ظروف بن ماری

سایزبندی ظروف بن ماری و راهنمای جامع خرید بن ماری دیدگاه بگذارید

سایزبندی بن ماری و راهنمای جامع خرید بن ماری

پخت و پز و آشپزی یکی از کارهای جدایی ناپذیر زندگی انسان ها می باشد. تجهیزات و وسایل به کارگرفته شده در این کار نیز یکی از دغدغه های دست اندرکاران آن است.  امروزه این کار نه تنها در خانه ها بلکه در مراکز تهیه مواد غذایی و رستوران ها برای تامین غذای مورد نیاز افراد انجام می گرید و به قدرت پیشرفت و فناوری در وسایل و تجهیزات آن به کاررفته که خود به صنعتی به نام صنعت آشپزخانه های صنعتی و خانگی تبدیل گردیده است. زمانی که عملی در گسترده صنعت وسیع شده و طرفداران زیادی پیدا می کند به همان نسبت سازندگان و تولید کنندگان هم افزایش می یابند. در این مقاله با انواع ظروف بن ماری آشنا می شویم.

پخت غذا در دنیای مدرن دیگر به حالت سنتی انجام نمی گیرد بلکه به شکلی جدیدی و با استفاده از لوازم پیشرفته انجام می شود. از ضروریات آشپزخانه ها ظروف مورد استفاده در آنهاست و همانطورکه گفته شد به دلیل صنعتی شدن هنر آشپزی تولید کنندگان  برای ارائه خدمات به طیف گسترده ای از کاربران، اکثر تجهیزات تولیدی خود را به شکل و اندازه و مدل های  استاندارد مطابق با اصول و تجارب بدست آمده از آشپزخانه های مختلف دنیا و فرهنگ های مختلف تولید می کنند.

ظروف بن ماری

ظروف بن ماری

از ظروف کاربردی در آشپزخانه های مدرن امروزی، ظروف بن ماری می باشند که بسیار مورد استفاده دارند. بن ماری به درزبان فرانسوی به معنای حمام آب گرم می باشد که به شکل غیر مستقیم موجب گرمایش می شود. سیستم کاربرد حمام بن ماری با بخار آب تامین می گردد. این دستگاه در آزمایشگاه ها و روش بن ماری برای گرم کردن و مایع نمودن مواد غذایی همانند شکلات و پودر ژلاتین به کار گرفته می شود.

در آشپزخانه ها از ظروف بن ماری برای حفظ و نگهداری مواد غذایی در یک دمای ویژه و خاص مورد مصرف دارد. البته قابل ذکر است که این ظروف صرف گرم نگهداشتن غذا نبوده و در تجهیزات دیگر آشپزخانه ای سرد برای نگهداری مواد اولیه سالاد و بستنی و دسرهای مختلف به کار گرفته می شود. ظرف های بن ماری دارای اندازه های مختلف و استاندارد می باشند. جنس این ظروف به لحاظ کاربری در صنعت غذا از جنس فولاد ضد زنگ ، استنلس استیل ساخته می شود اما ممکن است با توجه به کاربری این ظروف از متریال های دیگری همانند پلی کربنات و پلی پروپیلن و یا دیگر مواد ساخته شوند. ساخت این ظروف به شکل یکپارچه و بدون درز بوده که در رعایت بهداشت و اصول سلامت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

ظروف بن ماری

ابعاد ظروف بن ماری

همانطور که اشاره شد این ظرف ها در اندازه ها و ابعاد استاندارد ساخته می شوند و عمق آن با توجه به کاربری نیز استاندارد سازی شده است. عمق ظرف های بن ماری از کمترین میزان آن یعنی 50 میلی متر شروع می شود و تا حداکثر 200 میلی متر قابل تولید می باشند.  از دیگر سایزهای عمق ظروف بن ماری می توان به 100 و 150 میلی متر اشاره نمود. قابل ذکر است که این تجهیزات را می توان با توجه به نیاز بازار یا خواست مشتری به شکل سفارشی سازی تولید نمود. ضخامت ورق به کار رفته در تولید ظروف بن ماری مطابق با استانداردهای مربوط به این محصول در حد 0.8 میلی متر می باشد.

ابعاد ظروف بن ماری از نظر طول و عرض ظروف دارای سایز بندی می باشد که برای کاربران به شکل 1/1، 2/1، 3/1، 4/1 ، 6/1، 9/1 و اندازه 3/2 ، 1/2 جداسازی و به همین نام ها برای مصرف کننده شناخته شده است. ابعاد این ظروف به میلی متر عبارتند از :

  • ظرف 1/1 برابر 350*325 میلی متر
  • ظروف بن ماری 2/1 برابر 265*325 میلی متر
  • ظرف 3/1 برابر 176*325 میلی متر
  • ظرف 4/1 برابر 162/265 میلی متر
  • ظرف 6/1 برابر 176*153 میلی متر
  • ظرف 9/1 برابر 176*108 میلی متر
  • ظرف 1/2 برابر 650*530 میلی متر
  • ظرف 3/2 برابر 354*325 میلی متر

ظروف بن ماری

نکات مهم درخرید و استفاده از بن ماری

ظروف بن ماری در صنعت غذا برای نگهداری سرد و گرم غذا و حفظ طعم و رنگ و کیفیت آن به صورت تازه کاربرد دارد. لذا در خرید و تهیه این ظروف ابعاد و اندازه ظرف از نکات مهم و اساسی می باشد که براساس کاربرد ما از آنها مشخص می گردد. با انتخاب ابعاد مناسب ظرف بن ماری و تعداد آن در هر چه بهداشتی تر شدن محیط کارمان و سریع تر انجام شدن آنها بسیار موثر خواهند بود. بن ماری ها دارای مدل های ساده و درب دار می باشند که اکثر مصرف کنندگان به سبب رعایت اصول بهداشتی نوع درب دار آن را انتخاب می نمایند. از طرح های دیگر این ظرف ها بن ماری های پانچ داربوده که دارای کاربردهای خاص در آشپزخانه ها می باشند.

دقت به یکپارچه بودن این ظروف از نکات دیگر با اهمیت در تهیه ظروف بن ماری می باشد. امروز همانطور که تجهیزات مدرن به کاربران ارائه می شود گاها افرادی سودجو از عدم اطلاع مصرف کنندگان سود جسته و کالاهایی به کیفیت به کاربران عرضه می کنند. لذا باید بدانیم که ظروف بنماری با تکنولوژی خاصی بنام روش کشش عمیقی تولید شده و ساختاری یکپارچه و بدون درز و جوش و غیره دارند. دقت به این امر می تواند در انتخاب محصولی با کیفیت به شما کمک نماید.

ظروف بنماری به لحاظ کاربردشان در آشپزخانه های مختلف از متریال های گوناگونی ساخته می شوند که عبارتند از استنلس استیل، فولاد ضد زنگ، پلی کربنات و پلی پروپیلن. حال با توجه به کاربرد شما می توانید هر کدام از متریال ها را انتخاب نماید زیرا تمام متریال به لحاظ کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت و غذا می باشند.

ظروف بن ماری

ظروف بن ماری

اگر تجربه ای در خرید ظروف بنماری داشته باشید می توانید به راحتی نوع ضخامت ظرف را تشخیص دهید. ضخامت ظروف بن ماری به شکل استاندارد 0.8 میلی متر می باشد اما برخی از تولید کننده گان این ضخامت را رعایت ننموده و برای سود بیشتر از ورق هایی با ضخامت کمتر استفاده می نمایند.

تعدادی از تولید کنندگان برای تضمین کیفیت محصول تولید شده، آنها را به همراه گارانتی ارائه می دهند که می تواند خریدار را از بابت کیفیت محصول مطمئن سازد. شرکت های معتبر همیشه اولین نکته مد نظرشان جلب رضایت مشتری می باشد لذا به این منظور گارانتی یکی از فاکتورهای مهم می باشد که  به مشتری اطمینان خاطر می دهد. قابل ذکر است خرید از مراکز معتبر و دارنده تاییدیه های لازم از وزارت بهداشت و اداره استاندارد می تواند بهترین گزینه باشد.

برای مشاهده کانتر گرم های هیمورا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *