انواع دستگاه بستنی ساز

با انواع دستگاه های بستنی ساز هیمورا آشنا شوید! دیدگاه بگذارید

آیا دوست دارید با مراحل تولید بستنی و دستگاه های لازم برای آن آشنا شوید؟

بستنی یکی از خوراکی هایی است که باید در دماهای پایین تولید شود؛ به همین دلیل برای درست کردن بستنی باید با استفاده از تجهیزات خاصی این دمای پایین را به وجود آورد. این عمل با انواع دستگاه های بستنی ساز امکان پذیر است. جالب است که بدانید شما می توانید انواع دستگاه ها و تجهیزاتی را که برای تولید بستنی لازم است، در ظرفیت های مختلف و متناسب با مصارف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تهیه کنید.

پخت مایه بستنی توسط دستگاه پروسس تانک

اولین مرحله برای درست کردن بستنی، تهیه مایه بستنی با طعم دلخواه می باشد. شما با کمک پروسس تانک هایی که گرمایش آن توسط پکیج و سرمایش آن توسط دستگاه کولینگ تاور تامین می شود، می توانید اقدام به تولید مایه بستنی بکنید. شیوه کار با پروسس تانک ها بسیار راحت است. پیش از هر کاری پروسس تانک پخت مایه بستنی را نصب کرده و ورودی های مخصوص این دستگاه را به پکیج و کولینگ تاور وصل می کنید. سپس شیر را درون پروسس تانک ریخته، پس از پاستوریزه کردن، شکر، ثعلب و سایر مواد اولیه تولید بستنی را درون مخزن بریزید.

حرکت همزن دستگاه پروسس تانک باعث حل شدن یکنواخت مواد درون شیر می شود. در نهایت پس از اینکه مایه بستنی با غلظت و کیفیت مطلوب به دست آمد، کولینگ تاور را روشن کنید تا مایه بستنی شما خنک شود؛ البته در صورت تمایل می توانید در این لینک بصورت کامل با روش پخت مایه بستنی آشنا شوید و همچنین انواع ظرفیت های دستگاه های پروسس تانک را مشاهده کنید.

حال مایه بستنی شما آماده است تا به مخزن انواع دستگاه های بستنی ساز مانند بار سفت کن و یا سینی های بستنی ساز رولی منتقل شود. در بار سفت کن، مایه بستنی با همزن زده می شود تا حالتی خامه ای شکل پیدا کند. در بستنی ساز رولی نیز مایه بستنی به دمای مطلوب رسیده و آماده مصرف بصورت اسکوپ های رولی می شود.

انواع دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز رولی

یکی از انواع بستنی که بسیار پرطرفدار شده بستنی تایلندی معروف به بستنی رولی یا بستنی کاردکی است؛ دستگاه بستنی ساز رولی از جمله دستگاه هایی است که این نوع بستنی را تولید می کند. این بستنی ساز بصورت تک سینی، دو سینی یا 3 سینی با یخچال یا بدون یخچال تولید می شود و در سال های اخیر از دستگاه های پرطرفدار خیابان های شلوغ مرکز شهرها و خصوصا در اماکن تفریحی و بستنی فروشی های درجه یک شده است. تنوع بستنی های رولی در طعم و ظاهر بسیار بالا و نامحدود است. این بستنی های خوشمزه به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده به وسیله دستگاه بستنی ساز رولی تهیه می ‌شوند. امروزه وجود این دستگاه بستنی ساز یکی از مهمترین تجهیزات کافی شاپ‌ ها و بستنی فروشی‌ ها شده است.

انواع دستگاه های بستنی ساز رولی بسته به ظرفیت خود یک، دو یا 3 سینی صاف و سیقلی دارند که زیر آن لوله هایی برای انتقال برودت نصب شده است. در این دستگاه مواد بستنی را به صورت مایع بر روی صفحه دستگاه می ریزند و با کاردک مخصوص آن را صاف و روی سطح سینی پخش می کنند. بعد از سفت شدن مواد می توانید با کاردک آن را به صورت رول، از یک طرف جمع کرده و بر روی نان مخصوص و یا ظرف بستنی بگذارید و با انواع تنقلات نظیر شکلات، بیسکوئیت، خشکبار یا میوه دلخواه تان روی آن را تزئین کنید.

انواع دستگاه بستنی ساز

مشخصات دستگاه های بستنی ساز رولی

انواع دستگاه های بستنی ساز رولی در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف با تعداد بن ماری ‌های مختلف جهت نگهداری مواد اولیه‌ بستنی، تولید می‌ شوند. نحوه‌ عملکرد بستنی ساز رولی بسیار جالب است و براحتی می‌ توان این کار را در حضور مشتری‌ انجام داد؛ صفحه‌ کار دستگاه بستنی ساز رولی از جنس استیل بوده و تا دمای 30- درجه سرد می شود. سینی این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده است که شما به راحتی می توانید سینی را از دستگاه جدا کرده و بشورید.

با توجه به اینکه بستنی هم نوعی ماده لبنی است، سرعت فسادپذیری آن بالاست؛ به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از ریختن مایه بستنی درون سینی مخصوص، حتما سینی بستنی را از دستگاه جدا کرده و با دقت بشورید. با توجه به دستگاه انتخابی شما این دستگاه می تواند به پدال الکتریکی و ترموستات اتوماتیک برای تنظیم درجه‌ برودت دستگاه مجهز باشد و مایه بستنی را تا دمای موردنظر سرد کند. البته این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید. انواع دستگاه های رولی که گروه صنعتی هیمورا در اختیار شما قرار می دهند، عبارتند از:

  • بستنی ساز رولی یک سینی با یخچال
  • بستنی ساز رولی 2 سینی با یخچال
  • بستنی ساز رولی 3 سینی با یخچال
  • بستنی ساز رولی 4 سینی با یخچال
  • بستنی ساز رولی یک سینی بدون یخچال
  • بستنی ساز رولی 2 سینی بدون یخچال
  • بستنی ساز رولی 3 سینی بدون یخچال
  • بستنی ساز رولی 4 سینی بدون یخچال
  • بستنی ساز رولی یک سینی رومیزی
  • بستنی ساز رولی 2 سینی با رومیزی

بستنی ساز بار سفت کن

دستگاه بستنی ساز بار سفت کن نوع دیگری از انواع دستگاه های بستنی ساز است که بستنی را به صورت کیلویی یا فله ‌ای برای تهیه‌ بستنی ‌های لیوانی یا اسکوپی آماده می‌ نماید و در بستنی فروشی ها از آن استفاده می شود. دستگاه بستنی ساز بار سفت کن وسیله ای است، که بعد از این که مواد اولیه برای تهیه بستنی و مایه بستنی داخل این دستگاه ریخته شد، با ایجاد شرایط دمایی مناسب بستنی های خوشمزه و خوش طعمی را تولید می کند. این دستگاه در مراکز تولید بستنی و بستنی فروشی ها کاربرد فراوانی دارد.

بستنی ساز بار سفت کن دارای یک یا دو خروجی (به صورت کند یا سریع) است که بستنی آماده شده توسط آنها از دستگاه خارج می ‌شود. برای ساخت بدنه دستگاه های بار سفت کن از بهترین و بادوام ترین متریال هایی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد، استفاده می شود. بر روی دستگاه بار سفت کن سیستم اینورتر نصب شده که سبب عملکرد بهینه دستگاه می شود. دستگاه بستنی ساز بار سفت کن در دو مدل تک فاز و سه فاز در ظرفیت های مختلف تولید می شوند. دستگاه های بستنی ساز بار سفت کن هیمورا با توجه به اقلیم متنوع ایران و مناسب برای استفاده در تمامی نقاط کشور و تمامی فصول طراحی و تولید می شوند و به خوبی از پس تولید و نگهداری هر گونه بستنی بر می آیند. هم اکنون دستگاه های بار سفت کن با گنجایش زیر در دسترس هستند:

  • بار سفت کن 16 لیتری
  • بار سفت کن 20 لیتری
  • بار سفت کن 300 لیتری
  • بار سفت کن 600 لیتری
  • بار سفت کن 1200 لیتری
انواع دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز پاپسیکلی

پاپسیکل ها انواعی از بستنی هستند که معمولا در کشور های قاره آمریکای شمالی یعنی آمریکا و کانادا استفاده می شوند. نوع یخی این بستنی ها به کشورهای دیگر جهان نیز صادر شده است و با نام های مختلف شناخته می شود؛ اما نام اصلی آن پاپسیکل است. پاپسیکل از نظر ظاهر مشابه آلاسکا های قدیمی است که در کوچه ها فروخته می شدند. برای تهیه بستنی میوه ای یا همان بستنی یخی به دستگاهی بنام پاپسیکل نیاز دارید. شما با کمک دستگاه پاپسیکل ساز می توانید بستنی های میوه ای را در طرح ها و رنگ های مختلف، بدون مواد افزودنی تولید نمایید.

گروه صنعتی هیمورا اقدام به ساخت انواع دستگاه های بستنی ساز پاپسیکلی نموده است. با دستگاه پاپسیکل بستنی چوبی، شما می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاه و حتی در حضور مشتری بستنی را با طعم دلخواه مشتری درست کنید. این دستگاه ها نسل جدیدی از دستگاه تولید بستنی پاپسیکلی به روش جدید و از دستگاه های تولید کننده بستنی در عصر حاضر هستند. شما می توانید با خرید این دستگاه کسب و کاری کاملا مدرن و همواره پرسود راه اندازی کنید.

انواع دستگاه بستنی ساز

ساختار دستگاه پاپسیکل بستنی چوبی

شما می توانید به کمک این دستگاه ها بستنی میوه ای در طعم و رنگ های مختلف تهیه کرده و همچنین قادر خواهید بود در درست کردن بستنی میوه ای از خرده های میوه نیز استفاده کنید. قسمتهای تشکیل دهنده این دستگاه شامل: 1- قسمت پاپسیکل ساز با قالب استیل مخصوص،2- کانتر آماده سازی، 3- ویترین فریزری می باشد. انواع دستگاه های بستنی ساز پاپسیکل می توانند بسته به ظرفیتی که شما خریداری کرده اید، در هر ساعت حدود 100 تا 500 عدد بستنی پاپسیکل را درست کند.

سخن آخر

تولید و فروش بستنی در فصول گرم سال طرفداران زیادی دارد. اما در واقع بازار این خوراکی خنک و لذیذ همیشه داغ است و می توان از طریق آن به کسب درآمد پرداخت. شما با کمک دستگاه های بستنی ساز هیمورا به راحتی می توانید اقدام به تولید و عرضه انواع بستنی ها در طعم های مختلف نمایید. نا گفته نماند در صورتیکه شما قصد تولید بستنی در حجم انبوه را دارید، می توانید با خرید دستگاه های تولید بستنی هیمورا از مزایای تمام تجهیزات لازم برای ساخت یک کارگاه بستنی سازی مجهز بهره مند شوید. اگر به فکر اشتغال زایی و کسب درآمد ایمن از طریق تولید و عرضه انواع بستنی هستید، شک نکنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های بستنی ساز با مشاوران هیمورا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *