انتخاب کانتر گرم

راهنمای جامع خرید کانتر گرم دیدگاه بگذارید

راهنمای جامع خرید و انتخاب کانتر گرم

آشپزخانه های مدرن امروزی دارای تجهیزاتی بسیار تخصصی برای آماده سازی، پخت و حفظ و نگهداری غذاهای مختلف هستند. در این آشپزخانه به سبب ارائه غذاهای متنوع برای مشتریان از وسایل خاص برای عرضه آنها استفاده می شود. صنعت غذا با پیشرفت های صورت گرفته به یکی از کسب و کارهای پررونق روز تبدیل شده است خصوصا با مشغله های کاری و زندگی مدرن، استفاده از غذاهای آماده و رستورانی در بین مردم بیشتر رواج یافته است به طوریکه اکثر مردم یکی از وعده های اصلی خود را در بیرون از خانه صرف می کنند. با تمام این تفاسیر داشتن آشپزخانه ای مجهز و به روز می تواند اساس تهیه غذاهای خوشمزه و کاملا بهداشتی برای مشتریان باشد. در این مقاله نکات مهم در انتخاب کانتر گرم را بررسی می کنیم.

یکی از ضروری ترین لوازم مورد استفاده در رستوران ها، هتل ها، سالن های پذیرایی، کترینگ های غذای آماده، بیمارستان ها، فست وفودی و آشپزخانه های بزرگ ادارات و سازمان، دستگاه کانتر گرم می باشد. کانترگرم دستگاهی است که برای حفظ و نگهداری غذا در دمای خاص کاربرد داشته تا بتوان هر لحظه به غذای گرم دسترسی داشت. این دستگاه ها درمراکز ذکر شده در بالا به صورتی که در زمان ارائه غذا به شکل سلف سرویس مورد استفاده قرار می گیرد. قراردادن انواع غذاها در این وسیله گرمایشی سبب می گردد  تا مشتری غذای دلخواهش را به میزانی لازم و اندازه کشیده و از دورریز غذا جلوگیری به عمل آید. همچنین به جهت اینکه مشتریان همگی در ساعت مشخصی برای غذا مراجعه نمی کنند غذاهای رستوران یا محل کاربری تا ساعت مشخصی گرم و تازه حفظ می گردد.

انتخاب کانتر گرم

انواع کانترهای گرم

کانترهای گرم یا تاپینگ گرم نوعی از وسایل آشپزخانه های صنعتی می باشند که وظیفه گرم، تازه و سالم نگهداشتن انواع غذاهای گرم را برعهده دارند. این دستگاه به جهت محیط های مورد استفاده در مدل ها و اندازه های متنوع ساخته و به مصرف کنندگان ارائه می شوند. تنوع این دستگاه ها کاربری آنها را در انواع آشپزخانه امکان پذیر نموده است. به طوریکه که از کانترهای استاندارد برحسب تعداد لگن یا بن ماری مورد استفاده درمدل های کانتر گرم دو لگن، کانتر گرم سه لگن و چهار و پنج و شش لگن موجود می باشند. این دستگاه ها مطابق با نیاز مشتریان علاوه بر تعداد لگن های در نظر گرفته برای آنها، امکاناتی دارند که می توان به رف های شیشه ای یا استیلی ، کابینت دار، پایه دار یا رومیزی و پایه های چرخ دار اشاره نمود.

جداسازی و انتخاب کانتر گرم می تواند براساس منبع تغذیه آنها انجام شود. یعنی اینکه این تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در دو مدل گازی و برقی ساخته می شوند. مدل سوم کانترهای گرم به شکل استفاده از دو نوع سوخت گازی- برقی تولید و ارائه می شود.

انتخاب کانتر گرم

نکات مهم در تهیه و خرید انواع کانترهای گرم

کانترهای گرم دارای سیستم گرمایشی به شکل بن ماری می باشند یعنی اینکه در ساختار آنها بخش حوضچه مانندی وجود دارد که با آب پرشده است و بعد از گرم شدن آب و بالا رفتن دمای آن، بخارات گرم منبع اصلی گرمایش غذاها می باشد. در کانترهای گرم برای گرم نمودن آب از سوخت گازی یا برقی و یا دوگانه سوز این تجهیزات استفاده می کنند.

به هنگام انتخاب کانتر گرم این وسیله با توجه به سوخت در دسترس مشتری یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. شایان ذکر است که در مناطق دارای لوله کشی گاز شهری، انتخاب نوع گازی آن بهترین گزینه خواهد بود زیرا در هزینه های سوخت صرفه جویی اقتصادی به عمل خواهد آمد. البته یادآوری این نکته اهمیت دارد که کانترهای گرم می توانند از کپسول های گاز مایع نیز استفاده نمایند که می تواند برای کاربران یک مزیت باشد. خصوصا برای آندسته از افرادی که نوع دوگانه آن را انتخاب می نمایند چنانچه به هر علتی با قطعی برق مواجه شوند سریعا سوخت جایگزین را مورد مصرف قرار می دهند. و یا در هنگام نبود گاز شهری یا کپسول گاز به راحتی قسمت برقی دستگاه را راه اندازی می نمایند.

انتخاب کانتر گرم

مناسب بودن جنس بدنه دستگاه موجب استحکام و دوام آن می گردد. در دستگاه کانتر گرم با بدنه ای استیل، علاوه بر جنس بدنه، تعداد جداره های بدنه دارای اهمیت می باشد. زیرا بدنه دو یا سه جداره دستگاه ها به لحاظ حرارتی عایق کاری می شوند تا در بخش گرمایشی آن اتلاف انرژی وجود نداشته باشد و میزان مصرف سوخت به حداقل آن برسد. در کانترهای دو جداره و سه جداره بدنه دستگاه با عایق های مختلف حرارتی همانند پشم شیشه یا پشم سنگ ایزوله شده اند.

انتخاب کانتر گرم

نکات مهم در انتخاب کانتر گرم

بعد از انتخاب کانترگرم با نوع سوخت مشخص نکته دیگر یک انتخاب مناسب می تواند دقت به جنس بدنه دستگاه باشد. تاپینگ های گرم به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی و حرارت باید از متریال های مورد تایید وزارت بهداشت و غذا ساخته شوند و بهترین متریال برای کانتر گرم ورق های استینلس استیل می باشد زیرا این ورق های علاوه بر کیفیت بالای خود در برابر حرارت، زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم می باشند. استیل به جهت داشتن سطحی صاف و صیقلی امکان نظافت و شستشوی راحتی داشته و می توان با پاک کننده های مناسب آن را نظافت نمود.

همانطور که گفته شد کانترهای گرم برای نگهداری مواد غذایی به شکل گرم و آماده می باشد. برخی از این دستگاه ها دارای بن ماری های درب دار بوده و برخی بدون درب می باشند که به هنگام خرید و تهیه این دستگاه ها باید نوع کاربری و مطابقت آن با درب دار و بدون درب بودن دستگاه مشخص گردد. درب های کانترهای گرم غذا را دربرابر عوامل محیطی حفظ و گرمای آن را به مدت طولانی تری نگه می دارد. جنس درب های کانتر گرم هم باید استیلی باشند.

یکی دیگر از فاکتورهای دیگر در انتخاب دستگاه کانترگرم وجود امکانات کنترل و تنظیم دستگاه و حفظ ایمنی آن می باشد. در این تجهیزات آشپزخانه ای برای کنترل و تنظیم دما باید دارای دماسنج و ایمنی دستگاه دارای ترموستات باشند. تا بعد از رسیدن دما به میزان تنظیم شده، دستگاه به شکل اتوماتیک خاموش گردد. داشتن نمایشگر دیجیتالی در برخی مدل های کانترهای گرم از مزیت های خوب این تجهیزات می باشد که سبب می شود اپراتور به راحتی کارکرد دستگاه را تحت نظر داشته باشد.

برای مشاهده ی کانتر گرم های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *