انواع گرمخانه غذا صنعتی

معرفی انواع گرمخانه غذا صنعتی دیدگاه بگذارید

معرفی انواع گرمخانه غذا صنعتی

با توجه به اهمیتی که پخت و پز و غذا و تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای انسان دارد موجب این شده که به فکر ساخت سیستم های نوین گرمایشی باشد که برای گرم نگه داشتن غذا مورد استفاده قرار می گیرند و باعث می شوند غذا بعد از پخته شدن تا زمان سرو آن گرم بماند. اهیمت این امر موجب ساخت سیستم هایی با نام گرمخانه غذا صنعتی شده است که از جمله سیستم های به روزی به شمار می روند که با توجه به تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند.

گرمخانه های غذا به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از حرارت غیر مستقیم باعث گرم ماندن غذا به صورت طولانی مدت می شوند و برای استفاده در مراکزی همچون اداره جات و بیمارستان ها که غذا زودتر از زمان آماده می گردد مناسب می باشد و باعث راحت شدن کار سرو غذا شده اند.

از مشکلات بسیار عدیده ای که در کارخانجات با آن مواجه بودند تامین غذای نیروی کارگر و همچنین گرم نگه داشتن آن تا زمان سرو بود، با طراحی و ساخت گرمخانه های غذا این گونه مشکلات به کلی ریشه کن شدند و علاوه بر کارخانجات در مراکزی همچون اداره جات و بیمارستان ها نیز از این سیستم ها برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می شود. حرارتی که برای گرم کردن غذا در این سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد به صورت غیر مستقیم می باشد و این عامل موجب می شود که تنها با گرم نگه داشتن غذا از سوختن آن جلوگیری گردد.

انواع گرمخانه غذا صنعتی

گرمخانه غذای صنعتی

از شرکت های بسیار بزرگی که در زمینه ی طراحی و ساخت این سیستم ها فعالیت می کند شرکت هیمورا می باشد که در گروه شرکت های بزرگ صنعتی در کشور می باشد که با تکیه بر فناوری روز دنیا اقدام به ساخت و تولید سیستم های صنعتی کرده و برای این کار از وجود مهندسین با تجربه و جوان بهره مند شده است. شرکت فوق از معدود شرکت هایی می باشد که با هموار کردن بستر برای فعالیت نسل جوان توانسته زمینه ی لازم را برای فعالیت این گروه پر تلاش آماده نماید و در توسعه و پیشرفت صنعت کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد. از به روزترین محصولات تولیدی در این شرکت بزرگ گرمخانه های غذا می باشند که با رعایت استانداردهای جهانی ساخته شده اند و از تنوع بالای ظرفیتی برخوردار هستند و در مدل های متفاوتی ساخته شده اند.

اهمیت بالایی که این گرمخانه غذا صنعتی در نگهداری از غذاها دارند موجب شده در ساخت آنها از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها استفاده شود تا در تماس با بخارات حاصل از غذاها دچار زنگ زدگی نشوند و رعایت بهداشت در مورد آنها راحت تر باشد. همان گونه که پیشتر نیز ذکر شد این سیستم ها در چندین ظرفیت متفاوت تولید شده اند و با توجه به محیطی که مورد استفاده قرار می گیرند می توان ظرفیت مورد نظر را انتخاب نمود.

انواع گرمخانه غذا صنعتی

انواع گرمخانه غذا صنعتی هیمورا

  • گرمخانه غذا برقی
  • گرمخانه غذا گازی

گرمخانه غذای برقی

همان گونه که از نام این گرمخانه غذا صنعتی مشخص می باشد با استفاده از انرژی الکتریکی کار می کنند و برای اینکه بتوانند گرمای مورد نیاز برای گرم نگه داشتن غذا را تامین کنند مجهز به المنت می باشند که با وصل کردن سیستم به برق و گذر جریان برق از آنها گرم شده و باعث می شوند گرمای لازم برای نگهداری غذا تامین گردد. در این سیستم ها از نمایشگر دیجیتالی برای نمایش دمای داخل سیستم استفاده شده است و برای اینکه دمای آنها از حد تعیین شده تجاوز نکند از ترموستات در ساختارشان استفاده شده است که در صورت افزایش دما باعث قطع شدن اتوماتیک آن می شود و دوباره با افت دمای گرمخانه برق سیستم را وصل می کند، در واقع ترموستات باعث می شود که دمای داخلی در این سیستم ها در حد متعادل باقی بماند و غذاها بیش از حد گرم نشوند.

گرمخانه غذای گازی

گرمخانه های گازی از دیگر سیستم های گرم کنی هستند که در شرکت هیمورا تولید شده اند و با استفاده از سوخت گاز کار می کنند و بصورت کاملا ایمن طراحی شده اند تا هیچ گونه خطری برای کاربر بوجود نیاورند. ترموکوبل از جمله تجهیزات امنیتی است که در این سیستم ها تعبیه شده است و در صورت هرگونه احتمال خاموش شدن مشعل به سرعت گاز سیستم را قطع می کند تا نشتی ایجاد نگردد.

برای نگهداری از غذا در این سیستم ها از شلف هایی استفاده شده است که به صورت توری می باشند تا گرما به راحتی بتواند در بین طبقات حرکت کند و باعث گرم ماندن غذاها شود. حرارتی که سوخت گاز در این گرمخانه های غذا ایجاد می کند به صورت غیرمستقیم به غذاها می رسد و بدین صورت می باشد که شعله ها در قسمت پایین دستگاه قرار دارند و یک شبکه بر روی آن قرار دارد و باعث می شود گرما غیرمستقیم به غذاها برسد.

انواع گرمخانه غذا صنعتی

ویژگی های انواع گرمخانه غذا صنعتی

  • از مهم ترین ویژگی هایی که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد استفاده از عایق بندی پشم سنگ در ساختار بدنه ی آنها می باشد که باعث می شود گرمای داخل گرمخانه تحت هیچ شرایطی از داخل آن خارج نگردد و علاوه بر جلوگیری کردن از اتلاف حرارت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.
  • در ساخت بدنه ی داخلی این گرمخانه غذا صنعتی از ورق های گالوانیزه استفاده شده است که از جمله فلزاتی می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و عایق خوب حرارتی نیز به شمار می رود، با توجه به اهمیتی که بدنه ی داخلی این سیستم ها دارد بدنه ی خارجی آنها نیز بسیار پر اهیمت می باشد و شرکت هیمورا در ساخت این بخش از استیل استفاده کرده تا علاوه بر اینکه در برابر تغییرات محیطی مقاوم باشد و دچار زنگ زدگی نشود باعث زیبایی ظاهری سیستم نیز شود.

برای مشاهده ی کانترگرم های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *