کلیدی ترین دلایل تولید انواع شیرسردکن صنعتی

کلیدی ترین دلایل تولید انواع شیرسردکن صنعتی 6

انواع شیرسردکن صنعتی ها از دهه‌ها پیش در مدل‌های ساده تولید شدند و به مرور زمان جای خود را به مدل‌های بهتر دادند. این دستگاه‌ها نقش مهمی در صنایع مختلف از جمله لبنیات ایفا می‌کنند. با پیشرفت فناوری، انواع شیرسردکن صنعتی ساخته شده‌اند و بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. هر یک از انواع آن کاربرد خاصی دارند و باید از آن مطلع باشید تا در هنگام خرید، انتخاب خوبی داشته باشید.

خوشبختانه در سال‌های گذشته، بازار انواع شیر سرد کن صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته است. این پیشرفت به دلایل متنوعی مثل تغییر تکنولوژی و تقاضا برای محصولات لبنی با کیفیت رخ داده است. شیر سرد کن های صنعتی به عنوان دستگاهی حیاتی برای پایین آوردن دما و نگهداری از مایعاتی مانند شیر،دوغ و حتی انواع آب میوه در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها می‌توانند کیفیت محصولات شما را بهبود بخشیده و از ارزش غذایی آن‌ها محافظت کنند.

با توجه به نیازهای متنوع در فروشگاه‌ها و دامداری‌ها، شیر سرد کن‌ ها در مدل‌ها و ظرفیت‌های متنوعی ساخته شده‌اند تا پاسخگوی تمام نیاز‌ها باشند. تجهیزات به کار رفته مثل سیستم خنک سازی قدرتمند، باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید شده است.

در این مقاله، ما به بررسی موضوعات مهمی مانند انواع شیرسرد کن صنعتی، مزایا و معایب، مشخصات فنی، رشد و توسعه بازار رقابتی و به چالش‌هایی که هنگام خرید این دستگاه‌ها با آن روبه‌رو می‌شوید، پرداخته‌ایم. هدف ما در این مقاله این است که شما خوانندگان محترم بعد از مطالعه، با خیال راحت بتوانید دستگاه مدنظر خود را انتخاب و خریداری کنید؛ زیرا که آشنایی کاملی با انواع شیر سردکن صنعتی و کارایی آن‌ها پیدا خواهید کرد.

مقدمه

شیر به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی، نقش بسیار حیاتی در سلامت زندگی افراد و نیز تولید انواع مواد لبنی دارد. این ماده غذایی با ارزش، علاوه بر اینکه منبع اصلی تامین پروتئین، ویتامین و کلسیم است، همچنین به عنوان اصلی‌ترین مواد اولیه در تولید محصولات لبنی به کار می‌رود. از دیرباز، انسان‌ها از شیر برای تولید محصولات مختلفی مانند پنیر، ماست، کره و … استفاده می‌کرده‌اند. اما این ماده به دلیل حساسیت بالا در برابر فرآیندهای فسادزایی، نیاز به شرایط حفظ و نگهداری ویژه‌ای دارد.

در این راستا، تجهیزاتی به وجود آمده‌اند که در جهت حفظ کیفیت شیر و حتی سایر محصولات لبنی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این دستگاه‌ها با کنترل دمای شیر و حفظ آن در شرایط مناسب، از رشد و تکثیر میکروب‌ها و فرایندهای فسادزایی جلوگیری می‌کنند. از آنجا که شیر با داشتن دمای بالا و حساسیت زیاد به دما، به سرعت می‌تواند از حالت تازه به وضعیت فاسد و ناسالم تغییر کند، استفاده از این تجهیزات، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اما بیایید ببینیم اولین سنگر مقابله با میکروب‌ها به نام چه دستگاه‌هایی زده شده است!!

شیر سردکن بیشتر بخوانید: شیر سرد کن دامداری 2000 لیتر هیمورا

شیر سرد کن دامداری هیمورا، سرد کردن با سرعت بالا و به صورت مداوم، مصرف بهینه ی انرژی، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر قطعات.

شیرسردکن چیست ؟

شیر سرد کن ها به عنوان مهم ترین دستگاه صنعتی در مکان‌هایی که شیر نگهداری می‌شود، نقش حیاتی دارند. شیری که تازه دوشیده شده است، حدودا 34 درجه دما دارد. واضح است که این دما بالا بوده و محیط مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب و باکتری‌های مضر است. با ظهور انواع شیر سرد کن صنعتی می‌توان این دما را تا 3 یا 4 درجه سانتی گراد کاهش داد. در این صورت است که با خیال راحت می‌‎توانید از شیر خام نگهداری کنید و مطمئن باشید که کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. این دستگاه‌ها تنها به همین جهت و برای حفظ کیفیت مایعاتی مثل شیر ساخته شده‌اند.

اما آیا دلیل ساخت انواع شیرسردکن صنعتی تنها به جهت حفظ کیفیت شیر تازه خارج شده از بدن دام بوده است؟ یا این تجهیزات، استفاده‌های دیگری نیز دارند؟

شیرسردکن دو مخزن هیمورا یکی از انواع شیر سردکن صنعتی

در چه صنایعی از انواع شیرسرد کن صنعتی استفاده می‌شود؟

از انواع شیر سرد کن های صنعتی در بخش‌های مختلف غذایی، فروشگاهی و خدماتی می‌توان استفاده کرد. علت مهم بودن این دستگاه‌ها این است که برای خنک کردن مایعات مختلفی کاربرد دارند؛ از جمله:

  • کارخانجات تولید انواع لبنیات: حفظ کیفیت شیر قبل از وارد شدن به مرحله فرآوری
  • آبمیوه فروشی ها: جهت حفظ کیفیت با خنک نگهداشتن انواع شربت و آبمیوه‌ها
  • مغازه‌های لبنیاتی: برای نگهداری و خنک کردن شیر یا دوغ
  • گاوداری و دامداری: پایین آوردن دمای شیر تازه تولید شده
  • کارگاه‌های فرآوری مایه بستنی

6 بخش‌ مهم انواع شیرسردکن صنعتی

هریک از انواع شیرسردکن صنعتی از بخش‌ها و قطعات حساس تشکیل شده‌اند. قسمت‌هایی که هر کدام به نوعی در فرآیند خنک سازی بهتر ماده درون دستگاه‌ نقش دارند. این قسمت‌ها عبارتند از:

1.مخزن مکان امن 72 ساعته برای شیر

مخزن‌ بکار رفته در انواع شیر سردکن صنعتی باید از گرید استیل مورد تایید وزارت بهداشت باشد؛ زیرا که نباید تحت هیچ شرایطی زنگ بزند و مشکلی برای ماده نگهداری شده داخل مخزن ایجاد کند. این مخزن محل نگهداری شیر است. قسمت‌هایی که در تماس با شیر است، از گروه فولادهای ضدزنگ 304 ساخته می‌شود.

2.همزن

داخل مخزن دستگاه، همزنی وجود دارد که به سادگی قابل مشاهده است. این همزن وظیفه دارد که در طول مدت نگهداری، شیر را هم بزند، تا امکان خنک سازی یکنواخت آن وجود داشته باشد.

3.الکتروموتور

همانطور که گفته شد، همزن نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند یکنواخت سرد شدن مایع دارد. الکتروموتور نیروی لازم برای گرداندن همزن را فراهم می‌کند. با کلیدی که در نظر گرفته شده می‌توانید الکتروموتور را روشن کنید تا همزن شروع به کار کند.

4.بدنه عایق بندی شده، سیاست سخت گیرانه برای هدر رفت انرژی

دستگاه شیرسردکن نباید هیچگونه تبادل حرارتی با محیط بیرون داشته باشد. در این راستا هیمورا به عنوان یکی از تولیدکنندگان چندین ساله این دستگاه‌ها، برای عایق بندی انواع شیر سرد کن صنعتی خود از عایق فومی پلی یورتان استفاده کرده است. این باعث می‌شود که دمای خنک همواره داخل دستگاه، فراهم بوده و انرژی به هدر نرود.

5.سیستم خنک کننده

مهم‌ترین بخشی که وظیفه تامین برودت دستگاه را برعهده دارد، سیستم خنک کننده است. کندانسور و موتور کمپرسور به عنوان اصلی ترین بخش سیستم خنک کننده دستگاه، باید قدرت کافی را داشته باشد؛ زیرا که هرچه قوی تر عمل کند، شیر سریع تر خنک می‌شود.

6.شیر را با شیر کلاجی، تخلیه کنید

یکی از قطعات کاربردی در انواع شیرسردکن صنعتی، شیر تخلیه کلاجی است. با وجود این بخش، به راحتی می‌توان شیر داخل مخزن را تخلیه کرد، بدون آنکه نیازی به باز کردن مداوم درب روی مخزن باشد. این شیر تخلیه به دلیل راحتی بیشتر، در قسمت پایینی دستگاه نصب شده است.

چرا انواع مختلفی از شیر سرد کن های صنعتی وجود دارد؟

دلیل وجود انواع شیر سرد کن صنعتی این است که به نیاز‌های مختلفی در صنایع گوناگون پاسخ داده شود. این دستگاه‌ها در مدل‌های متنوعی بر اساس ظرفیت از 100 لیتر تا چند 1000 لیتر موجود هستند. هر مدل از شیر سرد کن ها بر اساس ظرفیتی که دارند، ابعاد، قدرت موتور و مشخصه‌های متفاوتی خواهند داشت تا بتوانند شیر را خنک و تازه نگهداری کنند.

امروزه کاربرد انواع شیرسردکن صنعتی، با پیدایش دستگاه‌های 2 مخزن قوت گرفته است. این دستگاه‌ها با توجه به وجود قطعات کاملا مجزا برای هر مخزن، استفاده‌های جالبی دارند.

به عنوان مثال اگر در دامپروری خود 2 نوع دام شیرده دارید، یا در فروشگاه لبنی خود باید 2 مدل شیر متفاوت نگهداری کنید، دستگاه‌های 2 مخزن قابلیت استفاده را دارند. در این صورت شما می‌توانید همزمان از 2 نوع شیر مختلف نگهداری کنید. این مدل برای هر مخزن یک موتور کمپرسور جدا دارد تا از سرعت خنک کردن شیر کم نشود؛ و هرکدام جداگانه عمل خنک کردن را انجام دهند.
البته شیرسردکن‌ ها در مدل‌های تک مخزن نیز وجود دارند که در ادامه به تشریح کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت. در هر حال وجود انواع شیرسردکن صنعتی این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی ظرفیت و حجم موردنیاز را انتخاب کنید؛ تا دقیقا پاسخگوی خواسته شما باشد.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین [ شیر سردکن صنعتی ] برای لبنیاتی‌ها

در این مقاله به بررسی ساختار و امکانات یک شیر سردکن صنعتی می‌پردازیم و بنابراین تمام راهنمایی‌های لازم در خصوص انتخاب بهترین شیرسردکن صنعتی نیز صورت خواهد گرفت.

نکته

در شیرسردکن هایی که بین 100 تا 2000 لیتر ظرفیت دارند، برق مصرفی به صورت تک فاز است. ولی برای حجم بالاتر از 2000 لیتر، از برق سه فاز استفاده می‌شود. تک فاز یا سه فاز بودن برق مصرفی ربطی به تک مخزن یا دو مخزن بودن دستگاه ندارد؛ بلکه به ظرفیت مخزن مربوط می‌شود.

انواع شیرسردکن های صنعتی (3)‌ بخش حساس

به طور کلی شیر سرد کن ها از لحاظ کاربردی به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

  1. شیرسردکن فروشگاهی
  2. شیرسردکن دامداری
  3. شیرسردکن پلیت

ویژگی شیر سرد کن های فروشگاهی

یکی از انواع شیرسردکن صنعتی، شیر سرد کن های فروشگاهی هستند. شاید در وهله اول به نظر برسد که این دستگاه‌ها تنها مناسب نگهداری شیر باشند. ولی باید گفت که در کنار نگهداری مناسب شیر خام در لبنیاتی‌ها یا ماست بندی‌ها می‌توانند برای نگهداری دوغ و یا حتی انواع آبمیوه‌ها هم کاربرد داشته باشند. وجود این دستگاه در چنین فروشگاه‌هایی ضروری است. ظرفیت و دیگر ویژگی‌های این مدل دقیقا مناسب فروشگاه‌ها طراحی شده است. از مشخصات این مدل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ظرفیت: ظرفیت مخزن شیرسردکن های فروشگاهی از 100 لیتر تا 500 لیتر در نظر گرفته شده است. علت این مقدار ظرفیت این است که در لبنیاتی‌ها بیشتر از این حجم برای نگهداری شیر نیاز نیست. انواع ظرفیت مخزن فروشگاهی عبارت است از:

  • 100 لیتر
  • 200 لیتر
  • 300 لیتر
  • 400 لیتر
  • 500 لیتر

تعداد مخزن: شما می‌توانید جهت خرید انواع شیرسردکن صنعتی فروشگاهی، نوع تک مخزن یا دو مخزن آن را انتخاب کنید. اگر فقط یک مدل شیر خام نگهداری می‌کنید، تک مخزن بخرید؛ در غیر این صورت برای حفظ کیفیت دو مدل شیر خام، مدل دو مخزن آن را خریداری کنید. اینگونه هر دو شیر جدا نگهداری می‌شوند. البته با این کار می‌توانید با یک تیر، نشان دیگری هم بزنید. در ظرفیت مخزنی یکسان، خرید شیرسردکن دو مخزن فضای کمتری نسبت به دو شیرسردکن تک مخزن اشغال می‌کند.

توجه کنید که دیگر بخش‌های دستگاه مثل موتور و کمپروسور، عایق بندی، جنس مخزن و … طبق استاندارد‌ها ساخته شده است. این ویژگی‌ها به فروشگاه‌ها و لبنیاتی‌ها کمک می‌کند تا شیر خام خود را در شرایط بهینه و در بهترین دما نگه دارند.

انواع شیرسردکن های صنعتی هیمورا

انواع شیرسردکن های صنعتی فروشگاهی

داخل جدول زیر می‌توانید تعدادی از مشخصه‌های فنی انواع شیرسردکن صنعتی مناسب فروشگاه‌ها را مشاهده کنید. این جدول مربوط به دستگاه‌های شیرسردکن هیموراست. مطابق جدول، برخی ظرفیت‌ها امکان ساخت در دو نوع تک مخزن و دو مخزن را دارند.

ردیف ظرفیت انواع شیرسردکن صنعتی مشخصات فنی انواع شیرسردکن صنعتی
1 شیرسردکن ۱۰۰ لیتری -ضخامت مخزن: ۰.۸ میلی‌متر

-قدرت موتور: ۱.۳ اسب بخار

-ابعاد: ۶۳×۶۳×۱۲۸

2 شیرسردکن ۲۰۰ لیتری -قدرت موتور: ۱.۲ اسب بخار

-ابعاد: ۶۹×۶۹×۱۳۰

-کمپرسور و الکتروموتور: امبراکو

3 شیرسردکن ۲۰۰ لیتری دو مخزن -تعداد مخزن: ۲ عدد

-ظرفیت هر مخزن: ۱۰۰ لیتر

-ابعاد: ۶۹×۶۹×۱۳۰

-قدرت موتور: دو عدد ۱.۳ اسب بخار

4 شیرسردکن ۳۰۰ لیتری دو مخزن -تعداد مخزن: ۲ عدد

-ظرفیت هر مخزن: ۱۵۰ لیتر

– کمپرسور و الکتروموتور: امبراکو

5 شیرسردکن ۴۰۰ لیتری -ابعاد: ۹۵×۹۵×۱۳۰

-قدرت موتور: ۳.۴ اسب بخار

– جنس جداره داخلی: L۳۰۴

6 شیرسردکن ۵۰۰ لیتری -ابعاد: ۱۰۰×۱۰۰×۱۴۰

-قدرت موتور: ۳.۴ اسب بخار

-نوع عایق حرارتی: پلی یورتان

7 شیرسردکن ۵۰۰ لیتری دو مخزن -تعداد مخزن: ۲ عدد

-ظرفیت هر مخزن: ۲۵۰ لیتر

-ابعاد: ۹۶×۹۶×۱۴۰

-ضخامت مخزن: ۰.۸ میلی‌متر

 شیرسردکن های دامداری چه تفاوتی دارند؟

می‌خواهیم یکی از انواع شیرسردکن صنعتی پرکاربرد را به شما معرفی کنیم. این شیرسردکن ها برای استفاده در محیط‌های دامپروری ساخته شده‌اند. به این مدل، شیر سرد کن دامداری یا گاها شیرسرد کن گاوداری هم گفته می‌شود. شیرسردکن های دامداری ویژگی‌های خاص تری دارند که در کل باعث شده مناسب صنعت دامپروری‌ها باشند. تفاوت این مدل با فروشگاهی در حجم مخزن و موتور و دیگر مواردیست که به آن می‌پردازیم:

ظرفیت بالاتر: هر که بامش بیش برفش بیشتر

قطعا در دامداری یا گاوداری‌های صنعتی، حجم شیری که جمع آوری می‌شود، زیاد است. پس برای نگهداری به شیرسردکنی نیاز داریم که ظرفیت بیشتری داشته باشد. دستگاه‌های مخصوص دامداری از 500 لیتر تا بالای 10000 لیتر موجود هستند تا پاسخگوی نیاز این حجم از شیر باشند.

موتور قوی تر، مشخصه‌ای که شاید کمتر به آن توجه شده است

انواع شیرسردکن صنعتی مناسب دامداری‌ها از جمله تجهیزات حساس این حوزه هستند. خوب شاید بپرسید چرا حساس؟ همچنان که اشاره شد دمای شیر پس از خروج از بدن دام، بالاست. تا این دما به محدوده مناسب رسانده شود، نیازمند فرآیند خنک سازی قوی تر و سریعتر است. به همین دلیل در هنگام انتخاب انواع شیرسردکن صنعتی برای دامداری‌ها باید حساسیت زیادی به خرج داد.

وقتی قرار است شیر بیشتری برای نگهداری خنک داشته باشیم، این حساسیت به اوج خود می‌رسد. دقیقا در انواع شیرسردکن صنعتی دامداری این موضوع رعایت شده و موتور کمپرسور قوی تری استفاده شده است. پس نگران سرد شدن حجم بالای شیر نباشید!

شیر سردکن دو مخزن یکی از انواع شیر سردکن صنعتی

ابعاد دستگاه

مشخص است که وقتی مخزن بزرگتر می‌شود، ابعاد دستگاه هم بزرگ تر از مدل فروشگاهی خواهد بود. در دامداری یا گاوداری خود باید فضای کافی برای جای گذاری دستگاه را داشته باشید.

جلوگیری از هدر رفتن انرژی

در ظرفیت‌های بالای این دستگاه چون حجم شیر بالاست و مخزن بزرگ تر است، باید بدنه مخزن ضخیم تر باشد که انرژی و سرما به راحتی هدر نرود. همچنین باید بدنه قوی تر باشد تا در برابر آسیب مقاوم تر عمل کند.

حمل و نقل سخت تر

وقتی ابعاد دستگاه بزرگ تر است، پس قطعا سنگین است. برای جابه‌جایی این مدل مانند فروشگاهی، چرخ‌هایی تعبیه شده است. به همین دلیل با وجود چرخ‌ها دستگاه را به راحتی می‌توانید جابه‌جا کنید. اما در حجم‌های خیلی بالا مثل بالای 5000 لیتر به دلیل سنگینی دستگاه، به جای چرخ از پایه نگهدارنده استفاده شده است؛ زیرا که چرخ‌ها توان نگهداری این مدل‌ها را ندارند.

مزایا و معایب انواع شیر سرد کن صنعتی

انواع شیر سرد کن های صنعتی مزایا و معایبی دارند که در جدول زیر به آن ها اشاره کرده‌ایم:

ردیف مزایا مدل فروشگاهی معایب مدل فروشگاهی
1 ·         طراحی زیبا و جذاب

·         استفاده آسان و راحت

·         اندازه مناسب و کوچک مناسب فضاهای محدود

·         ظرفیت مخزن از 100 تا 500 برای مصرف پایین

·         دارای مدل تک مخزن و دو مخزن

·         جابه‌جایی آسان

·         هزینه مناسب و مقرون به صرفه

·         محدودیت ظرفیت و فقط مناسب حجم کمی از شیر

·         قدرت موتور پایین تر ولی مناسب

·         فقط مناسب فروشگاه ها به دلیل ظرفیت پایین

+ مزایا مدل دامداری معایب مدل دامداری
2 ·         وجود ظرفیت‌های متنوع و بالا تا بیشتر از 1000 لیتر

·         موتور و کمپرسور قوی تر

·         سرعت بالا در خنک سازی شیر

·         جابه‌جایی سخت به دلیل ابعاد بزرگ تر

·         استفاده پیچیده تر در ظرفیت‌های بالا

·         هزینه بالا به دلیل قطعات قوی تر و مخزن بزرگ تر

شیرسردکن های پلیت کجا به درد می‌خورد؟

از دیگر انواع شیر سرد کن صنعتی مدل‌های پلیت است. شاید کمتر اسم آن را شنیده و دیده باشید؛ زیرا که در بخش‌های خاصی مثل ایستگاه‌های جمع آوری شیر یا کارخانجات بزرگ استفاده می‌شود. ساختار مدل‌های پلیتی به این صورت است که از چندین صفحه استیل تشکیل شده است. یعنی مانند دو مدل دیگر مخزن ندارد. شیر گرم با عبور از بین این صفحات استیل خنک می‌شود. بعد از عبور شیر از صفحاتی که سرد هستند، شیر را به درون مخزن شیرسردکن دیگری می‌ریزیم و نگهداری می‌کنیم. سیستم خنک کننده هم مانند مدل‌های دیگر شامل همان موتور کمپرسور است.

از لحاظ ابعاد هم باید بگوییم که به دلیل نداشتن مخزن، فضای محدود تری را اشغال می‌کنند؛ زیرا که کاربرد آنها فقط و فقط خنک سازی شیر است و برای نگهداری از شیر طراحی نشده‌اند.

الکترو موتور همزن شیر سردکن دو مخزن یکی انواع شیر سردکن های صنعتی

مدت زمان نگهداری شیر در انواع شیر سرد کن صنعتی چقدر است؟

به طور کلی مدت زمان مفیدی که شیر خام را در انواع این دستگاه‌ها ‌می‌توانید نگهداری کنید، 72 ساعت است. بهتر است تا قبل از گذراندن این مدت، شیر را به دستگاه‌های پاستوریزاتور یا هموژنایزر انتقال بدهید؛ تا آماده برای مصرف شوند.

البته خرید فرصت 72 ساعته با انواع شیرسردکن صنعتی می‌تواند تضمینی برای تولید بهترین مواد لبنی نیز باشد. شیر به عنوان ماده اولیه و پایه‌ای برای تولید انواع فرآورده‌های لبنیاتی مانند پنیر، ماست، دوغ، کره، سرشیر، مایه بستنی و … است. به طور کلی قبل از انجام هر فرآیندی روی شیر در کارخانه‌ها و کارگاه‌های لبنیاتی می‌بایست، شیر به داخل شیرسردکن انتقال داده شود. در فرآیندهای تولید مایه بستنی نیز علاوه بر استفاده در جهت خنک نگهداشتن شیر می‌تواند برای حفظ مایه بستنی تولیدی نیز به کار برود.

دلایل بازخورد خوب از انواع شیر سرد کن صنعتی چیست؟

بازخورد‌های خوبی که از انواع شیر سرد کن صنعتی وجود دارد به عوامل مختلفی مربوط می‌شود. شیر سرد کن ها می‌توانند دمای شیر را به 4 درجه سانتی گراد برسانند که این مهم ترین کارایی این دستگاه است؛ زیرا که باعث می‌شود میکروب‌های مضر رشد نکنند. مورد بعدی این است که عمر طولانی تری را برای شیر فراهم می‌کنند. با استفاده از این دستگاه‌ها، شیر تا چند روز با بهترین کیفیت حفظ می‌شود.

طراحی خوب و مناسب انواع شیرسردکن های صنعتی باعث شده تا در هر فضایی به راحتی قرار گیرند. نکته مورد توجه دیگر این است که جابه‌جایی آسانی هم دارند. این طراحی خوب باعث شده است که به راحتی شیر را داخل مخزن بریزید و همچنین با شیر تخلیه تعبیه شده، همان شیر را بسیار آسان تخلیه کنید.

یکی دیگر از دلایل مهم بازتاب خوب از انواع شیرسردکن های صنعتی، خدمات و گارانتی پس از فروش است. این مورد کاملا به شرکتی که دستگاه را از آن تهیه می‌کنید بستگی دارد. هیمورا تمام دستگاه‌های صنعتی خود را با یک سال گارانتی تعویض قطعات و ده سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.

جنس استیل و بدنه مناسبی که برای این دستگاه‌ها استفاده می‌شود، باعث شده است که هیچ تغییر مولکولی در ساختار شیر اتفاق نیوفتد! مشکلی که سال‌ها صنایع دامداری و دامپروی با آن سر و کار داشتند. تمام این ویژگی‌های گفته شده، موجب رضایت کامل و بازتاب خوب خریدارن انواع شیرسردکن صنعتی شده است. اگر شما هم یکی از این خریداران هستید نظر خود را در بخش نظرات این صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید.

شیر سردکن تک مخزن هیمورا یکی از انواع شیر سردکن های صنعتی

رونق بازار با انواع شیرسردکن های صنعتی چگونه بوده است؟

در سال‌های اخیر خوشبختانه بازار استفاده از انواع شیرسرکن های صنعتی پیشرفت داشته است. به دلیل نقش کلیدی‌شان در حفظ کیفیت و طولانی تر کردن عمر مفید محصولات تقاضا زیاد شده است. این دستگاه‌ها به عنوان یکی از وسایل مهم برای نگهداری و ارائه محصولاتی که نیاز به سرما دارند مثل شیر، دوغ، مایه بستنی و … مورد توجه هستند. افزایش آگاهی و توجه به مسائل بهداشتی و حفظ کیفیت محصولات، از دیگر دلایلیست که خریداران این دستگاه‌ها را روز به روز بیشتر می‌کند. فراموش نکنید که از احتمال خراب شدن محصول شما و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند.

افزایش تقاضا و مصرف باعث شده است که رقابت در این حوزه بیشتر شود. پیشرفت فناوری هم دلیلی بر این است که وجود این دستگاه در بعضی از صنعت‌ها ضروریست تا راندمان بالایی داشته باشند. اگر از تولید کنندگان جدید الورود در این صنایع هستید، از همان ابتدا با انتخاب یکی از انواع شیرسردکن صنعتی آینده کاری خود را تضمین کنید.

یکی از بهترین تاثیرات این دستگاه‌ها، بهداشت بهتر و جلوگیری از بیماری‌ها است. اگر شیری که بعد از دوشیده شدن یا در زمانی که در فروشگاه است، دمای بالایی داشته باشد دچار فساد می‌شود. در صورت استفاده از این شیر خطر انتقال بیماری‌ها وجود خواهد داشت.

سوالات متداول

سوالات پیرامون انواع شیرسردکن صنعتی زیاد است. به همین دلیل در این قسمت تعدادی از سوالات مهم نیز مطرح شده که با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت

آیا باید شیر سرد کن را با بالاترین قدرت موتور خریداری کنیم؟

خیر، این موضوع بستگی به نیاز کسب و کار شما دارد. برای مثال اگر فروشگاه لبنی دارید، نیازی نیست حتما موتور دستگاه بالاترین قدرت را داشته باشد؛ زیرا که حجم شیر خیلی زیاد نیست و موتوری با قدرت معمولی پاسخگو است. ولی اگر برای دامداری این دستگاه را خریداری می‌کنید، بله باید قدرت بالایی داشته باشد.

شیرسردکن های فروشگاهی شکل‌های مختلفی دارند؟

این مدل از شیر سرد کن ها در دو شکل استوانه ای و مکعبی موجود هستند. اگر فضای محدود تری دارید، مدل مکعبی را انتخاب کنید که از فضای در اختیار بهتر استفاده شود.

آیا الکتروموتور همزن دستگاه صدای زیادی دارد؟

هیمورا با بروز ترین و بهترین قطعات حال حاضر دنیا دستگاه‌های صنعتی خود را می‌سازد. پس این اطمینان را می‌دهیم که با طراحی بهینه، الکتروموتور همزن در زمان روشن بودن، صدای کمی دارد و باعث ایجاد مشکل نمی‌شود.

آیا شیر سرد کن ها قابلیت تنظیم دما را دارند؟

بله، با ترموستات دیجیتالی که بر روی انواع شیر سردکن های صنعتی هیمورا نصب شده، شما می‌توانید دمای مد نظر را تا 4 درجه سانتی گراد انتخاب کنید. در اخر هم با نمایشگر ترموستات دیجیتال، دمایی که مخزن به آن رسیده را مشاهده می‌کنید.

در صورت بروز مشکل و خرابی، تعمیر انواع شیر سرد کن صنعتی آسان است؟

هیمورا ده سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. پس در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیر، ما همراه شما هستیم تا به سرعت و اصولی دستگاه تعمیر شود.

در پایان این مقاله، می‌توان نتیجه گرفت که انواع شیر سردکن صنعتی، نقش بسزایی در دامداری‌ها و فروشگاه‌ها برای تضمین کیفیت محصولات لبنی دارند. از آن جایی که تنوع بالایی در ظرفیت و کاربرد این دستگاه‌ها وجود دارد، هر کسب و کاری می‌تواند با توجه به نیاز بهترین آن را انتخاب کند. شیر سرد کن های فروشگاهی با طراحی کوچک تری که دارند، مناسب فضای‌های محدود تر هستند. در این مدل از تجهیزات پیشرفته ای استفاده شده است. اما شیر سرد کن های دامداری مخصوص کسب و کار‌هاییست که حجم بالاتری از شیر را تولید می‌کنند. پس نیاز دارند که این حجم از شیر به خوبی نگهداری شود تا ارزش غذایی خود را از دست ندهد.
استفاده از انواع شیر سرد کن های مدرن باعث می‌شود شما در این بازار رقابتی موثر عمل کنید. با بهره گیری از این تجهیزات پیشرفته، اطمینان حاصل کنید که شیر خام، سالم به دست مصرف کننده می‌رسد. شیر سرد کن های مدرن با قابلیت‌هایی مثل کنترل دقیق دما، عایق بندی خوب و سیستم همزن به شما کمک می‌کنند تا از تغییرات ناخواسته در کیفیت شیر جلوگیری کنید.
ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا دیدگاه جامع و کاملی برای انتخاب یکی از بهترین انواع شیر سردکن صنعتی را به مصرف کنندگان و تولید کنندگان بدهیم. اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده است، در قسمت نظرات پایین این صفحه پاسخگوی شما هستیم تا در این مسیر همراهتان باشیم.

witer ms.mahvi

ملیکا سلطانی نژاد

ملیکا سلطانی هستم رشته تحصیلی ام کامپیوتر هست ولی به کمک هیمورا با صنعت و صنایع ماشین سازی آشنا شدم در مدت 2 سال همکاری که دارم با انواع دستگاه های صنعتی آشنا شدم و بخشی از تولید محتوای متنی تیم IT هیمورا با بنده است.

نوشته های من

6 دیدگاه

  1. تفاوت انواع شیر سردکن صنعتی تک مخزن و دو مخزن در چیه؟

    فاطمه حسینی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      تعداد اجزای شیر سردکن صنعتی دو مخزن یکی بیشتر از نوع تک مخزن است. یعنی شیر سردکن دو مخزن دارای 2 الکترموتور همزن، دو مخزن، دو ترموستات دیجیتالی، دو شیر تخلیه و نیز دو سیستم برودتی است. غیر از موارد ذکر شده تفاوت دیگری بین آن‌ها وجود ندارد.

  2. آیا با انواع شیر سردکن صنعتی می‌توان علاوه بر خنک نگهداشتن شیر، فرآیند خاصی هم روی اون انجام داد، مثلا شیر رو پخت؟

    نرجس عباسی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      نخیر. کار این دستگاه البته نوع مخزن دار (نه پلیتی) فقط تامین شرایط دمایی مناسب برای نگهداری مناسب شیر است که می‌تواند شیر را در مدت نگهداری، هم نیز بزند. هیچ فرآیند خاصی اعم از پخت شیر و پاستوریزه کردن یا هموژنیزه کردن روی آن انجام نمی‌شود. شما برای پخت شیر می‌توانید از پاتیل‌های مخصوص پخت شیر و یا دستگاه‌های پروسس تانک و یا پاستوریزاتور استفاده کنید که خوشبختانه تمامی این تجهیزات توسط هیمورا تولید می‌شوند.

  3. آیا با خرید انواع شیر سردکن صنعتی نوع دو مخزن می‌توان شیر و مایه بستنی را یکجا نگهداری کرد. در صورت مثبت بودن پاسخ، آیا همزن مورد استفاده برای هم زدن مایه بستنی نباید قوی تر باشد؟

    قربانعلی اردبیلی
    1. سلام و عرض ادب. سپاس از همراهی شما
      بله. می‌توانید با نمونه‌های دو مخزن برای نگهداری همزمان شیر و دوغ، شیر و مایه بستنی، دو نوع مایه بستنی متفاوت، دو نوع شیر دام متفاوت استفاده کرد. بله مطمئنا برای همزدن مایه بستنی باید الکتروموتور مخزن مربوط به مایه بستنی تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *