گرم نشدن آب آبگرمکن

شش مشکل رایج در گرم نشدن آب آبگرمکن های برقی دیدگاه بگذارید

نگاهی به آب گرمکن های برقی  

آبگرمکن ها از سیستم های حرارتی پرکاربردی هستند که به منظور تامین آب گرم کاربرد دارند. این تجهیزات از لحاظ منبع تغذیه چندین نوع بوده که می توان به آبگرمکن خورشیدی، آب گرمکن برقی و … اشاره کرد. آب گرمکن های برقی مجهز به قطعاتی هستند که با عملکرد هماهنگ باعث گرم شدن سریع آب می شوند. آبگرمکن های برقی به دلیل عدم تولید آلاینده های زیست محیطی بیش از دیگر سیستم ها کاربرد دارند و المنت ها از قطعات بسیار مهمی هستند که در این تجهیزات برقی به منظور تامین گرما مورد استفاده قرار می گیرند . خرابی یا ایراد المنت ها به لحاظ گرم نشدن آب آبگرمکن اهمیت بسیار بالایی دارند. المنت به چندین رشته سیم نیمه هادی گفته می شود که با گذر جریان الکتریکی داغ شده و گرمای تولید شده را به پیرامون خود انتقال می دهد.

گاها آبگرمکن ها دچار اختلالاتی می گردند و این عامل باعث عدم گرم شدن آب می شود، شما با تشخیص سریع مشکل پیش آمده می توانید سریعا دستگاه را تعمیر کنید. لازم به توضیح است که تعمیر آبگرمکن برقی زمانی که شما تمامی قطعات اصلی را در جای صحیح خود نصب کرده باشید، کار سختی نخواهد بود، تنها نکته ای که قبل از شروع به تعمیر باید انجام گیرد این است که از قطع بودن برق دستگاه اطمینان حاصل کنید، زیرا کار کردن با المنت زمانی که هنوز برق آن وصل است کار بسیار خطرناکی می تواند باشد. ما در این مقاله به بررسی 6 مورد از مشکلاتی که باعث گرم نشدن آب در آبگرمکن ها می شود می پر دازیم. قابل توجه است که آبگرمکن های تولید شده در شرکت هیمورا  دارای ساختار کاملا ایمنی هستند و از المنت های با کیفیتی در ساختار آنها استفاده شده است.

6 دلیل اصلی در گرم نشدن آب آبگرمکن های برقی 

خراب شدن المنت

یکی از دلایل عدم دسترسی شما به آب داغ، خراب شدن المنت آبگرمکن برقی می تواند باشد. این موضوع از متداول ترین دلایلی است که ممکن است با آن مواجه شوید. برای تشخیص این موضوع آبگرمکن را باز کرده و با استفاده از مولتی متر که به آن مولتی تستر هم گفته می شود، مقاومت المنت را اندازه گیری کنید. خراب شدن المنت ها به این دلیل است که مداوم سرد و گرم می شوند و این امر باعث استهلاک زودهنگام و خرابی آنها  می شود.

خاموش بودن برق

 در صورتی که به آب گرم دسترسی ندارید، اول از همه برق دستگاه را کنترل کنید و از این مطمئن شوید؛ که آیا برق به المنت می رسد یا نه؟ اگر المنت ها برقی دریافت نمی کنند، ابتدا سعی کنید دلیل آن را پیدا کنید.

گرم نشدن آب آبگرمکن

ترموستات

ترموستات قطعه ای کنترلی در آبگرمکن های برقی است که دمای دستگاه را با استفاده از آن می توان تحت کنترل داشت. در صورتی که این قطعه خراب شود باعث می گردد آب یا به صورت مداوم گرم شود و یا اینکه اصلا گرم نشود. برای اینکه از عملکرد صحیح ترموستات مطمئن شوید، آن را بر روی دمای مشخصی تنظیم کنید، اگر با رسیدن دما به این درجه دستگاه خاموش نشد مطمئن شوید که ترموستات خراب است.

دکمه ریست

آبگرمکن های برقی دارای یک دکمه ریست هستند که در صورت بروز هر مشکلی در این دستگاه ها ابتدا این دکمه را بررسی کنید، در صورتی که این دکمه به طرف بیرون آمده باشد می توانید با فشار دادن آن به داخل مشکل را حل کنید. در صورتی که این دکمه مدام بیرون می آید دلیل آن ترموستات می تواند باشد بنابراین از یک تعمیرکار سریعا برای رفع آن کمک بخواهید.

گرم نشدن آب آبگرمکن

سرد شدن سریع آب

از مشکلات دیگری که در مورد گرم نشدن آب آبگرمکن های برقی می توان ذکر کرد، سرد شدن سریع آب و خالی شدن مخزن دستگاه از آب گرم است. این مشکل به دلیل پوسیدگی، وجود نشتی یا خراب شدن لوله ورودی آبگرمکن می تواند باشد.

وجود نشتی در مخزن

به مرور زمان به دلیل وجود سختی در آب ممکن است در مخزن آبگرمکن ها سوراخ ایجاد شود و این مورد باعث بروز نشتی در آن گردد. در صورتی که سریعا اقدام به حل این مشکل بکنید فرصت تعمیر آبگرمکن را خواهید داشت، در غیر این صورت باید مخزن تعویض گردد.

 

گرم نشدن آب آبگرمکن

شیوه تعویض المنت در آبگرمکن ها چگونه است؟

برای تعویض نمودن المنت ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و درپوش آبگرمکن را از روی آن بردارید. اکنون می توانید المنت را مشاهده کنید، در قدم اول نگهدارنده المنت را دور انداخته و پوشش پلاستیکی را از آن جدا کنید. برای اینکه از نبود انرژی الکتریکی در المنت مطمئن شوید با استفاده از ولت سنج آن را بررسی کنید. در این مرحله ورودی آب سرد را ببندید و از شیرهای آب گرم خانه یکی را باز کنید تا فشار موجود در داخل مخزن کاهش یابد. اکنون یک شیلنگ باغبانی  به شیر تخلیه آبگرمکن وصل و سر دیگر آن را به بیرون از ساختمان و یا فاضلاب انتقال دهید و آب را تا جایی که نیاز است تا المنت تعویض گردد، تخلیه کنید. اکنون می توانید المنت کهنه را با جدید عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *