پکیج برقی چیست

پکیج برقی چیست؟ دیدگاه بگذارید

پکیج برقی چیست؟ چه معایب و مزایایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی تمام نکات مثبت و منفی به یک معرفی کامل برسیم و شما را با بهترین دستگاه‌های صنایع ماشین سازی هیمورا آشنا کنیم. در این صورت قادر خواهید بود، بدون هیچ دغدغه و بدون هیچ خطری سیستم گرمایشی مکان موردنظر خود را انتخاب کنید، توجه به این نکته لازم و ضروری است که در این محبث محل های با متراژ کم مورد هدف هستند. از مهم ترین مطالبی که در شناخت پکیج برقی باید در نظر گرفت، ماهیت و ساختار پکیج برقی است که مطلب پیش رو به آن پرداخته است. همینطور پس از شناخت کافی و آشنایی با نحوه کارکرد پکیج برقی، در مورد مزایا و معایب دستگاه نیز اطلاعاتی ارائه می‌شود. خواندن این مطلب برای افرادی که علاقه مند آشنایی با یک دستگاه حرارتی پرکاربرد و با مصرف بهینه هستند، توصیه می‌شود.

مقدمه

قبل از پرداختن به موضوع پکیج برقی چیست، لازم می دانیم در مورد پکیج ها توضیحاتی را برای شما ارائه دهیم. نیاز به گرما از مسائل بسیار مهمی است که همیشه در زندگی انسان مورد توجه قرار گرفته و از روش ها و تجهیزات متفاوتی برای انجام این کار استفاده شده است. پیشرفتی که امروزه در ساخت تجهیزات گرمایشی بوجود آمده، موجب وارد شدن سیستم هایی به زندگی انسان شده است که باعث راحتی و بوجود آمدن آرامش در زندگی او شده اند. پکیج ها از سیستم های حرارتی به روزی هستند که جایگزین سیستم های قدیمی مانند موتورخانه ها شده اند. برخلاف این سیستم های نسل قدیم روش نصب راحت تری دارند و توان حرارتی تقریبا یکسانی با موتورخانه دارا هستند. در واقع می‌توان گفت که پکیج‌ها، جمع و جور شده موتورخانه‌های غول پیکر ولی با مصرف بسیار بهینه تر از آن‌ها هستند.

پکیج چیست؟

پکیج در واقع دستگاه حرارتی است که قابلیت تامین نیازهای گرمایشی در محیط را داشته و به عنوان یک سیستم حرارتی مرکزی عمل می‌کند. این سیستم ها با توجه به ابعاد مناسب می‌توانند در محیط هایی مانند ویلاها، آپارتمان ها، مجتمع های تجاری و دیگر محیط ها استفاده شوند. امروزه پکیج‌ها در ابعاد و ظرفیت های متنوعی تولید شده اند. این تجهیزات گرمایشی علاوه بر تفاوتی که از نظر سایز و اندازه و یا ظرفیت دارند، سوخت یا انرژی مصرفی متفاوتی نیز دارند؛ بگونه‌ای که به صورت گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز، سه گانه سوز و حتی برقی نیز قابل تولید هستند. وجود این تنوع باعث شده بتوان با در نظر گرفتن شرایط محیطی، سیستم مورد نظر را انتخاب نمود.

پکیج برقی چیست و چه کارایی هایی دارد؟

اکنون نوبت آن رسیده در مورد اینکه پکیج برقی چیست؟ توضیحاتی را برای شما ارائه دهیم تا با آشنایی بهتر و بیشتر بتوانید سیستم مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنید. پکیج های برقی انواعی از سیستم های گرمایشی پرکاربردی هستند که با تغذیه از انرژی الکتریکی عمل تامین گرما را انجام می دهند و معمولا به حالت دیواری و زمینی کاربرد دارند. این تجهیزات حرارتی استفاده از آبگرمکن ها و موتورخانه ها را منسوخ کرده و جایگزین آنها شدند و به دلیل استفاده از انرژی برق و عدم ایجاد آلاینده های زیست محیطی، بدون هیچ گونه محدودیتی قابلیت کارایی را دارند. پکیج های برقی از ساختار متفاوت تری نسبت به سیستم هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند برخوردارند و بدون نیاز به دودکش می‌توانند عمل گرمایش را انجام دهند.

انواع پکیج برقی کلاسیک

ماهیت کلی پکیج های برقی

برای توضیح در مورد ماهیت و ساختار پکیج های زمینی و دیواری برقی بایستی چنین عنوان نمود که این تجهیزات گرمایشی دارای قطعاتی هستند که با هماهنگی بالایی با یکدیگر کار می کنند و دارای عملکرد ایمنی هستند. در این سیستم ها از المنت به عنوان منبع تامین حرارت و گرما استفاده می کنند، المنت ها زمانی که جریان الکتریکی از میان آنها عبور می کند، داغ شده و گرمای خود را به مبدل های حرارتی که در مجاورت آنها قرار دارند منتقل می کنند.

مبدل ها در پکیج ها وظیفه مهمی را بر عهده دارند و با دریافت گرمایی که از المنت ساطع می گردد باعث گرم شدن آب می شوند. اصولا پکیج‌های برقی دستگاه‌های دو منظوره شناخته می‌شوند. در واقع باید گفت، مبدل‌هایی که در این تجهیزات استفاده می شود، می‌توانند باعث گرم شدن آب مصرفی بهداشتی و آب رفت به سیستم‌های توزیع کننده حرارتی مانند رادیاتور شوفاژها می شوند. پکیج ها در حالت کلی دارای یک مدار بسته هستند که آب گرم شده توسط المنت ها بوسیله ی پمپ به درون مدار بسته پمپاژ می گردد و وارد شوفاژها می گردد، پمپ علاوه بر این باعث برگشت دوباره ی آب شوفاژها به داخل پکیج می گردد و این عمل به صورت مکرر انجام می گیرد تا گرمایش محیط تامین گردد.

مزایا و معایب پکیج های برقی

همان گونه که می دانید هر سیستم گرمایشی دارای مزایا و معایبی است که بررسی آن‎‌ها قبل از استفاده دستگاه بسیار مهم است. پکیج های برقی در ظرفیت ها و مدل های متنوعی تولید می شوند و با توجه به نیازی که در محیط وجود دارد می توان از این سیستم ها استفاده کرد. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که مزایای پکیج های برقی بیش از معایبی است که دارند. در زیر به برخی از مهم ترین مزیت ها و معایبی که در مورد این سیستم ها وجود دارد اشاره ی کوتاهی شده است.

مزایا

  • این سیستم ها به دلیل استفاده از انرژی پاک الکتریسیته هیچ گونه آلاینده ای در محیط ایجاد نمی کنند و بدون نیاز به دودکش در محیط نصب و راه اندازی می شوند.
  • ایمنی در پکیج های برقی حرف اول را می زند، در پکیج برقی یک دیوار امنیتی سه لایه وجود دارد که خطر برق گرفتگی را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. سه لایه امنیتی عبارتند از فیوزهای محافظ جان، فیوزهای مینیاتوری و کنتاکتور
  • سیستم های فوق بدون اشغال فضای اضافی در محیط داخلی ساختمان نصب و راه اندازی می شوند.
  • امروزه نوع هوشمندی از پکیج‌های برقی تولید شده‌اند که در آن‌ها امکان تعیین حالت تابستانه و زمستانه وجود دارد. در ماه‌های گرم سال می‌توان دستگاه را در حالت کارکرد تابستانه قرار داد. بدین ترتیب نیازی به روشن شدن شوفاژها نبوده و دستگاه فقط زمانی که آب گرم نیاز باشد و شیر آب گرم باز شود، مصرف برق خواهد داشت. این عامل از مصرف بی رویه برق بسیار جلوگیری می کند.
  • راندمان گرمایشی این سیستم ها بسیار بالا است و حدود 95 درصد از انرژی مصرفی خود را به گرما تبدیل می کنند و دارای پرت حرارتی نیستند.
  • طراحی بسیار شیک و مدرن از دیگر عواملی است که باعث استفاده ی بسیار بالا از این سیستم ها شده است.

ویدیو سایر مزایای پکیج برقی هوشمند هیمورا

 

معایب پکیج برقی

  • اگر مدل دیواری پکیج برقی را در نظر بگیرید، این تجهیزات برای استفاده در محیط های بزرگ مناسب نیستند؛ زیرا در این گونه مکان ها مصرف آب بسیار بالا است و دستگاه انرژی بسیار بالایی را صرف گرم کردن محیط و آب می کند. البته مدل‌های زمینی پکیج برقی نیز وجود دارند که مناسب استفاده در مکان‌های با ابعاد بزرگ هستند.
  • در هر حالت استفاده از تجهیزات گرمایشی برقی نیازمند در نظر گرفتن هزینه و تعرفه‌های برقی است.
the product بیشتر بخوانید: مزایا و معایب (( پکیج برقی )) که از آن اطلاعی ندارید!

مزایا و معایب پکیج برقی نسبت به سایر پکیج ها چیست؟ و چگونه می توان بهترین انتخاب را در بین انواع مدل های پکیج برقی انجام داد؟ در این مقاله پاسخ مشروح به سوالات مشابه خواهیم داد؛

سخن پایانی

در نهایت تمام تجربیات تیم تولید و فروش صنایع ماشین سازی هیمورا کنار هم قرار داده شده است تا با پاسخ جامع به سوال پکیج برقی چیست؟ شما را با کلیات نحوه کار پکیج برقی و همچنین مزایا و معایب آن آشنا کنیم؛ تنوع بالا در تولید، امکان استفاده در انواع مکان‌ها، قابلیت تولید آب گرم بهداشتی و نیز گرمایش مناسب محیط از جمله بهترین ویژگی‌های پکیج برقی است. بدین ترتیب خیال شما از بابت گرمایش صحیح، اصولی نیز راحت خواهد بود. در انتها نیز باید بگوییم که با خرید “پکیج برقی نوع هوشمند” و با ظرفیت مناسب، ضمن تامین مطمئن نیازهای گرمایشی می‌توانید در هزینه های مصرفی و انرژی، نیز صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *