتر کابینتی 350 هزار با عایق و کوره استیل عایق دار 67 تا 69 میلیون
4 هیتر کابینتی 350 هزار با عایق و کوره استیل و باکس اتشخوار عایق دار 81 تا 83 میلیون
5 هیتر کابینتی 350 هزار با عایق و تمام استیل عایق دار 96 تا 98 میلیون

فن به کار رفته در این دستگاه‌ها از برند دمنده است. در صورت سفارش‌سازی، برند موتوژن به خریدار پیشنهاد می‌شود که در این صورت قیمت افزایش می‌یابد. همچنین تمام این دستگاه‌ها به صورت دیفالت به صورت تکفاز هستند؛ در صورتی که نیاز به استفاده از برق سه فاز باشد، قیمت هیتر کابینتی مرغداری به صورت جزئی افزایش خواهد یافت.

 کوره هوای گرم بیشتر بخوانید: معرفی انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری کوچک

هیترهای صنعتی مرغداری علاوه بر گرمایش، سلامت مرغ را تضمین میکند( خطر )اگربه دنبال هیتر دست دوم مرغداری هستید

نتیجه‌گیری

یکی از هزینه‌هایی که برای تاسیس مرغداری باید در نظر گرفته شود و به هیچ عنوان قابل حذف نیست، قیمت هیتر کابینتی مرغداری است. هیترهای کابینتی، دمای لازم برای زندگی و رشد هر چه بهتر مرغ‌ها را درون سالن فراهم می‌سازند. قیمت هیتر کابینتی مرغداری تحت تاثیر عوامل بسیاری است. ظرفیت هیتر، کیفیت قطعات، امکانات، نوع فن و سایر موارد در دسته این عوامل قرار دارند. برای سودآوری هرچه بیشتر محیط مرغداری، باید سیستم گرمایشی را انتخاب کنید که ویژگی‌های آن سازگار با آن شرایط باشد. شرایطی که هنگام خرید هیتر کابینتی در نظر می‌گیرید، نوع پرنده پرورشی، متراژ محیط، شرایط اقلیمی‌ و حتی نوع سوخت در دسترس می‌تواند باشد.

چه عواملی در قیمت هیتر کابینتی مرغداری تاثیر می گذارد؟

سوالات متداول

چرا قیمت هیتر کابینتی مرغداری هیمورا با برندهای دیگر متفاوت است؟

عوامل بسیاری در قیمت هیتر کابینتی مرغداری تاثیرگذارند که عامل اصلی این تفاوت در دو برند متفاوت اما معتبر، کیفیت کالا و قطعات مصرفی آن است. به هیچ عنوان نباید قیمت دو کالای مشابه که یکی از برند معتبر و دیگری نامعتبر است را مقایسه کرد؛ زیرا در بسیاری از موارد، سودجویی روی کالایی که برند معتبری ندارد، مشاهده می‌شود.

هیتر کابینتی و کوره هوای گرم چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این دو دستگاه، هیچ تفاوتی ندارند و در واقع دو دستگاه یکسانند. تنها اسم آنهاست که متفاوت است که برخی آن را به اسم کوره هوای گرم و برخی هیتر کابینتی می‌شناسند.

همه هیترهای کابینتی دارای کانال برای انتقال حرارت هستند؟

نخیر داشتن کانال یک تجهیز اضافی است که روی برخی از هیترهای کابینتی قابل نصب است. معمولا هیترهایی که دارای عایق هستند، بیرون از سالن نصب می‌شوند و گرمای آن‌ها از طریق کانال وارد محیط می‌شود.

witer ms.hadi

خانم هادی

من فارغ التحصیل رشته مهندسی ساخت و تولید هستم؛ تولید محتوای متنی و صوتی تخصصی جزو فعالیت های منه و حدودا 5 سال هست که با صنایع ماشین سازی هیمورا همکاری دارم. با ورود به دنیای دیجیتال و تولید محتوا در رشته تخصصی خودم دیدگاهم به صنایع متفاوت تر شد و هر روز به اموخته هام اضافه میشه.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *