انتخاب پکیج

راهنمای جامع انتخاب پکیج برقی ، گازی و دوگانه سوز دیدگاه بگذارید

انتخاب پکیج برقی برای مصرف خانگی با متراژ کم و متراژ بالا، انتخاب پکیج برای مصارف صنعتی!!! کدام یک از سوالات شما هست که در مقاله پیش رو با ما همراه هستید؟ در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی ارائه دهیم که شما با مطالعه آن در انتخاب انواع پکیج ها به اطلاعات دقیقی رسیده باشید؛ توجه به این نکته لازم و ضروری هست راهنمای پیش رو حاصل تجربه تیم فروش و تیم تولید صنایع ماشین سازی هیمورا می باشد که در طول 12 سال تجربه در تولید انواع ماشین های صنعتی به آن رسیدند.

مقدمه

تجهیزات گرمایش از جمله دستگاه هایی هستند که در فصول سرد سال گرمای مورد نیاز محیط زندگی و کار و همچنین آب گرم مصرفی خانواده را تامین می نمایند. گرمایش مناسب محل سکونت و کار از نیازهای اولیه انسان می باشد که از زمان های گذشته توانسته است با استفاده از وسایلی همانند کرسی ذغالی، بخاری هیزمی، نفتی و برقی و دیگر وسایل تامین نماید. کشف آتش توسط بشر زمینه ساز ایجاد سیستم های حرارتی مختلف گردید. به طوری که امروزه تنوع این محصولات بسیار فراوان می باشد. خصوصا با وجود منابع سوختی مختلف این وسایل نیز براساس کارکرد با سوخت مورد نظر دسته بندی شدند. وجود منابع عظیم گاز در کشور ما و ارزان بودن آن موجب گسترش وسایل گازسوز و دو گانه سوز شده است. در ادامه به بررسی انتخاب پکیج می پردازیم.

راهنمای جامع انتخاب پکیج برقی، گازی و دوگانه سوز

پکیج ها دستگاه هایی هستند که می توانند گرمای مورد نیاز برای گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی را برای کاربر فراهم آورند.  این دستگاه ها دارای انواع مختلف به لحاظ نوع سوخت هستند که شامل پیکج های برقی، پکیج های گازی و پکیج های دوگانه سوز و پکیج های سه گانه سوز می باشند. هر دسته از این پکیج ها دارای ظرفیت های متنوع و گوناگونی می باشند. پکیج ها را از نظر محل نصب و قرارگیر در دو دسته پکیج های زمینی و پکیج های دیواری جداسازی می نمایند. پکیج های دیواری به جهت نصب روی دیوار دارای ابعادی کوچکتر بوده و حاوی مدل های برقی، گازی و دوگانه سوز برقی- گازی می باشند. پکیج های زمینی با ظرفیت های بالا تولید و برای واحدهای مسکونی با متراژ زیاد به عبارتی مجتمع های آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب پکیج

نکات مهم و جامع در انتخاب پکیج برقی

حال که قصد استفاده از پکیج ها را به عنوان منبع گرمایش ساختمان و محل زندگی یا محیط کاری خود انتخاب نمودیم باید به هنگام خرید برخی موارد مهم را در نظر گرفته و اطلاع داشته باشیم. وجود اطلاعات کافی در مورد یک محصول می تواند موجب گردد دستگاهی که خریداری نموده اید تمام نیازهای شما را فراهم آورد و به لحاظ هزینه پرداخت شده مورد رضایت قرار گیرد.

انتخاب پکیج حرارتی با توجه به نوع سوخت مورد مصرف دستگاه دومین نکته مهم در خرید این تجهیزات می باشد. با وجود این که در بیشتر مناطق کشور ما لوله کشی گاز شهری انجام شده است اما باز هم مناطقی هستند که از این نعمت محروم می باشند. لذا در منطقه ای که ساکن هستید دقت داشته باشید که کدام سوخت برای شما مقرون به صرفه بوده و دسترسی راحت تری به آن دارید. برخی از افراد برای احتیاط و اطمینان از اینکه هر زمان گرمایش و آب گرم آنها تامین شود از پکیج ها دوگانه سوز استفاده می کنند که در زمان های نبود یکی از منابع سوختی بتوانند به راحتی از دیگر منبع استفاده نمایند. البته قابل ذکر است هزینه تامین پکیج های دوگانه سوز نسبت به دیگر پکیج ها کمی بیشتر می باشد ولی مزیت استفاده از دو نوع سوخت جبران این هزینه بالا را می نماید.

انتخاب پکیج

نکات مورد توجه در مورد انتخاب انواع پکیج ها

حال که نوع پکیج خود را انتخاب کردید توجه به نکاتی مهمی که باعث عملکرد صحیح پکیج شما می شود و میزان مصرف پکیج را کاهش می دهد و در نتیجه خروجی بهتری ارائه می دهد.

نکات مهم در انتخاب پکیج های گازی یا دوگانه سوز

چنانچه از پکیج های گازی یا دوگانه سوز به عنوان منبع گرمایشی استفاده می نماید، چون این نوع از پکیج ها نیازمند استفاده از دودکش برای خروج گازهای حاصل از احتراق سوخت می باشند نکاتی را در انتخاب پکیج مد نظر قراردهید. پکیج های گازی و پکیج های دوگانه سوز دارای مدل های فن دار و بدون فن می باشند که این فن به خروج دود از دستگاه کمک می نماید.

1.نکات مهم در انتخاب پکیج های فن دار

در انتخاب پکیج به تعداد طبقات ساختمان نیز توجه فرمایید. لذا اگر شما ساکن طبقات آخر ساختمان هستید و طول عمودی دودکش کمتر از سه متر می باشد الزاما استفاده از پکیچ های فن دار را توصیه می نماییم. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید از این پکیج ها استفاده نمایید بهتر است از دستگاه هایی خریداری کنید که مجهز به سنسورهای حرارتی دودکش بوده و چنانچه گرفتگی در دودکش اتفاق بیفتد، سریعا پکیج را به طور خودکار خاموش می کند.

2.نکات مهم در انتخاب پکیج برای گرمایش از کف، شوفاژها و فن کویل ها

پکیج ها منبع تولید گرما و حرارت برای سیستم های حرارتی همانند گرمایش از کف، شوفاژها و فن کویل ها می باشند. حال چنانچه شما از کدام از این سیستم های حرارتی استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که نوع مبدل حرارتی به کاررفته در پکیج متناسب با سیستم حرارتی مورد کاربرد شما انتخاب گردد. در غیر این صورت امکان کارآیی مناسب برای پکیج ممکن است بوجود نیاید. به عنوان نمونه اگر شما از سیستم فن کویل برای گرمایش خانه استفاده می نمایید بهتر است از پکیج های منبع دار انتخاب کنید تا زمانی که مصرف آب گرم دارید فن کویل شما هوای سرد تولید ننماید. نکته قابل ذکر این که امروزه اکثر دستگاه های پکیج به صورت دو مبدله تولید می شوند که برای بسیاری از مناطق ایران عملکرد خوبی دارند.

انتخاب پکیج و مشخصات آن ها

پکیج ها از قطعات تشکیل شده اند که کیفیت و جنس هرکدام از این قطعات می تواند در عملکرد پکیج تاثیرگذار باشد برخی قطعات و اجزای تشکیل دهنده پکیج عبارتند از:

  • منبع انبساط
  • تابلو فرمان
  • ترمومتر ومانومتر
  • شیر تخلیه
  • مبدل حرارتی
  • پمپ

راندمان بالای پکیج تناسب مستقیمی با کیفیت قطعات آن دارد و همچنین نکته دیگر ایزوله و عایق کاری کامل بدنه دستگاه می باشد که از لحاظ افت حرارتی دارای اهمیت می باشد.

امروزه برای انتخاب پکیج ، تاییدیه ها و استانداردهایی وجود دارد که نشان از کیفیت مطلوب و کارآیی بالای آن و تحت کنترل و نظارت بودن دستگاه را توسط سازمان مربوطه نشان می دهد. لذا داشتن استاندارد و تاییدیه های مربوط به پکیج های برقی، گازی و دوگانه سوز ا زمواردی است که  علاوه بر اطمینان از کیفیت خوب نشان دهنده ایمنی دستگاه بوده و بر روی بدنه آن الصاق شده باشد.

برای تهیه پکیج ها هزینه ای صرف می گردد و کاربر انتظار دارد چندین سال دستگاه برای او کارایی داشته باشد. لذا به این منظور دستگاه باید دارای گارانتی محصول و خدمات پس از فروش معتبر باشد تا خریدار با اطمینان خاطر بیشتری پکیج را خریداری نماید. شرکت های معتبر و خوش نام محصولات خود را تا مدت ها پشتیبانی نموده که رضایت مشتری را جلب نمایند.

سخن پایانی

مطمنا شما هم با مطالعه مقاله فوق به این نتیجه رسیدید قبل از خرید نیازمند پاسخ به این سوالات هستید که 1. بودجه شما برای خرید پکیج چقدر است؟ 2. محل نصب پکیج خریداری شده مشخص است؟ 3. نحوه لوله کشی به چه صورت هست؟ 4. ظرفیت مورد نیاز پکیج انتخابی شما باید چقدر باشد؟ 5. متراژ محل نصبی پکیج برقی چقدر است؟ اگر شما به سوالات مطرح شده پاسخ مناسب داشته باشید با راهنمای جامع انتخاب پکیج برقی فوق به راحتی می توانید با صرفه ترین و مناسب ترین پکیج خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *