نقش حیاتی شیرسردکن‌های صنعتی در زنجیره تولید لبنی

نقش حیاتی [ شیر سردکن‌های صنعتی ] در زنجیره تولید لبنی دیدگاه بگذارید

شیر سردکن های صنعتی چه نقشی در حوزه لبنیات دارند؟ چرا امروزه شیرسردکن های صنعتی باید پای ثابت تمام کارگاه‌های تولید مواد لبنی باشد؟ آیا راه‌حل تولید بهترین مواد لبنی در گرو استفاده از این تجهیزات خواهد بود؟ مقاله پیش رو حاوی مطالبی است که به تمامی این سوالات پاسخ خواهد داد. شیرسردکن های صنعتی تجهیزاتی هستند که تقریبا هر جایی صحبت از شیر باشد، باید انتظار وجود آن را داشته باشید. این دستگاه حافظ اصلی امنیت و کیفیت شیر است. یکی از دستگاه‌هایی است که در پروسه تولید شیر تا تبدیل آن به انواع مواد لبنی باید به کار گرفته شود. اینکه شیرسردکن در چه مرحله‌ای و در چه حوزه‌هایی باید استفاده شوند، موضوع اصلی مقاله موردنظر خواهد بود. البته این تجهیزات تنها مختص استفاده برای نگهداری شیر نیستند. مواد دیگری نیز وجود دارند که شیرسردکن ها می‌توانند ضامن نگهداری مطمئن آن‌ها باشد.

اگر در حوزه لبنیات فعالیت می‌کنید و یا درصدد راه‌اندازی یک واحد کارگاه لبنی هستید، مطالب این صفحه می‌تواند کلید ماندگاری شما در این حوزه باشد. پس جهت شناخت هر چه بهتر شیرسردکن های صنعتی و بررسی انواع مدل‌های آن، شما را آماده ورود قدرتمندانه به دنیای لبنیاتی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مقدمه

امروزه شیر ماده غذایی است که از نظر ارزش تغذیه‌ای و حفظ سلامت کودک و بزرگسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شیر با داشتن انواع ویتامین‌های مفید، نقش بسیار مهمی در سلامت چشم‌ها، استحکام استخوان‌ها، سلامت قلب و رشد سلول‌های عصبی ایفا می‌کند. افزون بر این اهمیت ویژه‌ای در تأمین انرژی روزانه شخص دارد و کلی خواص دیگر که با توجه به این خواص و فواید، هر چه بیشتر به اهمیت آن پی می‌بریم. مردم روزانه از فراورده‌های لبنی مثل ماست، کره، کشک، پنیر و ….. در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

ماده اولیه‌ای که برای تولید محصولات لبنی استفاده می‌شود، شیر است. برای همین است که سلامت این ماده اهمیت زیادی در صنعت لبنیات دارد. در ادامه بطور کامل بررسی می‌کنیم که با چه روش‌هایی می‌توان سلامت شیر را حفظ کرد. چون در صورتی که ماده اولیه ناسالم بوده و کیفیت پایینی داشته باشد، به تبعیت از آن تمام محصولاتی که از آن ماده تولید می‌شوند، بی کیفیت خواهند بود و محصول بی کیفیت، سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: شیر سرد کن دامداری 2000 لیتر هیمورا

شیر سرد کن دامداری هیمورا، سرد کردن با سرعت بالا و به صورت مداوم، مصرف بهینه ی انرژی، به همراه گارانتی وخدمات پس از فروش معتبر قطعات.

معرفی شیر سرد کن های صنعتی و بررسی اهمیت آن‌ها در حوزه لبنیات

همانطور که در بالا گفته شد، شیر بازیگر اصلی حوزه لبنیات است؛ از این رو حفظ سلامت شیر، حساسیت و دقت بالایی را می‌طلبد. برای اینکه شیر سالم و به تبعیت از آن محصولات لبنی سالمی داشته باشیم، نیاز هست که از همان ابتدا، یکسری موارد رعایت شود. این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه شیر تولید شده در دامداری‌ها شیر سالمی باشد.

شیری که دوشیده می‌شود، دارای دمای بالایی است. دمای بالای شیر، بستر مناسبی برای رشد باکتری خواهد بود. در این صورت بزودی فاسد شده و به هدر خواهد رفت. برای اینکه سلامت شیر را حفظ کرده و جلوی فساد و هدر رفت آن گرفته شود، باید در دامداری بعد از دوشیده شدن شیر، به سرعت دمای آن کاهش یابد. پس مرحله اول و مهم کار باید در دامداری و بلافاصله بعد از دوشیده شدن شیر انجام بگیرد. اما این کار چطور امکان پذیر است؟

در زمان‌های قدیم از روش جوشاندن شیر یا از یخچال برای نگهداری و محافظت از سلامت شیر استفاده می‌کردند؛ چرا که تقاضا برای شیر و فراورده‌های لبنی خیلی بالا نبود و آن روش‌ها جوابگو بودند. ولی با افزایش جمعیت و بالا رفتن آگاهی مردم در مورد فواید شیر و لزوم مصرف آن، تقاضای شیر زیاد شد. با افزایش مصرف لبنیات، نیاز به تولید شیر نیز بالا رفت. به خودی خود امکان کاهش دمای شیر ممکن نبود. دستگاهی نیاز بود که بتواند حجم بالایی از شیر را در کمترین زمان ممکن، تا محدوده دمای مناسب خنک کند.

دامداری‌ها باید مجهز به دستگاهی متناسب با حجم شیر تولیدی روزانه خود باشند تا بتوانند شیر سالمی را توزیع کنند که در نتیجه لبنیات سالمی تولید و در اختیار مردم قرار گیرد. شیر سرد کن های صنعتی این کار را برای ما انجام می‌دهد که مفصل در موردش صحبت خواهیم کرد.

چه دما و شرایطی برای حفظ کیفیت شیر الزامی است؟

چه دما و شرایطی برای حفظ کیفیت شیر الزامی است؟

دمای شیر دوشیده شده از بدن دام ۳۵ درجه سانتیگراد است. قدم اصلی در حفظ کیفیت شیر، کاهش دمای آن است که این عمل با استفاده از شیر سردکن های صنعتی صورت می‌گیرد. بهترین دما برای نگهداری شیر برای زمان طولانی تر، پایین تر از ۴ درجه سانتیگراد و بالاتر از درجه انجماد است. در این حالت می‌توانیم با خیال راحت شیر را جابجا و توزیع کنیم.

حال این سوال پیش می آید که آیا صرفا پایین آوردن دمای شیر برای حفظ سلامت آن کافیست یا کارهای دیگری هم بایستی انجام شود؟

بهتر است بدانید مورد دیگری که باعث فساد شیر می‌شود، ساکن و بی حرکت ماندن آن است. پس باید راه‌حلی برای این مشکل هم وجود داشته باشد؛ وگرنه کیفیت شیر پایین می‌آید و رنگ و بو و طعم آن تغییر می‌کند. در نتیجه کیفیت تمام محصولات لبنی حاصل از شیر، افت پیدا خواهد کرد.

شیر دوشیده شده را وارد شیر سرد کن های صنعتی می‌کنند. دستگاه در کمترین زمان و با سرعت مناسب دمای شیر را تا حد مطلوب پایین می‌آورد. بدون اینکه تغییری در ماهیت و ساختار اصلی شیر ایجاد شود. اما شیرسردکن های صنعتی مزیت چشمگیر دیگری هم دارند. این دستگاه‌ها چون مجهز به همزن هستند، مرتبا شیر را هم می‌زنند؛ اینگونه از ساکن ماندن شیر جلوگیری می‌شود و شیر تغییر رنگ و بو و مزه نمی‌دهد.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین [ شیر سردکن صنعتی ] برای لبنیاتی‌ها

در این مقاله به بررسی ساختار و امکانات یک شیر سردکن صنعتی می‌پردازیم و بنابراین تمام راهنمایی‌های لازم در خصوص انتخاب بهترین شیرسردکن صنعتی نیز صورت خواهد گرفت.

انواع شیر سرد کن های صنعتی

تا اینجا متوجه شدیم که شیر سرد کن قادر است که با سرد کردن مناسب و همزدن ملایم شیر، مانع از فاسد شدن و مانع از تغییر رنگ و بو و مزه و کیفیت آن می‌شود.

امروزه شیر سردکن های صنعتی در 2 مدل تک مخزن و 2 مخزن تولید می‌شوند. با توجه به این مدل‌ها، هر دامداری یا کارگاه بسته به حجم تولید و نیاز خود، می‌تواند یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کند.

حال ببینیم دستگاه 2 مخزن چه مزیتهایی نسبت به دستگاه تک مخزن دارد؟

شیر سردکن های صنعتی 2 مخزن، دو سری از تمام قطعات را دارد و قادر است که 2 مایع مختلف را بصورت مجزا حفظ نماید. مثلا می‌تواند در یک مخزن شیر و در مخزن دیگر دوغ یا در یک مخزن شیر گاو و در مخزن دیگر شیر یک دام دیگر را نگهداری کند.

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با شیر سردکن های صنعتی دو مخزن، مجزا بودن سیستم هر مخزن از دیگری است. دقیقا به همین خاطر است که اگر یکی از مخزن‌های دستگاه دچار خرابی و مشکل شود، می توان تا زمان تعمیر مخزن معیوب، از مخزن سالم استفاده کرد. این مزیت بزرگی است؛ چون در این صورت شیر یا هر مایع دیگر داخل آن مخزن، خراب نمی‌شود و به هدر نمی‌رود.

در بسیاری از اوقات این نوع شیرسردکن‌ها با هدف نگهداری از حجم زیاد شیر قبل از فرآوری استفاده می‌شوند. از جمله این شرایط می‌توان به کارگاه‌های تولید انواع مواد لبنی اشاره کرد. بعدا در این رابطه توضیحات کاملی ارائه خواهد شد.

البته چیزی که واضح است این است که دستگاه دو مخزن حجم و ابعاد بزرگتری دارد و برق بیشتری مصرف می کند؛ ولی شیر سرد کن های صنعتی تک مخزن کوچکتر هستند و جابجا کردنشان راحت تر بوده و مصرف برق کمتری دارند.

شیر سردکن تک مخزن هیمورا یکی از انواع شیر سردکن های صنعتی

یکبار برای همیشه: راز تفاوت شیر سرد کن های صنعتی دامداری و لبنیاتی

حال بررسی کنیم که آیا شیر سردکن های صنعتی که در لبنیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد با دستگاه‌هایی که در دامداری استفاده می‌شود، یکسان هست یا تفاوت‌هایی دارد.

مساله مهمی وجود دارد و آن این است که قبل از اینکه شیر در اختیار لبنیاتی‌ها و کارگاه‌های تولید فراورده‌های لبنی قرار بگیرد، باید در دامداری‌ها به سرعت سرد شده باشد. در غیر این صورت شیری که تحویل کارگاه‌های لبنیاتی داده می شود، شیر سالمی نخواهد بود.

همانطور که گفته شد شیر دوشیده شده دمایی حدود ۳۵ درجه سانتیگراد دارد. در این دما بستر رشد باکتری فراهم بوده و احتمال خراب شدن شیر زیاد است؛ از این رو باید به سرعت، دمای آن تا ۴ درجه سانتیگراد پایین بیاید. پس شیر سرد کن های صنعتی مورد استفاده در دامداری‌ها، باید قدرت سرمایشی بالایی داشته باشد تا بتواند در کمترین زمان ممکن و با انرژی کافی، دما را از ۳۵ به ۴ درجه سانتیگراد کاهش دهد.

از طرف دیگر شیری که در بین لبنیاتی‌ها و کارگاه‌های لبنیاتی توزیع می‌شود، شاید چندین بار مرحله خنک شدگی را گذرانده باشد،. لذا نیازی نیست که حتما شیر سردکن های صنعتی این مکان‌ها دارای قدرت سرمایش بالایی باشد. البته که در صورت وجود هم مشکلی بوجود نمی‌آید.

پس برای انتخاب یک دستگاه شیرسرد کن، بسته به نوع نیاز و حجم کار، بهتر است مشاوره لازم از افراد متخصص گرفته شود تا انتخاب درستی انجام گیرد.

شیر سردکن بیشتر بخوانید: کلیدی ترین دلایل تولید انواع شیرسردکن صنعتی

از انواع شیر سردکن صنعتی می تواند به کارخانجات تولید انواع لبنیات، مغازه‌های لبنیاتی، گاوداری و دامداری، کارگاه‌های فرآوری مایه بستنی اشاره کرد

چرا در صنعت به شیر سرد کن نیاز داریم؟

با توجه به مواردی که تا اینجای مقاله ذکر شد، شاید با تعدادی از مزایای شیرسردکن های صنعتی آشنا شده باشید. در این قسمت می‌خواهیم به طور کامل ویژگی‌های مثبت این دستگاه‌ها را توضیح دهیم.

چرا در صنعت به شیر سرد کن نیاز داریم؟
  1. دنیای ساکن در شیرسردکن های صنعتی وجود ندارد

همچنان که اشاره شد، شیر سردکن های صنعتی قابلیت همزدن شیر را دارند. همین قابلیت باعث شده که در طول خنک سازی، چون شیر یکجا ثابت نمی‌ماند، بنابراین احتمال تجمع چربی روی شیر و به عبارتی دوفاز شدن آن وجود نخواهد داشت. البته زیر رو کردن شیر به خنک شدن یکنواخت شیر نیز کمک می‌کند. مجموعه این موارد به افزایش کیفیت شیر تا زمان توزیع و فرآوری منجر خواهد شد.

  1. رعایت بهداشت از ابتدا تا انتها

بدنه داخلی شیر سرد کن های صنعتی از گرید استیل بهداشتی ساخته می‌شود. تحت چنین شرایطی نگهداری شیر کاملا مطابق با استانداردهای بهداشت غذایی خواهد بود. حتی در طراحی بدنه خارجی این دستگاه‌ها نیز از جنس استیل مرغوب استفاده می‌شود تا امکان پوسیدگی و زنگ زدگی در آن‌ها وجود نداشته و به راحتی قابل شستشو باشند.

  1. ارتباط با دنیای بیرون: صفر

شیر سردکن های صنعتی درپوش محکم و عایقی دارند که باعث می‌شود هیچ نوع آلودگی و گرد و خاک وارد شیر نشود. همچنین بدنه این تجهیزات به صورت دو جداره ساخته می‌شود. در بین جداره‌ها، عایق تزریقی وجود دارد که باعث می‌شود میزان تبادل دمایی داخل دستگاه با محیط بیرون کاهش یابد.

  1.  شیر تخلیه دارند

زمانیکه حجم شیر کم باشد، می‌توان براحتی مقداری از آن را خالی کرد. ولی وقتی حجم شیر زیاد باشد، برداشتن مقداری از شیر از آن حجم شیر، کار دشواری است. اگر بخواهیم مدام در مخزن را باز و بسته کنیم و شیر برداریم، احتمال ورود آلودگی به شیر و افت کیفیت آن، زیاد می‌شود. در شیر سردکن های صنعتی بخاطر وجود شیر تخلیه، این مشکل حل شده است. در این صورت سلامت شیر حفظ شده و حتی سرعت کار هم بالاتر رفته است.

  1. تنظیم دمای مایع داخل مخزن

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم شیر سردکن های صنعتی، امکان تنظیم دمای داخل مخزن است. به علت وجود ترموستات روی بدنه جلویی شیر سردکن، می‌توان مصرف انرژی برق را مدیریت کرد. بدین صورت که وقتی دما به میزان موردنظر رسید، کمپرسور خاموش می‌شود و وقتی دمای شیر بالا می‌رود، مجددا موتور روشن می‌شود و از بالا رفتن دما جلوگیری می‌کند.

چرا در صنعت به شیر سرد کن نیاز داریم؟

چه مشاغلی باید از دستگاه شیر سرد کن صنعتی استفاده کنند؟

تمام مشاغلی که به نوعی با شیر سر و کار دارند، باید بر اساس حجم کار و تولید خود، شیر سردکن های صنعتی مناسبی خریداری کنند. این دستگاه بسته به حجم شیر در دسترس و نیز شرایط کاری می‌تواند از نوع تک مخزن یا دو مخزن باشد.

شیر ماده‌ای است که به سرعت فاسد می‌شود و اگر دستگاه شیر سرد کن وجود نداشته باشد، نمی‌توان شیر را بیشتر از یک روز نگهداری کرد. باید با کمک دستگاه شیر سرد کن دمای شیر را پایین نگه داشت تا برای مدت طولانی تری سالم بماند. در چنین حالتی است که می‌توان محصولات لبنی با کیفیت بالاتری تولید کرده و  آن را در بازار توزیع نمود.

حال باید ببینیم که شیر سردکن های صنعتی نیاز ضروری چه مشاغلی هستند؟ دامداری‌ها و مراکز عرضه مواد لبنی از جمله مکان‌های پرکاربرد این دستگاه‌ها هستند. اما کلی مراکز دیگر نیز وجود دارند که گره عجیبی با این تجهیزات داشته‌اند.

شیر تا قبل از فرآوری در کارگاه‌ها و کارخانجات لبنی باید به داخل شیرسردکن های صنعتی انتقال یابد. این استفاده می‌تواند مربوط به مراحل تولید شیر پاستوریزه یا هموژنیزه، تولید پنیر، ماست بندی، تولید کره، دوغ، مایه بستنی، سرشیر و … باشد.

البته توجه کنید که در کارگاه‌های پخت مایه بستنی نیز، علاوه بر استفاده جهت نگهداری شیر، می‌توان برای نگهداری مایه بستنی با کیفیت بالا هم استفاده کرد. حتی با وجود شیر سردکن های صنعتی دوقلو یا همان دو مخزن می‌توان به طور همزمان دو نوع مایه بستنی متفاوت را خنک نگهداشت.

موضوع مهم دیگر امکان نگهداری انواع مایعات با غلظت مشابه و یا نزدیک به شیر است؛ به عنوان مثال دوغ، انواع شربت و آبمیوه‌ها نیز از جمله مواد قابل نگهداری با این دستگاه‌ها هستند.

اشتباه بزرگ در خرید شیر سرد کن های صنعتی

در بعضی موارد دیده می‌شود که یکسری از افراد به هنگام تهیه دستگاه شیرسرد کن، بجای تهیه دستگاه نو، اقدام به تهیه دستگاه دست دوم می‌کنند. این کار اشتباه بزرگی هست که جبران آن هزینه سنگینی دارد.

اولاٌ اینکه دستگاه دست دوم شامل گارانتی نمی‌شود و در صورت بروز هر گونه مشکل برای دستگاه، کلی هزینه برای شخص خواهد داشت.

دوماٌ اینکه شیر سردکن های صنعتی، تجهیزات بسیار حساسی هستند که مستقیما با سلامت شیر ارتباط دارند. چنانچه صاحب قبلی دستگاه مراقبت صحیحی از دستگاه نکرده باشد و یا دستگاه بموقع سرویس نشده باشد، در اینصورت احتمال خرابی زود هنگام دستگاه وجود دارد و در این صورت هزینه های سنگینی را برای خریدار برجا خواهد گذاشت.

در مورد جوشکاری آرگون چه می‌دانید؟

در مورد جوشکاری آرگون چه می‌دانید؟

در مورد شیر سردکن های صنعتی و امکان شستشوی آن‌ها صحبت کردیم. گفتیم که بدون نگرانی از زنگ زدن آن‌ها، قابلیت شستشو دارند. شاید این سوال پیش بیاید که بخش‌های مختلف دستگاه چگونه به هم وصل می‌شوند که خیالمان از سالم بودن مواد داخل دستگاه راحت باشد.

وزارت بهداشت، قانونی دارد که بر اساس آن تمام قسمت‌های در تماس با مواد خوراکی، باید با مکانیسم خاص و بصورت استاندارد، جوشکاری شوند. علت حساسیت وزارت روی این موضوع این است که از ورود میکروب به داخل دستگاه و آلوده شدن شیر یا هر ماده‌ای که داخل دستگاه هست، جلوگیری شود.

این جوشکاری باید بگونه‌ای باشد که سطح، صاف و یکدست باشد؛ زیرا اگر قسمتی که جوشکاری می‌شود، ناهموار باشد، به هنگام شستشو مشکل ایجاد خواهد شد. در این صورت در لابلای قسمت‌های ناهموار جوشکاری، از مواد داخل مخزن باقی می‌ماند و فاسد می‌شود. نتیجه آن، فاسد شدن محصولات دیگر نگهداری شده خواهد بود. به این دلیل است که از جوش آرگون در ساختار این دستگاه‌ها استفاده می‌شود و از هر جوشی غیر از این، نمی‌توان استفاده کرد.

حال که از جوش آرگون صحبت کردیم، شاید دوست داشته باشید اطلاعاتی در مورد گاز آرگون داشته باشید. گاز آرگون یکی از گازهای بی اثری هست که در اتمسفر وجود دارد. چون یک گاز بی اثر هست، در جوشکاری و برشکاری کاربرد دارد و از آن برای اتصال تمام فلزات استفاده می‌کنند.

جوشکاری آرگون در صنعت تولید لبنیات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چون سلامت مواد داخل دستگاه بسیار مهم است، بنابراین تمام سطح و درزها را با جوش آرگون صاف و یکدست می کنند تا سلامت مواد تضمین شود.

سوالات متداول

شیرسردکن های صنعتی دستگاه‌هایی با ویژگی‌های خاص هستند که امکان نگهداری طولانی مدت و باکیفیت تر شیر را فراهم می‌کنند. در ادامه تعدادی سوال مهم در مورد این تجهیزات مطرح شده است که شما را به بررسی آن‌ها دعوت می‌کنیم.

آیا دستگاه شیرسردکن را براحتی می‌توان شست و زنگ نمیزند؟

دستگاه شیر سرد کن بخاطر استفاده جنس استیل در ساخت جداره داخلی و خارجی، کاملا قابل شستشو هست و به هیچ وجه زنگ نمی‌زند.

من برای مغازه ی کوچک لبنیاتی که دارم، میتوانم دستگاه شیر سرد کن با دو مخزن بخرم؟

دستگاه شیر سرد کن تک مخزن، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. ولی اگر دستگاه شیر سرد کن دو مخزن بگیرید هم مشکلی برای شما پیش نمی‌آید. به عنوان مثال از نوع دو مخزن می‌توانید برای نگهداری حجم بالای شیر یا دوغ دریافتی و یا نگهداری همزمان شیر و دوغ داخل یک دستگاه استفاده کنید.

آیا برای دامداری می توانم دستگاه شیر سرد کن یک مخزن بگیرم؟

توجه کنید که در دامداری‌ها به علت تنوع دامی و نیز حجم بالای شیر تولیدی می‌بایست از شیرسردکن های صنعتی دو مخزن استفاده شود. با توجه به تعداد دفعات بالای دوشش و نیز امکان دوشش در دو نوبت صبح و عصر، شیرسردکن های دو مخزن کاملا پاسخگوی چنین شرایطی هستند.

در صورتیکه که تصمیم به تهیه شیر سردکن های صنعتی برای کسب و کار خود دارید، توصیه می‌کنیم که در ابتدا مقاله بالا و سایر مقالات مرتبط را به دقت مطالعه کنید. در این مقاله سعی کردیم لزوم استفاده از دستگاه شیر سردکن و دلایل استفاده آن را کامل توضیح دهیم. انواع دستگاه های شیر سردکن را معرفی کردیم و در مورد نحوه عملکرد و تفاوت هایی که دارند، توضیحاتی را ارائه دادیم. در کنار مطالعه این مقاله، توصیه می کنیم که از مشاوره‌های فوق‌العاده و حرفه‌ای کارشناسان هیمورا استفاده کنید تا شما را در انتخاب درست دستگاه شیر سردکن متناسب با نوع و حجم کار شما، راهنمایی کنند.

mr.shaykhlar

سجاد شیخلر

تحصیل در رشته مکانیک سیالات و فارغ التحصیلی در این رشته یکی از رویاهام بود. علاقه مندی بیش از اندازه من به این رشته باعث شد تا در این حوزه مطالعات متعددی داشته باشم؛ صنایع ماشین سازی هیمورا بستری برای ارائه دانشم که حاصل سال ها مطالعه است رو فراهم کرد.

نوشته های من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *